
Håndledd og knær derimot... De blir fort sliten om du ikke har kjørt R sykkel og har vent deg til kjørestillingen
Note 4
Tja hva skal man si bortsett fra at jeg er enig med Bjerknez på mange måter, selv om han har 2 års erfaring så er det på lettsykkel , det er står forskjell fra tung r-sykkel spør du meg.Bjerknez skrev: Jeg tror nok det kan være greit å få litt erfaring før man klinker til med en blodekte R-sykkel, for med tung lappen så kan man jo kjøre hva som helst og i mine øyne er det litt idioti og slippe ferske MC førere i ung alder ut på tngt maskineri. Jeg er jo ganske fersk selv, men jeg valgte en cruiser som første sykkel. Jeg tror faktisk ikke det var så dumt, for den gikk mer enn bra nok for meg og jeg var vant til relativt friske biler etc.
Nja når han oppgraderer til tung i september så har han hatt 2år på mellom klassen A2 ikke lett, lett sykkel er i tillegg. Kjøreteknikk og gass kontroll har han like store forutsetninger for å ha mestrert som en som har hatt bere tung lappen i 2 år.tor2502 skrev:Tja hva skal man si bortsett fra at jeg er enig med Bjerknez på mange måter, selv om han har 2 års erfaring så er det på lettsykkel , det er står forskjell fra tung r-sykkel spør du meg
KawaJens skrev:Nja når han oppgraderer til tung i september så har han hatt 2år på mellom klassen A2 ikke lett, lett sykkel er i tillegg. Kjøreteknikk og gass kontroll har han like store forutsetninger for å ha mestrert som en som har hatt bere tung lappen i 2 år.tor2502 skrev:Tja hva skal man si bortsett fra at jeg er enig med Bjerknez på mange måter, selv om han har 2 års erfaring så er det på lettsykkel , det er står forskjell fra tung r-sykkel spør du meg
Er du vetig og har respekt for va en sitter på så ser eg ingen problemer med å oppgradere til 1000rr. En 1000rr er faktisk veldig sivilisert og lett kjørt med normal gass bruk.
Nei, det er jeg klar over, men jeg fikk inntrykk av at Bjernez lurte på reglene rundt A2 førerkort... :-)KawaJens skrev:Men det er vel ikke aktuelt for trådstarter siden han er ferdig med A2 i september og har alerede en A2 klasse sykkel?Banditmannen skrev:A2 sykler kan nedtrimmes, men ikke mer en halvparten av orginal effektBjerknez skrev:Det skal sies at jeg ikke har noe som helst peiling på hvilken sykkel du fakeisk kan kjøpe og regge som A2.
MT09 Tracer går alså ikke an å registrere som A2, da den har mer en 70 kW orginalt.
Jeg har aldri skjønt hvorfor folk tror 1000cc som f.eks. første sykkel = automatisk selvmord. så lenge det finnes et snev av "common sense", så skal det godt gjøres å havne i ulykke på en slik som ikke ville skjedd på f.eks. en 500cc... Jeg lurer ofte på hva folk har mellom ørene når jeg ser videoer av folk som drar alt de har i gassrulla på en 1000cc i første gir for å så bli overrasket over at den tipper over.LordShaft skrev:Det er godt å lese at vi alle er forskjellig...
Jeg kan ikke i mine villeste fantasier forstå hvordan folk kan anbefale cruisere eller traktorer til ferske sjåfører.
En R sykkel er ikke noe verre å starte på enn noe annet. Der er mye krefter og hissig aks i det meste av 2 hjulinger i dag. En R sykkel ser best ut (i mine øyner) det er sportsbiler på 2 hjul. De er utrolig lettstyrt og har ekstreme egenskaper.
Når det kommer til første sykkel er mitt råd å følge hjertet og lysten. En har lite erfaring, og det meste på sykkel markedet i dag er bra. Lære seg å kjenne og forstå sine egne behov å hva som er mer eller mindre behov for.
