mortenolb skrev:MH434 skrev:Moby skrev:Er det stor forskjell i forsikring på zx-10r og R1?
Når jeg forhørte meg før kjøp, R1 14k+ ZX10R 9.1k
Nå er jeg nede i 6k blank på 10R'n
Hvordan i svarte satan har du fått så lav pris på R-sykler?
Ontopic:
For meg er det GSX-R1000 som står øverst på lista, tett etterfulgt av Aprilia RSV4, Aprilia Tuono V4, BMW S1000R og BMW HP4/S1000RR
Nå kan jeg ikke uttale meg så mye om hvorfor på alt. Av de nevnte har jeg bare prøvd gixxer og Tuono. Gixxeren følte jeg meg umiddelbart hjemme på, og den var alt det jeg hadde forventa at den skulle være. Tuonoen var en insane overraskelse, med helt sinnsyk lyd og masse krefter.
Av andre sammenlignbare har jeg prøvd ZX'en og CBR'en. ZX'en bare ble jeg ikke venn med. Et tonn med krefter, men den passa meg ikke helt. CBR'en er for liten. Eller, sittestillinga gjør at den føles for liten hvertfall.
Etter å ha byttet forsikring frem og tilbake innen angrefristen, så sparte jeg 3k kr inkl 10% økt bonus. 6k kr er til å leve med på en R sykkel.
Godt å se at du baserer sykkel valg på hva du følte deg hjemme på, og ikke hva som ser råest ut på papiret! Likte du gsxr'n best, så er det det beste valget for deg. Det er ihvertfall min subjektive mening
