Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Den må helt ut å børstes rein med stålbørste , du kan også sjekke gnisten når du har den skrudd ut
-
- Innlegg: 266
- Registrert: 22 aug 2014, 11:09
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Du har på tenning, får opp farten til minst 15-20km/t og slipper clutchen i 2. gir og lar den trille til den enten stopper eller starter?Wooho skrev:Tennpluggen var helt tørr.. Er det nødvendig da å skru den helt ut?Reodor Felgen skrev:Fått start?
Mener, etter start tar man choken gradvis av.
Jeg prøvde å starte ned i nedover bakke, men fikk det ikke til. Utrolig kjipt
Med tanke på at du har kjørt den hjem vil jeg anta at den ikke er defekt.
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Herregud.. føler meg så teit. Trodde det var bare å kjenne på den..svein690 skrev:Hvordan vet du at tennpluggen var helt tørr, hvis du ikke har skrudd den helt ut?
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Den kjørte uten problemer hele veien hjem. Skal prøve igjen imorgen. Setter virkelig pris på hjelpen!Reodor Felgen skrev:Du har på tenning, får opp farten til minst 15-20km/t og slipper clutchen i 2. gir og lar den trille til den enten stopper eller starter?Wooho skrev:Tennpluggen var helt tørr.. Er det nødvendig da å skru den helt ut?Reodor Felgen skrev:Fått start?
Mener, etter start tar man choken gradvis av.
Jeg prøvde å starte ned i nedover bakke, men fikk det ikke til. Utrolig kjipt
Med tanke på at du har kjørt den hjem vil jeg anta at den ikke er defekt.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Har du fått opp noe på displayet f.eks en feilkode ?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Bosted: Tranby
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Er sykkelen helt orginal?
Jeg hadde en RS125 for mange år tilbake, som ikke var orginal. Den slet jeg myyyye med ang å få start.
Som oftest holder å gjøre som andre foreslår her, nettopp å prøve trille den i gang
Ikke gi gass, ikke bruk choke, bare prøv å trill den i gang
Kan hende du må prøve et par ganger
Men for å være på den sikre siden, følg en liten guide:
1) Skru ut tennpluggen (helt ut)
2) Rens pluggen (nederst der metallet bøyer seg)
3) Kontroller at lederen ser normal ut (det er den lille tappen som sitter i midten av tennpluggen, som peker rett ned mot metallet som bøyer deg), Sjekk at avstanden fra tappen og ned til metallet ikke er kjempestort, mener den skal være ca 4-5 mm hvis jeg ikke tar helt feil
4) Ser alt bra ut, og tennpluggen er tørr, sett på plugghetta på tennpluggen (uten å montere tennpluggen tilbake i hullet), hold i plugghetta og putt tuppen av tennpluggen mot metall (et sted uten lakk) og trykk på startknappen, sjekk at det kommer gnist mellom metallet i tennpluggen og tappen i midten
5) Er alt dette i orden, skru tennpluggen tilbake inn i toppen, og monter plugghetten på nytt
6) Prøv å starte den UTEN choke eller å gi gass
7) Starter den ikke da, prøv å trillstarte (du trenger ikke en veldig bratt bakke, bare sørg for at du kommer opp i litt hastighet) (NB! Husk at når du slipper clutchen, så VIL sykkelen "hugge" til med bakhjulet, så vær forberedt på at den vil "holde" igjen på bakhjulet)
Husk også å sjekke om bensinkrana står på ON (og at det er bensin i tanken)
På min så hadde jeg også mulighet for å sette den på "RES", som betyr reservetank (brukes kun når tanken nesten er tom)
Hvis dette ikke fungerer, så er det på tide å sjekke kompresjon og lignende, så da kan du si ifra, så kan jeg heller forklare deg det da
Jeg hadde en RS125 for mange år tilbake, som ikke var orginal. Den slet jeg myyyye med ang å få start.
Som oftest holder å gjøre som andre foreslår her, nettopp å prøve trille den i gang
Ikke gi gass, ikke bruk choke, bare prøv å trill den i gang
Kan hende du må prøve et par ganger
Men for å være på den sikre siden, følg en liten guide:
1) Skru ut tennpluggen (helt ut)
2) Rens pluggen (nederst der metallet bøyer seg)
3) Kontroller at lederen ser normal ut (det er den lille tappen som sitter i midten av tennpluggen, som peker rett ned mot metallet som bøyer deg), Sjekk at avstanden fra tappen og ned til metallet ikke er kjempestort, mener den skal være ca 4-5 mm hvis jeg ikke tar helt feil
4) Ser alt bra ut, og tennpluggen er tørr, sett på plugghetta på tennpluggen (uten å montere tennpluggen tilbake i hullet), hold i plugghetta og putt tuppen av tennpluggen mot metall (et sted uten lakk) og trykk på startknappen, sjekk at det kommer gnist mellom metallet i tennpluggen og tappen i midten
5) Er alt dette i orden, skru tennpluggen tilbake inn i toppen, og monter plugghetten på nytt
6) Prøv å starte den UTEN choke eller å gi gass
7) Starter den ikke da, prøv å trillstarte (du trenger ikke en veldig bratt bakke, bare sørg for at du kommer opp i litt hastighet) (NB! Husk at når du slipper clutchen, så VIL sykkelen "hugge" til med bakhjulet, så vær forberedt på at den vil "holde" igjen på bakhjulet)
Husk også å sjekke om bensinkrana står på ON (og at det er bensin i tanken)
På min så hadde jeg også mulighet for å sette den på "RES", som betyr reservetank (brukes kun når tanken nesten er tom)
Hvis dette ikke fungerer, så er det på tide å sjekke kompresjon og lignende, så da kan du si ifra, så kan jeg heller forklare deg det da
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Oh! Flott for en herlig forklaring! I annonsen da jeg kjøpte den sto det "En helt standard sykkel som aldri har vært trimmet", men man vet aldri.svein690 skrev:Er sykkelen helt orginal?
