Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av mortenolb »

Såklart hadde det vært greit å ha dame, Bjerknez, men dét er lettere sagt enn gjort :P jeg er ikke av typen kvinnfolk flokker seg rundt. Jeg er mer av typen som må snike seg innpå og være jævlig ålreit for å ikke skremme livet av stakkaren.

Jeg nevnte vel også at jeg har full kontroll over kredittkortgjelda. Det er noe jeg brukte med vilje, ikke noe jeg havna uti. Har et kredittkort med relativt lav rente også, så jeg blir ikke flådd!

Sjekkekurs er antageligvis en av de mer patetiske ting man kan begi seg ut på i mine øyne. Det hjelper vel ikke for noe annet enn å bli et rasshøl av rang.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Såklart hadde det vært greit å ha dame, Bjerknez, men dét er lettere sagt enn gjort :P jeg er ikke av typen kvinnfolk flokker seg rundt. Jeg er mer av typen som må snike seg innpå og være jævlig ålreit for å ikke skremme livet av stakkaren.
Uten at jeg skal virke veldig belærende her, så kan jeg heller ikke se (ut fra hva du skriver) at du har prøvd så veldig heller? Mulig du kanskje har gitt opp eller mistet interessen av andre grunner?

Uansett så er min ærlige mening at du virker som en snill og omgjengelig person som har en del morsomme innspill. Enten på grunn av væremåten din eller evt. noe du sier eller måten du sier det på. Hadde du vert sur og grinete og eller innadvendt etc. så skjønner jeg at det er vanskelig. Er vel bare å prate med kvinnfolk på samme måte som du prater med meg eller kompiser?

Sett til side gitaren og evt. motorsykkelen (er jo vinter) og prøv og finn på noe som gjør at du treffer andre mennesker. Bør ikke koste så veldig mye det, og det lille det evt. koster kan du jo kanskje se på som en fremtidig invistering? (Les: samboer og dele utgifter med)

Har du ikke en eller flere kompiser som kunne tenke seg å bo for seg selv da som kanskje vil flytte inn til deg en kort periode?

Skulle det knipe ekstra hardt, så kanskje det er lettere og finne seg en mann? :lol :-)å

Uffda... stygt å spøke om dette.. men jeg kunne ikke dy meg. Ikke ta det så alvorlig. Jeg har stor respekt for at du skriver som du gjør :thumleft

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Haha! Tja, kanskje en mann ikke hadde vært så dumt. Markedet er vel mer åpent for sånne "bjørner" som meg der :lol
Neida, jeg er vel egentlig konstant "på let" etter kjæreste, men det går trått. Dét også hadde jo vært en god grunn til å spille i band, for da får damene et grunnlag for å være interessert, om enn ekstremt overfladisk. :prop: Band ville jo også vært en flott måte å få mosjon på. Jeg er ikke av typen som ikke går på scenen for å bli svett under første låta.
Tror ikke jeg har noen venner som kunne tenkt seg det, dessuten har jeg allerede brukt opp mer plass enn jeg har her. :scratch

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Trening er også noe jeg burde ha begynt med, som kawagutten nevner, men problemet mitt er at det har jeg prøvd før. På egenhånd klarer jeg ikke å faktisk dra på treningssenter. Jeg burde hatt en PT både fordi jeg ikke aner hva jeg driver med når jeg trener, og for motivasjonen. Det å ha en slags lærer som forventer at jeg møter opp gjør at jeg faktisk gjør det. Det igjen er alt for dyrt for en med gjennomsnittlig lønn.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Uffda...

Jaja, men helt seriøst så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skulle få deg dame. En vakker dag skjer det, men at hun kommer og banker på døra di tviler jeg nok på. Er uansett ikke noen ekspert på området, men kom deg litt ut. På pub'er og i barer etc. finner man fort damer å snakke med. Du liker jo og spille gitar og er du flink nok til å ta en trall på en fest så er nok dette noe damer flest setter pris på. Kanskje dem også har lyst til å sitte på en tur med sykkelen i ny og ne?

Du er rett og slett en omgjengelig og hyggelig person samt morsom. Jada..du er også litt sær, men det er vi vel alle til en viss grad. Sær er bare en forkortelse for særegenhet og det i seg selv tilsier bare at man ikke er lik alle andre og derfor så skiller man seg litt ut på godt og vondt.

