Alle motorsykler hilser og varsler om det er kontroll

Vet ikke helt hvem som virker mest bitter her jeg...LordShaft skrev:Jeg tar som en selvfølge at folk varsler om kontroll når jeg møter de på to hjul.. Men det er vel naivt og idiotisk av meg når jeg leser en del av meningene her inne...
Alle jeg kjenner i MC miljøet utenom forumet opererer med uskrevne regler. At noen her inne ikke følger de virker rart på meg? Er det noen som har pisset i corn flakes deres en gang? Er dere bitter på noe, eller må dere bare være kranglete og ødelegge miljøet som så vidt meg bekjent.... Opererer med veldig tydelige handlinger om det er kontroll eller ikke?![]()
Sony Z2
Hvis det er en kontroll langs veien så betyr det jo som oftest at det befinner seg personer i eller ved siden av veibanen. Og da er jo dette selvsagt en fare da en av disse kan finne på å stille seg i veien for deg. At man da bør varsle slik at han som kommer imot er oppmerksom på farene tar jeg som en selvfølge. Vi vil jo ikke kjøre på disse som stiller seg opp i veien.Busa Trond skrev:Tullebukkernå trode jeg dere holdt meg for narr en stund her
![]()
Alle motorsykler hilser og varsler om det er kontroll
LordShaft skrev: Er det noen som har pisset i corn flakes deres en gang??![]()
Sony Z2
Merkelig å sitte på et MC-forum og gjøre et poeng ut av at du ikke er med i et MC-miljø.jhn skrev:LordShaft skrev: Er det noen som har pisset i corn flakes deres en gang??![]()
Sony Z2Håper ikke det
Ødelegge miljøet ...det finnes vel ikke ett mc-miljø. Vi to hører ikke til det samme mc-miljøet. Det er like store forskjeller på motorsyklister som det er innenfor dopapir-forbruker-miljøet. Der har de en hel haug med uskrevne regler.
Jeg tilhører ikke noe mc-miljø, og jeg tilhører ikke noe brille-miljø, klokke-miljø eller joggesko-miljø.
Det er mange mc-ister jeg for alt i verden ikke vil ha noe fellesskap med, eller være i miljø med. At vi bruker lignende fremkomstmidler er ikke nok.
Den romantiske forestilling om en stor lykkelig mc-familie er vel en smule utdatert?
For ordens skyld .... jeg hilser på folk, og jeg varsler folk om jeg skulle ha grunn til det ... jeg skiller ikke på om de tilfeldigvis sitter på en mc.
Ja, det er litt naivt å forvente at man skal bli varslet. Om du ikke skulle bli varslet en gang, og lappen ryker ... skal du da gå rundt å være bitter på de som ikke varslet? Som om de har pisset i Corn Flakse'n din.
Nuvel ..vi kan jo si at jeg er i det samme "miljøet" som de fleste av dere er, men jeg anser ikke det som et miljø.cevillan skrev:Merkelig å sitte på et MC-forum og gjøre et poeng ut av at du ikke er med i et MC-miljø.jhn skrev:LordShaft skrev: Er det noen som har pisset i corn flakes deres en gang??![]()
Sony Z2Håper ikke det
Ødelegge miljøet ...det finnes vel ikke ett mc-miljø. Vi to hører ikke til det samme mc-miljøet. Det er like store forskjeller på motorsyklister som det er innenfor dopapir-forbruker-miljøet. Der har de en hel haug med uskrevne regler.
Jeg tilhører ikke noe mc-miljø, og jeg tilhører ikke noe brille-miljø, klokke-miljø eller joggesko-miljø.
Det er mange mc-ister jeg for alt i verden ikke vil ha noe fellesskap med, eller være i miljø med. At vi bruker lignende fremkomstmidler er ikke nok.
Den romantiske forestilling om en stor lykkelig mc-familie er vel en smule utdatert?
For ordens skyld .... jeg hilser på folk, og jeg varsler folk om jeg skulle ha grunn til det ... jeg skiller ikke på om de tilfeldigvis sitter på en mc.
Ja, det er litt naivt å forvente at man skal bli varslet. Om du ikke skulle bli varslet en gang, og lappen ryker ... skal du da gå rundt å være bitter på de som ikke varslet? Som om de har pisset i Corn Flakse'n din.