Så bytter en sykkel etter noen år, eller kanskje allerede etter 1 år og finner noe som passer enda bedre...
Den beste sykkelen er din neste![]()
Note 4
Har tenkt til å lese opp/se opp dem også, bare ikke kommet så langt enda. Hadde det vært opp til meg hadde jeg vel sett på motorsykler hele dagen sånn som kjørelysta er akkurat nå.KawaJens skrev:FZ1,GSXF1250 og CBF1000F er tre sykkler som er i utganskpunktet like og konkurerer direkte med ver andre.Fjeldern skrev:jeg har sett på CBF1000F før også, som også full ut er en mulighet enda.
Eg las en plass en oppsumering av dei tre og veldig enkelt forklart så er CBF den mildaste og mest komfortable mens FZ1 er den sportligaste ,GSXF er midt i mellom.
Kunne godt tenkt meg det også, men føler ikke helt jeg er på de traktene akkurat nå. Selv om det fort kan bli en motard eller noe ved en senere anledning.Snikendeugle skrev:Sikker på at du vil ha så TUNG (kg) sykkel, da?
Lette og lekne er mer gøy
Han er da en kar i 60 åra som har 40 års erfaring med bil og motorsykkel, så jeg vil tro han vet best hva som funker for han. Men som sagt, kan fort hende han har glemt hvordan VFR faktisk er, siden er noen år siden han har kjørt en sist, og det med sitte stilling på CBR500R kommenterte han jo tross alt i fjor. Skal ikke se bort fra at han ikke vil utsette håndledd og knær heller, som er en av tinga han ofte nenver til meg angående rsykkler.LordShaft skrev:Nå har jeg eid vfr 800 selv, en 98 modell.... Å det skal sies, den var det perioder jeg ble veldig sliten i rygg og skuldre. Men dette har aldri vært tema på en R sykkel. De som har dårlig rygg, har de prøvd R sykkel, eller bare antar de at det er vondt for at du sitter foroverlent?![]()
Håndledd og knær derimot... De blir fort sliten om du ikke har kjørt R sykkel og har vent deg til kjørestillingen
Note 4
Nå bruker jeg sykkel til litt pendling om sommeren, men er mer enn fornøyd med å bruke bil hvis det heller skal være nødvendig, men jeg ser hva du mener med to sykler.tor2502 skrev: Jeg fatter bare ikke hvorfor r-sykkel er noe man tørster etter, men vi er alle forskjellige på mange måter, jeg derimot ville ikke hatt det om jeg hadde fått den gratis, MEN jeg skal inrømme at bmw s1000r er en sykkel jeg synes ser morsom ut det er sykkel jeg ikke definerer som en direkte r-sykkel.
Men skulle jeg hatt en slik så måtte jeg ha 2 sykler(bmw for moro og roadking for kose/tur kjøring)
Når det er sagt tror jeg at den bmw'n bare nok hadde blitt stående.
Jeg har bare andre prioriteringer og bruksvaner og kjøper derfor sykkel etter det behovet og ikke hva andre synes.
Så mitt hovedråd vil bli å definere hva man vil ha , gjerne få prøvd litt forskjellige sykler , så kjøpe sykkel etter det.
Men spør man her inne om et slikt type råd vil det nok komme mange forskjellige svar kan jeg tenke meg.
n.
Han jeg kjøpte CBR500Ren hadde hatt den under en sesong for å gå videre til større, for han brukte nemlig den som starttrinn før han gikk over til rsykkel. Nå tredoblet jeg neste kilometeren på sykkelen han hadde hatt sida mai iløpet av september.LordShaft skrev:Det er godt å lese at vi alle er forskjellig...
Jeg kan ikke i mine villeste fantasier forstå hvordan folk kan anbefale cruisere eller traktorer til ferske sjåfører.
