Får følge med når jeg reiser på havet nå, og være klar til å "legg i handlekurv" når jeg kommer hjem i slutten av mnd

Engangsavgiften på nye motorsyklister skal ha blitt redusert med 30 %.Jørgen L skrev:Hvor mye har avgiftene gått ned? Hva er forandret?
Mya av det med dårlig kronekurs er vel allerede priset inn hos de fleste, mange justerte jo prisene på nytt, ikke bare kawa, de fleste var ikke fullt så griske som kawa dog, det er sant.KawaJens skrev:Det er absolutt en mulighet at prisene hos forhandlere går opp igjen med tanke på dårlig krone kurs. Det var nok det som fikk Kawasaki til å heve prisene rett etter dem satt di ned.
Det var nok jeg som sa det KawaJens. Yamaha har ikke justert prisene så langt, og det er heller ingen signaler fra importør om at det kommer til å skje med det første.KawaJens skrev:No er ikke eg helt sikker. Men nener di fleste uten om Kawasaki står fremdeles med den prisen som di ga opp før nyttår. Og så har vel uten at eg skal garantere det, en som jobber for Yamaha som er her inne nevnt at vist krona ikke vart sterkere så må di muligens justere opp prisene igjen dem og. Men som sagt, muligens eg roter her no.
Kronekursen var allerede sterk på slutten av forrige år, mange satte ned prisene mindre enn den rene avgiftsnedgangen og hentet inn forskjellen der. For all del, jeg er ikke en del av bransjen, og vet ikke hva de kan finne på, men mange har allerde justert.KawaJens skrev:No er ikke eg helt sikker. Men nener di fleste uten om Kawasaki står fremdeles med den prisen som di ga opp før nyttår. Og så har vel uten at eg skal garantere det, en som jobber for Yamaha som er her inne nevnt at vist krona ikke vart sterkere så må di muligens justere opp prisene igjen dem og. Men som sagt, muligens eg roter her no.
Husk at jo mer avgifter, jo mindre i prosent utgjør svak kronekurs, så motorsykler vil nok således ha mindre forskjeller (i prosent)kjellv skrev:Det var nok jeg som sa det KawaJens. Yamaha har ikke justert prisene så langt, og det er heller ingen signaler fra importør om at det kommer til å skje med det første.KawaJens skrev:No er ikke eg helt sikker. Men nener di fleste uten om Kawasaki står fremdeles med den prisen som di ga opp før nyttår. Og så har vel uten at eg skal garantere det, en som jobber for Yamaha som er her inne nevnt at vist krona ikke vart sterkere så må di muligens justere opp prisene igjen dem og. Men som sagt, muligens eg roter her no.
Dette var nok noe jeg kom med for egen regning i vinter. De fleste av våre leverandører av landbruksprodukter gikk allerede i februar ut med en prisstigning på 5-10% som følge av svak kronekurs. Jeg regnet nok da med at Yamaha kom til å følge Kawasakis eksempel, men det har altså ikke skjedd.
Det er riktig ATW. Men hvorfor var da Kawasaki så raske med prisjustering?ATWindsor skrev:Husk at jo mer avgifter, jo mindre i prosent utgjør svak kronekurs, så motorsykler vil nok således ha mindre forskjeller (i prosent)kjellv skrev:Det var nok jeg som sa det KawaJens. Yamaha har ikke justert prisene så langt, og det er heller ingen signaler fra importør om at det kommer til å skje med det første.KawaJens skrev:No er ikke eg helt sikker. Men nener di fleste uten om Kawasaki står fremdeles med den prisen som di ga opp før nyttår. Og så har vel uten at eg skal garantere det, en som jobber for Yamaha som er her inne nevnt at vist krona ikke vart sterkere så må di muligens justere opp prisene igjen dem og. Men som sagt, muligens eg roter her no.
Dette var nok noe jeg kom med for egen regning i vinter. De fleste av våre leverandører av landbruksprodukter gikk allerede i februar ut med en prisstigning på 5-10% som følge av svak kronekurs. Jeg regnet nok da med at Yamaha kom til å følge Kawasakis eksempel, men det har altså ikke skjedd.
Mener å huske at når eg regnet på va enkelte MC`r kom til å falle i verdier så stemte det meget godt med det som ble. f.eks ZZR1400 som ble 45-47 000kr billigere og R1200GS ca 35-40 000kr billigere. Uten om Kawasaki så ser eg ingen andre som ikke har kuttet like mye som agiftslettene ble. Men eg har ikke regnet på alle sykklene så det er muligens noen som ikke satt ned like mye som avgiftsletten vart på.ATWindsor skrev:Kronekursen var allerede sterk på slutten av forrige år, mange satte ned prisene mindre enn den rene avgiftsnedgangen og hentet inn forskjellen der. For all del, jeg er ikke en del av bransjen, og vet ikke hva de kan finne på, men mange har allerde justert.KawaJens skrev:No er ikke eg helt sikker. Men nener di fleste uten om Kawasaki står fremdeles med den prisen som di ga opp før nyttår. Og så har vel uten at eg skal garantere det, en som jobber for Yamaha som er her inne nevnt at vist krona ikke vart sterkere så må di muligens justere opp prisene igjen dem og. Men som sagt, muligens eg roter her no.
Sjekket prislista for Suzuki fra slutten av 2014, og den var en god del lavere en dages veiledene priser ihvertfall, noe spesielt du tenkte på?KawaJens skrev:Den artikkelen har vert posta her inne og er riv ruskende feil. Sjekk orisene selv som det står i artikkelen.
No vet eg ikke vilken lister du ser på men Hayabusa,GSXR1000,GSXF1250,V-Strom 1000,GSR750 og GSX-S1000F har fremdeles prisene som avgiftskuttet utgjorde. Men du har muligens noken konkrete modeller og tall som du kan vise til slik at eg og kan se pris økningen?ATWindsor skrev:Sjekket prislista for Suzuki fra slutten av 2014, og den var en god del lavere en dages veiledene priser ihvertfall, noe spesielt du tenkte på?KawaJens skrev:Den artikkelen har vert posta her inne og er riv ruskende feil. Sjekk orisene selv som det står i artikkelen.
Var denne prisliste jeg sjekket mot, hos erling sande nå er alle jeg sjekket dyrere enn dette.KawaJens skrev:No vet eg ikke vilken lister du ser på men Hayabusa,GSXR1000,GSXF1250,V-Strom 1000,GSR750 og GSX-S1000F har fremdeles prisene som avgiftskuttet utgjorde. Men du har muligens noken konkrete modeller og tall som du kan vise til slik at eg og kan se pris økningen?ATWindsor skrev:Sjekket prislista for Suzuki fra slutten av 2014, og den var en god del lavere en dages veiledene priser ihvertfall, noe spesielt du tenkte på?KawaJens skrev:Den artikkelen har vert posta her inne og er riv ruskende feil. Sjekk orisene selv som det står i artikkelen.
Sammenlikn prisene på den PDFen med de veil prisene som faktisk står hos erling sande i dag, sjekket alle sportsyklene, og de er dyrere i dag enn det er på den lista.KawaJens skrev:No er eg ikke sikker på va du mener. Den du linka til er priser som gjelder i dag. Ta f.eks Hayabusa som koster ca 244 500kr, den er ca 46 000kr billigere en va den kostet i 2014. Tar en fram kalkisen så ser en at 46 000kr er ca det avgiftskuttet er.
Så GSXR-1000L5 og GSXR-1000 er samme sykkel?KawaJens skrev:Det står på Erling Sande si side priser på 2014 og 2015. Ta en titt og trykk litt på kalkisen din. Lykke til