Se her, jaL-NA skrev:
Jeg har samme problem med lekkasje på min sykkel. Denne kom etter at jeg og "guttungen" hadde vert ute å lærekjørt, og utførte en del bremse øvelser. Neste dag fant jeg en "pytt" med olje på H side av framhjulet. (...)
Så jeg fikk sendt ringene i retur, og regner med det er til glede for eieren av en hvit Italiener :-) .

Verden er ikke stor.
Skal se de blir til stor glede for en hvit italiener

Når det gjelder tregstyringen så er ikke den så enkel å beskrive, egentlig. "Tregstyrt" blir kanskje feil ord, men i mangel av noe bedre ble dette brukt.
Det kjennes tregstyrt ut på den måten at sykkelen må 'kommanderes' mer bestemt på å svinge i gangfart enn hva jeg har vært vant med tidligere.
Kjennes ut som at fordekket har for lite luft og at det dermed kreves mer bestemthet for å få sykkelen til å endre kurs. Og når den endre kurs (dvs. svarer på styrekommandoen og svinger) oppleves sykkelen som mer overstyrt enn tidligere. Dvs. at effekten av styrekommandoen gir mer styring enn tiltenkt når sykkelen først begynner å svinge - eller "tvinger" seg ut av rett-kjørings-sporet.
Greier ikke å forklare opplevelsen bedre enn dette og lurer fælt på hva det kan skyldes.
Sykkelen var ikke slik før byttet av gaffelolje. Heller ikke etter at jeg byttet dekk fra Bridgestone Battlewing til Michelin AnakeeIII. Heller ikke etter recall reparasjonen av lenkearmdelen til bakfjæringen. Kunne jo tenkes at denne kanskje kunne være en medvirkende årsak.