Jeg hadde en RS125 for mange år tilbake, som ikke var orginal. Den slet jeg myyyye med ang å få start.
Som oftest holder å gjøre som andre foreslår her, nettopp å prøve trille den i gang
Ikke gi gass, ikke bruk choke, bare prøv å trill den i gang
Kan hende du må prøve et par ganger
Men for å være på den sikre siden, følg en liten guide:
1) Skru ut tennpluggen (helt ut)
2) Rens pluggen (nederst der metallet bøyer seg)
3) Kontroller at lederen ser normal ut (det er den lille tappen som sitter i midten av tennpluggen, som peker rett ned mot metallet som bøyer deg), Sjekk at avstanden fra tappen og ned til metallet ikke er kjempestort, mener den skal være ca 4-5 mm hvis jeg ikke tar helt feil
4) Ser alt bra ut, og tennpluggen er tørr, sett på plugghetta på tennpluggen (uten å montere tennpluggen tilbake i hullet), hold i plugghetta og putt tuppen av tennpluggen mot metall (et sted uten lakk) og trykk på startknappen, sjekk at det kommer gnist mellom metallet i tennpluggen og tappen i midten
5) Er alt dette i orden, skru tennpluggen tilbake inn i toppen, og monter plugghetten på nytt
6) Prøv å starte den UTEN choke eller å gi gass
7) Starter den ikke da, prøv å trillstarte (du trenger ikke en veldig bratt bakke, bare sørg for at du kommer opp i litt hastighet) (NB! Husk at når du slipper clutchen, så VIL sykkelen "hugge" til med bakhjulet, så vær forberedt på at den vil "holde" igjen på bakhjulet)
Husk også å sjekke om bensinkrana står på ON (og at det er bensin i tanken)
På min så hadde jeg også mulighet for å sette den på "RES", som betyr reservetank (brukes kun når tanken nesten er tom)
Hvis dette ikke fungerer, så er det på tide å sjekke kompresjon og lignende, så da kan du si ifra, så kan jeg heller forklare deg det da
Skal prøve imorgen fremgangsmåten din, og si ifra hvordan det har gått.
Tenkte å bestille en tennplugg fra xlmoto, på denne måten kan jeg bli sikker på om det er tennpluggen som er problemet eller ikke.
http://www.xlmoto.no/tennplugg-ngk--pri ... eIds=94743" onclick="window.open(this.href);return false;
Også tenkte jeg å bestille en svart hjelm med det samme, er det noen som anbefales? Helst ikke over 1500,-
http://www.xlmoto.no/mc-utstyr/mc-hjelmer/helhjelmer#/" onclick="window.open(this.href);return false;
edit:
Hvordan er disse to?
http://www.xlmoto.no/mc-hjelm-origine-v ... ource=Finn" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.xlmoto.no/mc-hjelm-mds-m13-mattsvart" onclick="window.open(this.href);return false;
- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Bosted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Tennplugg åpning på 4-5 mm er veldig mye... Da vil du ikke få noen gnist, skal være 1-2 mm. Ellers høres det ut som om den har blitt kjørt med choke på over en lengre periode. Lettsykkelen jeg hadde stoppet etter 2 mil med choke, og da var den hard å få igang igjen.
Du nevnte at sykkelen hadde motorlampe som lyste? Søk eventuelt på google om det er en måte å lese ut feilkoden på uten å koble til data.
Ved trillstarting kan det jo være greit å bruke ett høyere gir enn første, får mer omdreining på motoren ved å brukte andre eller tredje.
Du nevnte at sykkelen hadde motorlampe som lyste? Søk eventuelt på google om det er en måte å lese ut feilkoden på uten å koble til data.
Ved trillstarting kan det jo være greit å bruke ett høyere gir enn første, får mer omdreining på motoren ved å brukte andre eller tredje.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Bosted: Drammen
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Helt greit å være ny og ikke kunne alt. Det blir ikke dumt før man later som man er verdensmester, og det er aldri teit å spørre om ting man ikke vet!Wooho skrev:Herregud.. føler meg så teit. Trodde det var bare å kjenne på den..svein690 skrev:Hvordan vet du at tennpluggen var helt tørr, hvis du ikke har skrudd den helt ut?

