Hva er DINE turplaner i sommer?
Re: Hva er DINE turplaner i sommer?
I år er målet Suleskarvegen og ellers blir det veldig rolig. Har rest mye dei siste 10 åra og har tenkt å bruke året på å slappe av og besøke familien.
Men neste år satser eg på Romania og Balkan. Rekner med Ukrania er fremdeles lite fristende i 2016 med tanke på situasjonen der ned.
Men neste år satser eg på Romania og Balkan. Rekner med Ukrania er fremdeles lite fristende i 2016 med tanke på situasjonen der ned.
20 000km det får eg garantert ikke tid til, halve ja men ikke 20 000km. Er for mye som skjer på sommer halv året :-)åBjerknez skrev: Alt under 20.000km. til sommeren ser jeg på som nederlag
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Ønsker selv å prøve å få til noen videoer, da kjæresten vant et GoPro Hero 3+ BlackOrion skrev:Min første MC-sesong, så tar det litt som det kommer. Tipper det blir mye prøving og feiling i begynnelsen angående hva slags utstyr en bør ha med seg osv.
Av konkrete planer kan det nevnes banekjøring (førerutvikling), Nordsjøvegen, Trollstigen og en tur te Estland. I tillegg til MC-treff og sikkert mange spontanturer ilag med andre som kjører sykkel. Tar sikte på en trygg og opplevelsesrik sesong, med fokus på kjøreferdigheter og selvutvikling.![]()
Satser også på å lage noen kule MC-videoer og treffe nye kompiser.

Kult!JK95 skrev:Ønsker selv å prøve å få til noen videoer, da kjæresten vant et GoPro Hero 3+ BlackSugekopp og batterier er bestilt, minnekort kommer fortløpende

Det er absolutt noe jeg vil anbefale. Er ikke så mye arbeid så lenge en har planlagt litt på forhånd. Det beste av alt er minnene en lagrer. Tenkt hvor glad du hadde vært hvis feks. faren din hadde filmer liggende fra da han var ungdom, hvor han kjørte rundt på datidens populære sykler. Gull verdt :-)
-
Sant nokOrion skrev:Kult!JK95 skrev:Ønsker selv å prøve å få til noen videoer, da kjæresten vant et GoPro Hero 3+ BlackSugekopp og batterier er bestilt, minnekort kommer fortløpende
![]()
Det er absolutt noe jeg vil anbefale. Er ikke så mye arbeid så lenge en har planlagt litt på forhånd. Det beste av alt er minnene en lagrer. Tenkt hvor glad du hadde vært hvis feks. faren din hadde filmer liggende fra da han var ungdom, hvor han kjørte rundt på datidens populære sykler. Gull verdt :-)

Skulle hatt et kamera til for flere vinkler, samt et redigeringskurs, men må vel bare starte et sted

Youtube finnest det redigerings kurs for di fleste store merker 

-
Satser på detKawaJens skrev:Youtube finnest det redigerings kurs for di fleste store merker

Som skrevet i et annet innlegg jeg hadde;
Geiranger, dalsnibba,trollstigen forhåpentligvis med andre herfra/likesinnede.
Vurderer å dra ned til ringen å kjøpe et klistremerke.
Samt en tur opp for å se på snøen et sted i Norge med jr.
Geiranger, dalsnibba,trollstigen forhåpentligvis med andre herfra/likesinnede.
Vurderer å dra ned til ringen å kjøpe et klistremerke.
Samt en tur opp for å se på snøen et sted i Norge med jr.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37
- bjornen
- Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
så langt er det planlagt (og delvis betalt) en tur på "Route 66" i august/ september.
Er også i år usikker på om jeg skal bruke resten av ferien på en tur i Norge(nord), eller sørover i Europa......
begge deler frister, men nordnorge er noe som avhenger av været.
avgjørelsen blir vel tatt når jeg setter meg på sykkelen første feriedag(som vanlig)

Er også i år usikker på om jeg skal bruke resten av ferien på en tur i Norge(nord), eller sørover i Europa......

begge deler frister, men nordnorge er noe som avhenger av været.
avgjørelsen blir vel tatt når jeg setter meg på sykkelen første feriedag(som vanlig)
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Henge på Olav nedover i Europa. Eller mulig han som må henge på meg
Note 4

Note 4
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Når reiser du nedover? Jeg har kjøpt billetter på Kielbåten den 23/6LordShaft skrev:Henge på Olav nedover i Europa. Eller mulig han som må henge på meg![]()
Note 4

