Dette er faktisk en 1992-modell. Ser du likheter? :)Snikendeugle skrev:NjaaaDrGreve skrev:Da har du neppe sett NR750 1992-mod som Ducati hentet inpirasjonen fra :)Snikendeugle skrev:Eneste gamle sykkelen som er verdt en hyllest på design:
Ducati 748 SP (ja, den gule!)
Det som gjør 748'en så pen for min del er at den er veldig kompakt (spesielt bak), samt komboen med ensidig svingarm og eksosen som føres oppover langs bakenden ser jæævla rått ut :)
Stygge motorsykkler
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Re: Stygge motorsykkler
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Stygg? Eller styggpen?
Må vel bare erkjenne at jeg lander på... stygg
:

Må vel bare erkjenne at jeg lander på... stygg

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Det er med motorsykkel som med kvinnfolk. Det hjelper ikke om hun er aldri så pen om hun er vond å sitte på, eller omvendt 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Tobben84
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Nært, men dog så veldig veldig veldig fjernt!DrGreve skrev:Dette er faktisk en 1992-modell. Ser du likheter? :)Snikendeugle skrev:NjaaaDrGreve skrev:Da har du neppe sett NR750 1992-mod som Ducati hentet inpirasjonen fra :)Snikendeugle skrev:Eneste gamle sykkelen som er verdt en hyllest på design:
Det som gjør 748'en så pen for min del er at den er veldig kompakt (spesielt bak), samt komboen med ensidig svingarm og eksosen som føres oppover langs bakenden ser jæævla rått ut :)
jhn skrev:Jeg tror det kommer av at mange, kanskje de aller fleste, har en annen smak enn deg.phantom skrev: ........ bla bla bla ......
HVORFOR BLIR DET LAGET SÅ MANGE STYGGE MOTORSYKKLER NÅ??
Det er vel ikke akkurat noen designmessig innertier du heller kjører?

Det er bare du som sier at Tamburini hentet inspirasjonen fra Honda, det er ikke noe Honda, Ducati eller noen andre har kommet med.DrGreve skrev:Da har du neppe sett NR750 1992-mod som Ducati hentet inpirasjonen fra :)Snikendeugle skrev:Eneste gamle sykkelen som er verdt en hyllest på design:
En annen ting, de er ikke så jævla like heller.
Synes dagens R sykler ligner mer på hverandre enn NR 750 og Ducati.
Det finnes mye stygge motorsykler, men den styggeste av alle, som man faktisk får i 125 så vi kan kalle det MC må være denne:

- DrGreve
Det er vel bare innbitte Ducatitilhengere som nekter å innse at Honda var først i 1992 med designet som Ducati etterlignet 2 år senere. De med objektive øyne skjønte det for 21 år sidensimpson skrev:Det er bare du som sier at Tamburini hentet inspirasjonen fra Honda, det er ikke noe Honda, Ducati eller noen andre har kommet med.
En annen ting, de er ikke så jævla like heller.
Synes dagens R sykler ligner mer på hverandre enn NR 750 og Ducati.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Disse er da ikke like, DrGreve?? Den ene er jo rød!! 
Edit: VELDIG rød...!

Edit: VELDIG rød...!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Nei, nei nei Greven.
Du må være ekstrem Honda entusiast for å påstå at Ducati likner på denne Hondaen
Den største forskjellen er uansett at den ene er veldig anonym, ukjent og lite tiltalende utseende.
Den andre har enorm suksess både på og utenfor banen, designperle av de få og har fått bekreftet dette til gangs verden over, er allerede blitt en klassiker og kommer for alltid til å være en av de virkelig store i motorsykkel historien.
Dette er ikke bare min mening, men en hel motorsykkel verden.
Du må være ekstrem Honda entusiast for å påstå at Ducati likner på denne Hondaen

Den største forskjellen er uansett at den ene er veldig anonym, ukjent og lite tiltalende utseende.
Den andre har enorm suksess både på og utenfor banen, designperle av de få og har fått bekreftet dette til gangs verden over, er allerede blitt en klassiker og kommer for alltid til å være en av de virkelig store i motorsykkel historien.
- DrGreve
Jatta, jatta, noen ser ikke skogen for bare trærsimpson skrev:Nei, nei nei Greven.
Du må være ekstrem Honda entusiast for å påstå at Ducati likner på denne Hondaen![]()

Nei, det er noen av dereDrGreve skrev:Jatta, jatta, noen ser ikke skogen for bare trærsimpson skrev:Nei, nei nei Greven.
Du må være ekstrem Honda entusiast for å påstå at Ducati likner på denne Hondaen![]()

- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Slett ikke alt var bedre før.... Engelske Rustel 1000 blei aldri noen salgssuksess, ei heller vant den noen designpriser :-D

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
+1[/quote]Tobben84 skrev:Det som gjør 748'en så pen for min del er at den er veldig kompakt (spesielt bak), samt komboen med ensidig svingarm og eksosen som føres oppover langs bakenden ser jæævla rått ut :)
Trudde det var baklykta som de har lånt fra Suzuki gixxer som gjorde den så fin.
Ikke alt gammelt er stygt heller, selv om jeg synes nyere sykler er finere.

Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Dem som elsker Honda og Ducati. Ser vel på et voksent bilde som dette som stygt
Her er alt dedikert til randen, selv personene og syklene
Vakkert vakkert gutter

Her er alt dedikert til randen, selv personene og syklene

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Et fullkkomment fotografi, av nydelige sykkler m eiereBusa Trond skrev:Dem som elsker Honda og Ducati. Ser vel på et voksent bilde som dette som stygt![]()
Her er alt dedikert til randen, selv personene og sykleneVakkert vakkert gutter
![]()

Ja, det var ikke mye krangel om Mc_merker på den turen der

Beklager til ArkticTiger at jeg dekket over smykket ditt med ræva mi

Har slanka`n inn noen kg nå, så det går vel bedre til sommer`n

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Jeg for min del må ærlig innrømme at jeg synes eldre sykler stort sett ser helt jævlige ut. Alt for mye firkanta, kantete og gjerne litt for "tjukke"(Fant ingen bedre ord for øyeblikket). Jeg synes heller ikke det er positivt om ting blir for runde, men en slags mellomting. Jeg vil si at jeg synes de "vakreste" syklene jeg har sett er Ducati sine Panigale'r, og 848 Evo.
- DrGreve
Der er vi enige, Ducati er lite tiltalende :)simpson skrev:Nei, nei nei Greven.Den største forskjellen er uansett at den ene er veldig anonym, ukjent og lite tiltalende utseende.

- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Jeg syntes at
ducati har en fin modell. ST3
If it ain't broke, I'll break it.
Trudde det var baklykta som de har lånt fra Suzuki gixxer som gjorde den så fin.[/quote]Reodor Felgen skrev:+1Tobben84 skrev:Det som gjør 748'en så pen for min del er at den er veldig kompakt (spesielt bak), samt komboen med ensidig svingarm og eksosen som føres oppover langs bakenden ser jæævla rått ut :)
Baklykta til Suzuki?
Nei, ta deg ei bolle gitt. På suzukien er det en stor, bred baklykt som tar nesten hele hekken.
Ducati har en liten en som er delt i to igjen. Merkelig at når en sykkel blir til et ikon, får folk hallusinasjoner og finner plutselig ut at det er hentet ideer og kopiert og lånt deler i øst og vest.
På tide å dra opp nisselua?simpson skrev:Nei, nei nei Greven.
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
stygge motorsykkler ja, skal man se jeg syntes den forrige versjonen av kawasaki versys var mindre pen.

takler bare ikke den fronten
, men godt de har fått fikset opp i det da 

takler bare ikke den fronten

- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
Smaken er som baken... Vi har alle forskjellige meninger.
Jeg har alltid blitt "oppdratt" til at man ikke snakker styggt om sykkelen til andre. Man trenger ikke å være enig i at den er fin, men man legger heller ikke ut i detaljer om hvor JÆÆÆÆ**** stygg den er.
Så i den dur sier jeg.
Ja, det er mange stygge motorsykler der ute, men det er mange fine også.
Jeg har alltid blitt "oppdratt" til at man ikke snakker styggt om sykkelen til andre. Man trenger ikke å være enig i at den er fin, men man legger heller ikke ut i detaljer om hvor JÆÆÆÆ**** stygg den er.
Så i den dur sier jeg.
Ja, det er mange stygge motorsykler der ute, men det er mange fine også.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Barbarozza
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Finnes de som er så stygge at de blir pene feks slik som Versys. Og det finnes de som er penere i virkligheten en på bilder og vice versa. Noen sykler kler enkelte farger bedre en andre, og noen er fine i en vinkel, men virker ufix i en annen.
Så har du det enkle faktum, at det du kjører, det er ofte i den leia du ser på, og finner det du liker. Det er rein psykologi. Vet ikke om jeg skal ta trådstarter "rant" særlig seriøst. I beste fall skrevet for å få litt temperatur på siden hvilket er et lite must da de er litt for mye koseprat for meg her inne om dagen.
Personlig synes jeg det som finnes under skallet er det kuleste, og må gi Greven rett i at det finnes noen uberkule Honda modeller som mange andre lånte øyet til. I så måte har Honda mistet mye av edgen de siste åra.
Det er ikke bare RC30, men ikke minst RC166 som er perler rent teknisk.
Aner ikke helt hva jeg skal si om min nåværende, den er i beste fall styggpen, men den skal ha for en ting..den går noe inni hælvete.
Så har du det enkle faktum, at det du kjører, det er ofte i den leia du ser på, og finner det du liker. Det er rein psykologi. Vet ikke om jeg skal ta trådstarter "rant" særlig seriøst. I beste fall skrevet for å få litt temperatur på siden hvilket er et lite must da de er litt for mye koseprat for meg her inne om dagen.
Personlig synes jeg det som finnes under skallet er det kuleste, og må gi Greven rett i at det finnes noen uberkule Honda modeller som mange andre lånte øyet til. I så måte har Honda mistet mye av edgen de siste åra.
Det er ikke bare RC30, men ikke minst RC166 som er perler rent teknisk.
Aner ikke helt hva jeg skal si om min nåværende, den er i beste fall styggpen, men den skal ha for en ting..den går noe inni hælvete.
Memento mori