Finnes noen tråder allerede på denne her, jeg tror det blir en revolusjon om de klarer å få ut produktet skikkelig.
Med dagens pris vil det dog ikke bli for andre enn eliten
Fremtidens hjelm?
Re: Revolusjon? Eller en flopp? hva tenker dere??
Hvis dette virker så blir det nok min neste hjelm... Tror jeg. Det er jo ikke en åpningshjelm.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Motorsykkelen din: Honda NTV 650 Revere 1991
Kunne godt tenke meg noe slikt, men har mest troen på løsningen som noe man kan velge som ekstrautstyr til de fleste hjelmer. Når man er låst til en produsent blir det for snevert. Skully kan fungere som en prøveballong for de større produsentene, som sikkert ikke vil nøle med å følge etter hvis de ser et marked.
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
Jeg har virkelig troen på at dette er fremtiden for MC hjelmer. Det finnes ingen gode argumenter (annet enn pris) på at man ikke skal ha dette innebygget i hjelmen.
Selvsagt så får man ikke den nøyaktige GPS modulen man ønsker seg... Eh feil, du får nøyaktig den du ønsker deg, så lenge den er tilgjengelig på google play, app store. (Windows telefoner sliter litt foreløpig tror jeg). Slik som Skully fungerer, så bruker den bare data fra mobilen og pakker det inn i et lite støyende GUI. MEN... Det ER ikke det samme som en hardbox Garmin eller whatnot.
Det jeg er skeptisk til, er ryggekamera... Ikke alle har lik sittestilling og hvordan vil kameraet justere seg selv, eller må man justere det i form av en kalibrering. Har prøvd å finne informasjon om dette, men har ikke funnet noe. Jeg skrev inn til Skully om dette også, da jeg stod på venteliste for å bli beta-tester, men hørte verken noe angående kalibrering eller mottok en beta hjelm
Ellers, mener jeg at heads up burde bli påbudt, både i bil og på MC. (Om ikke burde det i alle fall gi en redusert forsikring).
Selvsagt så får man ikke den nøyaktige GPS modulen man ønsker seg... Eh feil, du får nøyaktig den du ønsker deg, så lenge den er tilgjengelig på google play, app store. (Windows telefoner sliter litt foreløpig tror jeg). Slik som Skully fungerer, så bruker den bare data fra mobilen og pakker det inn i et lite støyende GUI. MEN... Det ER ikke det samme som en hardbox Garmin eller whatnot.
Det jeg er skeptisk til, er ryggekamera... Ikke alle har lik sittestilling og hvordan vil kameraet justere seg selv, eller må man justere det i form av en kalibrering. Har prøvd å finne informasjon om dette, men har ikke funnet noe. Jeg skrev inn til Skully om dette også, da jeg stod på venteliste for å bli beta-tester, men hørte verken noe angående kalibrering eller mottok en beta hjelm

Ellers, mener jeg at heads up burde bli påbudt, både i bil og på MC. (Om ikke burde det i alle fall gi en redusert forsikring).
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Hva i alle dager skal en med kamera til å se bak seg hele tiden!?
Er ikke dette 3 tråden om samme hjelmen? Kanskje moderator kan slå disse sammen?

Er ikke dette 3 tråden om samme hjelmen? Kanskje moderator kan slå disse sammen?

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Da må du vente til kjerringa er ferdig med pc'n..LordShaft skrev:

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Nuviz et interessant Kickstarter prosjekt
[video]https://www.youtube.com/watch?v=TxABWlsPvyw[/video]
Noe slikt evt med prosessering og indikasjon av farer langs veien (dyr, trafikksituasjoner, grus, nattsyn) vil nok komme etterhvert.
Men tipper prisen gjør dette til premium produkt i første omgang, slik at det blir en evolusjon snarere enn revolusjon.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=TxABWlsPvyw[/video]
Noe slikt evt med prosessering og indikasjon av farer langs veien (dyr, trafikksituasjoner, grus, nattsyn) vil nok komme etterhvert.
Men tipper prisen gjør dette til premium produkt i første omgang, slik at det blir en evolusjon snarere enn revolusjon.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#