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Suleskarveien igjen, definitivt. Stegastein i drømmevær, og håper på en lang helgetur i Olav K's domene.
Sørlandet frister også.
Håper på en storbytur med Bjerkerz også, samt mulighet for noen fellesturer med folk herfra.
Årlig tur med gutta blir det nok også.
Og så håper jeg å få byttet sykkel, frister med Ducati igjen.
Sørlandet frister også.
Håper på en storbytur med Bjerkerz også, samt mulighet for noen fellesturer med folk herfra.
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Jeg er mitt i husflytting.... Gi meg en uke eller to, så skal jeg komme med nøyaktig dato til deg pus.Olav K skrev:Når reiser du nedover? Jeg har kjøpt billetter på Kielbåten den 23/6LordShaft skrev:Henge på Olav nedover i Europa. Eller mulig han som må henge på meg![]()
Note 4
Har du avbestillings mulighet på den billetten din? Onkelen min jobber i color line, så får nok jævlig gode eller muligens gratis billetter
Note 4
- Olav K
Det har jeg ikke sjekket, men har betalt for meg og Znirlen. Kan sjekke iløpet av de neste dagene, er i Florø nå, skal ut på Snorre B imorgen (om været vil)LordShaft skrev:Jeg er mitt i husflytting.... Gi meg en uke eller to, så skal jeg komme med nøyaktig dato til deg pus.Olav K skrev:Når reiser du nedover? Jeg har kjøpt billetter på Kielbåten den 23/6LordShaft skrev:Henge på Olav nedover i Europa. Eller mulig han som må henge på meg![]()
Note 4
Har du avbestillings mulighet på den billetten din? Onkelen min jobber i color line, så får nok jævlig gode eller muligens gratis billetter
Note 4
Nå derimot, venter Hjørneviksbua..og der selger de Erdinger over disk

Må prøve Kinn ølet
Ikke like godt som Erdinger men godt.

- Olav K
Har smakt ettpar forskjellige fra Kinn, Sjelefred, og et de kaller "Slåttebrygg"? tror jeg. Slett ikke verst, de kan sine saker hos Kinn (også)KawaJens skrev:Må prøve Kinn ølet![]()
Men blir nok kun et par Erdinger i aften, må øve til jeg skal nedover til "weissbier-land" om ca 5 mnd

- Episk
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675. 2009 mod.
Moto GP i Tsjekkia er vel hovedturen, så kommer helgeturer hit når tida strekker til.
It was a great time. I can't remember it, but I'll never forget it!
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Den Gøteborgturen var helt fantastisk Tommas, så den må vi gjenta! Kanskje en annen by neste gang...?Tommas skrev:Suleskarveien igjen, definitivt. Stegastein i drømmevær, og håper på en lang helgetur i Olav K's domene.
Sørlandet frister også.
Neste gang må vi evt. stikke ut kursen og programmere denne på GPS før vi drar slik at vi slipper å kjøre hovedveiene. Jeg er overbevist om at det fantes svingete veier som alternativ. Problemet var vel at vi var litt lost og at vi bestemte oss for å ikke fikle med denne GPS'en og heller komem oss av gårde, hehe.
Men gjamt over en meget flott tur ja!

