Den Store KTM LC4 690-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den store KTM Duke 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Snikendeugle skrev:Tenkte å kjøpe en DB-killer til Akrapovicen med litt større åpning:
http://www.weissracing.at/akrapovic-db- ... nal_tabbed" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne har en 40mm åpning mot den standard Akra Db-killeren sine 32mm.

Dette må være midt i blinken da jeg syns sykkelen blir for høylytt uten Db killer, men også litt for stille MED db killer.
Er veldig spent på lyden selv når jeg skal til å fjerne kat så fort midpipe ankommer. Jeg har også fjernet db-killeren og synes lyden nå er tøff. Men jeg tror nok jeg lar det stå til :-) Jeg plages selv mer av vindstøy enn motorlyd. Motorlydene er det bare naboene som merker, og de kan anse det som min hevn for deres skrikete unger. :twisted

Spent på å høre resultatet hvis du går for større killer. Forresten, hvordan er de oransje kina-hendlene du bestilte?

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den store KTM Duke 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Snikendeugle skrev: Foreslår til trådstarter at tråden renames til "Den Store KTM LC4 690 tråden", da SMC/Enduro og Duke er ganske like om hverandre når det gjelder motor.
Trådstarter synes det er en god idé men mangler den tekniske kompetansen til å få det gjennomført :redface Eller mangler jeg rettigheter? :scratch

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den store KTM Duke 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

cevillan skrev:
Er enig i at frontlykten er Duke 4 sin svakhet i forhold til tidligere Duker som hadde de to små runde lyktene over hverandre. Har lekt med tanken å bytte ut lykta selv. SuperDuke er virkelig en råtass utseendemessig. Men den photoshoppede sykkelen har lykta for høyt etter min... toppen skal flukte jevnt med tanken. Nå ser den mer ut som en ørn enn predator :P :p
Njææ. Personlig så syns jeg Duke 4 lykten ser bedre ut enn Duke 3 sin, men ingen av de er noe å rope hurra for. Syns den photoshoppa versjonen så ganske så perfekt ut jeg :) Kan hende han har bommet litt på dimensjoner iforhold til hvordan det er i virkeligheten på 1290 lykten vs 690 sykkelen, men det ser nå ganske riktig ut.
Tror isåfall det ikke blir mye rom å flytte den lenger ned på, siden den monteres midt i mellom styrekrone festene.
cevillan skrev:

Spent på å høre resultatet hvis du går for større killer. Forresten, hvordan er de oransje kina-hendlene du bestilte?
Njaaaaa, jeg prøvde såvidt å montere de, men så ingen veldig kjapp logisk måte hvordan det skulle passe. Clutchen er nesten grei nok, men jeg får ikke av den "røde skruen" som jeg trenger fra den originale hendelen siden det ikke fulgte med noen "pinne" til å dytte inn i den hydraliske clutch masteren fra hendelen... Heller ingen fjær for den saks skyld.
Venter på at noen andre kloker hoder fra ktmforums.com som også kjøpte de skal få prøve seg ;)
Om de ikke passer så har det ikke vært noe stort tap ihvertfall. 150kr :P

En har jo disse, som jeg VET passer, men som er på et heeelt annet prisnivå.
http://www.mg-biketec.com/component/pag ... Itemid,92/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mg-biketec.com/component/pag ... Itemid,92/" onclick="window.open(this.href);return false;
cevillan skrev:
Trådstarter synes det er en god idé men mangler den tekniske kompetansen til å få det gjennomført :redface Eller mangler jeg rettigheter? :scratch
Gå til den første posten i tråden og trykk "endre" på posten din, da kan du endre emnetittelen :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Sktechup designet sub-frame til Duke 690 som jeg lagde nå. Mål og skala er ikke helt på greip. Var mest for å vekke noen idéer.

