Moto Guzzi Griso 1200 8V
Re: Moto Guzzi Griso 1200 8V
Joda, har sett på noen tøffe styremonterte også. Uansett, så skal de orginale byttes ut.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Storm skrev:AJ, når den kommer til Hadeland MC, så skal du verken prøvekjøre eller klå på den. For den er min serru.

Ok...
Bare se, men ikke røre. da...

Godt valg av forhandler, forresten

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
AJ, det er delvis din skyld at denne forhandleren ble valgt. Tror det er meget god service hos dem, og da spesielt dansken Reimar 

Da er visstnok Grisoen på vei til meg, og med på lasset er også AJ for å knipse bilder og intervjue Hadeland MC og undertegnede.
Da er det vel bare å glede seg da vel? Litt spent? Svaret er JA
Da er det vel bare å glede seg da vel? Litt spent? Svaret er JA

- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Bilder... Ta masse bilder! Griso'en er bare så grisefin 

-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Flanker, jeg regner med at AJ vil legge ut noen bilder av den i nærmeste fremtid.
Meldt greit vær på onsdag (i dag). Så må vel ut og prøve den litt
Meldt greit vær på onsdag (i dag). Så må vel ut og prøve den litt

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kjempeartig og veldig trivelig møte med ny Griso eier i Stokke i kveld
!
Er rimelig sikker på at Storm og hans Halina vil bli storfornøyd med denne sykkelen, som garantert vil få mange lange (og lengselsfulle...
) blikk etter seg.
En utrolig pen sykkel!!

Fornøyd eier med bredt glis. I bakgrunnen en ditto fornøyd og bredt glisende transportør, verksmester og selger Reimar fra Hadeland MC.
Flere bilder senere...
Bannerbilde med nysykkelen...

Er rimelig sikker på at Storm og hans Halina vil bli storfornøyd med denne sykkelen, som garantert vil få mange lange (og lengselsfulle...

En utrolig pen sykkel!!

Fornøyd eier med bredt glis. I bakgrunnen en ditto fornøyd og bredt glisende transportør, verksmester og selger Reimar fra Hadeland MC.
Flere bilder senere...
Bannerbilde med nysykkelen...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Her noen flere bilder fra dagens Griso levering til heldiggrisoen i Stokke
:

All grunn til å gratulere med en grisefin Griso av de de virkelig sjeldne!!

All grunn til å gratulere med en grisefin Griso av de de virkelig sjeldne!!

Takk for bildene AJ, og velkommen tilbake til oss, om dere er i nærheten. 

Gratulerer med en herlig sykkel Inge :-)

Takker og bukker Henry. Vi får kjøre en tur sammen snart. 

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Gratulerer med ny flott sykkel Storm
Hvem kunne ha trodd "Griso" da jeg hilste på deg første gang hos Evike
for en mannsalder sia, med nyinnkjøpt SpeedIIIR
Ha en flott sommer på veien

Hvem kunne ha trodd "Griso" da jeg hilste på deg første gang hos Evike
for en mannsalder sia, med nyinnkjøpt SpeedIIIR

Ha en flott sommer på veien

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Gratulerer, den så utrolig bra ut!
Får håpe vi får tatt en titt på ordentlig i løpet av sommeren
Får håpe vi får tatt en titt på ordentlig i løpet av sommeren

Takker så mye. Ja, jeg syns den er både lekker og spesiell.
Man må nok ha en liten tilvendign for å like designen på den. I hvertfall måtte jeg det.
Første gangen jeg så en Griso, så syndes jeg den var gørstygg. Men den liksom vokser på seg
Tommas, vi får treffes i løpet av sesongen, så du får sett den. Og oppfører du deg pent, så kan du kanskje til og med få lov til å ta på`n også :-)å
Man må nok ha en liten tilvendign for å like designen på den. I hvertfall måtte jeg det.
Første gangen jeg så en Griso, så syndes jeg den var gørstygg. Men den liksom vokser på seg

Tommas, vi får treffes i løpet av sesongen, så du får sett den. Og oppfører du deg pent, så kan du kanskje til og med få lov til å ta på`n også :-)å
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Nå... :-) ?Storm skrev:Takker så mye. Ja, jeg syns den er både lekker og spesiell.
Har du fått prøvd'n litt i dag, eller

- cosmogs
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Tror jeg gratulerte deg med kjøpet, men det er jo noe helt annet å sykkelen på tunet enn en kjøpekontrakt i hånda.
Så kjempegratulerer med 1200cc italiensk skjønnhet!

Så kjempegratulerer med 1200cc italiensk skjønnhet!

2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
AJ, å jada, ble vel 16-17 mil sånn ca. Været var helt innafor i dag. 

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Tar ikke lange tiden før denne er innkjørt, forstår jeg...Storm skrev:AJ, å jada, ble vel 16-17 mil sånn ca. Været var helt innafor i dag.

