Hva har du gjort i garasjen i dag
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Re: Hva har du gjort i garasjen i dag
Ikke i garagen, men rett på yttersida....
Fikk endelrnig vaska sykkeln i går kveld, og er en smule spent på resultatet.
Dårlig utelys og hodelykt er ikke akkurat ideelt.
Fikk endelrnig vaska sykkeln i går kveld, og er en smule spent på resultatet.
Dårlig utelys og hodelykt er ikke akkurat ideelt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
Hvordan ser lenkebolter og lagere ut ?Ronny68 skrev:Fikk av den gamle bakstøtdemperen..satt fastrusta nede så det ble å kappe av ørene for å få den av..gjort rein ny demper og gjort reint nedi der hvor demperen sitter..må varme foringa i morra for å få ut resten av bolten og få tak i ny bolt..får bli i morra det..
De bruker å bli slarkete, stor belastning og midt i vassfokket fra hjulene.
Fremste leddet var det litt slakke i eller så det bra ut..tok sund alle og gjorde rent og smurte opp så nå varer det vel en stund til..Jompa skrev:Hvordan ser lenkebolter og lagere ut ?Ronny68 skrev:Fikk av den gamle bakstøtdemperen..satt fastrusta nede så det ble å kappe av ørene for å få den av..gjort rein ny demper og gjort reint nedi der hvor demperen sitter..må varme foringa i morra for å få ut resten av bolten og få tak i ny bolt..får bli i morra det..
Kawasaki Ar 50 1982
Kawasaki Kh 100 es 1983
Kawasaki Zzr 1100 1991
Kawasaki Zx 6 r 2000
Nå:
Kawasaki Gpz 750 1983
Kawasaki Kh 100 es 1983
Kawasaki Zzr 1100 1991
Kawasaki Zx 6 r 2000
Nå:
Kawasaki Gpz 750 1983
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg tittet inn for å se om sykkelen sto der. Det gjorde den.
Sikker? Kan være noen har bytta den ut med en kina-kopi :-)Bjerknez skrev:Jeg tittet inn for å se om sykkelen sto der. Det gjorde den.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Hmmm... må dobbeltsjekke senere i dag...Toven skrev:Sikker? Kan være noen har bytta den ut med en kina-kopi :-)Bjerknez skrev:Jeg tittet inn for å se om sykkelen sto der. Det gjorde den.

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: Sv: Hva har du gjort i garasjen i dag
Rett og slett vakkertAndreas skrev:Har fått innviet min nye garasje (som er langt i fra ferdig) med det første oljeskiftet![]()
[img]http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... jpg1-2.jpg[/img]
Note 4
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Stor service på CBR. Ventilklaringer, K&N luftfilter, iridiumplugger, ny frostvæske, olje/oljefilter, bremsevæske, vask og smøring. Prøvekjørt. Kaldt men gøy:-)
- Jompa
Ikke fullt så stor service, bare oljeskift med påfølgende varmkjøring.
La merke til at motorn ble mye mere stillegående med ny olje, Statoil Classicway 10 -40,
og vurderer alvorlig å gå over til annen olje neste gang.
Har ellers gått berserk med Bumpershine på alle sorte plastdeler, og ja, det blir blankt.
Kanskje til og med for blankt.
La merke til at motorn ble mye mere stillegående med ny olje, Statoil Classicway 10 -40,
og vurderer alvorlig å gå over til annen olje neste gang.
Har ellers gått berserk med Bumpershine på alle sorte plastdeler, og ja, det blir blankt.
Kanskje til og med for blankt.
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Jeg lurer på hva jeg skal holde på med på nyåret..? Har gjort det meste som skulle/måtte gjøres i vinter :)
Har byttet kalipper og klosser bak, byttet clutchlameller i går, fjernet 2 bokser til håndtaksvarmere i dag. Byttet til alt i en-boks som også kutter hvis batterispenning kommer under en viss spenning. Olje og filter er byttet.
Tank, lakk og dekaler er levert yrkeskolen. Fikk lovnad at den skal være ferdig til 1 april :)
Det som gjenstår er nye klosser fremme og ventiljustering på fremste sylinder-rekke.
Har byttet kalipper og klosser bak, byttet clutchlameller i går, fjernet 2 bokser til håndtaksvarmere i dag. Byttet til alt i en-boks som også kutter hvis batterispenning kommer under en viss spenning. Olje og filter er byttet.
Tank, lakk og dekaler er levert yrkeskolen. Fikk lovnad at den skal være ferdig til 1 april :)
Det som gjenstår er nye klosser fremme og ventiljustering på fremste sylinder-rekke.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Lagde meg ei støtte til crossaren min av ein bete armeringsjern, slik ein som du puttar inn i bakakselen som ser ut som eit triangel 
Sprengte forresten sikringa i garasjeanlegget når eg sveisa den isammen og. 10 ampere funker greitt på biltema apparat sålenge ein held seg til dei to lavaste effekttrinna. Armeringsjern derimot treng maks

