
BMW R1200GS
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: BMW R1200GS
Jeg hører at min har original tappeplugg med magnet. I kampens hete i går bestilte jeg en slik magnet til oljefilteret som jeg nå ikke trenger. Var ikke mer enn 150,- inkl frakt , men likevel straffet for min utålmodighet 

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: BMW R1200GS
Lurer på om denne må vaskes etterpå






2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: BMW R1200GS
Bringisen skrev:Lurer på om denne må vaskes etterpå![]()
![]()
Bare en rask spyling :)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R1200GS
argh - plutselig så min 14 år gamle 1150 veldig sliten ut......
[TaSK]
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: BMW R1200GS
Kjempebra tråd
Kjente igjen masse argumenter for handel i 2010. Sandefjord i morgen for dekk, tuning og oljeskift. Tror ikke jeg skal prøve GSW`en. Kan bli dyrt. :-)å

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: BMW R1200GS
Han har nå gjort en kjempejobb også datagesk skrev:argh - plutselig så min 14 år gamle 1150 veldig sliten ut......
[TaSK]

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: BMW R1200GS
Håper tråden kan bli grei. Håper mange legger ut bilder eller andre spennende ting om denne flotte sykkelenmogs skrev:Kjempebra trådKjente igjen masse argumenter for handel i 2010. Sandefjord i morgen for dekk, tuning og oljeskift. Tror ikke jeg skal prøve GSW`en. Kan bli dyrt. :-)å

Og ja, en tur til forhandler å kikke på nyheter kan fort bli farlig. Trengte ikke å prøvekjøre engang


