Har forresten tenkt å bestille mc klær hos Xlmoto, og lurer på om dette ser brukbart ut? Gjør det f eks noe at skoene er lave, hvis jeg skulle gå på trynet? :
Ser ut som en grei sykkel som ikke er altfor dyr, greit og ikke kjøpe den dyreste førstegangsykkelen, det er ikke sikkert du trives på disse cruiserne like godt etter 1 år da foreksempel.
Sykkelen ser hel og fin ut , men vanskelig å gi en standsrapport ut ifra bilder, men en sykkel til 35 lapper så må man forvente noe eventuell service og påkost.
freddy123 skrev:Ser ut som en grei sykkel som ikke er altfor dyr, greit og ikke kjøpe den dyreste førstegangsykkelen, det er ikke sikkert du trives på disse cruiserne like godt etter 1 år da foreksempel.
Sykkelen ser hel og fin ut , men vanskelig å gi en standsrapport ut ifra bilder, men en sykkel til 35 lapper så må man forvente noe eventuell service og påkost.
Takk for svar.
Får nå låne sykkelen et døgn før jeg eventuelt kjøper så skal få tatt den med på verksted imorra. Kan allerede nå si at det er en ødelagt pakning foran og det kommer olje på den ene gaffelen, men dette skulle ikke være så dyrt å ordne ifølge selger.
Ellers synes jeg den var veldig deilig å kjøre så langt!
Sykkelen trengte visst reparasjoner for 16-17 000, så står over den selv om selger ville trekke dette fra prisen. Redd for at flere mangler kan dukke opp ved større kontroll..
Fikk forsovet prøvekjørt Yamaha Bolt idag og den var utrolig morsom å kjøre. Godt mulig det blir forbrukslån til våren :)
Uten at eg kan uttale meg om det er et godt kjøp eller ikkje, eg blir skeptisk når eg ser sykkelen har hatt 3 eiere og bare er gått 4325 km.
Er det ingen av eierne som har likt å kjøre sykkelen noe særlig?
Kan selvfølgelig være en naturlig forklaring på det, men jeg ville i allefall prøvd å få til en liten prøvetur.
Ja jeg stusset også på dette, og forklaringen var at den er importert fra Tyskland i sommer og eierne der ikke hadde brukt den noe særlig...
Ble uansett ikke noe av, fikk jeg nettopp beskjed om, for eieren tok ikke sjansen på at en tilstandsrapport her i Trondheim skulle vise noen mangler på sykkelen, og at turen hit da ville blitt forgjeves..
Har nå fått tilbud på en Ducati ST3, 2005 modell som er kjørt 67 000 km. Sidevesker medfølger.
Den har full servicehistorikk, tidligere eier har behandlet den godt, og den selges nå av forhandler som har gått over hele sykkelen. Bytte av kjede/drev, hjullagre, gjennomført ventilkontroll og annet jeg ikke kommer på.
Har vært å sett på sykkelen, og i mine øyne er den strøken.
Forhandler ville ha 70 000 kr for den, men jeg foreslo 60 000 inkludert nye dekk, 6 mnd garanti og gratis vinterlagring/oljeskift neste år. Han kommer muligens til å ringe meg å tilby sykkelen for 65 k, inkludert garantien osv.
Er 60-70 k er grei pris, eller burde jeg finne noe helt annet når jeg først er oppi den prisklassen (kanskje vurdere noe med abs)?
Kan også nevne at jeg ikke har noe forhold til Ducati fra før, og jeg har ikke prøvekjørt sykkelen, kun prøvesittet.
Jeg kan ikke si noe om sykkelen eller prisen, men jeg har en kommentar på spørsmål om ABS. Så vidt jeg vet så selges det nesten ikke nye sykler i Norge uten ABS. Så det kan være vanskelig å få solgt sykkelen når den tid kommer - kun kalkulert gjetting fra meg så klart. ABS lønner seg vel også når det kommer til forsikring, men hvis dette er sykkelen du vil ha så bør ikke det stå i veien. Til slutt må du jo vurdere om du selv synes ABS er kjekt og ha, nødvendig eller uvurderlig?
Problemet eg ser med den Ducatien er at skal du selge den etter 2år og gjerne 15 000km så er det ikke sikkert så lett å få solgt den igjen.
Honda VFR800 selger som bere fy og er en ettertraktet sykkel og kommer med ABS fra 2003-04. Slite strek og ikke no tull med og er lett å selge når den tid kommer.
Når det kommer til ABS så ser jeg det som kjekt å ha (hvis jeg en gang skulle ha bruk for det i en nødsitusjon), ikke uvurderlig. Men godt poeng med salg av sykkel senere.
Uten at jeg vet det, så ville jeg forhørt meg angåpende når storservicen skal være med tanke på ventiljustering etc. Dette er en ganske kostbar service og hvis denne skal taes snart så snakker vi rundt 5-10.000,- Da bør det være litt prutningsmonn...
Bjerknez skrev:Uten at jeg vet det, så ville jeg forhørt meg angåpende når storservicen skal være med tanke på ventiljustering etc. Dette er en ganske kostbar service og hvis denne skal taes snart så snakker vi rundt 5-10.000,- Da bør det være litt prutningsmonn...
Uten at jeg er helt sikker mener jeg den er på 48000 altså om ca 300 mil.
Cutless skrev:Jeg kan ikke si noe om sykkelen eller prisen, men jeg har en kommentar på spørsmål om ABS. Så vidt jeg vet så selges det nesten ikke nye sykler i Norge uten ABS. Så det kan være vanskelig å få solgt sykkelen når den tid kommer - kun kalkulert gjetting fra meg så klart. ABS lønner seg vel også når det kommer til forsikring, men hvis dette er sykkelen du vil ha så bør ikke det stå i veien. Til slutt må du jo vurdere om du selv synes ABS er kjekt og ha, nødvendig eller uvurderlig?
Fikk ingen spørsmål om abs når jeg bestilte til sykkelen min..hmm Ellers enig med deg. Fravær av abs burde ikke være avgjørende. Personlig bryr jeg meg katta om abs.
Er enig i at ABS ikke bør være det som avgjør om en kjøper eller ikke kjøper brukt sykkel.
De fleste her inne har vel kjørt ganske mange mil og ikke minst år på sykler uten ABS. Selv har jeg kjørt det meste av min karriere på sykler uten ABS. Det har gått helt fint, du legger deg til en kjørestil og bremse teknikk som du kanskje ikke legger deg til ved ABS.
Det er noe helt eget med ducati som du ikke får i noe annet sykkel merke. Only a ducati person knows. Rent prismessig kan jeg dessverre ikke uttale meg, finnes der andre på nettet som du kan sammenligne med?
Kjørte mitt første år på en cruiser uten ABS og har nå byttet til en sykkel med ABS. Så langt har jeg ikke blitt reddet av denne, men den dagen kommer vel...
De som sverger til ABS er vel kanskje dem som faktisk har opplevd den i aksjon vil jeg tro. Jeg tviler ikke på at ABS er tingen når det først gjelder, men så langt har jeg til gode og fått testet den