Milslukeren

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Bosted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Jalmar skrev:Jeg spiser og drikker mens jeg kjører jeg.
Ja, det vet jeg jo alt om...! Særlig alkoholdrikking med begge hender..... :laughing7: Det har jeg ved en tidligere anledning i en annen blogg fått en utførlig forklaring om hvordan du får til...... :icon_eek: ... :laughing7:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Bosted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Ragnhild skrev: Kardemommeloven er fin :)
for den sier at villblogging er greit i egnede fora, som f.eks Bikers Logg
Sorry Ragnhild, jeg har litt dårlig retningssans.... :-k
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Bosted: Oslo, Dal/Brenna

Legg inn av Baron von Waffel »

Jeg håper opplegget blir sånn at man ikke må melde seg på en bestemt klasse, men konkurrerer der man til enhver tid ligger best an. Det vil alltid være noen som har en sesong som utvikler seg i en ikke planlagt retning. Og deltakerreglene bør være sånn at flest mulig ønsker å melde seg på.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

Baron von Waffel skrev:Jeg håper opplegget blir sånn at man ikke må melde seg på en bestemt klasse, men konkurrerer der man til enhver tid ligger best an. Det vil alltid være noen som har en sesong som utvikler seg i en ikke planlagt retning. Og deltakerreglene bør være sånn at flest mulig ønsker å melde seg på.
OK, så den eneste inndelingen er <23 år.
Når sesongen er slutt utropes til Konge/Dronning den som har kjørt lengst, Til Kronprinsesse den kvinne som har kjørt lengst, til Mosjonist den som har kjørt presit 2/3 av alle (men se nedenfor), og til Prins/Prinsesse den som er <23 år og har kjørt lengst. I tillegg trekkes entusiasten.

Om mosjonisten: Jeg foreslo at den som ligger på 75-persentualen av mosjonistene vinner. Dersom det skal være av alle, og det skal være realistisk å vinne Mosjonisten uten å i praksis delta i Kongeløpet, da må vinneren ligge lavere. For eksempel på 2/3-persentualen eller kanske på 50-persentualen.
For å klargjøre: Den ligger på 2/3-persentualen den som har presit 1/3 av alle deltagere foran sen, og presist 2/3 bak seg. Kanskje er 50-persentualen det beste :-k

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Bosted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

RAGNHILD! :-s
Kan du ikke flytte det som står skrevet i tråden du stengte over til denne tråden da..? Eller lar det seg ikke gjøre.....? :-k
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Bimma skrev:RAGNHILD! :-s
Kan du ikke flytte det som står skrevet i tråden du stengte over til denne tråden da..? Eller lar det seg ikke gjøre.....? :-k
Hadde jeg gjort for lengst, hadde jeg hatt mulighet for det Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bimma skrev:RAGNHILD! :-s
Kan du ikke flytte det som står skrevet i tråden du stengte over til denne tråden da..? Eller lar det seg ikke gjøre.....? :-k
Hm... :-k
Er ganske usikker på disse tingene; det må jeg bare innrømme, gitt...
Skal være mulig å dele temaet og på den måten flytte innlegg, men jeg har ennå ikke helt fått med meg hvordan man gjør dette uten å 'miste' poster ut i det store intet...
Her må vi antakleig 'prøve & feile' og etterpå beklage hvis det viser seg at vi 'roter bort' poster, dvs. at de forsvinner ut i det store intet...

Skal se hva vi kan få til, men lover ikke at det går som planlagt...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ut fra det jeg har lest meg til på phpBB forum så tyder alt på at man ikke kan legge poster fra et tema inn i et et annet under annet Emne, dvs. flytte postene i "Til saken" over til "Milslukeren".
Man må i så fall opprette nytt navn (som f.eks. "Milslukeren II"...) på de postene man skiller ut (deler fra...) og det er vel neppe noen hensikt i dette tilfellet.
Derfor tror jeg det er best å la vi ting være som det er.

Om jeg har misforstått alt galt så må man gjerne si fra fra... :whistle:

PS.:
Bare for å ha nevnt det: det finnes en måte å gjøre dette på, men det krever modifisering (en form for 'hacking'...) av Forumet, noe jeg ikke har tilgang til... Kanskje vi kan komme tilbake til slike ting senere...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

Ping pong.

Mangler innspill på hva den klassen skal hete, der det skal kåres en Prins/Prinsesse? Jyplingen? Og alderesgrensen? Bør ikke den henge sammen med full-effekt?

