Oops, my badsankyo skrev:Han har nok satt en øvre grense.petterk1000 skrev:men jeg glemte også å nevne at jeg ikke ønsker å bruke mer enn max 150k på kjøpet.

Etter å ha kjørt en lengre Europatur på 3500km +/- i fjor på en singel sylinder Duke 690 så konkluderte jeg med at jeg trenger absolutt ikke noe større. Jeg hadde ikke noe problem med å holde et veldig friskt tempo selv med litt for mye bagasje. Jeg opplevde heller aldri noen særlig ukomfortabilitet, men det er nok ganske subjektivt... Det nærmeste ukomfortable jeg kom var vel på motorveien igjennom Danmark. Det tror jeg ikke er morsomt på noen sykler uansett. Spesielt ikke i kategorien nakne sykler.TOH skrev:Masse spennende sykler du kan velge i for den prisen.
Hvis du syntes Street Triple er liten så syntes du nok MT-07 er det også.
Jeg er selv 190 og har en MT-07. Jeg sitter helt fint på den og ikke problem selv
på litt lengre turer, men kunne nok tenkt meg en litt større sykkel![]()
Det blir jo til hva du skal bruke sykkelen til. Skal du nedover i Europa eller på masse langturer
så velger du kanskje ikke MT-07 eller Brutale.
MT-07 ligger på rundt kr 92.000,- helt ny.
Går du for utseendet så velger du MV Agusta eller Monster (subjektivt).
Hvis du har mulighet så burde du dra på Mc-messa
Turfølget var da en Kawa z1000 og fører med minst like stor glede for fart som meg

Jeg syns ihvertfall ikke at "liten sykkel" er noe hinder for å dra på langtur!
Det kan nå alikevel diskuteres hvor praktisk Brutale er på tur med veldig liten plass for bagasje bak fører :)