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: BMW R1200GS
Ny flott test av R1200GS i siste MC-avisa. Drister meg til å gjengi noen av superlativene;
"Motoren er den beste boxeren som noen sinne har kommet ut fra de tyske fabrikkportene. Den er sterk, har en vanvittig flat momentkurve og en EFI som er så finjustert at alt av nøling og rykk er borte. Tyskerne har gjort seg stor flid med å få motoren så vibrasjonsfri som mulig, og de har lykkes. Den går brummende silkemykt, og det er nesten vanskelig å tro at det er en diger twin som sitter der nede. Eksoslyden er også praktfull. Effekten er oppgitt til 125hk, og de er store. Skikkelige tyske bryggerigamper som tar i så det kjennes. Tidligere boxere har hatt en tendens til å flate ut litt når de nærmer seg maks turtall, denne siste versjonen har ikke slike tendenser. Den bare pøser på effekt helt opp til sperre"
"Det har vært snakket mye om telelever framhjulsoppheng, og etter å ha kjørt sykkel med vanlig teleskopgaffel over en lengre periode, er det bare å innrømme det: Telelever er, har vært, og er en genierklært av denne føreren. Når det klages over mangel på feedback, må det være fordi ujevnhetene i veien slukes og dempes i stedet for å bli overført som slag i styret. Gaffelen dykker ikke ved hard innbremsing. Det betyr at hvis den treffer en dump vil gaffelen fjære, uansett hvor hard du bremser. Den holder konstant hjulavstand under innfjæring og kjøreegenskaper endres minimalt. Du kan bremse i en sving, og sykkelen reiser seg ikke når bremsen slippes opp. Kombiner dette med en støtdemper hvor graden av demping justeres lynkjapt av det dynamiske ESA systemet, så er dette noe nær det ideelle hjuloppheng for veibruk. Tilsvarende bak: Paralever hindrer sykkelen i å reise seg under på drag, demperen styres av det dynamiske ESA og totalbildet av kjøreopplevelsen er utsøkt komfort, presise, forutsigbare kjøreegenskaper og en kjørevillighet som nesten er unik på en så stor sykkel"
"Fjorårets GS kunne virke noe nervøs på styringen, noe som blant annet undertegnede påpekte i testrapport på 2013 R1200GS. Årets modeller av R1200 serien er alle utstyrt med styredemper, og den har roet ting ned betraktelig. Den nervøse tilbakemeldingen er borte - erstattet av en presis følelse av kjapp manøverbarhet. 2014 GS går - billedlig talt, på skinner, og man er aldri i tvil hva som skjer mellom hjul og asfalt. Den kan kjøres skarpt med full tillit, noe vi fikk bekreftet til fulle på smale, svingete, skitne spanske sideveier."
"Motoren er den beste boxeren som noen sinne har kommet ut fra de tyske fabrikkportene. Den er sterk, har en vanvittig flat momentkurve og en EFI som er så finjustert at alt av nøling og rykk er borte. Tyskerne har gjort seg stor flid med å få motoren så vibrasjonsfri som mulig, og de har lykkes. Den går brummende silkemykt, og det er nesten vanskelig å tro at det er en diger twin som sitter der nede. Eksoslyden er også praktfull. Effekten er oppgitt til 125hk, og de er store. Skikkelige tyske bryggerigamper som tar i så det kjennes. Tidligere boxere har hatt en tendens til å flate ut litt når de nærmer seg maks turtall, denne siste versjonen har ikke slike tendenser. Den bare pøser på effekt helt opp til sperre"
"Det har vært snakket mye om telelever framhjulsoppheng, og etter å ha kjørt sykkel med vanlig teleskopgaffel over en lengre periode, er det bare å innrømme det: Telelever er, har vært, og er en genierklært av denne føreren. Når det klages over mangel på feedback, må det være fordi ujevnhetene i veien slukes og dempes i stedet for å bli overført som slag i styret. Gaffelen dykker ikke ved hard innbremsing. Det betyr at hvis den treffer en dump vil gaffelen fjære, uansett hvor hard du bremser. Den holder konstant hjulavstand under innfjæring og kjøreegenskaper endres minimalt. Du kan bremse i en sving, og sykkelen reiser seg ikke når bremsen slippes opp. Kombiner dette med en støtdemper hvor graden av demping justeres lynkjapt av det dynamiske ESA systemet, så er dette noe nær det ideelle hjuloppheng for veibruk. Tilsvarende bak: Paralever hindrer sykkelen i å reise seg under på drag, demperen styres av det dynamiske ESA og totalbildet av kjøreopplevelsen er utsøkt komfort, presise, forutsigbare kjøreegenskaper og en kjørevillighet som nesten er unik på en så stor sykkel"
"Fjorårets GS kunne virke noe nervøs på styringen, noe som blant annet undertegnede påpekte i testrapport på 2013 R1200GS. Årets modeller av R1200 serien er alle utstyrt med styredemper, og den har roet ting ned betraktelig. Den nervøse tilbakemeldingen er borte - erstattet av en presis følelse av kjapp manøverbarhet. 2014 GS går - billedlig talt, på skinner, og man er aldri i tvil hva som skjer mellom hjul og asfalt. Den kan kjøres skarpt med full tillit, noe vi fikk bekreftet til fulle på smale, svingete, skitne spanske sideveier."
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
BMW R1200GS
Jeg byttet sikringsboksen og loddet ham sammen, og efter litt mikk-makk våknet han til live igjen.Bringisen skrev: Han har nå gjort en kjempejobb også daHvordan går det med ham forresten ?
Han kommer til Norge i slutten av april og skal være her frem til slutten av oktober.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: BMW R1200GS
Hei
Vurderer å ta neste mc-steget som for meg kan være en R1200GSA. En oppdagelse som underer meg litt og som dere i denne tråden kanskje kan svare meg på: Ser at VELDIG mange bruksykler har en sterk blå-brent svanehals. Har selv kjørt mc i mange år og har erfart at dette gjerne kommer av kjøring på høyt turtal på kald/lunken motor dvs før svanehalsen har fått oppnådd sin tenkte minimumstemperatur. Vet også det kan komme av at materialet i svanehalsen kan være kompromitert (f.eks. ved påsetting av uorignal potte som ikke er tilpasset utgasserflowen eller hvis motoren er trimmet for mye). Hva kommer det av at ca. 95% av de svanehalsene til 1200GS(A) modellene jeg har sett på nettet og i virkeligheten er blåbrent? For meg tyder det på en litt uvørn startkjøring av motoren. Hva mener dere?
Vurderer å ta neste mc-steget som for meg kan være en R1200GSA. En oppdagelse som underer meg litt og som dere i denne tråden kanskje kan svare meg på: Ser at VELDIG mange bruksykler har en sterk blå-brent svanehals. Har selv kjørt mc i mange år og har erfart at dette gjerne kommer av kjøring på høyt turtal på kald/lunken motor dvs før svanehalsen har fått oppnådd sin tenkte minimumstemperatur. Vet også det kan komme av at materialet i svanehalsen kan være kompromitert (f.eks. ved påsetting av uorignal potte som ikke er tilpasset utgasserflowen eller hvis motoren er trimmet for mye). Hva kommer det av at ca. 95% av de svanehalsene til 1200GS(A) modellene jeg har sett på nettet og i virkeligheten er blåbrent? For meg tyder det på en litt uvørn startkjøring av motoren. Hva mener dere?