Ellers: Hva med å identifisere deltagerne? Tanken er slik: Dette blir jo en konkurranse med reelle verdier i potten, og en virkelig pris på å delta. Er det da ikke rimelig at man vet hvem de andre deltagerne er?
Jeg mener: På samme måte som du ikke får delta i Birkerbeineren anonymt, får du ikke delta her heller. De andre har krav på å vite hvem du er (om ikke annet så for å få en viss sosial kontroll med at det ikke jukses).
Som et mulig kompromiss: Bare de som har betalt avgiften har adgang til sidene hvor deltagerne presenteres?
Kommentarer og innspill?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Hvis det er planlagt en nettside i forbindelse med dette prosjektet, er det jo ikke verre enn at hver deltager må lage en enkel profil på seg selv der. Den kan f.eks. inneholde navn/nick, bilde, bilde av sykkelen og "startbilde" av speedometer sammen med den dagens avis. Så fort deltageravgiften var betalt ville vedkommende få passord til en profiltråd, og vedkommende måtte oppdatere tråden sin med nye speedometeravlesninger/dagens aviser etter hvert som konkurransen gikk videre. På den måten ville det bli mindre jobb for de som skal administrere dette også, i og med at hver deltager var ansvarlig for sin egen rapportering.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Bosted: Oslo, Dal/Brenna

Legg inn av Baron von Waffel »

vi må vel innse at det vil være mulig å jukse uansett. Et bilde av mitt speedometer vil vise et V-strom-speedometer. Om jeg hadde ønsket å jukse kunne jeg så ha lånt en annen V-strom og tatt et bilde av det speedometeret. Tror vi ender på et punkt hvor vi må akseptere at vi må stole på deltakerne.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

Jalmar skrev:Hvis det er planlagt en nettside i forbindelse med dette prosjektet, er det jo ikke verre enn at hver deltager må lage en enkel profil på seg selv der. Den kan f.eks. inneholde navn/nick, bilde, bilde av sykkelen og "startbilde" av speedometer sammen med den dagens avis. Så fort deltageravgiften var betalt ville vedkommende få passord til en profiltråd, og vedkommende måtte oppdatere tråden sin med nye speedometeravlesninger/dagens aviser etter hvert som konkurransen gikk videre. På den måten ville det bli mindre jobb for de som skal administrere dette også, i og med at hver deltager var ansvarlig for sin egen rapportering.
Ja det kommer et eget nettsted til Milslukeren.

Med andre ord: Du støtter idéen om at deltagerne må identifisere seg. I det minste med navn, et bilde, og bilde av sykkelen?

Tanken er at alle deltagere velger et "nic". De andre deltagerne (men ingen andre) kan se hvem de andre deltagerne er ved at de kan lese "Hvem er jeg"-tråden. Administrator (jeg) sørger for at ingen deltagere sluntrer unna en skikkelig "Hvem er jeg"-post.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

Baron von Waffel skrev:vi må vel innse at det vil være mulig å jukse uansett. Et bilde av mitt speedometer vil vise et V-strom-speedometer. Om jeg hadde ønsket å jukse kunne jeg så ha lånt en annen V-strom og tatt et bilde av det speedometeret. Tror vi ender på et punkt hvor vi må akseptere at vi må stole på deltakerne.
Det vil alltid være noen som (forsøker) å jukse.
Her er forslagene til å i det minste gjøre det vanskelig:

- Hver måned (minst - kanske hver 14 dag, eller hver 2.000 km?) skal det sendes inn et bilde av speedo sammen med dagens avis (med dato og overskift lett synlig). I tillegg har UberKonge Tage rett til å sette spørsmålstegn, og kreve dokumentasjon, for alle plutselige go foruroligende "sprett" i kilometerstanden.
Det vil være klinkende klart at det påligger deltagerne å sørge for dokumentasjon; kører du Arendal - Kirkenes - Arendal på en helg for å klatre fire plassen på listen, da må du sørge for å ta noen bilder av deg og sykkelen (med den evige avisen) i TrHeim og i Narvik.
Dette vil bli stavet ut i stor detalj mer enn én gang i løpet av sesongen.

Også - vil du bytte sykkel, eller låne en, da må du være meget nøye med å dokumentere hva du gjør. Blant annet at mens én sykkel suger opp kilometre da endrer ikke speedo på den andre seg.

Andre forslag til tiltak som ikke krever for mye av de som IKKE jukser?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

....og, av praktiske årsaker, vil det ikke være mulig å delta dersom du kjører mer enn én sykkel til daglig. Det vil være umulig å holde styr på noen som bytter sykkel to ganger om dagen; bakgrunnen er naturligvis at du og kompis kører sammen med opptrer som én person med to sykler.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

......og UberKongen vil sørge for at de som til enhver tid ligger blant de 10% beste på listen (eller noe slikt) stadig minnes på om kravene, og følges med UberKongeØyne.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

Sist men ikke minst: Skal vi vedde hvor langt vinnerene kommer til å kjøre?

