Nå fant jeg "MCN Performance Index" listene i sin helhet, og den siste for 2010 ser det sånn ut på bremsing:
TEN BEST60–0 STOPS
1) 2006 Triumph Speed Triple ..................................104.8'
2) 2008 BMW Megamoto ........................................106.4'
3) 1999 Triumph Speed Triple ..................................106.7'
4) 1997 F6 Valkyrie..............................................107.4'
5) 1997 Suzuki Marauder 800 ..................................107.6'
6) 1998 Honda VFR800FI Interceptor ..........................107.9'
7) 1997 Yamaha YZF600R......................................108.2'
8 ) 1999 Suzuki SV650 ..........................................108.8'
9) 1998 Ducati 750 Monster....................................109.1'
10) 1997 Suzuki TL1000S ........................................109.4
Hele listen med alle modellene som er testet kan dere se her (PDF);
http://www.mcnews.com/mcn/articles/2010JanIndex.pdf
Det fremgår ikke eksplisitt noe om ABS. Ser at 1998 VFR stopper ca 12 fot kortere enn 2002 VFR ABS, men ellers ser jeg ikke noe om det. Det er gjort flere forsøk på samme sted, og ca 4 fot +- må anses som feilmargin.
Triumph har både første og sisteplass.
Jeg syns ellers det er litt interessant (og rart) at det med unntak av de to første plassene kun er 90-talls sykler på topp 10 bremsende sykler. Ser man på alle de andre topp-10 kategoriene, ytelse, toppfart, dreiemoment på hjul, 1/4mil, osv så er det stort sett bare Hayabusa som er fra 90 tallet.
Jeg og (Valkyrien-gutta) er nok for lengst i gang med kaffen, innen dere har fått somlet de moderne fartsmonstrene og lokomotivene til stopp.

(

)
(Tar rett nok litt mer tid å komme opp i fart, men hvem bryr seg vel om akselerasjon...
)