Triumph med kun fire forhandlere i Norge?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Re: Triumph med kun fire forhandlere i Norge?

Legg inn av Banditmannen »

kjellv skrev:
norse900 skrev:Ikke vær så kritisk... Smårusk hører med... :lol :lol
(Lurer på å prøvekjøre BMW R1100RT. Skulle tro det verste er "overstått" for disse, og det er neppe recall for "rust på ramme"...)
Recall ser jeg mest på som positivt jeg. Et kvalitetsstempel. Det viser først og fremst at produsenten tar ansvar og retter opp ting som ikke er bra.
Det gjør strengt tatt jeg også. :thumleft
Var bare ment som en spøk! :P :p

Brukeravatar
Kmann
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85

Legg inn av Kmann »

Banditmannen skrev:
SuperMorten skrev:
Zadnez skrev:tror det er rottene som forlater et synkende skip ... de svømmer nok over til BMW når de får tenkt seg om :prop:
Enig med deg. Og så er jo mye tryggere å satse på et godt etablert merke som kjennetegnes av gjennomgående kvalitet og fortreffelig kjøreegenskaper og design :knegg :prop:
Kvalitet... ;-)
Bmw Motorcycle Recalls skrev: ...............
...............

....................

Read more: http://www.motorcyclistonline.com/motor ... z3GKokrl3G" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcyclistonline.com/motor ... ls/01/bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette viser kvalitetssikring på høyt plan.
Men det blir fremstilt her som om det er bare BMW som det skjer noe med..... :scratch tviler.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Sprint
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95

Legg inn av Sprint »

Recall for å rette opp feil er bra.og samtidig kan man jo slippe fordyrende erstandningsrettsaker pga av tekniske feil på kjøretøy :mk
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Banditmannen skrev:
kjellv skrev:
norse900 skrev:Ikke vær så kritisk... Smårusk hører med... :lol :lol
(Lurer på å prøvekjøre BMW R1100RT. Skulle tro det verste er "overstått" for disse, og det er neppe recall for "rust på ramme"...)
Recall ser jeg mest på som positivt jeg. Et kvalitetsstempel. Det viser først og fremst at produsenten tar ansvar og retter opp ting som ikke er bra.
Det gjør strengt tatt jeg også. :thumleft
Var bare ment som en spøk! :P :p
Jeg skjønte jo egentlig det :thumleft
Man kan jo snu det hele på hodet: Hva sier det om kvalitetsnivået hos enkelte billige for eksempel Kinesiske merker (særlig moped/scooter) som ALDRI har hatt en eneste recall?

Simra
Motorsykkelen din: Triumph Tiger xcx 800

Legg inn av Simra »

:evil Hei, jeg kjører også Triumph, og har handlet hos Classic Motorcykles i Sem, hos Geir Jacobsen, verdens hyggeligste og dyktigste forhandler du kan tenke deg. Etter 35 år som Triumph-forhandler har de bare sluttet å snakke med ham. Det er svenskene som har fått styringen på Skandinavia, så vidt jeg skjønner, og de har stilt en haug med krav om kvadratmeter, hvordan lokalene skal se ut og masse investeringer. Alt skal se likt ut over hele Europa. Dette er en ny politikk fra England, som jeg ikke har noen tro på. I konkurransen med alle andre som nå kommer med retrosykler, prøver Triumph å bli lik alle de andre - plastic-image! Og kutter de som har hjerte for Triumph som merke. Helt utrolig! Kjenner at jeg blir skikkelig forbanna, og tenker at neste gang bytter jeg til BMW GS! Hvorfor skal jeg kjøpe motorsykkel av noen som driter i både forhandlere og kunder? Les hva Tore Huseby skrev om saken i siste papirutgave av MC-avisa. Tror det har stått på trykk nå. Den artikkelen bør oversettes og sendes til England. Sissel

olela
Motorsykkelen din: N/A
Kontakt:

Legg inn av olela »

Gammel tråd dette her, men CBP i Skien skrev på Facebook for en tid tilbake at de snart skulle bli forhandler av Triumph også.

Nå er ikke Classic Motorcycles på Sem lengre å se på lista over forhandlere, så mulig det er CBP som tar over for disse?
https://www.triumphmotorcycles.se/dealers/find-a-dealer

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Heisan Simra og velkommen her på MCsiden selv om første innlegg var litt av en utblåsning ;) .