Jeg foreslår at alle lager en liste for hva de tror vinneren av

- Kroningen (Dronning/Konge)
- Madamen
- Jyplingen (Prinsessen/Prinsen)
- Mosjonisten (deltageren på 50% persentualen)


..kommer til å kjøre. Vi summerer feilen (det vil si hvor mye man bommer) og den som tilsammen har bommet minst, den vinner. Entusiasten unntas eftersom det ikke er mulig å ha noen formening om den saken.

Premien er en syvretters middag i hagen utenfor en tusen år gammel villa i Toscana*, servert av landsbyens desidert best utdannede motorsyklist. Med viner som er så deilige, og dyre på Polet at de ikke engang har plass på Standardutvalget.

Her er mine tall:

- Kongen: 42.000 km
- Dronningen: 37.000 km
- Jyplingen: 32.000 km
- Mosjonisten: 15.000 km

[TaSK]


* Byggingen startet i 1021 så 987 er riktigere. Men litt slakk må det være her i verden.
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

tagesk skrev:
Jalmar skrev:Hvis det er planlagt en nettside i forbindelse med dette prosjektet, er det jo ikke verre enn at hver deltager må lage en enkel profil på seg selv der. Den kan f.eks. inneholde navn/nick, bilde, bilde av sykkelen og "startbilde" av speedometer sammen med den dagens avis. Så fort deltageravgiften var betalt ville vedkommende få passord til en profiltråd, og vedkommende måtte oppdatere tråden sin med nye speedometeravlesninger/dagens aviser etter hvert som konkurransen gikk videre. På den måten ville det bli mindre jobb for de som skal administrere dette også, i og med at hver deltager var ansvarlig for sin egen rapportering.
Ja det kommer et eget nettsted til Milslukeren.

Med andre ord: Du støtter idéen om at deltagerne må identifisere seg. I det minste med navn, et bilde, og bilde av sykkelen?


[TaSK]

Jeg mener ideen med identifikasjon av deltagerne er god, det er vel til og med en nødvendighet for dømmingens del. Og kan man i tillegg få det til slik at deltagerne får bruke nick på det som er offentlig av info, og full identifikasjon på den delen som dommerpanelet ser, tror jeg mye er gjort. For jeg tror underholdningsverdien for oss som ikke deltar vil være mye høyere hvis vi kan følge med på konkuransens utvikling underveis. Altså få tilgang til deltagernes akkumulerte kjørelengder etter hvert som disse blir oppdatert. Dette vil selvfølgelig ikke gjelde de som stiller i klassen for ideal-lengde.

Artig tiltak som jeg ser fram til å følge med på når det blir gjennomført. :thumleft:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Milslukeren på nett blir vel ei nettside som ligner mye på dette forumet?
Og da er det vel relativt greit å holde den offentlige delen relativt annonym, og at de offisielle resultatene med fullt navn ligger på et lukket forum.
Regner med at du Tage har kontroll med den biten

Når det gjelder krav til dokumentasjon, er jo fotografier et must. Mange har digitalkamera med en funksjon som setter inn dagens dato på bildet. Jalmer briefer jo med sånne bilder. Og et bilde av sykkelen foran stedsskilt med dagens dato prenta inn + et av km-telleren m/dagens avis burde holde. Man får sikkert låne en avis på en kafe eller kiosk til et sånt formål. Og som Tage sier, kjører man langtur, må man dokumentere turen for hver 80 - 100 mil. Trondheim - Narvik f.eks er 90 mil.
Og når man først må laste opp bilder, er jo ikke veien lang til at hver deltager har sin egen turreferattråd på nettsida med en KM-teller i sig-en.

Men vi må ikke glemme de som ikke har mulighet for bilder. De bør ha et tilbud med at de dokumenterer skriftlig på samme måte som i Iron-butt. Men de må samtidig laste opp kjørte km etterhvert, og samtidig sende den skriftlige dokumentasjonen til Tage pr snail-mail eller skanne det og legge det ut i sin tråd på nettsida.

Den lukkede delen trenger jo ikke være særlig avansert. Nok med fullt navn, nick og kjørte km. Alle bilder/dokumentasjon kan jo ligge i den åpne delen.

I sig-en til hver enkelt bør det være en km-teller som den enkelte selv oppgraderer, type sykkel oppgis, km-stand og dato for første gangs registrering og hvilken klasse man deltar i.
Oppdatering en gang pr måned. Oftere blir for mye prakk, og gjør at flere faller fra.

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Digitale bilder med dato er ingenting å briefe med. Det er ikke verdt noe all den tid det er kameraets eier/bruker som konfigurerer datoen kameraet bruker. Den eneste grunnen til at noen velger å ha denne datoen med på et bilde er for å kunne huske når bildet er tatt. Og for den typen bruk er man jo normalt ikke interessert i å lure seg selv med å endre datoen i kameraet.