Sprengte forresten sikringa i garasjeanlegget når eg sveisa den isammen og. 10 ampere funker greitt på biltema apparat sålenge ein held seg til dei to lavaste effekttrinna. Armeringsjern derimot treng maks

Fått i ny støtdemper og vaska ned chassi og motor nøye! Straks morsommere å mekke på ren sykkel..kom til i alle krinker og kroker når den er delvis nedplukket..Ronny68 skrev:Fremste leddet var det litt slakke i eller så det bra ut..tok sund alle og gjorde rent og smurte opp så nå varer det vel en stund til..Jompa skrev:Hvordan ser lenkebolter og lagere ut ?Ronny68 skrev:Fikk av den gamle bakstøtdemperen..satt fastrusta nede så det ble å kappe av ørene for å få den av..gjort rein ny demper og gjort reint nedi der hvor demperen sitter..må varme foringa i morra for å få ut resten av bolten og få tak i ny bolt..får bli i morra det..
Kawasaki Ar 50 1982
Kawasaki Kh 100 es 1983
Kawasaki Zzr 1100 1991
Kawasaki Zx 6 r 2000
Nå:
Kawasaki Gpz 750 1983
Kawasaki Kh 100 es 1983
Kawasaki Zzr 1100 1991
Kawasaki Zx 6 r 2000
Nå:
Kawasaki Gpz 750 1983
Andreas skrev:Har fått innviet min nye garasje (som er langt i fra ferdig) med det første oljeskiftet![]()
Skrekk å gru, her har du så god plass at fruen vil parkerer en eller flere biler her inne.
Hos meg har det tatt mange måneder å rydde. Får muligens plass til en bil her med litt godvilje..
Men trangt blir det....
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Hun hjemme her hos oss, har fått beskjed om at bruksbilen skal stå i carportenbm skrev:Andreas skrev:Har fått innviet min nye garasje (som er langt i fra ferdig) med det første oljeskiftet![]()
Skrekk å gru, her har du så god plass at fruen vil parkerer en eller flere biler her inne.
Hos meg har det tatt mange måneder å rydde. Får muligens plass til en bil her med litt godvilje..
Men trangt blir det....

Bytta noen flere kabler og satt sammen og montert batterikassen..venter på bedre begagnat bremsepumpe foran og høyre fothviler holder..må vel begynne å rengjøre forgasser rekka og prøve å finne ut hvor den lekker bensin..
Kawasaki Ar 50 1982
Kawasaki Kh 100 es 1983
Kawasaki Zzr 1100 1991
Kawasaki Zx 6 r 2000
Nå:
Kawasaki Gpz 750 1983
Kawasaki Kh 100 es 1983
Kawasaki Zzr 1100 1991
Kawasaki Zx 6 r 2000
Nå:
Kawasaki Gpz 750 1983
- Andreas
.
Sist redigert av Andreas den 05 apr 2016, 17:51, redigert 1 gang totalt.
Skulle gjerne hatt garasjen fin, dette blir bra!
Sent from my iPhone using Tapatalk
- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Misunner deg størrelsen 

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
- Andreas
Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg med å fylle opp å bruke garasjen før alt er ferdig. Hvis ikke så blir det aldri gjort45316 skrev:Skulle gjerne hatt garasjen fin, dette blir bra!

- Andreas
Det er ikke størrelsen det kommer ann på har jeg hørtnorse900 skrev:Misunner deg størrelsen

-
- Kontakt:
Lite tips.... gå dobbelt så bredt med sparkelen i skjøtene enn det du har nå.... blir langt penere resultat når du får malt
Misunner størrelsen veldig selv. På garasjen altså
Note4

Misunner størrelsen veldig selv. På garasjen altså
Note4
- Andreas
Takker for tips
Første gang jeg sparkler så store flater. Har prøvemalt en veggskjøt og sier meg fornøyd, "litt" enklere å få det fint der. Men skal sparkle en runde til i taket.

- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Et annet tips (i tillegg til Lordshaft sitt) er å sparkle litt tynt, og heller sparkle flere ganger. Da synker ikke sparkelen sammen så mye, og du sparer deg for sinnsykt mye pussig.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
- Andreas
Ja, det har jeg gjort. Men jeg har tatt meg i å begynne å pirke for mye, prøver å huske at det "bare" er en garasje, det er ikke taket på stua det er snakk omnorse900 skrev:Et annet tips (i tillegg til Lordshaft sitt) er å sparkle litt tynt, og heller sparkle flere ganger. Da synker ikke sparkelen sammen så mye, og du sparer deg for sinnsykt mye pussig.

-
- Kontakt:
Nei du trenger ikke være alt for pirkete, men snu litt på det....her har du verdens beste lærested... da vet du hvordan du skal gjøre det om du måtte ta stuen en gang. Dessuten virker du som en type som er over gjennomsnittet nøye, ellers så hadde jeg ikke kommet med tips i det hele tatt
Note4

Note4