Neida, så ille var det selvfølgelig ikke.
Men ut fra det du skriver leser jeg at Classic Motorcycles ikke lenger er Triumph-forhandler. Stemmer det?
I så fall er jeg veldig enig i at dette er synd og egentlig stor skam etter så mange år, for å være ærlig.

GMS på Gjøvik måtte også kaste inn håndkleet overfor Triumph sentralt for en del år siden. Synd og skam det også siden folkene der var store Triumph fans og hadde skikkelig peiling på disse syklene.

Tross frafall av mange forhandlere og totalt fravær i nord, så økte Triumph salget her i landet en periode.
Men på siste salgsoversikt i MC-Avisa har merket en markant tilbakegang så langt i år sammenlignet med i fjor:

https://www.mcavisa.no/single-post/2018 ... -MC-salget

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kun fire forhandlere, ser det ut som... :-k .
Og ingen nord for Bergen :O ...!
Triumphforhandlere.PNG
Da er vel Triumph det MC-merket her i landet med færrest forhandlere, vil jeg tro?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
BAJAZZ
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS

Legg inn av BAJAZZ »

Er helt enig med deg. Har kjøpt ny Scrambler på samme sted, og skulle bestille ny Tiger 1200 der nå i våres. Da var de i dialog med Triumph, men de måtte pusse opp butikken for over EN MILLION kroner, hvis ikke fikk de ikke ta inn nye sykler. Ren idioti!
Nå vurderer jeg selv å boikotte hele merket, og gå over til KTM 1290 SA S eller BMW GS selv. Er super fornøyd med syklene, men har lite til overs for slik behandling av forhandler e og kunder. GRRRRR :evil :evil :evil

Brukeravatar
BAJAZZ

Legg inn av BAJAZZ »

Dette var forøvrig hos Classic mc i Sem. Butikken har utrolig god atsmofære, og når det gjelder Triumph, så er det få som kan dette merket bedre enn Geir.
Dette fortjener de virkelig ikke. De har vært enestående både med service, imøtekomme nhet og veiledning.
FY SKAMME SEG TRIUMPH :evil

Brukeravatar
Dansekris
Motorsykkelen din: T7

Legg inn av Dansekris »

Ikke for å spille djevelens advokat, men dette gjøres vel utelukkende av konkurransehensyn og økonomi i det store bildet?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dansekris skrev: 13 jun 2018, 12:41 Ikke for å spille djevelens advokat, men dette gjøres vel utelukkende av konkurransehensyn og økonomi i det store bildet?
Triumph i samarbeid med Skandinaviaimportøren (som kanskje har samme eier?) har sikkert gjort sine analyser og kommet til at de vil ha det slik.
Men jeg synes det er en merkelig strategi å ikke ha noen forhandlere på Nord-Vestlandet/Romsdalsdistriktet, Trøndelag og videre nordover.
Jeg skulle vært skulle vært skikkelig dedikert fan om jeg hadde bodd i Tromsø og måtte dra helt til Oslo eller Bergen for å kjøpe ny Triumph...

Brukeravatar
Dansekris

Legg inn av Dansekris »

Jeg ser den, men da må de ha kalkulert det sånn at det ville kosta mer enn det smakte å etablere flere forhandlere nordpå. Selvsagt synd for oss forbrukere, men det er vanskelig å komme unna sånne prioriteringer.

En ting som hvert fall IKKE gjør det noe bedre er å slutte og kjøpe Triumph.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dansekris skrev: 13 jun 2018, 12:53 En ting som hvert fall IKKE gjør det noe bedre er å slutte og kjøpe Triumph.
For oss som bor nær en stor forhandler i Oslo er det ingen problemer å kjøpe Triumph.
Heller ikke når det gjelder evt. reklamasjoner og recalls.
Men for en tromsøværing vil det bli mer brysomt hvis Triumph krever at slike ting sjekkes og fikses av Triumphforhandler/verksted...
Jeg tror nok mange fra Midt-Norge og nordover tenker seg om både to og tre ganger før de tar sjansen på en ny Triumph, ja...