En R sykkel er ikke noe verre å starte på enn noe annet. Der er mye krefter og hissig aks i det meste av 2 hjulinger i dag. En R sykkel ser best ut (i mine øyner) det er sportsbiler på 2 hjul. De er utrolig lettstyrt og har ekstreme egenskaper.
Når det kommer til første sykkel er mitt råd å følge hjertet og lysten. En har lite erfaring, og det meste på sykkel markedet i dag er bra. Lære seg å kjenne og forstå sine egne behov å hva som er mer eller mindre behov for.
Så bytter en sykkel etter noen år, eller kanskje allerede etter 1 år og finner noe som passer enda bedre...
Den beste sykkelen er din neste![]()
Note 4
Du er mer aktiv her enn det jeg er. Rekker ikke svare på missforståelser før du er på banen.KawaJens skrev:Nja når han oppgraderer til tung i september så har han hatt 2år på mellom klassen A2 ikke lett, lett sykkel er i tillegg. Kjøreteknikk og gass kontroll har han like store forutsetninger for å ha mestrert som en som har hatt bere tung lappen i 2 år.tor2502 skrev:Tja hva skal man si bortsett fra at jeg er enig med Bjerknez på mange måter, selv om han har 2 års erfaring så er det på lettsykkel , det er står forskjell fra tung r-sykkel spør du meg
Er du vetig og har respekt for va en sitter på så ser eg ingen problemer med å oppgradere til 1000rr. En 1000rr er faktisk veldig sivilisert og lett kjørt med normal gass bruk.
Hehe sitter med beina på "kontor"bordet og venter på å kunne gå heim fra jobb. Sur i magan av all kaffien og sjokolade som en idiot her har hamstret inn på grunn av halvpris på julegodt. Han vet at slikt ikke får stå i fredFjeldern skrev: Du er mer aktiv her enn det jeg er. Rekker ikke svare på missforståelser før du er på banen.
Bra det (Y)
Moro at folk engasjerer seg litt. Mange innspill er alltid bra
Snikendeugle skrev:
Jeg har aldri skjønt hvorfor folk tror 1000cc som f.eks. første sykkel = automatisk selvmord. så lenge det finnes et snev av "common sense", så skal det godt gjøres å havne i ulykke på en slik som ikke ville skjedd på f.eks. en 500cc... Jeg lurer ofte på hva folk har mellom ørene når jeg ser videoer av folk som drar alt de har i gassrulla på en 1000cc i første gir for å så bli overrasket over at den tipper over.
Det er ikke noe som tilsier at det ikke er mulig å kjøre pent og kontrollert på en 1000cc sett opp mot mindre sykler med mindre krutt.
Ser den. Da må en tross alt ha noe å forbruke tida på. Og drømme om motorsykkel og vår er vel et bra tidsfordriv!KawaJens skrev: Hehe sitter med beina på "kontor"bordet og venter på å kunne gå heim fra jobb. Sur i magan av all kaffien og sjokolade som en idiot her har hamstret inn på grunn av halvpris på julegodt. Han vet at slikt ikke får stå i fred
Bare å si ifra hvis det blir en stilling ledig hos dereKawaJens skrev:Hehe sitter med beina på "kontor"bordet og venter på å kunne gå heim fra jobb. Sur i magan av all kaffien og sjokolade som en idiot her har hamstret inn på grunn av halvpris på julegodt. Han vet at slikt ikke får stå i fredFjeldern skrev: Du er mer aktiv her enn det jeg er. Rekker ikke svare på missforståelser før du er på banen.