![]()
Ja til hilsing, både trivelig og trygt i forhold til kontroller. Trodde jeg hvertfall. Kommer uansett til å fortsette med det selv, så får de som melder seg ut av "miljøet" bare gjøre det. Majoriteten skjønner nok verdien av et felleskap.
JøssLordShaft skrev: Tosk!
Du virker jo ellers som en oppvakt fyr, så jeg antok at du ville forstå at dette var litt spissformulert, bare et litt overdrevent eksempel ... jeg forventer ærlig talt ikke å møte deg i fyr og flamme på en bensinstasjon.LordShaft skrev: Fordi om jeg blir bitter for at folk ikke velger å varsle om kontroller gjør meg ikke til en hevnlysten klovn som er ute å ta folk. Slik vil jeg gjerne ha meg frabedt!
Sony Z2
Nja, dette er vel mer fritt etter hukommelsen stjålet fra et av Ludvig Holberg sine sitat fra sin tid i København på 1700-tallet.Intruder skrev:En kar her i bygda var ute og gikk,og møtte en av kaksene i bygda.Stien var smal,så en av dem måtte gå ut for å slippe den andre forbi... :-)
--Jeg går ikke ut av stien for en tosk,sa kaksen..![]()
...neivel,men jeg gjør det,sa mannen..
Men anyways, det var altså fra januar påbudt å ha med refleksvest på MC, men leste på nettsiden til Vegvesenet at man ikke får gebyr for å ikke ha en med hvis man blir stoppet i vanlig kontroll. Da tror jeg at jeg utsetter det prosjektet til det blir et must. Krysser fingrene for at et generelt påbud mot flagrende refleksvester aldri kommer. Det foreligger forskning (STOR klype salt, finner ingen referanser) på at det visstnok skal være en stor faktor av falsk trygghet ved å bruke vest, da mc-føreren tror han er synlig og dermed tilpasser sin kjøring i henhold til dette.Vi går ikke av veien for en narr. -Nei, men jeg går avveien for to
Jeg disputerer ikke om det er mote eller ei, men er det en fornuftig mote?
I denne saken er det vel ingen som påstår å ha rett fasit, det er bare meninger vi ytrerKmann skrev:Det er vel bare å konstantere som aldeles 100% og litt til skråsikkert at om det er i et miljø eller på et forum (som og kan kalles et miljø) vil det ALLTID finnes koselige folk som ALLTID vil ha rett og som alltid vil pirke (les:kverulere) på hva andre sier og gjør. Var nabo med en prest en gang, han sa en gang: INGEN skal lære meg NOE om ydmykhet....! For å ikke bli helt off topic, jeg hilser, varsler, blir ikke sur om andre ikke gjør det. Hilste på et par mopeder i går, ga meg en litt god følelse faktisk...tenk rekruttering til miljøet :)
Så sagt på en annen måte så er din teori er at mange av de som bruker refleksvest gjør det fordi de er uintelligente?LoneRider skrev:Jeg ser stadig flere MC-førere iført gul vest, men synes ikke jeg ser dem verken bedre eller dårligere enn de som er kledd i svart, hvitt rødt eller andre farger. Imidlertid har jeg lagt merke til at mange av disse ikke hilser. Kanskje er det snakk om ferske førere som ikke tør å slippe styret, men jeg har også lurt på om de har misforstått den nye loven, og markerer sin misbilligelse med ikke å hilse på oss lovbrytere...?
Nei - men det må være en grunn til at så mange kjører med vest i år, og at mange av disse ikke hilser. Som nevnt synes jeg ikke de er mer synlige, og siden man gjerne forbinder refleksvest med øvelseskøring/ulykker/veiarbeid, bidrar den nye 'moten' etter min mening bare til å skape forvirring i trafikkbildet.Banditmannen skrev: Så sagt på en annen måte så er din teori er at mange av de som bruker refleksvest gjør det fordi de er uintelligente?
Ja, for ønske om å bli mer synlig er vel helt utelukket...LoneRider skrev:Nei - men det må være en grunn til at så mange kjører med vest i år, og at mange av disse ikke hilser. Som nevnt synes jeg ikke de er mer synlige, og siden man gjerne forbinder refleksvest med øvelseskøring/ulykker/veiarbeid, bidrar den nye 'moten' etter min mening bare til å skape forvirring i trafikkbildet.Banditmannen skrev: Så sagt på en annen måte så er din teori er at mange av de som bruker refleksvest gjør det fordi de er uintelligente?