WikingTnT
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo

Legg inn av WikingTnT »

Dansekris skrev: 13 jun 2018, 12:53 Jeg ser den, men da må de ha kalkulert det sånn at det ville kosta mer enn det smakte å etablere flere forhandlere nordpå. Selvsagt synd for oss forbrukere, men det er vanskelig å komme unna sånne prioriteringer.

" Nordpå " er vel å ta i ..- det er Litt igjen av Norge fra Drammen/Bergen :[-X Faktisk samme avstand som fra Drammen til Roma :O ca 2400 km

Brukeravatar
Dansekris

Legg inn av Dansekris »

AJ skrev: 13 jun 2018, 13:05
Dansekris skrev: 13 jun 2018, 12:53 En ting som hvert fall IKKE gjør det noe bedre er å slutte og kjøpe Triumph.
For oss som bor nær en stor forhandler i Oslo er det ingen problemer å kjøpe Triumph.
Heller ikke når det gjelder evt. reklamasjoner og recalls.
Men for en tromsøværing vil det bli mer brysomt hvis Triumph krever at slike ting sjekkes og fikses av Triumphforhandler/verksted...
Jeg tror nok mange fra Midt-Norge og nordover tenker seg om både to og tre ganger før de tar sjansen på en ny Triumph, ja...

Ja, ville heller ikke kjøpt ny Triumph om jeg bodde nord for Bergen, men tenkte mest på oss sørpå.

Var mest ment som et pek til de over som truet med å gå over til et annet merke som "straff".
WikingTnT skrev: 13 jun 2018, 13:07
Dansekris skrev: 13 jun 2018, 12:53 Jeg ser den, men da må de ha kalkulert det sånn at det ville kosta mer enn det smakte å etablere flere forhandlere nordpå. Selvsagt synd for oss forbrukere, men det er vanskelig å komme unna sånne prioriteringer.

" Nordpå " er vel å ta i ..- det er Litt igjen av Norge fra Drammen/Bergen :[-X Faktisk samme avstand som fra Drammen til Roma :O ca 2400 km
Var ikke ment som Oslo-arroganse. Har selv bodd ti år i en liten bygd i Nordnorge langt fra alt mulig, så skjønner helt klart problematikken.

Brukeravatar
BAJAZZ

Legg inn av BAJAZZ »

Ingen fare, folk slutter nok ikke å kjøpe Triumph, av den grunn at de lager både gode og flotte sykler.
Bare å ta en prøvetur, så skjønner man hvorfor.
Men Triumph burde lese signalene...

overlay
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS

Legg inn av overlay »

Tror ikke BMW er noe særlig bedre, dessverre. De kutter ut forhandlere som selger mindre enn 100(?) nye sykler i året om jeg husker rett.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

overlay skrev: 13 jun 2018, 14:08 Tror ikke BMW er noe særlig bedre, dessverre. De kutter ut forhandlere som selger mindre enn 100(?) nye sykler i året om jeg husker rett.
Det kan da ikke være mange forhandlere som selger over 100 nye av ett merke her i landet?

overlay
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS

Legg inn av overlay »

kjellv skrev: 13 jun 2018, 20:30
overlay skrev: 13 jun 2018, 14:08 Tror ikke BMW er noe særlig bedre, dessverre. De kutter ut forhandlere som selger mindre enn 100(?) nye sykler i året om jeg husker rett.
Det kan da ikke være mange forhandlere som selger over 100 nye av ett merke her i landet?
Akkurat det jeg tenkte og, forutsatt at jeg ble fortalt riktig og hukommelsen funker. Blir i såfall ett veldig sentralisert forhandlernettverk, hvor de som er store nå blir enda større. Får se hvordan det slår ut for BMW

Brukeravatar
BAJAZZ

Legg inn av BAJAZZ »

Men hvordan funker dette egentlig? Om man har kjøpt en ny Triumph i 2017 hos en forhandler som ikke får drive mer(fordi butikken må pusses opp, eller at dem ikke selger nok sykler, eksempelvis i Tønsberg), hvordan er det da med garantien? Om "toppen" ryker, eller annen feil skulle oppstå, Kan man da dra til Triumph forhandler i Oslo eller Sarpsborg for å få det ordnet?