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Trodde jeg aldri skulle si dette, men faen for en kul sykkel
Denne likte jeg veldig godt. Gratulere med rå sykkel
Note4

Denne likte jeg veldig godt. Gratulere med rå sykkel
Note4
Nå nærmer jeg meg 90 mil på Guzzien. Og så langt, fungerer den utmerket. Blir bare mer og mer fornøyd med den.
Det eneste negative er høyt forbruk, ca 0,71-0,75 L pr. mil. Dette er egentlig litt selvforskyldt, da det har blitt montert ett Booster- plugg på den. Den gir ca. 6% mere fuel ved småkjøring, og skal ligge tilnærmet som normalt ved langkjøring. Men hva er normalt forbruk på en MG 1200 8V?
Angrer så langt ikke på at jeg gikk fra HD Fat Bob til denne. Gøy å kunne kjøre litt svinger igjen. Kom vel rundt svingene med Harleyen også, men ikke i godt driv
Det eneste negative er høyt forbruk, ca 0,71-0,75 L pr. mil. Dette er egentlig litt selvforskyldt, da det har blitt montert ett Booster- plugg på den. Den gir ca. 6% mere fuel ved småkjøring, og skal ligge tilnærmet som normalt ved langkjøring. Men hva er normalt forbruk på en MG 1200 8V?
Angrer så langt ikke på at jeg gikk fra HD Fat Bob til denne. Gøy å kunne kjøre litt svinger igjen. Kom vel rundt svingene med Harleyen også, men ikke i godt driv

-
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Varierer sikkert, men min Stelvio 1200 (nye utgaven) gikk på drøye halvliter'n på mila inntil jeg begynte å kødde det til med Power Commander og alt mulig tull. Da skvatt den opp i 0,70-0,75 på mila, min også. Det er omtrent det samme som på Calif 1400'n jeg hadde.
-
- Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Storm skrev:Da har jeg så smått begynt å drømme om en ny sykkel. En Moto Guzzi 1200 8V.
Er det noen her som har erfaringer, prøvekjørt en slik? Vet det er noen her med erfaring på MG.
Hvordan er egentlig kvaliteten og ikke minst hvordan er servicen hos både importøren og forhandlere? Vet de tidlere 8V motorene sleit litt med kammene, noe som er vist blitt bra nå.
Blir det handel, så er vel den nærmeste forhandler for meg, Høyden MC i Moss. Har igrunn ikke kjennskap til dem eller.
Litt spesielt designe på Griso, men liker den bedre å bedre, jo mere jeg ser og les om den.
Dream on Storm!!!
Jeg solgt min min 2000 Triumph Sprint for 4 uker siden, og det var endelig hentet onsdag av kjøperen. Jeg hadde tenkte lenge på en 2005 K1200LT BMW men prisen var for høy, km stand for mye, og de som er til salgs er for langt under. Dermed plan "B". Jeg har ikke noe mot Jap MCer men det appellerer ikke på meg, og etter noen år med dårlig erfaring fra Norsk Triumph verksteder måtte jeg tenke annerledes. Jeg tok meg en tur til Moss i går, Høiden MC-Senter. Mange fin maskiner. Etter 15 minutter var jeg eier av en 2011 Moto Guzzi Stelvio 1200cc NTX quattro. Dette er en "awesome" maskin, kanske litt høy men en virkelig drøm av en motorsykkel. For meg er det naturlig at jeg pruter om prisen og fikk noen tusen lapper i avslag. Jeg ser frem til å ble kjent med min ny Guzzi og samtidig tror ikke du vil angre på å kjøpe en tilsvarende maskin.
Gordon
Da ble det utført førstegangs service hos Hadeland MC i dag. Ble endel regn på veien til og fra. Må bare si, jeg HATER virkelig regn når jeg kjører sykkel.
Jeg har ikke blitt mindre glad i den, etter som kilometerene ruller på. Men noen touring er den ikke. Noe jeg var klar over. Passer godt til mitt bruk.
Jeg har ikke blitt mindre glad i den, etter som kilometerene ruller på. Men noen touring er den ikke. Noe jeg var klar over. Passer godt til mitt bruk.

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg prøver å unngå regn for alt i verden når jeg planlegger turer, men skulle det komme en overraskende skur når jeg først er på farten så er det egentlig helt greit. Men det ødelegger den "aktive" kjøringen min noe som er en stor del av det å kjøre sykkel.Storm skrev:Da ble det utført førstegangs service hos Hadeland MC i dag. Ble endel regn på veien til og fra. Må bare si, jeg HATER virkelig regn når jeg kjører sykkel.
Jomfruturene mine på mc er over og derfor kan jeg tillate meg å være litt restrektiv når det kommer til været