Tydelig i trafikken...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Re: Tydelig i trafikken...

Legg inn av JohnnyTh »

hakhap skrev:
JohnnyTh skrev:
Paris er ingenting mor Busan i Sør-Korea.
Ah Koreanske førere :lol så mye rart der når jeg studerte og jobbet der en periode men det var i Seoul tenker meg det ikke er bedre de andre steden :-)å
Faktisk ikke så agresivt som jeg hadde forventet. Men de kan ikke kjøre. Blinklys og plassering, inngår ikke i føreropplæringen virker det som.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Synlig....mest mulig gult da... :mc2 :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

JohnnyTh skrev:
Dette sier Stantes Vegvesen

Dersom du skal til høyre ved første avkjøring, gis tegn til høyre i god tid før du kjører inn i rundkjøringen. Når du skal ut av rundkjøringen ellers, blink til høyre når du er på høyde med siste utkjøring før du selv skal ut. Dersom du skal ut til venstre for der du kjører inn, kan det i enkelte tilfeller være til informasjon for andre trafikanter at du gir tegn til venstre før du kjører inn i rundkjøringen.

Ved feltskifte i rundkjøring med flere felt, skal det gis tegn før feltskifte.
Jeg forstår bare ikke hvordan dette kan misforstås?
Hadde alle holdt seg til denne oppskriften, hadde det ikke vært tvil. For mye blinklys kan være like frustrerende som lite blinklys.

Note 4

Brukeravatar
spidair
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Legg inn av spidair »

LordShaft skrev: Jeg forstår bare ikke hvordan dette kan misforstås?
Tror mer det blir "glemt" enn misforstått... Vet av erfaring, inntil for noen år siden da jeg tok et skikkelig tak i kraven på meg selv og ristet meg litt, at skilt og slikt ikke er så farlig å følge med på etter noen år.. De er fine og alt det der, men neimen om man ser på dem...

I dag gjør jeg det, jeg SER på ALLE skilt jeg uansett, da det var et av kriteriene i den filleristningen jeg foretok. Selv de skiltene på veien jeg kjører hver eneste dag ser jeg på, om ikke for annen grunn enn at politiet syntes det er kjempegøy å holde kontroll rett etter at de bytter farsgrenser og jeg ikke har lyst på en sånn bot... Men jeg har jo også langt bedre kontroll når jeg følger med på skiltingen da...

Men alt i alt så sitter jeg igjen med følelsen at folk flest glemmer mer trafikk regler eenn de husker... :-)

Svar