Brukeravatar
Skogstrollet
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700

Legg inn av Skogstrollet »

Kjedelig hvis man måtte velge sykkel kun utifra hva som finnes innen rimelig avstand, og måtte avstå fra noe man virkelig ønsker fordi det ikke er noen forhandler å finne. Det finnes jo en grense for hvor mye ekstra tid og penger man ønsker å legge ut med for å få akkurat 'den' sykkelen.
Og så lurer jeg på hvordan det blir med servicen hos forhandlere som vet de er det eneste stedet å finne et spesifikt merke, for eksempel. Hva skjer med priser og kvalitet på service og slikt hvis det ikke er noen reell konkurranse?
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

BAJAZZ skrev: 13 jun 2018, 21:44 Men hvordan funker dette egentlig? Om man har kjøpt en ny Triumph i 2017 hos en forhandler som ikke får drive mer(fordi butikken må pusses opp, eller at dem ikke selger nok sykler, eksempelvis i Tønsberg), hvordan er det da med garantien? Om "toppen" ryker, eller annen feil skulle oppstå, Kan man da dra til Triumph forhandler i Oslo eller Sarpsborg for å få det ordnet?
Selvfølgelig. Du kan dra til hvilken som helst Triumphforhandler du selv vil.
Verre er det jo for dem i andre deler av landet som plutselig har 50-100 eller 200 mil til nærmeste forhandler.

Pål Kristian Vaag
Motorsykkelen din: Piaggio Mp3 400 ccm 2012

Legg inn av Pål Kristian Vaag »

Hei.
Leser nå på Finn at MC Tuning i Trondheim skal bli servicepunkt for Triumph - hva nå enn det betyr? Mulig at de i første omgang tar service for Triumph - sykler i området, for eventuelt senere å begynne salg av sykler. MC Tuning er som kjent BMW forhandler i Trøndelag. Men det skulle vel ikke hindre. Vi får bare håpe :-k

Brukeravatar
BAJAZZ

Legg inn av BAJAZZ »

Simra skrev:Hei, jeg kjører også Triumph, og har handlet hos Classic Motorcykles i Sem, hos Geir Jacobsen, verdens hyggeligste og dyktigste forhandler du kan tenke deg. Etter 35 år som Triumph-forhandler har de bare sluttet å snakke med ham. Det er svenskene som har fått styringen på Skandinavia, så vidt jeg skjønner, og de har stilt en haug med krav om kvadratmeter, hvordan lokalene skal se ut og masse investeringer. Alt skal se likt ut over hele Europa. Dette er en ny politikk fra England, som jeg ikke har noen tro på. I konkurransen med alle andre som nå kommer med retrosykler, prøver Triumph å bli lik alle de andre - plastic-image! Og kutter de som har hjerte for Triumph som merke. Helt utrolig! Kjenner at jeg blir skikkelig forbanna, og tenker at neste gang bytter jeg til BMW GS! Hvorfor skal jeg kjøpe motorsykkel av noen som driter i både forhandlere og kunder? Les hva Tore Huseby skrev om saken i siste papirutgave av MC-avisa. Tror det har stått på trykk nå. Den artikkelen bør oversettes og sendes til England. Sissel

Helt enig med deg Sissel. Jeg har nå solgt min Triumph 1200, og kjøpt ny BMW GS 1250 hos Speed i Sandefjord. Tigern var på mange måter like god, og på noen måter faktisk bedre enn GS,n, men har boikottet hele merket nå av ren trass :evil Classic i Tønsberg lå bare 25 minutter unna, og de var enestående både på service, imøtekommenhet og kundebehandling. Utrolig dyktige også. Syns bare det hele blir veldig trist. Har hatt 4 Triumpher, og det har ikke vært et eneste feilslag på noen av mine(2 Tiger 1200, 1 Street Scrambler 900, samt 1 Bonneville T 120 Black). Etter at Triumph stengte av "service,n" på data,n til Classic, så måtte jeg helt til Sarpsborg eller Oslo for å ta service og vedlikehold på sykkelen. Så da ble det en tur noen kilometer sørover til Speed i Sandefjord i stedet , og bestilte meg skveller ny GS 1250. Og den er leveringsklar i februar :twothumbs:

Svar