Friends don't let friends ride with chicken strips
Re: Friends don't let friends ride with chicken strips
Tror det er igjen ca 0,5-1cm ift kanten på dekket når fotpinnen tar nedi, så det kan være noen sånne begrensninger som gjør at en ikke sliter dekket helt ut på kanten heller.
Forrige sykkelen la seg endel lenger ned før fotpinnen tok nedi og der var det ikke problem å slite dekket helt ut til kanten. Men på V-Strom'en som har en litt mer topptung vektfordeling, føles det allikevel råere når en kjører så fotpinnen tar nedi.
Forrige sykkelen la seg endel lenger ned før fotpinnen tok nedi og der var det ikke problem å slite dekket helt ut til kanten. Men på V-Strom'en som har en litt mer topptung vektfordeling, føles det allikevel råere når en kjører så fotpinnen tar nedi.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Fotpinnene mine er skrudd ut så her kjøres det uten.
- TomB
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Har sluttet med det. Kjører mest med textilbukse nå, så da lar jeg meg ikke friste lenger.bshagen skrev:
Tør dere å skrape knærne langs veien?
ps: sannheten er vel at jeg har blitt gammel og stiv

Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- Voodoodoo
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Jeg har pysepinnene mine på men etter at jeg bytta Dempere og heisa 30mm bak har jeg ikke vært nedi med de. Trur ikke jeg har blitt mer pyse av den grunn men man veit aldri.TBI81 skrev:Fotpinnene mine er skrudd ut så her kjøres det uten.
Kneskrap er jo skikkelig ut i RR om dagen, med over 60grader nedlegg er det albueskrap som gjelder..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Kun skrapt albue en gang og det var fordi ræva slapp (var moro med logringen helt til "åfan"). Ble 90 grader gittVoodoodoo skrev:Jeg har pysepinnene mine på men etter at jeg bytta Dempere og heisa 30mm bak har jeg ikke vært nedi med de. Trur ikke jeg har blitt mer pyse av den grunn men man veit aldri.TBI81 skrev:Fotpinnene mine er skrudd ut så her kjøres det uten.
Kneskrap er jo skikkelig ut i RR om dagen, med over 60grader nedlegg er det albueskrap som gjelder..

De pinnene kunne nok like godt vært der for min er godt hevet den også. Godt over 3cm.
Må straks ha ny hjelm etter en måneds bruk
[video]https://www.youtube.com/watch?v=OXL-rYIlEd4[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=OXL-rYIlEd4[/video]
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: Sv: Friends don't let friends ride with chicken strips
Som sagt over meg, kneskrap kan du få til med langt mindre nedlegg på sykkelen og større kontroll enn ved kneet limt i tanken.... Så hvorfor er dette bare forbeholdt bane osv?Flanker skrev:Kneskrap er forbeholdt bane synes jeg, evt. en utrafikkert rundkjøring eller parkeringsplass. Ikke det at jeg har gjort det der heller. Du har ikke mye marginer med kneskrap på landeveien, og veiforhold eller andre idioter på veien rår du ikke over. YMMW.
Sony Z2
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
LordShaft skrev:Som sagt over meg, kneskrap kan du få til med langt mindre nedlegg på sykkelen og større kontroll enn ved kneet limt i tanken.... Så hvorfor er dette bare forbeholdt bane osv?Flanker skrev:Kneskrap er forbeholdt bane synes jeg, evt. en utrafikkert rundkjøring eller parkeringsplass. Ikke det at jeg har gjort det der heller. Du har ikke mye marginer med kneskrap på landeveien, og veiforhold eller andre idioter på veien rår du ikke over. YMMW.
Sony Z2
Helt enig med Flanker her, Kneskrap, akkurat som eksospotteskrap hører
kun hjemme på bane når man kjører GS1200

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

- TomB
Er enig med LordShaft, selv om jeg har sluttet med det. I allefall med textilbuksaojda skrev:LordShaft skrev:Som sagt over meg, kneskrap kan du få til med langt mindre nedlegg på sykkelen og større kontroll enn ved kneet limt i tanken.... Så hvorfor er dette bare forbeholdt bane osv?Flanker skrev:Kneskrap er forbeholdt bane synes jeg, evt. en utrafikkert rundkjøring eller parkeringsplass. Ikke det at jeg har gjort det der heller. Du har ikke mye marginer med kneskrap på landeveien, og veiforhold eller andre idioter på veien rår du ikke over. YMMW.
Sony Z2
kun hjemme på bane når man kjører GS1200![]()