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: BMW R1200GS
Helt normalt og ingenting å bry seg om.
Krom blir blåfarget over en viss temp, som jeg ikke husker. Det samme gjelder rustfritt stål.
Rørene kan like godt bli varme etter hårdkjøring hvis du stopper opp å lar motoren gå på tomgang, eller
har mye køkjøring.
Krom blir blåfarget over en viss temp, som jeg ikke husker. Det samme gjelder rustfritt stål.
Rørene kan like godt bli varme etter hårdkjøring hvis du stopper opp å lar motoren gå på tomgang, eller
har mye køkjøring.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: BMW R1200GS
Bringisen skrev:Ny flott test av R1200GS i siste MC-avisa. Drister meg til å gjengi noen av superlativene;
"Motoren er den beste boxeren som noen sinne har kommet ut fra de tyske fabrikkportene. Den er sterk, har en vanvittig flat momentkurve og en EFI som er så finjustert at alt av nøling og rykk er borte. Tyskerne har gjort seg stor flid med å få motoren så vibrasjonsfri som mulig, og de har lykkes. Den går brummende silkemykt, og det er nesten vanskelig å tro at det er en diger twin som sitter der nede. Eksoslyden er også praktfull. Effekten er oppgitt til 125hk, og de er store. Skikkelige tyske bryggerigamper som tar i så det kjennes. Tidligere boxere har hatt en tendens til å flate ut litt når de nærmer seg maks turtall, denne siste versjonen har ikke slike tendenser. Den bare pøser på effekt helt opp til sperre"
"Det har vært snakket mye om telelever framhjulsoppheng, og etter å ha kjørt sykkel med vanlig teleskopgaffel over en lengre periode, er det bare å innrømme det: Telelever er, har vært, og er en genierklært av denne føreren. Når det klages over mangel på feedback, må det være fordi ujevnhetene i veien slukes og dempes i stedet for å bli overført som slag i styret. Gaffelen dykker ikke ved hard innbremsing. Det betyr at hvis den treffer en dump vil gaffelen fjære, uansett hvor hard du bremser. Den holder konstant hjulavstand under innfjæring og kjøreegenskaper endres minimalt. Du kan bremse i en sving, og sykkelen reiser seg ikke når bremsen slippes opp. Kombiner dette med en støtdemper hvor graden av demping justeres lynkjapt av det dynamiske ESA systemet, så er dette noe nær det ideelle hjuloppheng for veibruk. Tilsvarende bak: Paralever hindrer sykkelen i å reise seg under på drag, demperen styres av det dynamiske ESA og totalbildet av kjøreopplevelsen er utsøkt komfort, presise, forutsigbare kjøreegenskaper og en kjørevillighet som nesten er unik på en så stor sykkel"
"Fjorårets GS kunne virke noe nervøs på styringen, noe som blant annet undertegnede påpekte i testrapport på 2013 R1200GS. Årets modeller av R1200 serien er alle utstyrt med styredemper, og den har roet ting ned betraktelig. Den nervøse tilbakemeldingen er borte - erstattet av en presis følelse av kjapp manøverbarhet. 2014 GS går - billedlig talt, på skinner, og man er aldri i tvil hva som skjer mellom hjul og asfalt. Den kan kjøres skarpt med full tillit, noe vi fikk bekreftet til fulle på smale, svingete, skitne spanske sideveier."
...fortsetter å sitere fra samme avis: ..Den er svær, den er svulmende, den er ikke vakker-men den har det spesielle som gjør at testosteronet bruser, og menn som har lang sofakrokerfaring ser for seg eventyr på stepper og savanner og leirbål ved elvekanten hvor krokodillene ikke tør komme på land fordi R1200GS Adventure har markert revir der. Og nettopp der ligger hemmeligheten: Motorsykler selges på drømmer og ønsker-BMW har oppdaget det, og derfor selger de det de kan produsere av GSA. Godt hjulpet av markedsføring der førere med 4 dagers skjeggstubb, muskuløse øyne og stålgrå lår raserer verdens villmarker ved hjelp av en sykkel som ikke akkurat er definisjonen på en god offroadmaskin...
Re: BMW R1200GS
Her er vel forløperen til BMW's boxer, engelske Sopwith ABC fra 1920?