Bilde

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Her har en kar installert de kina-hendlene:
Det ser ut som om clutch hendelen jeg har fått er feil iforhold til det han her har...
http://www.ktmforums.com/forums/duke/41 ... post346322" onclick="window.open(this.href);return false;


EDIT: Og vips var bremsehendelen min satt på også. Føles mye bedre ut enn det som er på som standard :)
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Her snakker vi modifisert Duke :)

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den store KTM Duke 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Tobben84 skrev: Duke R har vel ikke akra-mappen, da den har katalysatoren den også. Slenger du på fresco-røret, må du hvertfall sørge for at du enten har akramap eller fuelmodden til Kev, ellers vil den gå for magert og varmt. Skadelig på sikt.
Da er DNA filtercover ankommet og mid-pipe. Venter til jeg får en bekreftet tid hos RideBergen for EVO-mapping får jeg går i gang med å montere mid-pipen. Merker at sykkelen blir veldig varm når jeg blir stående i lyskryss og bedriver generell snegle-kjøring i bymiljø. Den har vært på nest øverste hakket på temperaturmåleren, og ikke én gang har viften bak radioatoren startet. Når kicker viften inn hos dere?
Tobben84 skrev:Min Duke er også ganske kraftig moddet etterhvert, og det hadde nok vært mer lønnsomt å kjøpe Duke R. Min har blandt annet PP sete, alt av krasj-beskyttelse, handguards, kev O2 mod og fuelmod, nye speil, tailtidy(bestiller nå), neddrevet 15T, fresco-bypass, Leo potte, easygrip pads, k og n filter( dna S2 bestilles også strax). Begynner å bli litt, og blir stadig mere. Sånn er livet med KTM;)
Jeg har tailtidy fra PP, ikke å anbefale. Den har nå revet i stykker skiltet... :scratch Lurer på å bestille fra R&G eller Evotech. Noen anbefalinger? Snikende har vel fra R&G?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

De blir fort veeeldig varme når du cruiser i lav fart, ja. Spesielt garasjehus :) Om du har litt for mye kjølevæske fylt på så merker du fort når grensen er nådd.
Min vifte slår inn på nest siste streken eller i det den prøver å snike seg opp på øverste streken, men det har ikke skjedd på lenge, selv ved "tørking" av sykkelen på tomgang i ca 15 minutter.

Ny termostat kan fåes kjøpt, både fra KTM og 3. part:
http://www.rally-raidproducts.co.uk/the ... ch-ktm-690" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ktmtwins.com/ktm-950-990-690 ... tat-switch" onclick="window.open(this.href);return false;


Sålenge sykkelen er i bevegelse så har det ikke vært noe problem for meg. så jeg har ikke giddet å skaffe noe sånt (enda).


Har hørt dårlige ting om PP tail tidy'en, ja... Ikke er den særlig "tidy" heller :p
Jeg har R&G. Jeg vet ikke hvordan det er med Evotech, men R&G Har elendige koblinger for baklyset, som ikke passer mot standard koblinger (whyy??). De som følger med er 100% ubrukelige, så jeg endte opp med å bare bruke elteip som koblinger. Planen er å legge de igjennom "sukkerbiter" typ Wago, men så langt har jeg ikke kommet.

Ellers funker den fint. Det blir et lite hull i bakenden der ledningene kommer ut som bør teipes opp når du er ferdig å montere, da det kommer litt vann inn der. Det har ikke så mye å si, men det ser litt grisete ut under passasjersetet etterhvert. Usikker hvordan Evotech er i forhold til R&G på det.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Snikendeugle skrev: Sålenge sykkelen er i bevegelse så har det ikke vært noe problem for meg. så jeg har ikke giddet å skaffe noe sånt (enda).
Nei, det er ikke noe problem i normalsituasjon. Men man får være litt obs på å slå av motoren i en seriøs traffic-jam. Den viften stoler jeg ikke på siden jeg aldri har sett den i bruk.