Bra det (Y)
Moro at folk engasjerer seg litt. Mange innspill er alltid bra
Hvis det er meg du sikter til, så anbefaler ikke jeg cruiser som førstesykkel til alle. Det føltes derimot som et riktig valg for MEG ut fra de drømmene jeg hadde til å begynne med vedrørende å "cruise inn i solnedgangen". Cruisere er stort sett vanskeligere å håndtere enn "vanlige" sykler da dem er tyngre og fysisk større etc. Bremser er ofte dårligere og dempere er det vel heller ikke lagt så voldsomt med kronasjer i, selv om sikkert unntak finnes.Snikendeugle skrev:Jeg har aldri skjønt hvorfor folk tror 1000cc som f.eks. første sykkel = automatisk selvmord. så lenge det finnes et snev av "common sense", så skal det godt gjøres å havne i ulykke på en slik som ikke ville skjedd på f.eks. en 500cc... Jeg lurer ofte på hva folk har mellom ørene når jeg ser videoer av folk som drar alt de har i gassrulla på en 1000cc i første gir for å så bli overrasket over at den tipper over.LordShaft skrev:Det er godt å lese at vi alle er forskjellig...
Jeg kan ikke i mine villeste fantasier forstå hvordan folk kan anbefale cruisere eller traktorer til ferske sjåfører.
En R sykkel er ikke noe verre å starte på enn noe annet. Der er mye krefter og hissig aks i det meste av 2 hjulinger i dag. En R sykkel ser best ut (i mine øyner) det er sportsbiler på 2 hjul. De er utrolig lettstyrt og har ekstreme egenskaper.
Når det kommer til første sykkel er mitt råd å følge hjertet og lysten. En har lite erfaring, og det meste på sykkel markedet i dag er bra. Lære seg å kjenne og forstå sine egne behov å hva som er mer eller mindre behov for.
Så bytter en sykkel etter noen år, eller kanskje allerede etter 1 år og finner noe som passer enda bedre...
Den beste sykkelen er din neste![]()
Note 4
Det er ikke noe som tilsier at det ikke er mulig å kjøre pent og kontrollert på en 1000cc sett opp mot mindre sykler med mindre krutt.
Du trenger ikke han HD fanatiker'n vetu! Med meg på laget kan det bli noen heftige diskusjoner på godt og vondt og slikt får dagene/tiden til å fly. Selv om man bare sitter på rævva og spiser smogodt og drikker kaffe.KawaJens skrev:Bei fanden og, har en Harley fanatiker her og det er nok bråk uten om at det skal kome en Triumph fanatiker i mixen![]()
Utifra hva jeg kan se på bildene så kommer denne med ABS...mortenolb skrev:En vi har glemt hittil, som kommer i år; Suzuki GSX-S1000F. Samme gate som Z1000-ish. Virker grei på tur, tror jeg.
Mulig vi har glemt den, men KawaJens husket den allerede i post 4 i denne tråden...mortenolb skrev:En vi har glemt hittil, som kommer i år; Suzuki GSX-S1000F. Samme gate som Z1000-ish. Virker grei på tur, tror jeg.
Uh...ja?LordShaft skrev:Utifra hva jeg kan se på bildene så kommer denne med ABS...mortenolb skrev:En vi har glemt hittil, som kommer i år; Suzuki GSX-S1000F. Samme gate som Z1000-ish. Virker grei på tur, tror jeg.
Å en ting skal være sikkert... Designet på denne er meget pent i mine øyner. Lurer på hva startpris blir
Note 4
Jeg har sikkert noen av de samme problemene som din far har og har kjørt 52 mil med en Z1000SX.Synes den var veldig god å kjøre,alt er perfekt foruten sete som kan byttes ut med en comfortsal.Koster mer å kjøpe annen sykkel først for så å finne ut etter noen år at det var nettop denne du skulle ha kjøpt istedet :-)Fjeldern skrev:Har sett på en del videoer av syklene her, med både Suzuki, Honda og Kawazaki. Også en med alle 3. Og må si Kawazakien er den som frister mest av den gjengen. Litt mer sport over den føler jeg.
Skal så klart prøvesittes, og helst prøvekjøres førjeg sier noe helt sikker, og så er det jo hva andre halvdelen av penga mener om sykklene også. Så fortsetter å titte og sikle i mange måneder til tenker jeg'!