Jeg har en sjette sans så jeg tipper Tommas er på jakt etter tankveske og bagasjeløsning til sykkelen sin som ser bra ut?
En ducati av et slikt utseende skal etter min mening ha intet annet enn Kriega på salen?
Bildet viser en US30 underst og en US20 på topp samt en US10 på hver side. Dette er dog en oppakning jeg kun kommer til å bruke en eller to ganger i året på langtur da jeg blir bort en hel uke. I tillegg til dette kommer jeg også til å ha på tankvesken som er en Givi XS308 på 20L:
Nå vet ikke jeg hvordan formen på tanken til Ducati'en er, men jeg anntar at denne Givi vesken jeg har er laget for å passe random sykler så kan være verdt et forsøk. Min veske ser vertfall i mine øyne ikke "rar" ut på sykkelen selv om den er litt stor. I denne får jeg plass til følgende:
- 1L Kaffetermos
- 2x kaffekopper
- Microfiberklut
- 2x batteribanker
- Sony RX100 kamera
- iPad
- GoPro kamera
- GPS
- Mobiltelefon
- Vanntett trekk (som følger med vesken)
- Diverse ladekabler etc. til alt utstyr
- Matpakke
- En liten hjelmlås (fra Biltema)
- En liten homemade spruteflaske med Jif Universel for random rengjøring. I hovedsak visiret.
I tillegg til overnevnte har jeg også plass til litt til hvis jeg skulle finne på og handle noe småtteri. Som feks. en 6-pack med ØL (hvis jeg tar dem ut av pakken og legger dem nedi en og en etc.
På vanlige dagsturer/overnatingsturer så holder nok tankvesken og kanskje Kriega US20 på salen i massevis. Kommer litt ann på hva man ønsker å ha med seg så klart og hvor mye man vil skjemme seg selv bort. Men jeg annbefaler kanskje å kjøpe den største Kriega vesken man tror man har bruk for og som passer til sykkelen, så kan man evt. bygge på senere med like store eller mindre vesker. Alle Kriegaveskene blir levert med det som trengs av festeannordninger så det bør man ikke tenke på.