Svart peilepinne er ikke noe minus, for du skal ikke kjøre så lenge på ållja at den blir svart og matt.
Men jeg skjønner ikke den der "tdm" mumlingen din. Tenker det blir slutt på det når våren kommer, og du kan rette fokuset framover

ArcticTiger skrev:Du har jo igrunnen sagt det som trengs AJ![]()
Men jeg skjønner ikke den der "tdm" mumlingen din. Tenker det blir slutt på det når våren kommer, og du kan rette fokuset framover
Du glømt det med: UFATTELIG stygg (beklager men klart ikke å dy mæ :-) )Bringisen skrev:Hmm! Sykkelløs for tiden med blikket festet på ny sykkel. Får skrive om den jeg hadde frem til i sommer da.
BMW R1200GS
Positive:
Meget god komfort
Sikkerhet
Godt moment , kraft nesten uansett.
Kjøreegenskaper i forhold til størrelsen
Fremkommelighet , det føles som om man kan leve hele livet på denne sykkelen , til og med bo på den.
Negative:
Litt vibrasjoner og ugjevn gange (normalt)
Litt tung om man blir stående fast.
Vanskelig å finne den perfekte vindskjermen , noe jeg fant sammen med wingles(eller hva det nå enn heter)
Litt tørst.
Klikk-klakk lyder i kardang (normalt)
MaxTron skrev:Du glømt det med: UFATTELIG stygg (beklager men klart ikke å dy mæ :-) )Bringisen skrev:Hmm! Sykkelløs for tiden med blikket festet på ny sykkel. Får skrive om den jeg hadde frem til i sommer da.
BMW R1200GS
Positive:
Meget god komfort
Sikkerhet
Fremkommelighet , det føles som om man kan leve hele livet på denne sykkelen , til og med bo på den.
Negative:
Vanskelig å finne den perfekte vindskjermen , noe jeg fant sammen med wingles(eller hva det nå enn heter)
Litt tørst.
Og upålitelig BMW-elektronikk, men GS'n er kansje ikke den værste...?
Jo-jo, smaken er forskjellig, og beklager igjen...Bringisen skrev:MaxTron skrev:Du glømt det med: UFATTELIG stygg (beklager men klart ikke å dy mæ :-) )Bringisen skrev:Hmm! Sykkelløs for tiden med blikket festet på ny sykkel. Får skrive om den jeg hadde frem til i sommer da.
BMW R1200GS
Positive:
Meget god komfort
Sikkerhet
Negative:
Litt tørst.
Det jeg har erfart med livet er at en sak alltid har flere sider.
Alt er ikke sort/hvit eller A4 , om du følger meg![]()
Som så mye annet i verden så må noen tørre å ta steget ved og sette ideer ut i livet , da kan man bli pionerer , men man risikerer også og måtte bite i det sure eplet og ta støyten før ting blir perfekt. Når man har gjort dette vil andre bruke den ferdige ideen.
Når det gjelder utseende så er smaken som baken , noen liker det feminine og linjelekre andre det uslipte røffe designet. Hva som blir riktig er det kun deg selv som kan vurdere , heldigvis finnes det valgmuligheter. Dessuten kan noe som ser stygt ut for enkelte bli en hit som kopieres av mange andre
Har inte provat Multistrada, men den nyaste modellen ska vara väldigt bra har jag hört från andra som provat. Jag tror den med störst motor har 150 hk (på pappret), så power borde det inte vara brist på. Jag tippar Multistrada är bra på väldigt mycket av det 998 är dålig på. Jag kunde gärna haft en sån (om jag får behålla 998'n i tillägg!), men det är inte alla i huset här eniga i. :)ArcticTiger skrev:Ja her var det tydelig at det var Det Buldrende Hjertet som talteTil og med de "negative" siden hørtes positive ut!
![]()
![]()
BTW: Har du prøvd Multistradan? Ikke fullt så sprek som din, men Veldig Anvendelig og Lettkjørt
Den Multistrada jeg har er en 2006 modell 1000 S DS. Den har Øhlins gaffel og bakdemper, engine uppgrade kit (kammer, remap inspr og Termignoni exh). Den har 101 hk på bakhjulet, så ikke så sprek som din, men ganske "lettbedt" for detrerell skrev:Har inte provat Multistrada, men den nyaste modellen ska vara väldigt bra har jag hört från andra som provat. Jag tror den med störst motor har 150 hk (på pappret), så power borde det inte vara brist på. Jag tippar Multistrada är bra på väldigt mycket av det 998 är dålig på. Jag kunde gärna haft en sån (om jag får behålla 998'n i tillägg!), men det är inte alla i huset här eniga i. :)ArcticTiger skrev:Ja her var det tydelig at det var Det Buldrende Hjertet som talteTil og med de "negative" siden hørtes positive ut!
