Skulebollen skrev:Vil aller helst ha en hvit hjelm da jeg synes det er pent

Solvisir ser jeg ingenting annet enn positivt med, og er absolutt ute etter det.
Får vel kanskje sjekke ut litt hos min nermeste mc forhandler når det kommer til hjelm :)
Men når det kommer til bluetooth og høytalere så er det g9x som gjelder? Har noen Porta Pro liggende som jeg skal få lagt inni foret :) Det var nok ikke så dumt
Alle hjelmer får man i vertfall hvit og sort tror jeg. De med flere farger har jeg sett koster bittelitt mer, men har for meg at Schuberth og Shoei hjelmene stort sett finnes i sort og hvit. Velger du Schuberth kan du velge mellom matt/blangk overflate også. Vertfall på den sorte. Har selv den matte og i etterpåklokskapens navn så ville jeg nok valgt den blanke, da den er lettere og holde "ren" og fri for merker. Vertfall så tror jeg det selv.
Det innebyggede solvisiret synes jeg avgir et "flatt" lys og virker ikke særlig påkostet. Mulig jeg er forfengelig men å kjøre med hovedvisiret oppe og solvisiret nede på en Street sykkel ser bare helt sinnsykt teit ut. Vertfall min subjektive mening.
Velger du Schubert orginalt hovedvisir i iridium/sotet så vil du oppleve en helt annen kvalitet i forhold til den innebyggde solvisiret.
Men som sagt, du er nødt til å prøve hjelmer for å finne et som passer DITT hode. Det gjorde ikke jeg, men jeg hadde flaks (for en gangs skyld)