Snikendeugle skrev:Har hørt dårlige ting om PP tail tidy'en, ja... Ikke er den særlig "tidy" heller :p
I tillegg passer ikke de originale håndtakene på den og den koster 30 % mer enn Evo og R&G sin. Hva tenkte forrige eier på... :-k

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

:D

R&G Sin er litt "tight fit" den også. Den er ikke formet helt i metallet til å passe, men det går seg til når du strammer boltene.
Typisk R&G stil.... Hadde samme problem på Radiator beskyttelsen fra R&G, hvor kun 2 stk skruer av 4 passet med hullene. Jaja, den sitter nå fast uansett. :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av spidair »

Sto lenge i en kø utenfor Kristiansand (var en ulykke eller noe) men siden køen stadig, rykkvis og langsomt, flyttet på seg (i motbakke) slo jeg ikke av motoren. Dette var en av de varmeste dagene og vifta virker den... Gjorde meg plutselig gloheit på lårene og jeg merket det varme gufset oppover kroppen til ansiktet, men sykkelen gikk ikke varm ihvertfall, selv om jeg holdt på å gjøre det... Sola pluss varmt gufs ble nesten litt i overkant heit ja...

Men den er vel ikke kjent for å gå varm og koke...? Eller?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Har ikke hørt/lest noen andre problemer med koking nei, men kjølevæsken min piplet ut av "utslippshullet" på kjølevæske tanken når jeg hadde sirklet rundt i et garasjeanlegg et par ganger. Dette var et par dager etter at jeg hadde fyllt på litt kjølevæske uten å helt sjekke nivået. Den var visst på "max". Det har ikke skjedd siden, selv når motoren har vært like varm.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av spidair »

Syntes de har tynet ut ganske mange hester av en en dunker ihvertfall, blir noen ganger sjokkert over hvor fort denne 690 motoren aksellererer... Helt sykt hvor fort den er villig til å gå opp i turtall ihvertfall... Trodde den ville føltes litt "slapp" etterhvert som jeg kjørte den, men den gjør ikke det etter ti tusen ihvertfall, enda kjennes den fresh ut i frasparket.. Prøvde en litt eldre XT 660 Yamaha (tror jeg det var...) og den virket direkte slapp i forhold...

Fikk prøvd sykkelen i litt ulent terreng på hytta og det som overrasket meg mest var fremkommeligheten til de "sliksene" jeg har skodd jernhesten med, de slapp ikke en gang i terrenget. Overraskende var det også å kjøre opp en bratt sand bakke, trodde jeg ville få problemer så jeg kjørte rolig med bena nedi bakken, men den dro seg opp så lett som bare det og lot seg villig lede til toppen uten tull. Men skal den gå i terreng må den nok dreves om litt ja, kvelte den et par ganger underveis grunnet et litt langbent førstegir og siden jeg ikke er fan av å slurre cløtch... så ble turtallet litt for lavt... Så noen terreng sykkel er det definitivt ikke, men du verden for en fremkommelighet og krefter den har...

Veien mellom Tunhovd og Dagali er HELT forjævlig nå, bare "maurtuer" og digre tverrgående "grøfter" så og si hele veien og jeg trodde det var best å redusere hastigheten, men det gjorde humpene enda verre... Når jeg holdt hundre derimot, da fløt motarden over denne nypløyde veien som om det skulle være flatt nesten, må liksom ha hastighet så bare fjøringen og demperne rekker å reagere mens resten av ramma står stille... Utrolig følelse, som å kjøre en gammel Chevy Surburban med digre valser over ujevn vei, den også flyter liksom oppå....

Så langt (15000) virker motoren flawless på min ihvertfall, bruker nesten ikke olje og går som et skudd... En skikkelig gøy maskin :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

spidair skrev:... Så noen terreng sykkel er det definitivt ikke, men du verden for en fremkommelighet og krefter den har...
Njaaa, det er jo en 690 Enduro med andre felger og ingen skidplate (+ litt andre småting), men om du hadde fått på litt større felger og grovere dekk, da hadde den nok vært en knallmaskin i skog og mark.
Så en terrengsykkel er den kanskje ikke som SMC, men det skal ikke mange grepene til før den er fullverdig skogsmaskin :)

Det samme kan ikke sies om Dukene :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av spidair »

Har faktisk skidplate :)

Tror også den ville gått fælt i skog og mark med andre dekk ja... Ser jo ut som en crosser minus dekka... :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Mer punch, anyone?