De som ikke har tilgang på et digitalt kamera kan jo investere i et engangskamera e.l. og få bildene fremkalt på en cd-plate.

Skal man inn på dokumentering på lik linje med den som IronButt bruker tror jeg mange vil falle fra. De oppererer med start- og stopp-vitner, datakvitteringer fra bensinstasjoner og slike ting. Og de har en organisasjon som verifiserer dette i ettertid. Der gjelder heller ikke km-teller på sykkel som god nok dokumentasjon for kjørt distanse.

For det er jo en liten feil-greie når det gjelder km-tellere også. De viser som regel feil. 10% feilvisning i positiv retning er ikke uvanlig. Spørsmålet blir jo hvor pirkete man skal være. Viser km-telleren 10000 km kjørt, er det mest sannsynlig at tilbakelagt distanse er nærmere 9000 km.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Bosted: Oslo, Dal/Brenna

Legg inn av Baron von Waffel »

Ut fra at jeg nok ender på et firesifret antall km, er jeg ikke så veldig opptatt av reglene i tetklassen, egentlig. Men jeg håper at vi som bare er fyllstoff vil slippe billigere i forhold til dokumentasjon.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Baron von Waffel skrev:Ut fra at jeg nok ender på et firesifret antall km, er jeg ikke så veldig opptatt av reglene i tetklassen, egentlig. Men jeg håper at vi som bare er fyllstoff vil slippe billigere i forhold til dokumentasjon.
Å? :icon_eek:
Trodde du skulle skaffe deg advokatkappe i skinn og kjøre V-strom land og strand rundt for å kapre kunder for firmaet?

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

Jalmar skrev: Altså få tilgang til deltagernes akkumulerte kjørelengder etter hvert som disse blir oppdatert. Dette vil selvfølgelig ikke gjelde de som stiller i klassen for ideal-lengde.

Artig tiltak som jeg ser fram til å følge med på når det blir gjennomført. :thumleft:
Da ser konsensus ut til å være slik:
  • Kravet for å delta er tilgang til et digitalkamera (å sende papir til UberKongen for scanning blir i meste laget, tror jeg)
  • Det er ikke mulig å delta anonymt (av mange årsaker)
  • Du må identifisere deg med navn og bilde av deg og sykkelen (men heller ikke mer)
  • De andre deltagerne vil kunne se hvem du er (men heller ingen andre)
  • Jevnlig (hver måned, hver 2.000 km, eller noe) må kjørelengde dokumenteres i deltagerens personlige tråd. Denne tråden er tilgjengelig for offentligheten. Her er deltagerne bare identifisert med sitt "nic".
  • Det påligger deltageren et ansvar å dokumentere alle "uvanlige" begivenheter (så som veldig lange turer).
Jeg har fundert litt på Mosjonisten (på 50 persentualen). La oss si at det er 100 deltagere fra hele landet. Hvordan skal du legge opp løpet for å vinne Mosjonisten? Jo, du må kjøre like langt som gjennomsnittet. Men mange kjører like langt som gjennomsnittet. Faktisk tror jeg det kommer til å bli ganske fullt av deltagere rundet 15.000 km. Å forsøke å regne ut hver dag hvor mye du skal køre for å holde deg akkurat midt på treet, det er i praksis umulig.
Dersom denne analysen er rett, da kan vi la kilometertellerrapportene (herlig ord!) være offentlige. I tillegg, naturligvis, til at UberKongen ukentlig lager et sammendag som forteller om utviklignen. Og om UberKongen er veldig flink bruker han et regneark fra Google slik at enhver kan lage grafer og studere utviklingen eftersom sesongen skrider frem.

<Nerd>
Jeg har installert FreeBSD 7.0 på en maskin i dag. Der skal jeg så installere Apache med støtte for PHP, mySQL og derefter siste versjon av phpBB. Har ADSL med fast IP-adresse så jeg slipper å leie et web-hotell.
Resulatet blir i teknologi det samme som dette forumet her. For en titt hvordan det blir, se her.
To ing: Adressen blir en annen, og det mangler en logo. Det siste er en utfordring av dimensjoner. Særlig fordi det hadde vært ønskelig å kunne lage klistremerker til dem som måtte ønske det. Finnes det en designer blant oss?
</Nerd>

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Ser bra ut det der, bortset fra at sida var stygg som nøkken i svart

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

Ragnhild skrev:Ser bra ut det der, bortset fra at sida var stygg som nøkken i svart
Som sagt - jeg er en data-nerd som både er blottet for estetisk sans, og som vet det.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Da får vi satse på at det finnes noen med design-ideer som kan gi sida et løft
Hvem kan det være :-k

Svar