http://www.theworldofmotorcycles.com/_s ... -1920.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.theworldofmotorcycles.com/_s ... -1920.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: BMW R1200GS
Jeg kjører en 1200GS selv, og ja - Det er en fantastisk og svært allsidig motorsykkel. Men imaget som er bygd opp rundt den vet BMW å utnytte i markedsføringen. De selger ikke bare en motorsykkel, men også drømmer. Ingen tvil om det! Og når du både kan selge dette imaget og en svært godt motorsykkel, som har vært klasseledende i flere tiår, så får de en sikker vinner! Jeg valgte primært GS fordi det er en svært god motorsykkel til mitt bruk og ergonomiske preferanser, da jeg ville ha noe større og sterkere i samme klasse som min gamle Suzuki 650 V-Strom. Imaget som man "får med på kjøpet" betyr lite for meg, og 99% av mine mil rulles på asfalt. Ikke har jeg ambisjoner om å kjøre jorda rundt heller, og skulle jeg gjort det er oddsen stor for at jeg ville valgt en mindre og lettere sykkel (såfremt jeg ikke skulle kjøre med passasjer). Jeg mistenker at de fleste GS-eiere er i noenlunde samme gate som meg her. Skal vi snakke image kan man like gjerne se på en del av folket på R-sykler, utstyrt med alle mulige karbondeler og kopi av skinndressen til Rossi - Som kjører 2000 km. i året på solskinnsdager, aldri har satt sin fot på en bane og tar seg gjennom svingete partier som en gammel bestemor. For så å gi full hendel på ethvert rettstrekke de måtte komme over. Mitt inntrykk er at det er flere av dem enn GS-eiere som har kjøpt sykkelen med image som dominerende faktor. YMMWZZR-Erling skrev:...fortsetter å sitere fra samme avis: ..Den er svær, den er svulmende, den er ikke vakker-men den har det spesielle som gjør at testosteronet bruser, og menn som har lang sofakrokerfaring ser for seg eventyr på stepper og savanner og leirbål ved elvekanten hvor krokodillene ikke tør komme på land fordi R1200GS Adventure har markert revir der. Og nettopp der ligger hemmeligheten: Motorsykler selges på drømmer og ønsker-BMW har oppdaget det, og derfor selger de det de kan produsere av GSA. Godt hjulpet av markedsføring der førere med 4 dagers skjeggstubb, muskuløse øyne og stålgrå lår raserer verdens villmarker ved hjelp av en sykkel som ikke akkurat er definisjonen på en god offroadmaskin...