Hvis kjærringa forlater meg så deler jeg gjerne heimen min med deg, (frem til jeg finner meg ei ny ei) samt utgiftene. Men tror vel ikke det skjer med det første... får'n håpe... :-k

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Jada, jeg er egentlig klar over at jeg ikke er helt håpløs. Det går litt opp og ned, men dukker opp noe innimellom. Riktignok lenge siden noe har "gått veien" nå, men har vel strengt tatt ikke vært singel så forbanna lenge :P

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Jada, jeg er egentlig klar over at jeg ikke er helt håpløs. Det går litt opp og ned, men dukker opp noe innimellom. Riktignok lenge siden noe har "gått veien" nå, men har vel strengt tatt ikke vært singel så forbanna lenge :P
Tro meg. Det går opp og ned med oss alle. Helt normalt det. Husk at du også er i etableringsfasen. Da er det normalt sett ikke vanlig å ha mye å rutte med. Been there done that!

Bli kvitt dyr gjeld så stiger nok humøret også tror jeg :)

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Er nok egentlig ikke gjelda som er problemet her i utgangspunktet, mer det faktum å ha noe å gjøre på fritida, men det er klart det vil hjelpe til å gjøre ting om man har mer penger!

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Er nok egentlig ikke gjelda som er problemet her i utgangspunktet, mer det faktum å ha noe å gjøre på fritida, men det er klart det vil hjelpe til å gjøre ting om man har mer penger!
I MINE øyne synes jeg du har gjort ganske mye på fritiden din i sommer. Du har jo faen meg vert land og strand rundt med sykkelen din. Vi har vert på utallige treff, drukket pils i Molde etc etc. Ved siden av dette så driver du også med å spille gitar. JEG derimot har kun MC som hobby så når vinteren kryper seg på nå så driver ikke jeg med så veldig mye heller...

Kanskje du bare har litt forsinket kjærlighetssorg, noe som gjør at andre ting også blir litt overdramatisert?
Er ikke meningen å leke hobbypsykolog her... men jeg bare prøver å resonere meg frem til hva som EGENTLIG er problemet. Ofte er det bare ett sted skoen trykker.... :-k

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Kjærlighetssorg er det nok ikke, det var jeg som sa hadetbra på den kanten, og det er også grunnen til at jeg har hatt muligheten til å gjøre så mye som jeg har gjort i sommer. Det er nok heller det at jeg faktisk har gjort så mye i sommer, for det har jeg aldri gjort før, og så kommer vinteren hvor jeg ikke kan gjøre det samme mer. Får vel prøve å sale opp og faktisk motivere meg selv til å spille mer gitar, ja, men igjen så blir jo det en ganske ensom greie når man ikke har band.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Kjærlighetssorg er det nok ikke, det var jeg som sa hadetbra på den kanten, og det er også grunnen til at jeg har hatt muligheten til å gjøre så mye som jeg har gjort i sommer. Det er nok heller det at jeg faktisk har gjort så mye i sommer, for det har jeg aldri gjort før, og så kommer vinteren hvor jeg ikke kan gjøre det samme mer. Får vel prøve å sale opp og faktisk motivere meg selv til å spille mer gitar, ja, men igjen så blir jo det en ganske ensom greie når man ikke har band.
Haha.. å der fikk vi svaret :thumleft

Det du lider av er intet annet en det vi andre lider av.
PMS!

Your Welcome :lol

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Haha, er nok PMS ja! Bare meget mye kraftigere enn jeg hadde i fjor vinter :-)å
(Kan hende noen oppfatter at jeg er i litt bedre humør i dag også)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Haha, er nok PMS ja! Bare meget mye kraftigere enn jeg hadde i fjor vinter :-)å
(Kan hende noen oppfatter at jeg er i litt bedre humør i dag også)
Jeg har også opplevd vannvitig mye i sommer med tanke på MC kjøring og utallige treff etc. For meg ble det ekstra stas da jeg fikk lappen i juni. Nå er denne sesongen over og nå går jeg liksom snart litt i dvale og hverdagen kommer liksom snikende... Du er ikke alene om å tenke slik gitt :thumleft

Heldigvis så har jeg ei meget oppegående og forståelsesfull kone som synes bare det er koselig at jeg er ute å kjører sykkel. (uten at jeg skal spørre meg selv om hvorfor) :lol

Uansett.. velkommen i klubben :thumleft

Men en liten ting helt på tampen:
Liker du dyr?

Har selv en hund og man blir utrolig knyttet til disse vesene. Nå er ikke jeg noe typisk følelsesmenneske, men bikkja setter jeg faktisk før kjærringa. Da har du nok å gjøre, for det er MYE jobb med en valp med tanke på hjemmealene trening og andre ting. En hund bør heller ikke koste noe i innkjøp, men koster så klart å eie den med tanke på mat og evt. veterinæutgifter samt forsikring. Dessuten så blir det jo vanskelig å dra fra den over lenger tid på sykkelturer hvis ingen kan passe den.