Høykompresjonsstempel fra Rally Raid
http://www.ktmtwins.com/rrp-377" onclick="window.open(this.href);return false;

Hadde vært coolt å hørt tilbakemeldinger fra noen som har dette stempelet.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

http://www.bikehps.com/acatalog/KTM_690 ... heels.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:-)å
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av JK95 »

De der er så stilige, vurderer slike til Thea selv, men verken kjæresten eller lommeboka er spesielt fornøyde med den tanken :-)å :sorry

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

De er ikke direkte billige, nei :< 24 000 for et sett :-)å

Stilig demonstrasjon av kulelagerne som en kan legge ved i bestillingen (dette er uten kalipere)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=l7VK-RpOvJo[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av JK95 »

Snikendeugle skrev:De er ikke direkte billige, nei :< 24 000 for et sett :-)å

Stilig demonstrasjon av kulelagerne som en kan legge ved i bestillingen (dette er uten kalipere)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=l7VK-RpOvJo[/video]
Ca det samme på GSX-R'n å ja... :sorry Får heller vente til tungsykkel, da jeg sikkert har den noen flere år :thumleft Eneste jeg vet er at per nå er drømmen en K8 eller K) GSX-R med så mye karbon som mulig :prop:

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

JK95 skrev:
Snikendeugle skrev:De er ikke direkte billige, nei :< 24 000 for et sett :-)å

Stilig demonstrasjon av kulelagerne som en kan legge ved i bestillingen (dette er uten kalipere)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=l7VK-RpOvJo[/video]
Ca det samme på GSX-R'n å ja... :sorry Får heller vente til tungsykkel, da jeg sikkert har den noen flere år :thumleft Eneste jeg vet er at per nå er drømmen en K8 eller K) GSX-R med så mye karbon som mulig :prop:
Sikkert ikke så dumt å kanskje slå til med grisedyre felger på en sykkel du kanskje skal beholde lenger. Verditapet er nok astronomisk om du skal prøve å selge sykkelen med slike felger.

Går fint an å drømme seg bort her også http://www.hfcarbon.de/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
:yeyeye
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av JK95 »

Snikendeugle skrev:
JK95 skrev:
Snikendeugle skrev:De er ikke direkte billige, nei :< 24 000 for et sett :-)å

Stilig demonstrasjon av kulelagerne som en kan legge ved i bestillingen (dette er uten kalipere)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=l7VK-RpOvJo[/video]
Ca det samme på GSX-R'n å ja... :sorry Får heller vente til tungsykkel, da jeg sikkert har den noen flere år :thumleft Eneste jeg vet er at per nå er drømmen en K8 eller K) GSX-R med så mye karbon som mulig :prop:
Sikkert ikke så dumt å kanskje slå til med grisedyre felger på en sykkel du kanskje skal beholde lenger. Verditapet er nok astronomisk om du skal prøve å selge sykkelen med slike felger.

Går fint an å drømme seg bort her også http://www.hfcarbon.de/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
:yeyeye
Mye fint der og ja :thumleft Savner bare noen som selger tank og store kåpedeler i karbon, det er vanskelig å oppdrive :-k Men men, alt til sin tid, inntil da lar vi milene balle på seg :prop:

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Tok med samboeren på tur forleden dag. Det var fint og romantisk og alt det der, men jeg klarte aldri helt å slippe hvor mye sykkelen taper seg med vanlig svart pillion seat, i forhold til det hvite coveret. Det er jo en smal og kjapp sak å sette på pillion cover for 99 % av tiden jeg er uten passasjer, men er det noen som har sett et hvitt pillion seat noe sted? Lurer på hvordan det ville sett ut :scratch

Så en grønn z800 med grønt pillionseat. Måtte helt nærme for å se at det faktisk var et sete og ikke cover. Da har man lykkes. Blir det bra å farge skinn? Noen tips?

Ps: så er det jo fantastisk at passasjerhåndtakene ikke passer sammen med PP "tidy"tail, men det er en annen sak. Blir nok en mer tidy tail etterhvert ja.