-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: BMW R1200GS
Helt enig.Flanker skrev:Jeg kjører en 1200GS selv, og ja - Det er en fantastisk og svært allsidig motorsykkel. Men imaget som er bygd opp rundt den vet BMW å utnytte i markedsføringen. De selger ikke bare en motorsykkel, men også drømmer. Ingen tvil om det! Og når du både kan selge dette imaget og en svært godt motorsykkel, som har vært klasseledende i flere tiår, så får de en sikker vinner! Jeg valgte primært GS fordi det er en svært god motorsykkel til mitt bruk og ergonomiske preferanser, da jeg ville ha noe større og sterkere i samme klasse som min gamle Suzuki 650 V-Strom. Imaget som man "får med på kjøpet" betyr lite for meg, og 99% av mine mil rulles på asfalt. Ikke har jeg ambisjoner om å kjøre jorda rundt heller, og skulle jeg gjort det er oddsen stor for at jeg ville valgt en mindre og lettere sykkel (såfremt jeg ikke skulle kjøre med passasjer). Jeg mistenker at de fleste GS-eiere er i noenlunde samme gate som meg her. Skal vi snakke image kan man like gjerne se på en del av folket på R-sykler, utstyrt med alle mulige karbondeler og kopi av skinndressen til Rossi - Som kjører 2000 km. i året på solskinnsdager, aldri har satt sin fot på en bane og tar seg gjennom svingete partier som en gammel bestemor. For så å gi full hendel på ethvert rettstrekke de måtte komme over. Mitt inntrykk er at det er flere av dem enn GS-eiere som har kjøpt sykkelen med image som dominerende faktor. YMMWZZR-Erling skrev:...fortsetter å sitere fra samme avis: ..Den er svær, den er svulmende, den er ikke vakker-men den har det spesielle som gjør at testosteronet bruser, og menn som har lang sofakrokerfaring ser for seg eventyr på stepper og savanner og leirbål ved elvekanten hvor krokodillene ikke tør komme på land fordi R1200GS Adventure har markert revir der. Og nettopp der ligger hemmeligheten: Motorsykler selges på drømmer og ønsker-BMW har oppdaget det, og derfor selger de det de kan produsere av GSA. Godt hjulpet av markedsføring der førere med 4 dagers skjeggstubb, muskuløse øyne og stålgrå lår raserer verdens villmarker ved hjelp av en sykkel som ikke akkurat er definisjonen på en god offroadmaskin...
Men hver er "muskuløse øyne og stålgrå lår" som det står i sitatet fra mc-avisa?
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: BMW R1200GS
Enig x 2jhn skrev:Helt enig.Flanker skrev:Jeg kjører en 1200GS selv, og ja - Det er en fantastisk og svært allsidig motorsykkel. Men imaget som er bygd opp rundt den vet BMW å utnytte i markedsføringen. De selger ikke bare en motorsykkel, men også drømmer. Ingen tvil om det! Og når du både kan selge dette imaget og en svært godt motorsykkel, som har vært klasseledende i flere tiår, så får de en sikker vinner! Jeg valgte primært GS fordi det er en svært god motorsykkel til mitt bruk og ergonomiske preferanser, da jeg ville ha noe større og sterkere i samme klasse som min gamle Suzuki 650 V-Strom. Imaget som man "får med på kjøpet" betyr lite for meg, og 99% av mine mil rulles på asfalt. Ikke har jeg ambisjoner om å kjøre jorda rundt heller, og skulle jeg gjort det er oddsen stor for at jeg ville valgt en mindre og lettere sykkel (såfremt jeg ikke skulle kjøre med passasjer). Jeg mistenker at de fleste GS-eiere er i noenlunde samme gate som meg her. Skal vi snakke image kan man like gjerne se på en del av folket på R-sykler, utstyrt med alle mulige karbondeler og kopi av skinndressen til Rossi - Som kjører 2000 km. i året på solskinnsdager, aldri har satt sin fot på en bane og tar seg gjennom svingete partier som en gammel bestemor. For så å gi full hendel på ethvert rettstrekke de måtte komme over. Mitt inntrykk er at det er flere av dem enn GS-eiere som har kjøpt sykkelen med image som dominerende faktor. YMMWZZR-Erling skrev:...fortsetter å sitere fra samme avis: ..Den er svær, den er svulmende, den er ikke vakker-men den har det spesielle som gjør at testosteronet bruser, og menn som har lang sofakrokerfaring ser for seg eventyr på stepper og savanner og leirbål ved elvekanten hvor krokodillene ikke tør komme på land fordi R1200GS Adventure har markert revir der. Og nettopp der ligger hemmeligheten: Motorsykler selges på drømmer og ønsker-BMW har oppdaget det, og derfor selger de det de kan produsere av GSA. Godt hjulpet av markedsføring der førere med 4 dagers skjeggstubb, muskuløse øyne og stålgrå lår raserer verdens villmarker ved hjelp av en sykkel som ikke akkurat er definisjonen på en god offroadmaskin...
Men hver er "muskuløse øyne og stålgrå lår" som det står i sitatet fra mc-avisa?