-
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Har veldig lyst på en langtur, som da mest trolig ikke blir aktuelt med tungsykkel som håpet, men med mellomtungen..
Har vurdert enten en tur nedover europa, eller muligens melde seg på noe som: https://www.facebook.com/oslonordkapp?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Opplegget der hørtes ihvertfall veldig moro ut, og jeg tror det kunne vært en bra suksess! (og så er det jo muligheter for å få med noen med bil som kan ta baggasjen, og det kan jo være positivt)
Ellers blir det vel mest småturer hit og dit på en 3-4 timer eller muligens mer.
Edit: Etter å ha lest rettningslinjene for oslo-nordkapp, så vart jeg litt mer usikker, da det virker som alt sammen går på ren kolonnekjøring hele veien. I 2 dager. Nei, 2 dager med å følge bilen foran hørtes ikke så moro ut.
Har vurdert enten en tur nedover europa, eller muligens melde seg på noe som: https://www.facebook.com/oslonordkapp?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Opplegget der hørtes ihvertfall veldig moro ut, og jeg tror det kunne vært en bra suksess! (og så er det jo muligheter for å få med noen med bil som kan ta baggasjen, og det kan jo være positivt)
Ellers blir det vel mest småturer hit og dit på en 3-4 timer eller muligens mer.
Edit: Etter å ha lest rettningslinjene for oslo-nordkapp, så vart jeg litt mer usikker, da det virker som alt sammen går på ren kolonnekjøring hele veien. I 2 dager. Nei, 2 dager med å følge bilen foran hørtes ikke så moro ut.
Kommer an på spørs faktisk... Har fryktelig lyst på en tur til Frankrike og se grotte maleriene i lecraix (eller hva byen heter..) og går ikke det er planen Gotland i Sverige, med Visby som "base" ihvertfall en helg... Gotland er svenskenes "syden", har vært der en gang før, på et offroad treff og da øseregnet det fra Drammen til Oscarshavn og halvveis ut i båtreisen, på 4 timer, da dukket sola frem og vi hadde sol fra blå himmel til vi reiste tilbake igjen, da regnet det sammenhengende til vi kom til Danmark.
Gotland var vikingene base i ferden østover og Visby ble grunnlagt for godt og vel tusen år siden og ser slik ut også.
Så vi får se...
Route 66 skal jeg og en kompis kjøre om to år, når jeg fyller femti... :)
Gotland var vikingene base i ferden østover og Visby ble grunnlagt for godt og vel tusen år siden og ser slik ut også.
Så vi får se...
Route 66 skal jeg og en kompis kjøre om to år, når jeg fyller femti... :)
- Jarle
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Kontakt:
Skal kjøre til London via Eurotunellen i slutten av april.
Leverer sykkelen i London slik at det blir pakket og flydd til Anchorage ett par dager før jeg selv ankommer den 13 mai.
Så er planen å kjøre Pan American Highway. Dvs. Alaska til Argentina i løpet av 7-8mnd.
I det jeg kommer inn i USA på veien sydover er målet å kryss USA på tvers/skrått slik at jeg til slutt ender opp i Florida via TAT ruta (Trans American Trail). Ett nettverk av grusveier som strekker seg fra kyst til kyst.
Etter Florida krysser jeg USA en gang til slik at jeg kommer bort til Mexico å kan begynne på ruta videre sydover.
Leverer sykkelen i London slik at det blir pakket og flydd til Anchorage ett par dager før jeg selv ankommer den 13 mai.
Så er planen å kjøre Pan American Highway. Dvs. Alaska til Argentina i løpet av 7-8mnd.
I det jeg kommer inn i USA på veien sydover er målet å kryss USA på tvers/skrått slik at jeg til slutt ender opp i Florida via TAT ruta (Trans American Trail). Ett nettverk av grusveier som strekker seg fra kyst til kyst.
Etter Florida krysser jeg USA en gang til slik at jeg kommer bort til Mexico å kan begynne på ruta videre sydover.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Jarle du skal jo virkelig ut på eventyr du, har du tenkt å lage en slags blogg eller lignende som det kan være mulig å følge med på ?
Du får ha god tur ihvertfall :)
- Jarle
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Kontakt:
Bruker denne: http://jarleeek.wordpress.com/freddy123 skrev:Jarle du skal jo virkelig ut på eventyr du, har du tenkt å lage en slags blogg eller lignende som det kan være mulig å følge med på ?
Forberedelsene til turen er også forsøkt dokumentert på denne siden.
Jarle
Håper at Norsktipping ringer slik at eg kan ta den turen og. Har ingen mulighter å ta mer ferie en di 5 vekene en har i året
Er misunlig

Er misunlig

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Hadde planer om en Europa-tur igjen til sommeren, men ser ut til at den utgår. Blir nok heller en tur på kontinentet sommeren 2016, tenker jeg.
I sommer har jeg derimot tenkt å utforske mer av Norge.
Tenker å få med oss Norges-treffet i Sandnes.
Kystriksveien er også med i planene. Besøker gjerne Lofoten igjen
!
Ellers tar jeg det som det kommer. Har for øvrig bevilget meg noen ekstra ferieuker i år...
I sommer har jeg derimot tenkt å utforske mer av Norge.
Tenker å få med oss Norges-treffet i Sandnes.
Kystriksveien er også med i planene. Besøker gjerne Lofoten igjen

Ellers tar jeg det som det kommer. Har for øvrig bevilget meg noen ekstra ferieuker i år...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.