mammut89 skrev:enig i at dette ikke skal skape bensin i olja. jeg tror jeg konkluderer med at du ikke har bensin i olja på grunn av overrenning. hvis oljen din lukter bensin så er det nok på grunn av for rik blanding. og at oljenivået ditt har gått opp 2mm etter å ha stått en stund tror jeg bare er på grunn av at oljen i oljekjøleren og andre steder i motoren bruker litt tid på å renne ned. 2mm tilsvarer underkant av en en desiliter og det tror jeg bare er olje som tar tid å renne ned.
Der sier du noe. Men har alltid trodd at den har for mager blanding. Men selvfølgelig ikke sikker på dette. Nykker og går røft på lite gasspådrag med litt nøling så kanskje justering av blandingsskruene er på sin plass.
Det er jo oljekjøler og diverse slanger i alle retninger, så det kan jo godt være bare olje da som har forårsaket stigning. Off, hvis det er sant så blir jeg veldig flau over å ha kastet bort tida til folk her

Men det vil jo da være godt nytt, at det ikke lekker ned i sumpen.
Kanskje jeg skal tappe olja en gang til for å sjekke og lukte om det er bensin i den?