Var egentlig bare ett forslag.

Katter er jo lettere og ha med å gjøre, men man får ikke den samme kontakten med dem som man gjør med en hund. Har hatt begge deler.

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

mortenolb skrev:Haha! Tja, kanskje en mann ikke hadde vært så dumt. Markedet er vel mer åpent for sånne "bjørner" som meg der :lol
Neida, jeg er vel egentlig konstant "på let" etter kjæreste, men det går trått. Dét også hadde jo vært en god grunn til å spille i band, for da får damene et grunnlag for å være interessert, om enn ekstremt overfladisk. :prop: Band ville jo også vært en flott måte å få mosjon på. Jeg er ikke av typen som ikke går på scenen for å bli svett under første låta.
Tror ikke jeg har noen venner som kunne tenkt seg det, dessuten har jeg allerede brukt opp mer plass enn jeg har her. :scratch

Du mener det å kjøre flott MC ikke er en dame magnet??????? :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
thewiz
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR

Legg inn av thewiz »

Prøv noen nye ting, hvis du sliter med ting å gjøre på fritiden. Kjøp en crosser, begyn å kjør litt. Hvis det ikke var noe for deg, selg igjen. Det er ikke værre :-)

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Nå vet jeg ikke hvor du holder til i Norge. ..men jeg kan anbefale deg å prøve en form for kampsport.

Note 4

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Å kjøre cross virker morsommere jo mer jeg tenker på det, men det krever kapital jeg ikke har, dessverre :(

Kampsport er nok ikke noe for meg. Jeg er av typen som mener all form for vold er unødvendig.

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Men en ting som ikke koster for mye det er å henge med venner stikke på kino en og annen gang kanskje samle en gjeng kompisser å kjøre gocart en lørdagskveld på harald huysman, men ihvertfall å komme seg ut med venner i helga er viktig.

Man behøver ikke å gjøre veldig dyre ting sammen for å ha det morro.

I vinterhalvåret så er det stort sett sånne ting det går i for min del også er jeg ute på et motorsenter innimellom i ukedagene og spiller litt billiard og skravler litt.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

I dagens samfunn er jo nettdating ganske vanlig også. Da kan du velge og vrake mellom ulike partnere du liker for så og kontakte dem for et mulig treff. Det MINKER vertfall ikke sjansene og om ikke du finner drømmedama der, så kan det jo hende du får noen ekstra venner?

Har ikke prøvd nettdating selv da jeg ikke føler jeg har hatt behov for det (selv om en kompis meldte meg inn i Match.com for mange år siden bare på tull). Jeg fikk stadig SMS fra jenter som lurte på om jeg ville finne på noe, men jeg takket så klart høfflig nei da jeg på den tiden var i et forhold, men det funket faktisk...

Men det er noen useriøse der også, men dem luker du fort ut og i dag er du nok mer beskyttet mot slikt enn man var for 15 år siden... Tjenestene har nok "vokst" litt i løpet av den tiden. Hva slags tjenester du bør satse på vet jeg ikke, men plukk ut EN tjeneste som er populær og som har mange brukere og ta deg tid til å lage en fyldig og ærlig profil. Nevnt at du kjører motorsykkel og at du spiller gitar etc. Mange jenter liker nok det :thumleft

Bare ett forslag :vs

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Nja, har såvidt vært innom sånt tidligere. Har aldri flaks med typisk datingnettsted, men kan jo nevne at samtlige langvarige forhold jeg har vært i har vært med de jeg har truffet på nett på diverse måter :P

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

Kampsport er nok ikke noe for meg. Jeg er av typen som mener all form for vold er unødvendig.

Kampsport er så mye mer en våld8-)

Har selv trent av og til siden 2003 forskjellige og jeg er ikke glad i våld men liker veldig godt treningen og hvis jeg er så uheldig å tvinges til å forsvare meg har jeg i det minste noen verktøy.

Dog tror jeg du sliter med å finne noen klubb som trener når du ikke jobber
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Uten at jeg har noe peilig på kampsport så vet jeg hvordan det henger sammen. Når man lærer kampsport hos seriøse aktører i dag så er det snakk om disiplin, selvbeherskelse, kroppskontroll og sist men ikke minst økt selvtillitt. Kampsport er noe man først og fremst lærer for å oppnå dette. Men det er er nok også betryggende og vite at man kan forsvare seg eller andre hvis uhellet skulle være ute.

