Ninja H2(R)

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av simpson »

MickeyMouse skrev:Det er vel USA som er markedet for slike ting, halve prisen av hva det vil koste her, og en befolkning som er mer pengesterke enn man er her.
Jeg personlig nøyer meg heller med å ettermontere turbo på min ZX10R om jeg skulle få lyst, turbokit blir heldigvis laget, og går rett på en stock-motor.
Monterer du turbo på din får du en helt annen motor enn det som sitter på denne, siden den har kompressor og ikke turbo. Kompressor er mye mer anvendelig enn turbo på sykkel siden ladeluften er proporsjonal med turtall. Det er ikke turbo, som er helt avhengig av turtall og vil levere mest effekt på toppen av kurven.

Men i USA har du noen få rike, men mesteparten er middelklasse og direkte fattige.
Greit sykkelprisen er halve prisen, men når gjennomsnittslønn i USA er 25.000 dollar blir det dyrere for de enn for oss.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av TBI81 »

[video]https://www.youtube.com/watch?feature=p ... RXIMQm6xcg[/video]
Gearet sentrifugalkompressor. Snasnt! :D

Brukeravatar
MickeyMouse
Innlegg: 39
Registrert: 16 okt 2014, 22:04
Motorsykkelen din: '07 ZX10R
Bosted: Østlandet

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av MickeyMouse »

simpson skrev:
MickeyMouse skrev:Det er vel USA som er markedet for slike ting, halve prisen av hva det vil koste her, og en befolkning som er mer pengesterke enn man er her.
Jeg personlig nøyer meg heller med å ettermontere turbo på min ZX10R om jeg skulle få lyst, turbokit blir heldigvis laget, og går rett på en stock-motor.
Monterer du turbo på din får du en helt annen motor enn det som sitter på denne, siden den har kompressor og ikke turbo. Kompressor er mye mer anvendelig enn turbo på sykkel siden ladeluften er proporsjonal med turtall. Det er ikke turbo, som er helt avhengig av turtall og vil levere mest effekt på toppen av kurven.

Men i USA har du noen få rike, men mesteparten er middelklasse og direkte fattige.
Greit sykkelprisen er halve prisen, men når gjennomsnittslønn i USA er 25.000 dollar blir det dyrere for de enn for oss.
Supercharger er best opp til et bestemt turtall, det er derfor supercharger er populært i dragrace.
Supercharger er også enklere å montere på en motor enn turboen.
Vi snakker om komprimering av luft på to forskjellige måter, en turbo på en turtallsmotor som dette jo er, tror jeg er mer fordelaktig enn en supercharger.

Turbo-kit til 06-07 ZX10R blir produsert i usa (bolt on), derfor jeg nevnte dette egentlig.
Var også en faktor, i tillegg til at jeg liker pottene under baksetet, at jeg nettopp valgte 06-07.

En v-motor med mye dreiemoment ville jeg valgt supercharger.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av Bringisen »

Er ikke for normale folk dette :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av simpson »

MickeyMouse skrev:
simpson skrev:
MickeyMouse skrev:Det er vel USA som er markedet for slike ting, halve prisen av hva det vil koste her, og en befolkning som er mer pengesterke enn man er her.
Jeg personlig nøyer meg heller med å ettermontere turbo på min ZX10R om jeg skulle få lyst, turbokit blir heldigvis laget, og går rett på en stock-motor.
Monterer du turbo på din får du en helt annen motor enn det som sitter på denne, siden den har kompressor og ikke turbo. Kompressor er mye mer anvendelig enn turbo på sykkel siden ladeluften er proporsjonal med turtall. Det er ikke turbo, som er helt avhengig av turtall og vil levere mest effekt på toppen av kurven.

Men i USA har du noen få rike, men mesteparten er middelklasse og direkte fattige.
Greit sykkelprisen er halve prisen, men når gjennomsnittslønn i USA er 25.000 dollar blir det dyrere for de enn for oss.
Supercharger er best opp til et bestemt turtall, det er derfor supercharger er populært i dragrace.
Supercharger er også enklere å montere på en motor enn turboen.
Vi snakker om komprimering av luft på to forskjellige måter, en turbo på en turtallsmotor som dette jo er, tror jeg er mer fordelaktig enn en supercharger.

Turbo-kit til 06-07 ZX10R blir produsert i usa (bolt on), derfor jeg nevnte dette egentlig.
Var også en faktor, i tillegg til at jeg liker pottene under baksetet, at jeg nettopp valgte 06-07.

