Står alt du trenger å vite herDinob skrev:Jeg klarer ikke helt å finne noe konkret info om øvelsekjøring privat, altså utenom kjøreskole/lærer.
Jeg vet f.eks at den jeg kjører med må være over 25 år, hatt lappen i minst 5 år sammenhengende og at det må være 2-veis kommunikasjon.
Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan kjøre egen sykkel uten at noen andre sitter på, men at de/den det gjelder kjører sin egen mc bak/foran?
http://www.vegvesen.no/Forerkort/ta-for ... otorsykkel
norse900 skrev:Du trenger ikke ha noen som sitter på. Den du øvelseskjører med kan kjøre sin egen sykkel. Du skrev ikke noe om "L" ovenfor, men kravet er også at begge bruker gul vest (kjip gul "bil-vest" holder i massevis) med L på ryggen. En tydelig L skrevet med tusj er nok. Jeg vet ikke om L'en må være rød, men det skader nok sikkert ikke.Dinob skrev:Jeg klarer ikke helt å finne noe konkret info om øvelsekjøring privat, altså utenom kjøreskole/lærer.
Jeg vet f.eks at den jeg kjører med må være over 25 år, hatt lappen i minst 5 år sammenhengende og at det må være 2-veis kommunikasjon.
Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan kjøre egen sykkel uten at noen andre sitter på, men at de/den det gjelder kjører sin egen mc bak/foran?
God tur!
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk