Haha, hadde vært artig å sette en støkk i en uoppmerksom bilist:DToven skrev:Hadde vært litt kult med 120db tute![]()
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ktWFJKH0hbE[/video]
Hadde ikke vært overaskende om dette var ulovlig i Norge.
Haha, hadde vært artig å sette en støkk i en uoppmerksom bilist:DToven skrev:Hadde vært litt kult med 120db tute![]()
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ktWFJKH0hbE[/video]
Ikke en typisk lanesplitting-situasjon dette - mer en "sjakk matt" situasjon der MC'ene hadde saknet/omtrent stoppet i påvente av vogntog skulle passere ned fra Fv51 som de skulle svinge inn på. vet ikke helt hvorfor de så det som nødvendig å stoppe - burdet være greit å kjøre opp 51 (husker den som bratt ned til Fv15 men bred nok til møtende trafikk...)cevillan skrev:Derfor er det lurt å lane-splitte... (jada, jeg vet at mc'en stod alene da den ble påkjørt bakfra, men poenget er at bilisten ikke så ham). http://www.nrk.no/ho/mc-ulykke-etterfor ... 1.12415575
Klassisk youtube ulykke det der, tror de har 40-50 sånne om dagen i mother russiakjellv skrev:Kanskje ikke helt treff i tråden, men hentet like godt frem denne gamle i stedet for å lage en ny.
I går kveld tok jeg meg en liten kveldstur inn til Molde. Byen var veldig rolig, dette hadde sikkert sammenheng med en pågående fotballkamp på stadion. Etter en softis og kaffe i ensomhet ved fergekaia kjørte jeg hjemover igjen i lite trafikk. Like øst for sentrum ble jeg liggende bak en JapseSUV av ett eller annet merke. Den hadde mørke ruter og ingen gjennomsyn. Jeg tror det var bare denne bilen jeg så, ingen i mot heller. Jeg vurderte å kjøre forbi, men valgte å vente til starten på 60-sona noen hundre meter lengre fram pga et uoversiktlig kryss i motsatt kjørefelt. Så slakker bilen foran ned på farten, og etter hvert ser jeg også bremselysene. Dette tolket jeg som at dette var en av de mange som ikke har oppdaget at bilen har blinklys, og at bilen skulle svinge av mot en parkeringsplass ved småbåthavna. Jeg la meg ut på gulstripa og ga gass. I det jeg er på siden av bilen ser jeg brått hva som var i ferd med å skje. Bilen hadde stoppet opp (på forkjørsvei) i østgående kjørefelt for å slippe inn på veien ei ung jente på scooter! Scooteren var på vei tvers over veien foran meg. Full oppbremsing fra min side, og det gikk heldigvis bra denne gang. Jenta kom seg over veien og passerte meg mot byen, og fyren i JapseSUVen satt bare å gapet. Jeg håper virkelig det gikk opp for ham hva han var nær ved å stelle istand. Jeg angrer nesten på at jeg ikke knuste speilet hans mens det var innen rekkevidde, fyren bruker det jo ikke likevel...
Men i dag har jeg nevnt dette for flere. Ingen har en klar formening om skyldspørsmålet dersom jeg hadde kollidert med jenta på scooter.
Kjør debatt!
For det første: hvorfor må enkelte være så "behjelpelige" overfor andre trafikanter at de setter viktige og helt sentrale trafikkregler tilside. Ja, jeg vil si det så sterkt!kjellv skrev: Men i dag har jeg nevnt dette for flere. Ingen har en klar formening om skyldspørsmålet dersom jeg hadde kollidert med jenta på scooter.
Kjør debatt!
Hvordan kan en smell med scooteren være noen andre enn din feil? Man har et særskilt aktsomhetsansvar ved forbikjøringer.kjellv skrev: Men i dag har jeg nevnt dette for flere. Ingen har en klar formening om skyldspørsmålet dersom jeg hadde kollidert med jenta på scooter.
Kjør debatt!
beste tjenesten du kan gjøre folk i trafikken er vel å la dem bale med sitt. hadde ikke bilisten bremsa ned hadde hu venta med å kjøre ut til begge hadde passert. kan japsen få skyld for noe sånt da tro ? han sier jo værsegod, klar bane og værsegod kjør.kjellv skrev:Kanskje ikke helt treff i tråden, men hentet like godt frem denne gamle i stedet for å lage en ny.
I går kveld tok jeg meg en liten kveldstur inn til Molde. Byen var veldig rolig, dette hadde sikkert sammenheng med en pågående fotballkamp på stadion. Etter en softis og kaffe i ensomhet ved fergekaia kjørte jeg hjemover igjen i lite trafikk. Like øst for sentrum ble jeg liggende bak en JapseSUV av ett eller annet merke. Den hadde mørke ruter og ingen gjennomsyn. Jeg tror det var bare denne bilen jeg så, ingen i mot heller. Jeg vurderte å kjøre forbi, men valgte å vente til starten på 60-sona noen hundre meter lengre fram pga et uoversiktlig kryss i motsatt kjørefelt. Så slakker bilen foran ned på farten, og etter hvert ser jeg også bremselysene. Dette tolket jeg som at dette var en av de mange som ikke har oppdaget at bilen har blinklys, og at bilen skulle svinge av mot en parkeringsplass ved småbåthavna. Jeg la meg ut på gulstripa og ga gass. I det jeg er på siden av bilen ser jeg brått hva som var i ferd med å skje. Bilen hadde stoppet opp (på forkjørsvei) i østgående kjørefelt for å slippe inn på veien ei ung jente på scooter! Scooteren var på vei tvers over veien foran meg. Full oppbremsing fra min side, og det gikk heldigvis bra denne gang. Jenta kom seg over veien og passerte meg mot byen, og fyren i JapseSUVen satt bare å gapet. Jeg håper virkelig det gikk opp for ham hva han var nær ved å stelle istand. Jeg angrer nesten på at jeg ikke knuste speilet hans mens det var innen rekkevidde, fyren bruker det jo ikke likevel...
Men i dag har jeg nevnt dette for flere. Ingen har en klar formening om skyldspørsmålet dersom jeg hadde kollidert med jenta på scooter.
Kjør debatt!
CB9 skrev:jeg skylder på japsen, så jenta og så kjellv.
Enig med du, men å stoppe på forkjørsvei bare for å slippe noen inn fra høyre viser at enkelte ikke burde hatt lappen.JohnnyTh skrev:Farten er sikkert et tema her. Er jo ikke nødvendig å kjøre fort for å kjøre forbi en stillestående bil og da er det heller ikke vanskelig å stoppe når noe uforutsett skjer.
At noen skal klandres for å ha forutsaket en ulykke ved å slippe noen frem er nok ikke noe som holder i retten er jeg redd.