Ikke noe problem å kneskrape med GS, gjort det både på bane og landevei. På landeveien i ca 60 km/t, ikke noe problem

Båndrag?
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Jeg merker at når jeg er fyllesyk og ferdig med bakrus så er det ca en cm igjen på pysestripa men det er litt ut fra hvilken sykkel og dekk jeg har med å gjøre.Har jeg fyllenerver er det en cm.
Uten er det null mm. Har jeg kjørt veien i forvveien så er det også null mm.Kjører jeg med flere så vil jeg ikke være en pådriver til at noen skal gå ut og viser heller bremselys hvis det er noe i veien.
Uten er det null mm. Har jeg kjørt veien i forvveien så er det også null mm.Kjører jeg med flere så vil jeg ikke være en pådriver til at noen skal gå ut og viser heller bremselys hvis det er noe i veien.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- ojda
Ja begge knea mine er nå fortsatt jomfruer på tross av at formen på fothvilerne erTomB skrev:Er enig med LordShaft, selv om jeg har sluttet med det. I allefall med textilbuksaojda skrev:LordShaft skrev:Som sagt over meg, kneskrap kan du få til med langt mindre nedlegg på sykkelen og større kontroll enn ved kneet limt i tanken.... Så hvorfor er dette bare forbeholdt bane osv?Flanker skrev:Kneskrap er forbeholdt bane synes jeg, evt. en utrafikkert rundkjøring eller parkeringsplass. Ikke det at jeg har gjort det der heller. Du har ikke mye marginer med kneskrap på landeveien, og veiforhold eller andre idioter på veien rår du ikke over. YMMW.
Sony Z2
![]()
Ikke noe problem å kneskrape med GS, gjort det både på bane og landevei. På landeveien i ca 60 km/t, ikke noe problem
noe justert ved hjelp av asfaltdekket

)

-
- Kontakt:
Det er ikke alle som har samme behovene... Men føler mange av oss som syns det er kult å subbe kneet blir stemplet som idioter, uansvarlige grisekjørere? Dette stempelet vil jeg rett og slett ikke ha på meg
Sony Z2

Sony Z2
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Har ikke behov for å stemple noen, og har heller ikke noe behov for å forsvare min mening. Jeg respekterer andres og forventer det samme i retur.
Den "gemene hop" av bilister og fotgjengere man møter på veien vil jeg derimot tippe fort vil stemple kneskrap på landeveien som grisekjøring. Kanskje de til og med tar en telefon til onkel for å få slutt på galskapen...
Den "gemene hop" av bilister og fotgjengere man møter på veien vil jeg derimot tippe fort vil stemple kneskrap på landeveien som grisekjøring. Kanskje de til og med tar en telefon til onkel for å få slutt på galskapen...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
- Kontakt:
Jeg ingen grunn til å ikke respektere andre sine meninger... Å ha, de fleste som ikke kjører sykkel selv er nok de som setter oss raskest i bås.
Sony Z2
Sony Z2
- Voodoodoo
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Har ikke skrapa knea på årevis, blitt gammal&feit. Kjører mer enn raskt nok og med grei kontroll uten. Ja og så er det så jævli dyrt med ny bukse hele tia nå som jeg kjører goretex.
En annen ting er jo at det kan gjøre jævlig vondt å skrape kneet om det dukker opp en uforutsett dump, kubbe, Stein e.l. I veien når en ligger der å subber. På banen har en liksom ikkje den bekymringa.
Sjøl så er jeg nærmest med knea når jeg kjører i regnet. Flytter meg mer i salen da enn på tørt. Litt bevisst for å ikke stivne så lett og for å ha litt mindre nedlegg.
En annen ting er jo at det kan gjøre jævlig vondt å skrape kneet om det dukker opp en uforutsett dump, kubbe, Stein e.l. I veien når en ligger der å subber. På banen har en liksom ikkje den bekymringa.
Sjøl så er jeg nærmest med knea når jeg kjører i regnet. Flytter meg mer i salen da enn på tørt. Litt bevisst for å ikke stivne så lett og for å ha litt mindre nedlegg.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- TomB
Hehe trur jeg nok du gjørojda skrev:Ja begge knea mine er nå fortsatt jomfruer på tross av at formen på fothvilerne erTomB skrev:Er enig med LordShaft, selv om jeg har sluttet med det. I allefall med textilbuksaojda skrev:LordShaft skrev:Som sagt over meg, kneskrap kan du få til med langt mindre nedlegg på sykkelen og større kontroll enn ved kneet limt i tanken.... Så hvorfor er dette bare forbeholdt bane osv?Flanker skrev:Kneskrap er forbeholdt bane synes jeg, evt. en utrafikkert rundkjøring eller parkeringsplass. Ikke det at jeg har gjort det der heller. Du har ikke mye marginer med kneskrap på landeveien, og veiforhold eller andre idioter på veien rår du ikke over. YMMW.
Sony Z2
![]()
noe justert ved hjelp av asfaltdekketTror jeg skal klare å leve greit med det

