sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
larsit
Motorsykkelen din: Kawasaki KZ1000J

Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J

Legg inn av larsit »

Hei!
Takker for alle tips og hjelp.
Nå har eg renset og justert forgassere + ny innmat, justert ventiler med nytt verktøy :crazy: , Denso W22EP-U plugger montert. tank renset med Odin gelé :vs . Og nå ser det ut som om pluggene endelig har rett farge :thumleft . KN luftfilter som er likt som Orginalene har den også fått.
Motor bruker ikke noe særlig med olje.
Så da er det håp for årets sesong :twothumbs: .
glipper litt på starter clutchen selv med nye ruller, fjærer og nytt batteri, men nå starter den så lett at det får være til vinteren.

Noen som kjenner høyden på Orginalene styre til z1000j, det eg har nå føles noe lavt.

Mvh
Lars

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

larsit skrev:
glipper litt på starter clutchen selv med nye ruller, fjærer og nytt batteri, men nå starter den så lett at det får være til vinteren.

Noen som kjenner høyden på Orginalene styre til z1000j, det eg har nå føles noe lavt.

Mvh
Lars
Hva slags batteri har du satt inn? Originalt er det Yuasa YB14 batteri, hvis jeg ikke husker feil, skal du få like stor startkapasitet med konkurrentenes batteri, må du opp i 18Ah- batteri. Forskjellen er nok til at det kan slure når det er kjølig, og startclutsjen kan havarere.

Det originale styret er lavt, og det er best når man kjører som sykkelen fortjener.

Ellers sjekk om du har god jording, hender ledningen irrer innvendig og/eller brekker (nesten) av der den skrues til gods. Sjekk også at du har god kontakt mellom minus på batteriet og motorblokka.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

larsit

Legg inn av larsit »

Hei!

takker for all hjelp her inne på forumet, sykkelen er nå godt brukenes:)
starter clutchen slurer enda, selv når motor er god og varm, batteriet eg bruker er et nytt Biltema batteri Heavy duty 14 ah, dette: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Re ... rtId=80230 . ledniger er gått over og de ser grei ut, jording er ok. får kikke på Starter og starter clutch til vinteren igjen.

er det noen som har målene på originalt styre på denne sykkelen? tenker da på høyden og bredden.

Mvh
Larsit :)
Sist redigert av larsit den 15 jul 2016, 18:00, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

Husker ikke måla, jeg bruker Radnalls såkalte CB500-styre fra MC-Artikler (dessverre nedlagt). Mener høyden er 5,5 cm. Funker bra på min, selv om jeg ønsker det ennå lavere ved motorveikjøring. Er ikke langt fra standard-styret til Z1000 for det europeiske markedet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

larsit

Legg inn av larsit »

Hei!

Takker for svar :)

Mvh
Lars Ivar

Svar