![]()
![]()
BTW: Har du prøvd Multistradan? Ikke fullt så sprek som din, men Veldig Anvendelig og Lettkjørt
Hehe! Du trenger ikke beklage. Du sier selv at smaken er forskjellig så vi er jo enige der.MaxTron skrev:Jo-jo, smaken er forskjellig, og beklager igjen...Bringisen skrev:MaxTron skrev:Du glømt det med: UFATTELIG stygg (beklager men klart ikke å dy mæ :-) )Bringisen skrev:Hmm! Sykkelløs for tiden med blikket festet på ny sykkel. Får skrive om den jeg hadde frem til i sommer da.
BMW R1200GS
Positive:
Meget god komfort
Sikkerhet
Negative:
Litt tørst.
Det jeg har erfart med livet er at en sak alltid har flere sider.
Alt er ikke sort/hvit eller A4 , om du følger meg![]()
Som så mye annet i verden så må noen tørre å ta steget ved og sette ideer ut i livet , da kan man bli pionerer , men man risikerer også og måtte bite i det sure eplet og ta støyten før ting blir perfekt. Når man har gjort dette vil andre bruke den ferdige ideen.
Når det gjelder utseende så er smaken som baken , noen liker det feminine og linjelekre andre det uslipte røffe designet. Hva som blir riktig er det kun deg selv som kan vurdere , heldigvis finnes det valgmuligheter. Dessuten kan noe som ser stygt ut for enkelte bli en hit som kopieres av mange andre
Resten av det du skriver skjønne æ ikke helt, men vist det betyr at du svelger løgna til visse tyske ingeniører om at fungsjonalitet MÅ være stygt så du om det. Finns jo mange andre ingeniører som klarer å få til begge deler, ivertfall innimellom. Men når det er snakk om å være bra på bortimot alle underlag er vel GS-serien noe av det beste etter som æ har forstått, har aldri prøvekjørt.
Javell??mekkern skrev:og at genratoren er ræva på de...
Finns vel moderne generatordeler å få kjøpt? eller??mekkern skrev:Ladespolene er dritdyre og tåler ikke mye..tenningssystemet sittter i toppen og blir fort upresist med tenningsforskyveren på ene siden og stiftene på den andre siden av toppen.starterene er heller ikke all verden.
er også mye mekanisk støy fra motorene-men det er slik det skal være med en slik konstruksjonen.
HUUUUF!! Helligbrøde!!mekkern skrev:har mekket noe på en slik motor da kompisen min har et 621 bygg med sånn motor.stivramme og springer langgaffel.
He-He, ikke mye negativt der neiJompa skrev:Fordeler:
nesten veteran, rimelig forsikring
smale hjul, 130 bak og 110 foran, ikke følsom for spor i asfalten
Ikke mange av dem, folk er nyskjerrige
god sittestilling
alltid ett eller annet som må fikses, mange fine timer i garasjen
skikkelig 80-talls sykkel med "traktormotor"
bred motor, alltid varm på beina, selv på en normal sommerdag i Finnmark
Ulemper:
for smalt imellom speilene, ser bare mine egne skuldre ( og er ikke spesielt bred over skuldrene)
kåpglasset styrer vinden rett i trynet på meg
Jompa skrev:Fordeler:
nesten veteran, rimelig forsikring
smale hjul, 130 bak og 110 foran, ikke følsom for spor i asfalten
Ikke mange av dem, folk er nyskjerrige
god sittestilling
alltid ett eller annet som må fikses, mange fine timer i garasjen
skikkelig 80-talls sykkel med "traktormotor"
bred motor, alltid varm på beina, selv på en normal sommerdag i Finnmark
Ulemper:
for smalt imellom speilene, ser bare mine egne skuldre ( og er ikke spesielt bred over skuldrene)
kåpglasset styrer vinden rett i trynet på meg