Rutevalget er litt væravhengig. I utgangspunktet er det planen å kjøre E6 til Otta og kjøre over Sognefjellet, Tindeveien, Aurlandsfjellet og Gudvangen før det blir RV13 sørover med en avstikker til Lysebotn. Da blir avstikkeren mest sannsynlig å gå via Nomeland og Suleskar til Lysebotn.poulet_cavalier skrev:Da antar jeg at det ikke blir E6? Har du laget rute?DrGreve skrev:Jeg har som plan at jeg skal dit, og funderer på å slå den turen til å ta den helt ut, nemlig å kjøre Lindesnes-Nordkapp i samme slengen.
Jeg og en venninne fra Narvik har som plan å starte fra Mo i Rana på lørdag eller søndag helgen før og Jompa er invitert til å henge på hvis han har lyst og tid. Det blir ikke noe stresstur, det er mye å se og oppleve på ruta
Med væravhengig mener jeg at hvis været er strålende ved start Mo i Rana, så kan ruta bli snudd på hodet. Da starter vi med kystriksveien og følger den planen vi har på retur. Forskjellen på returen er at vi kjører vestsiden av Hardangerfjorden nordover til Nordheimsund og Vossevangen, og tar både Vikafjellet, Gaularfjellet, Stryn og Geiranger/Trollstigen/Atlanterhavsveien sammen med Fosenhalvøya og kystriksveien og heim :)