Ps2: booket tid for EVO/akra-mapping 15.september. Travle tider for RideBergen tydeligvis. 1500 kr vil det koste meg. Det er vel omtrent det dobbelte av en fuel-mod fra Australia, men jeg hører bare gode ting om EVO'en, så jeg knuser på med denne.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

cevillan skrev:Tok med samboeren på tur forleden dag. Det var fint og romantisk og alt det der, men jeg klarte aldri helt å slippe hvor mye sykkelen taper seg med vanlig svart pillion seat, i forhold til det hvite coveret. Det er jo en smal og kjapp sak å sette på pillion cover for 99 % av tiden jeg er uten passasjer, men er det noen som har sett et hvitt pillion seat noe sted? Lurer på hvordan det ville sett ut :scratch

Så en grønn z800 med grønt pillionseat. Måtte helt nærme for å se at det faktisk var et sete og ikke cover. Da har man lykkes. Blir det bra å farge skinn? Noen tips?

Ps: så er det jo fantastisk at passasjerhåndtakene ikke passer sammen med PP "tidy"tail, men det er en annen sak. Blir nok en mer tidy tail etterhvert ja.

Ps2: booket tid for EVO/akra-mapping 15.september. Travle tider for RideBergen tydeligvis. 1500 kr vil det koste meg. Det er vel omtrent det dobbelte av en fuel-mod fra Australia, men jeg hører bare gode ting om EVO'en, så jeg knuser på med denne.
Jeg har kun prøvd smc med evomapping, og syntes det fungerte veldig bra. Jeg har fuelmodden fra Australia, og har følgende erfaring med det:

-Litt tricky å få rett blanding
-Endrer ikke tenningspunkt
-Beholder ikke garanti som ved evomap?

+Billig og lett å installere.
+Kan endre fuelingen ettersom du endrer potter og filter.
+Smooth når du får det til å stemme, og du slipper "stalling" som en del sliter med når de har evo-map.(Min har aldri daua etter 10000 km)

Tror det er litt hipp som happ hva du velger, bare kjør på:)

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Tobben84 skrev:
cevillan skrev:Tok med samboeren på tur forleden dag. Det var fint og romantisk og alt det der, men jeg klarte aldri helt å slippe hvor mye sykkelen taper seg med vanlig svart pillion seat, i forhold til det hvite coveret. Det er jo en smal og kjapp sak å sette på pillion cover for 99 % av tiden jeg er uten passasjer, men er det noen som har sett et hvitt pillion seat noe sted? Lurer på hvordan det ville sett ut :scratch

Så en grønn z800 med grønt pillionseat. Måtte helt nærme for å se at det faktisk var et sete og ikke cover. Da har man lykkes. Blir det bra å farge skinn? Noen tips?

Ps: så er det jo fantastisk at passasjerhåndtakene ikke passer sammen med PP "tidy"tail, men det er en annen sak. Blir nok en mer tidy tail etterhvert ja.

Ps2: booket tid for EVO/akra-mapping 15.september. Travle tider for RideBergen tydeligvis. 1500 kr vil det koste meg. Det er vel omtrent det dobbelte av en fuel-mod fra Australia, men jeg hører bare gode ting om EVO'en, så jeg knuser på med denne.
Jeg har kun prøvd smc med evomapping, og syntes det fungerte veldig bra. Jeg har fuelmodden fra Australia, og har følgende erfaring med det:

-Litt tricky å få rett blanding
-Endrer ikke tenningspunkt
-Beholder ikke garanti som ved evomap?

+Billig og lett å installere.
+Kan endre fuelingen ettersom du endrer potter og filter.
+Smooth når du får det til å stemme, og du slipper "stalling" som en del sliter med når de har evo-map.(Min har aldri daua etter 10000 km)

Tror det er litt hipp som happ hva du velger, bare kjør på:)
Takk for feedback :thumleft Jeg kjører på med evomapping nå, så kan jeg alltids kombinere med fuelmod senere skulle jeg ikke være helt 100 % fornøyd

Svar