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: BMW R1200GS
Hva kommer det av? Har du noen idé?ZZR-Erling skrev:...det er knapt R-førere igjen.
Re: BMW R1200GS
Må vel komme av at motorsykklister blir eldre og eldre. Da er det stilig å krysse ørkner og tundra. Det værste med Gs er for meg at den er så vanlig. Hvil man ha noe spesiellt må det nesten være Rjhn skrev:Hva kommer det av? Har du noen idé?ZZR-Erling skrev:...det er knapt R-førere igjen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R1200GS
Jeg er hvertfall der.Flanker skrev: Jeg mistenker at de fleste GS-eiere er i noenlunde samme gate som meg her.
For meg er det to ting GS som is the difference that makes the diffrerence: Alt stikker ut i friluft og er lett å komme til, og den dykker ikke når man bremser.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: BMW R1200GS
Nå vet jeg ikke om det var alt det positive ZZR-Erling tenkte på i sitt sitat fra MC-avisa, eller om det var den siste setningen han ønsket å sette strek under.Flanker skrev:Jeg kjører en 1200GS selv, og ja - Det er en fantastisk og svært allsidig motorsykkel. Men imaget som er bygd opp rundt den vet BMW å utnytte i markedsføringen. De selger ikke bare en motorsykkel, men også drømmer. Ingen tvil om det! Og når du både kan selge dette imaget og en svært godt motorsykkel, som har vært klasseledende i flere tiår, så får de en sikker vinner! Jeg valgte primært GS fordi det er en svært god motorsykkel til mitt bruk og ergonomiske preferanser, da jeg ville ha noe større og sterkere i samme klasse som min gamle Suzuki 650 V-Strom. Imaget som man "får med på kjøpet" betyr lite for meg, og 99% av mine mil rulles på asfalt. Ikke har jeg ambisjoner om å kjøre jorda rundt heller, og skulle jeg gjort det er oddsen stor for at jeg ville valgt en mindre og lettere sykkel (såfremt jeg ikke skulle kjøre med passasjer). Jeg mistenker at de fleste GS-eiere er i noenlunde samme gate som meg her. Skal vi snakke image kan man like gjerne se på en del av folket på R-sykler, utstyrt med alle mulige karbondeler og kopi av skinndressen til Rossi - Som kjører 2000 km. i året på solskinnsdager, aldri har satt sin fot på en bane og tar seg gjennom svingete partier som en gammel bestemor. For så å gi full hendel på ethvert rettstrekke de måtte komme over. Mitt inntrykk er at det er flere av dem enn GS-eiere som har kjøpt sykkelen med image som dominerende faktor. YMMWZZR-Erling skrev:...fortsetter å sitere fra samme avis: ..Den er svær, den er svulmende, den er ikke vakker-men den har det spesielle som gjør at testosteronet bruser, og menn som har lang sofakrokerfaring ser for seg eventyr på stepper og savanner og leirbål ved elvekanten hvor krokodillene ikke tør komme på land fordi R1200GS Adventure har markert revir der. Og nettopp der ligger hemmeligheten: Motorsykler selges på drømmer og ønsker-BMW har oppdaget det, og derfor selger de det de kan produsere av GSA. Godt hjulpet av markedsføring der førere med 4 dagers skjeggstubb, muskuløse øyne og stålgrå lår raserer verdens villmarker ved hjelp av en sykkel som ikke akkurat er definisjonen på en god offroadmaskin...
Men det er nok mye rett i det du sier Flanker, og med 500.000 solgte eksemplarer av GS skulle det bare mangle at eierne ikke svinger over et stort spekter av førere.
Det som uansett er så genialt med denne sykkelen er jo nettopp at den er så vanvittig allsidig og kan passe så mange.
En sykkel for både drømmere og dem som setter drømmene ut i livet, hva kan være galt med dette.
Med så mange solgte eksemplarer og med så mange typer brukere er det ikke rart at "kritikerne" leter etter alle mulige former for "svakheter" straks bokstavene "GS" blir nevnt.
Det finnes ikke en helt perfekt motorsykkel, men så mye nærmere perfekt enn denne sykkel tror jeg man skal lete lenge etter.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: BMW R1200GS
Forsikringsselskapet har utelukket en stor gruppe, de yngre som kunne tenkt seg en rå bike.jhn skrev:Hva kommer det av? Har du noen idé?ZZR-Erling skrev:...det er knapt R-førere igjen.
Derfor blir snittalderen høyere for hvert år, og bikene mer og mer traust...ala GS, spør du meg da.
Mangfoldet er i ferd med å utvannes, og motorsykelismen likeså.
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Bosted: Grue i Hedmark
Re: BMW R1200GS
Jeg og.. Med en gammel 1150 fra 2000. I fjor kjørte (med bil) jeg bak to unge menn på en plastrakett og påsprøytede skinndresser. Turen gikk fra Kløfta til Vormsund, en tur på 2 mil. Passajeren satt som en sammenklemt z bak på ei lite pute, han måtte ta tak i bena sine for å få de opp på fothvilerne, og under veis måtte han 2-3 ganger ta bena av fothvilerne av og rette de ut for så å løfte de på plass igjen.... Dette i fart.tagesk skrev:Jeg er hvertfall der.Flanker skrev: Jeg mistenker at de fleste GS-eiere er i noenlunde samme gate som meg her.
For meg er det to ting GS som is the difference that makes the diffrerence: Alt stikker ut i friluft og er lett å komme til, og den dykker ikke når man bremser.
[TaSK]
Har kjørt borti 100 mil i år på Betty, har enda ikke hatt behov for å strekke ut bena på en tur...
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
Re: BMW R1200GS
Da har du for korte etapperKmann skrev:Jeg og.. Med en gammel 1150 fra 2000. I fjor kjørte (med bil) jeg bak to unge menn på en plastrakett og påsprøytede skinndresser. Turen gikk fra Kløfta til Vormsund, en tur på 2 mil. Passajeren satt som en sammenklemt z bak på ei lite pute, han måtte ta tak i bena sine for å få de opp på fothvilerne, og under veis måtte han 2-3 ganger ta bena av fothvilerne av og rette de ut for så å løfte de på plass igjen.... Dette i fart.tagesk skrev:Jeg er hvertfall der.Flanker skrev: Jeg mistenker at de fleste GS-eiere er i noenlunde samme gate som meg her.
For meg er det to ting GS som is the difference that makes the diffrerence: Alt stikker ut i friluft og er lett å komme til, og den dykker ikke når man bremser.
[TaSK]
Har kjørt borti 100 mil i år på Betty, har enda ikke hatt behov for å strekke ut bena på en tur...


Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Bosted: Grue i Hedmark
Re: BMW R1200GS
[/quote]
Jeg og.. Med en gammel 1150 fra 2000. I fjor kjørte (med bil) jeg bak to unge menn på en plastrakett og påsprøytede skinndresser. Turen gikk fra Kløfta til Vormsund, en tur på 2 mil. Passajeren satt som en sammenklemt z bak på ei lite pute, han måtte ta tak i bena sine for å få de opp på fothvilerne, og under veis måtte han 2-3 ganger ta bena av fothvilerne av og rette de ut for så å løfte de på plass igjen.... Dette i fart.
Har kjørt borti 100 mil i år på Betty, har enda ikke hatt behov for å strekke ut bena på en tur...[/quote]
Da har du for korte etapper
100 mil er jo en dagsetappe.
[/quote]
He he, ikke sant.
Må jo stoppe å fylle bensin ca hver 40 mil da og da må man liksom av sykkelen selv om det er et heft..
Ønsker meg større tank så slipper jeg de unødvendige beinstrekkene.. 
Jeg og.. Med en gammel 1150 fra 2000. I fjor kjørte (med bil) jeg bak to unge menn på en plastrakett og påsprøytede skinndresser. Turen gikk fra Kløfta til Vormsund, en tur på 2 mil. Passajeren satt som en sammenklemt z bak på ei lite pute, han måtte ta tak i bena sine for å få de opp på fothvilerne, og under veis måtte han 2-3 ganger ta bena av fothvilerne av og rette de ut for så å løfte de på plass igjen.... Dette i fart.
Har kjørt borti 100 mil i år på Betty, har enda ikke hatt behov for å strekke ut bena på en tur...[/quote]
Da har du for korte etapper


He he, ikke sant.



Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km