Skaff deg sykkel og ha den klar, i tillfelel du finner en som vil øvekjøre med deg. Tror ikke det skal være så vanskelig for å si det sån :)
Er spent på den datoen for oppkjøring :)Cutless skrev:Da har jeg gått så langt at jeg har skrevet kontrakt på sykkelen med ubestemt leveringstid. Hvis det er noen som føler seg generøs og har lyst til å hjelpe meg med øvelseskjøring så send meg en PM. Hvis muligheten til øvelseskjøring ikke byr seg så blir det så jeg venter til jeg har lappen med å hente ut sykkelen.
Får svar angående dato for oppkjøring i løpet av dagen :)
Fikk oppkjøring 05. august pga ferieavvikling oppe på trafikkstasjonen. Ja, jeg får prøve å spørre pent og håpe det er noen som har lyst til å hjelpe meg litt med øvelseskjøring. Blir da isåfall etter jeg har hatt et par kjøretimer.Bjerknez skrev: Er spent på den datoen for oppkjøring :)
Lokaliser opp medlemmene som besfinner seg i Østfold området og send dem en PM hvor du spør pent. Hadde jeg hatt lov hadde jeg mer enn gjerne dukket opp, og jeg tror også andre vil hjelpe deg med dette.
Sikkert noen i nabolaget ditt også som muligens kjører sykkel som du blir kjent med?
Det bor tre personer i nabolaget mitt som jeg har øvekjørt med, og i tillegg en her fra forumet (TomB). Så jeg har fått veldig mye øvekjøring vertfall.
Nå vet jeg ikke helt sikkert med den sykkelen jeg har, men den har en sinnsyk stor potte i hvertfall, så vil nok få litt mer lyd med en slip on - ikke minst vektreduksjonLordShaft skrev:Når det kommer til midtstøtte, helt unødvendig og mye bedre å bruke depostøtte. Den står langt tryggere på sidestøtten. Den er også tung, unødvendig vekt mener jeg![]()
Er det katalysator kan du bare spare deg pengene med slip on. Det gir ingen eller minimal endring i lydbildet. Samt at det koster relativt mye for bare det estetiske. Lyd redder liv, halve grunnen til at en bør velge nettopp ny eksos. Gå for fult anlegg hvis du først skal bytte :-)
Sony Z2
Tusen takk !Elolz skrev:Velkommen og gratulerer med flott sykkel, ønsker deg lykke til med lappen!
Er greit med noen kjøretimer først ja, slik at du får trent litt på balansen. Tror det er dette det trenes på i førsten. Balanse og riktig plassering på sykkelen. Rett og slett lære seg å kjenne skolesykkelen.Fikk oppkjøring 05. august pga ferieavvikling oppe på trafikkstasjonen. Ja, jeg får prøve å spørre pent og håpe det er noen som har lyst til å hjelpe meg litt med øvelseskjøring. Blir da isåfall etter jeg har hatt et par kjøretimer.
Tusen takk, nei, 5. august er mye tidligere enn det jeg hadde trodd når jeg meldte meg på MC-teori for et par uker siden ! Hvordan går det med MC-søket ditt?TOH skrev:Gratulerer med valg av sykkel.![]()
5 august er jo ikke så lenge å vente på oppkjøring.
Og du har jo da god tid til å bli vant med sykkelen før vinteren kommer.
Blir spennende dette
Nja, vet ikke om jeg er enig med deg der - det kommer jo da selvfølgelig an på hvor lang tid det tar mellom kjøregård og oppkjøring. I følge kjørelæreren min så tar trafikkstasjonen oppkjøringer ut september. Han sa også at det ikke nødvendigvis trengte å ta så lang tid i mellom kjøregård og oppkjøring. Så hvis jeg får oppkjøring langs veien i løpet av august og stryker på den. Så vil jeg jo fremdeles være innenfor sesongen, 30. september, forutsatt at det er kapasitet på trafikkstasjonen. Da vil jeg jo rekke å prøve en gang til. Men skal jo selvfølgelig stå på første forsøkBjerknez skrev:Ikke for å ødelegge stemningen her, men du vet at HVIS du stryker så får du ikke kjørt opp før til neste år? :-)å :-)å
Siden det er en måned karantene ved stryk. Dessuten så må du vel først bestå oppkjøringen i kjøregården? Du har jo to oppkjøringer her i Østfold da dem har valgt å separere oppkjøringen i kjøregården og den langs veien.
Ahh... det var september som var den siste måneden ja. Da gir jeg meg på denNja, vet ikke om jeg er enig med deg der - det kommer jo da selvfølgelig an på hvor lang tid det tar mellom kjøregård og oppkjøring. I følge kjørelæreren min så tar trafikkstasjonen oppkjøringer ut september. Han sa også at det ikke nødvendigvis trengte å ta så lang tid i mellom kjøregård og oppkjøring. Så hvis jeg får oppkjøring langs veien i løpet av august og stryker på den. Så vil jeg jo fremdeles være innenfor sesongen, 30. september, forutsatt at det er kapasitet på trafikkstasjonen. Da vil jeg jo rekke å prøve en gang til. Men skal jo selvfølgelig stå på første forsøk
Er to uker karantene på kjøregård hvis du stryker ja :)Cutless skrev:Hehe, satser på å klare det ja.
Aha, så det er bare 2 uker på kjøregård, trodde det var 4 uker der å jeg. Det var jo godt nytt !