Reagere nok litt, fordi det nevnes GS 1200

Så 1 ting, jeg kneskraper ikke på landevei, med biler rundt meg, bare en sånn sperre jeg har

Båndrag?
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Jeg ser at noen tenker på hva allmuen mener om kneskrapere ... jeg er ikke interessert i racing eller kneskrap og andre kjøretekniske ting som hører til på bane, så jeg kan representere allmuen.
Jeg har ved flere anledninger hørt spørsmålet "hvorfor kjører de sånn?" Jeg har vel også stilt det spørsmålet. Det virker som om de fleste uinnvidde ser på kneskrap som ganske idiotisk, uansvarlig og unødvendig. Uansvarlig er det vel neppe, men jeg må jo si meg enig i at det ser ganske så idiotisk ut i moderate hastigheter.
Så jeg tror at hvis man vil unngå idiotstemplet har man en stor jobb med å overbevise befolkningen om at dette ikke er idiotisk. Prøv å forklar hvorfor dette er smart eller ikke idiotisk.
Må presisere at jeg ikke mener folk er idioter pga litt kneskrap, men det ser en smule idiotisk ut.
Jeg har ved flere anledninger hørt spørsmålet "hvorfor kjører de sånn?" Jeg har vel også stilt det spørsmålet. Det virker som om de fleste uinnvidde ser på kneskrap som ganske idiotisk, uansvarlig og unødvendig. Uansvarlig er det vel neppe, men jeg må jo si meg enig i at det ser ganske så idiotisk ut i moderate hastigheter.
Så jeg tror at hvis man vil unngå idiotstemplet har man en stor jobb med å overbevise befolkningen om at dette ikke er idiotisk. Prøv å forklar hvorfor dette er smart eller ikke idiotisk.
Må presisere at jeg ikke mener folk er idioter pga litt kneskrap, men det ser en smule idiotisk ut.
Det ser litt idiotisk ut for oss som kjører sykkel og hvis farten ikke er der. Hva er poenget liksom.jhn skrev:Jeg ser at noen tenker på hva allmuen mener om kneskrapere ... jeg er ikke interessert i racing eller kneskrap og andre kjøretekniske ting som hører til på bane, så jeg kan representere allmuen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Jeg har så lange og tynne bein, at jeg sikkert hadde klart det, lett...JohnnyTh skrev:Det ser litt idiotisk ut for oss som kjører sykkel og hvis farten ikke er der. Hva er poenget liksom.jhn skrev:Jeg ser at noen tenker på hva allmuen mener om kneskrapere ... jeg er ikke interessert i racing eller kneskrap og andre kjøretekniske ting som hører til på bane, så jeg kan representere allmuen.

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Robin79
- Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
[img]http://i739.photobucket.com/albums/xx35 ... nnamed.jpg[/img]
Er ikke så langt unna å bruke hele dekket
Er ikke så langt unna å bruke hele dekket

- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Godt jeg kjører TDM da.ojda skrev:

Ikke det at jeg skrapet kneet. Kjører jo tekstildress, men pottene har noen fine fartsstriper på seg.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- ojda
Potta på tiger er nok urørt foreløpig
Er nok best sånn

Er nok best sånn

)

- Kawagutten
Mana`n kan brukes litt den også 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Nye Dunlop Trailmax på Stelvio'en i går.
Er fortsatt noen chicken strips på lissene, ja...
Men de forsvinner nok rimelig kjapt innen få dager.
For ikke å snakke om til uka. Da er det nemlig ferie
!!
For ikke å snakke om til uka. Da er det nemlig ferie

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Kawagutten
TR91?AJ skrev:Nye Dunlop Trailmax på Stelvio'en i går.
For ikke å snakke om til uka. Da er det nemlig ferie![]()
![]()
![]()
!!
https://flipflashpages.uniflip.com/2/91675/326773/pub/" onclick="window.open(this.href);return false;
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++