Ruteplanlegging

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
LoneRider
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003

Re: Ruteplanlegging

Legg inn av LoneRider »

Når jeg åpner en gpx fil i Tyre får jeg spørsmål om jeg vil importere rutepunkter eller sporruter. Hvis du ikke får dette valget vil jeg anta at dine gpx ikke inneholder rutepunkter.

Beste og raskeste løsning er antakelig å gjenskape ruten i Tyre manuelt og lagre som ny gpx.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Prøvde nettopp nå og det viser seg (som jeg trodde) at Maps Marker pro plugin'en i Wordpress krever spor og ikke rutepunkter for å tegne en linje.
Så da er eneste løsning å sette disse sporpunktene tett i tett for at linjen skal bli finest mulig. Har funnet ut at hver 20'nde meter gir en god nok linje. men så klart, det blir uhyre mange punkter til slutt og bruker man Tyre så blir det ikek lange turen før man må sitte i dager forran pc'en før disse punktene er plassert riktig på veien.

Alternativet blir å slavisk bruke det sporet som GPS'en lager uten å gi Tyre beskjed om å flytte punktene til veier. Det blir jo riktig nok og selv om linjen bommer litt på veien noen steder, så blir det jo uansett bra nok til at folk forstår hvor jeg har kjørt :)

Brukeravatar
LoneRider
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003

Legg inn av LoneRider »

Det var snodig, for når man lagrer en gpx fil i Tyre, inneholder filen både veipunkter og sporruter. Du kan sjekke dette ved å åpne filen i en tekst editor.

Brukeravatar
Epylypzon
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Kontakt:

Legg inn av Epylypzon »

For min del holder dette, mulig jeg ikke er kravstor nok men. Å sitte å tegne opp igjen ruta ned til minste detalj er ihvertfall totalt uaktuelt.
spotwalla.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Leker meg litt med Tyre og har fått lagd ei rute ned fra Kiel og ned til Sölden via Lauenförde (MC-hotellet Villa Löwenherz) og Würzburg (Romantische Straße) og ned til Füssen og altså Sölden.
Men derfra nekter Tyre meg å kjøre videre mot Timmelsjoch og dirigerer meg inn på A12 retning Innsbruck og videre på 182 og A22 mot Merano og SS12, 38 og 44.

Skjer dette fordi veien er vinterstengt, tro?
Når spør jeg selvfølgelig veldig dumt, men det skal da være mulig å kjøre videre fra Sölden inn på 186, deretter SS44 :redface ?

Bilde

Anaxim
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02

Legg inn av Anaxim »

Ja, faktisk tror jeg Garmin'en registrerer tid, og leder deg pr. nå ikke over Timmelsjoch pga. vinterstenging. Eg. er jo det ganske imponerende, men noe rute nå blir det jo ikke. Du får spare ruta og førsøke igjen i beg. av juni ellr så...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Anaxim skrev:Ja, faktisk tror jeg Garmin'en registrerer tid, og leder deg pr. nå ikke over Timmelsjoch pga. vinterstenging. Eg. er jo det ganske imponerende, men noe rute nå blir det jo ikke. Du får spare ruta og førsøke igjen i beg. av juni ellr så...
Meeen...
det funker fint med http://www.tourstart.org ;) :prf .

Svar