Jeg vet Cutless er en jævel på kampsport og så vidt jeg vet har han vært norgesmester i en kampsportgren jeg ikke helt er sikker på hva var. Mulig han kan komme med mer utfyllende informasjon rundt kampsport. Det handler jo ikke om og bli norgesmmester kanskje, men i ditt tillfelle handler det kanskje mer om å øke selvtillitten?

Det blir vel som å gå ut med en mastergrad fra BI. Man har litt mer kjøtt på beina og man kan heise hodet litt når man er på intervju og kanskje til og med komme med krav etc. Det gjør at man føler seg mer verdsatt og jeg kan skrive under på at det funker.

For 10 år siden vide jeg 129kg på sokkelessen. Etter at jeg den gang gikk ned 43kg. så merket jeg at jeg ble respektert på en helt annen måte. Det er vanskelig å beskrive, men er du overvektig så er det ALLTID noen som ser litt ned på deg og behandler deg deretter. Min styrke som jeg lever på er en enorm stahet. Jeg kan faktisk være så sta at jeg kan nekte meg selv mat i tre dager bare for å teste meg selv. Det har jeg gjort flere ganger og en gang så svimte jeg av. Ikke er det lurt og dessuten kan det være direkte farlig, men jeg liker å utsette meg for slike eksperiment til tider for å hele tiden teste psyken min. Jeg har også gjort en del andre dumme ting som jeg ikke engang tør nevne, men poenget er at dette er noe som styrker meg på samme måte som andre kanskje blir styrket gjennom utdannelse eller evt. kampsport etc.

Jada, jeg har også mine svake sider, men de svake sidene vil man jo ikke publisere, for da blir man fort sårbar, så de prøver man å holde for seg selv.

Det er uansett viktig å huske at du ikke er alene om slike små depresjoner eller såkalt PMS som vi snakker om her. Poenget er at det ikke er så veldig mange som snakker om det og ofte blir det bare tullet bort.

Når jeg var i etableringsfasen og flyttet for meg selv så hadde jeg ikke råd til en dritt og misunnte alle andre som nesten kunne gjøre som dem ville. Jeg hadde egen leilighet midt i byen og denne kostet skjorta og litt til, så noe annet hadde jeg definitivt ikke råd til. Til slutt fikk jeg meg dame og utgiftene ble delt og økonomien så brått bedre ut. Selvtillitten økte og arbeidssituasjonen endret seg gradvis til det bedre. Jeg har jobbet meg opp og spart noen kroner og det har tatt meg 18 år (fra jeg flyttet ut hjemmefra) til å komme dit jeg er i dag.

Jeg driter ikke penger i dag heller, men i dag har jeg en trygg økonomi, en kone, et hus jeg var heldig å arve etter min mormor og det har igjen gitt meg mulighet til andre ting som å kjøpe sykkel ved siden av det å ha en bil etc.

I din alder kunne jeg bare drømme om å kjøre motorsykkel og bo for meg selv, så i mine øyne kan jeg ikek se annet enn at du i dag er bedre stillt enn det jeg var på din alder. (uten at jeg vet nøyaktig hvor gammel du er)

Så det hele bunner ned i at jeg tror alt er helt normalt i din situasjon, bortsett fra at du kanskje som alle oss andre lider av en god dose PMS! :lol

Brukeravatar
jongsanim
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Legg inn av jongsanim »

Vil bare skrive under på at kampsport og vold er to forskjellige saker.

Har selv trent Taekwondo og Gyoungdang (sverd) i noen år, og har aldri "gått kamp" eller noe slikt. Jeg har satt pris på poomser (mønstre, evt. kata (japansk)), tøyelighet, disiplin og styrke.

Det varierer selvfølgelig fra sted til sted, jeg anbefaler Jon Lennart Løebak som trener (innen begge grener) da han fokuserer på det taekwondo en gang var, ikke den kommersielle tingen det er blitt. Holder til på Brandbu.

:)

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Hva med padling? Kanskje ikke rette årstiden å begynne med det akkurat no. Er en fordel å ta kurs for din egen sikkerhet, men det er ikke mange kurs å oppdrive no.

Jeg begynte med det i sommer, og kommer til å padle gjennom hele vinteren. Trening som ikke føles som trening.

Og padling er mye mer enn å bare padle bortover. Man kan surfe, rulle, dra på tur, treffe andre mennesker, osv.

Verdt å sjekke ut før neste pms-periode. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Har prøvd å padle såvidt før. Var gøy da jeg var mindre, men da jeg padla litt rundt i sommer så virka det liksom litt meningsløst.

Prøver å motivere meg til å spille mer gitar om dagen, og tror det får holde for nå, men er såklart åpen for forslag!

Svar