Sykkelen veltet på grusen...

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Re: Sykkelen veltet på grusen...

Legg inn av kjellv »

gsx750_80 skrev:
DrGreve skrev:Uten å konkretisere det noe nærmere, så hold deg unna Japan Motor..
Det finnes en Suzukifantast på Notodden som har mye deler. Sikkert andre som vet navn og nummer.
Jeg forhørte meg med dem (J. M.) om en lykt til en Honda, omtrent da Jan P. Syse startet sin regjering.
De påstod at de skulle ha ca halvparten av ny pris, for en lykt som så nesten like jævlig ut som den jeg hadde
stort behov for å bytte, etter en velt i en 30-sone på Årvoll / Bjerke, i Oslo.
Det ble nesten litt for dumt.
Dessuten husker jeg at den jeg var i kontakt med var nysgjerrig på hvor jeg bodde (dvs hvor sykkelen befant seg til vanlig, lurte jeg på). Jeg så ingen god grunn til at den problemstillingen angikk saken, og dette bidro
også til skepsis fra min side.
Til deres "forsvar" kan det jo nevnes at dette er omtrent en mannsalder siden, og jeg har ingen senere førstehånds
kjennskap til butikken..
Jeg har handlet med JM en gang jeg også. De skaffet en brukt bensintank til en FJ1100 til oss. Denne lar seg ikke skaffe fra Yamaha lenger, og brukte tanker er sjelden vare. Denne endte opp i pris til litt under halvparten av prisen på en ny fra Yamaha (som ikke lenger kan skaffes), og med et forsiktig påslag noe dyrere ut til kunde. Kunden ble veldig fornøyd!
Tanken var brukt, ikke pen i lakken, og også i en annen farge enn kunden skulle ha. Men kunden var veldig fornøyd. Tanken var fri for rust, og jeg klarte å skaffe den til ham.
At pris på brukte deler ligger på halvparten av nypris er ikke uvanlig. Er varene umulig å skaffe som nye deler kan prisen stige veldig mye, dette er også helt vanlig. Slik sett har du ingenting å kritisere JM for. Delepris på brukte deler er den prisen markedet er villig til å betale, og ikke nødvendigvis billig. Billig blir det bare hvis det er mye av varen.

Svar