En v-motor med mye dreiemoment ville jeg valgt supercharger.
En turbo er ikke mere jobb å montere enn en kompressor.
En kompressor er mekanisk drevet av motoren, enten ved hjelp av reimer eller ved hjelp av tannhjul.
Grunnen til at kompressor funker bedre på sykkel er at den lader med en gang mens en turbo må ha høyt turtall for å oppnå fullt trykk.
Hvis du ser på sykler med turbo, bortsett fra de originale japseforsøkene på 80 tallet, ser du at de ikke er lette å kontrollere når de begynner å lade bra med trykk.
Hjulløft i 300 + er ikke problem med turbo. Og da blir det ubrukelig. Du får ikke utnyttet effekten.
Det er derfor Kawa kommer med kompressor og ikke turbo.
Du får ladeluft mye tidligere istedenfor på topp der du uansett har mye effekt allerede.
Grunnen til at det går mye kompressor i drag race er at den kommer med en gang på lave turtall istedenfor at du må først få opp turtall før ladetrykket kommer som på en turbo.
En annen ting er begrensingen på hk du får ut av en turbo kontra kompressor.

Brukeravatar
MickeyMouse
Innlegg: 39
Registrert: 16 okt 2014, 22:04
Motorsykkelen din: '07 ZX10R
Bosted: Østlandet

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av MickeyMouse »

Alle vet forskjellen mellom en turbo og en supercharger, hva man bør velge kommer an på motortype og kjørestil.

Min ZX10R er en turtallsmotor, med et så sinnsykt turtall, en stock bilmotor aldri vil få. Derfor mener jeg turboen er best i denne sammenheng, og det er jo også mest vanlig. Slike motorer har jo ikke noe dreiemoment.

Hadde jeg hatt en V-motor der dreiemomentet er likt med hestekreftene, ville jeg utvilsomt valgt supercharger.
Slike motorer kjøres med et lavt turtall, som et eksempel en harley. Her vil jo ikke en turbo ha noen særlig effekt.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av simpson »

Turbo kontra kompressor har ikke noe med turtall og gjøre.
Heller ikke om det er V motor.
Skipsdiesel med 80 omdr har turbo.
Annleggsmaskiner og lastebiler har 2000 omdr og turbo.
Kawa H2 har samme turtall som din, men har kompressor.
Top fuel har 8000-10000 omdr og har kompressor.
Hvorfor brukes ikke turbo mye på sykkel? Hverken i racing eller i drag race, kun for show off?
Nei for det er ikke egnet, men kompressor derimot...... :vs

Turbo har forsinkelse i effektavlevering og jo større turbo, jo større forsinkelse, men er veldig enkelt å montere.

Kompressor begynne å skape effekt umiddelbart, gir mere effekt, og gir mye mer effekt lavere i registret, men er mer komplisert å få montert/tilpasset samt at en kompressor krever krefter for å lade luft.
En kompressor til en Top fuel krever opp til 600 hk, men avgir luft nok til 8000 hk, og det klarer ikke turbo.

Brukeravatar
MickeyMouse
Innlegg: 39
Registrert: 16 okt 2014, 22:04
Motorsykkelen din: '07 ZX10R
Bosted: Østlandet

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av MickeyMouse »

Diskusjon omkring hva som er best å ettermontere er evigvarende, da det finnes mange varianter å velge mellom.

Jeg vet ihverfall hva jeg skulle valgt til mine kjøretøy, og som jeg en dag kommer til å gjøre på min ZX10R, og min klassiske V8-roadster.
Dette blir veldig enkelt, dvs gjøre det andre har gjort før meg.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av simpson »

Du sier det jo selv, det er enkelt pga at folk har gjort det før.
Montere turbo på sykkel er det enkleste.
Ettermontere kompressor på sykkel krever mye, veldig mye arbeid, maskinering osv.

Hvorfor skal Kawa ikke bruke det vist det er best på sykkel. :-k

Du har ikke mye å velge mellom.
Det er enten turbo eller kompressor hvis du skal gå fra sugemotor til trykkmotor.
WV kom med en G-Lader i sin tid som var en veivaksel dreven turbo, samme som kawa nå har puttet i denne sykkelen. de droppet det fordi at turbo funker bra i en Golf i forhold til komplisiteten til en kompressor. Det var enklere og billigere med turbo og det funker i bil der du ikke drar på bakhjulet i 300 kmt.
Hvorfor tar kawa opp dette igjen hvis det ikke funker bra i en liten motorsykkelmotor siden turboteknologien er så mye enklere og billigere?

Aftermarkedet tjener rått på ubrukelige tilbud som fabrikantene ikke finner brukbare for sine egne sykler.
Lett å bli revet med av YouTube men dessverre helt ubrukelige sykler.
Fabrikkmontertert kompressor funker fra 1000 rpm.
Turbo funker fra 8000 rpm.
Hvor trenger du mer effekt på en sykkel? Ved 10000?
Nei, fra bunnen av, og det gir kompressor og ikke turbo.

Toven

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av Toven »

[video]https://www.youtube.com/watch?v=154xGajMOXU[/video]

om den ikke har blitt posta tidligere

Brukeravatar
MickeyMouse
Innlegg: 39
Registrert: 16 okt 2014, 22:04
Motorsykkelen din: '07 ZX10R
Bosted: Østlandet

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av MickeyMouse »

Det er fortsatt bare PR på en ghost-sykkel, ingen virkelige tester så vidt jeg kan se.

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Bosted: Oslo

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av tommen30 »

Jeg så et bilde av denne på facebook for en tid tilbake...

Det er nesten som kawa prøver litt for mye? 100 hester mer enn alle andre, totalt galskap men bra design som alle kawaer har de siste årene

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av ejs »

simpson skrev:
Turbo funker fra 8000 rpm.
Hvor trenger du mer effekt på en sykkel? Ved 10000?
Nei, fra bunnen av, og det gir kompressor og ikke turbo.
Kawasaki kom med 750turbo høsten 1983...
Den hadde fullt ladetrykk ved 5000 RPM på motoren ved full belastning.
Begynte å mate (overtrykk) ved ca:2800-3000 RPM.
:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 740
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Bosted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av JanK »

watch this space...

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Mq9no7Pgy_k[/video]
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

ZZR-Erling

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av ZZR-Erling »

Mere effekt betyr ikke nødvendigvis bedre. Det heter jo "nok er nok", og som eks kan jo neves at GSXR750 ofte foretrekkes fremfor GSXR1000 av folk som har mer erfaring enn å kjøre "mellom Tyrigrava og Karl Johan".
Anyway, jeg kjører bare på gata..

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av simpson »

ejs skrev:
simpson skrev:
Turbo funker fra 8000 rpm.
Hvor trenger du mer effekt på en sykkel? Ved 10000?
Nei, fra bunnen av, og det gir kompressor og ikke turbo.
Kawasaki kom med 750turbo høsten 1983...
Den hadde fullt ladetrykk ved 5000 RPM på motoren ved full belastning.
Begynte å mate (overtrykk) ved ca:2800-3000 RPM.
:prop:
Det har du fullstendig rett i.
Men for aa klare dette hadde de turbo paa storrelse med en knytteneve og ett ladetrykk saa lavt at de ikke hadde mer effekt enn vanlige sugemotorer.
De gikk derfor akkurat like daarlig som de andre syklene paa den tiden.
Dette var en gimmic Honda kom med paa CX og de andre fulgte paa.
Varte bare ett par aar da det ikke hadde noen suksess.
Skal turbo ha noien effekt overhode nytter det ikke med det eksemplet du kom med, dessverre.

ZZR-Erling

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av ZZR-Erling »

Både turbo og kompressor er jo kult, men har vi "bruk for det"?
Hva er begrunnelsen da? :knegg

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av Andreas »

Hva har vi bruk for her i livet da? Næring og ly? Motorsykkler med mer en 20hk er vell uansett langt ned på listen over ting vi har bruk for :-k

Anngående turbolægg osv.. Kawaen som ga denne nye navnet sitt, totakteren H2, har vell også en ganske eksplosiv effektlevering. Så kanskje det hadde passet best med turbo på den nye også? :prf

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:Både turbo og kompressor er jo kult, men har vi "bruk for det"?
Hva er begrunnelsen da? :knegg
Bruk for?
Nei. Det er kun ett faatall som kan utnytte dagens R sykler uansett.
Effekt er jo ikke noe problem paa sykler uten turbo.
Dessuten brukes vel 99% av verdens sykler paa gata..........

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 740
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Bosted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av JanK »

mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av TBI81 »

Snadder! Blir spennende å se hva tallene blir :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av TBI81 »

Ikke akkurat det vakreste endestykket på gateversjonen ..
Bilde
Bilde

Front
Bilde
Bilde

Toven

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av Toven »

Holy, meget lækkær :D

Bortsett fra potta haha
Sist redigert av Toven den 04 nov 2014, 11:59, redigert 1 gang totalt.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av TBI81 »


Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Ninja H2(R)

Legg inn av ejs »

simpson skrev:
ejs skrev:
simpson skrev:
Turbo funker fra 8000 rpm.
Hvor trenger du mer effekt på en sykkel? Ved 10000?
Nei, fra bunnen av, og det gir kompressor og ikke turbo.
Kawasaki kom med 750turbo høsten 1983...
Den hadde fullt ladetrykk ved 5000 RPM på motoren ved full belastning.
Begynte å mate (overtrykk) ved ca:2800-3000 RPM.
:prop:
Det har du fullstendig rett i.
Men for aa klare dette hadde de turbo paa storrelse med en knytteneve og ett ladetrykk saa lavt at de ikke hadde mer effekt enn vanlige sugemotorer.
De gikk derfor akkurat like daarlig som de andre syklene paa den tiden.
Dette var en gimmic Honda kom med paa CX og de andre fulgte paa.
Varte bare ett par aar da det ikke hadde noen suksess.
Skal turbo ha noien effekt overhode nytter det ikke med det eksemplet du kom med, dessverre.
:prop:
Vet ikke det...
Satt en den i race mode og luftfilter direkte paa turboen fikk en 135hk paa veiva..
If it ain't broke, I'll break it.

Svar