Ulyd i drivlinjen på 650 Vstrom

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Re: Ulyd i drivlinjen på 650 Vstrom

Legg inn av Kjellrf »

Flanker skrev:Ulempen med å montere en ny og bedre bakdemper er at du merker bedre hvor ræv gaflene på V-Strom'en egentlig er. Minimum nye fjærer for å avhjelpe det... Lukk opp din lommeboooook (synges med Sputnik-stemme) :-D
Enig. Greit at front og bakende harmonerer :)

Ellers er Sunstar-drev (var ihvertfall før) fra samme produsent som leverer originaldrev til Honda (og andre merker), og hadde med den kanten utenfor som skal forhindre bakhjulet i å låse seg hvis kjedet hopper av. Best kvalitet, som det heter.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Ketil
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019

Legg inn av Ketil »

Hei Flanker! Gaffelen er allerede oppgradert med wilbers progressive fjærer og olje. Så med ny wilbers bakdemper så blir det nok bedre kjøreegenskaper.

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Ulyd i drivlinjen på 650 Vstrom

Legg inn av Flanker »

Ketil skrev:Hei Flanker! Gaffelen er allerede oppgradert med wilbers progressive fjærer og olje. Så med ny wilbers bakdemper så blir det nok bedre kjøreegenskaper.
Da har du jo allerede lukket opp da... Hehe :-)

Har du en fork brace på den? Hvis nei så anbefaler jeg det på det varmeste. Hvis ja, tut og kjør. Jeg tror du har rettet på det lille som er av småplukk på den sykkelen fra fabrikk :-)

Brukeravatar
Ketil
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019

Legg inn av Ketil »

Ja har montert både fork brace og senket fothvilerne. Så den begynner å bli bra nå, til tross for at den er en 10 år gammel mc med 65 k på telleren. Regner med den går en sesong til før jeg skal vurdere en oppgradering til nyere mc med mer kubikk.

Svar