2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
+1
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Hallois og gratulerer med ny sykkel! Som aktiv trialkjører driver jeg med disse 2-taktsmotorene hver eneste dag, og har gjort dette i 11 år nå. :-) Drukning er absolutt ikke uvanlig, og skjer med meg en gang i uka..
Når du setter på chocken, stenger du for luft sånn at det kommer mer bensin inn i sylinderen fra forgasseren slik at sykkelen skal få hjelp til å starte. Fordi det er olje i bensinen på en totakter, sliter dette enormt på den stakkars pluggen. Den blir full av sot, og ofte kan den være så våt at det drypper av den når man tar den ut.
Jeg merker stor forskjell på en plugg som har vært druknet, og en som aldri har vært det. Drukner jeg en plugg, så bytter jeg den alltid. Pga varmen en en Aprillia RS125 utsettes for, ville jeg helt klart ha skiftet plugg i ny og ne. Kanskje til og med så ofte som hver 3-4 måned. Det koster jo ikke akkurat rare slanten, og du vil få en sykkel som er mer lettstartet, og som har en bedre forbrenning.
Ettersom pluggene blir eldre endres også elektrodeavstanden der gnisten kommer, dette påvirker også ytelsen på sykkelen.
Husk alltid å ha en ekstra plugg under setet :-) Det kan spare deg for mye.
Hvis du skal pusse den samme pluggen med stålbørste hver gang sykkelen drukner, så kommer garantert elektrodeavstanden til å endre seg, og du får dårligere gnist :-)
Kjøp deg en god NGK plugg, fremfor Denso. NGK er mye råere på holdbarhet.
Håper dette var litt informativt fra en mann som har brukt altfor mange timer ute i skogen på en totakter trialsykkel



Jeg merker stor forskjell på en plugg som har vært druknet, og en som aldri har vært det. Drukner jeg en plugg, så bytter jeg den alltid. Pga varmen en en Aprillia RS125 utsettes for, ville jeg helt klart ha skiftet plugg i ny og ne. Kanskje til og med så ofte som hver 3-4 måned. Det koster jo ikke akkurat rare slanten, og du vil få en sykkel som er mer lettstartet, og som har en bedre forbrenning.
Ettersom pluggene blir eldre endres også elektrodeavstanden der gnisten kommer, dette påvirker også ytelsen på sykkelen.
Husk alltid å ha en ekstra plugg under setet :-) Det kan spare deg for mye.
Hvis du skal pusse den samme pluggen med stålbørste hver gang sykkelen drukner, så kommer garantert elektrodeavstanden til å endre seg, og du får dårligere gnist :-)
Kjøp deg en god NGK plugg, fremfor Denso. NGK er mye råere på holdbarhet.
Håper dette var litt informativt fra en mann som har brukt altfor mange timer ute i skogen på en totakter trialsykkel


Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Hjertlig! Og takk for en god forklaring! Er det som oftest tennpluggen som er problemet når en to takter ikke starter? Hørte på deg og bestilte en NGK plugg, så er det greit å ha den. Får håpe jeg får startet den idag. Sol ute..Daniel V skrev:Hallois og gratulerer med ny sykkel! Som aktiv trialkjører driver jeg med disse 2-taktsmotorene hver eneste dag, og har gjort dette i 11 år nå. :-) Drukning er absolutt ikke uvanlig, og skjer med meg en gang i uka..![]()
Når du setter på chocken, stenger du for luft sånn at det kommer mer bensin inn i sylinderen fra forgasseren slik at sykkelen skal få hjelp til å starte. Fordi det er olje i bensinen på en totakter, sliter dette enormt på den stakkars pluggen. Den blir full av sot, og ofte kan den være så våt at det drypper av den når man tar den ut.
Jeg merker stor forskjell på en plugg som har vært druknet, og en som aldri har vært det. Drukner jeg en plugg, så bytter jeg den alltid. Pga varmen en en Aprillia RS125 utsettes for, ville jeg helt klart ha skiftet plugg i ny og ne. Kanskje til og med så ofte som hver 3-4 måned. Det koster jo ikke akkurat rare slanten, og du vil få en sykkel som er mer lettstartet, og som har en bedre forbrenning.
Ettersom pluggene blir eldre endres også elektrodeavstanden der gnisten kommer, dette påvirker også ytelsen på sykkelen.
Husk alltid å ha en ekstra plugg under setet :-) Det kan spare deg for mye.
Hvis du skal pusse den samme pluggen med stålbørste hver gang sykkelen drukner, så kommer garantert elektrodeavstanden til å endre seg, og du får dårligere gnist :-)
Kjøp deg en god NGK plugg, fremfor Denso. NGK er mye råere på holdbarhet.
Håper dette var litt informativt fra en mann som har brukt altfor mange timer ute i skogen på en totakter trialsykkel![]()
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Skrudde av tennpluggen, den var litt våt og sotete, tørket den med papir og fikk vekk det skitne og mørke med en skruetrekker.. Fikk ikke startet den da heller.. Kan jeg ha gjort det feil? 

Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Igjen, får å nevne det: Du har ikke kommet borti startstoppen på høyre side av styret ved gassen?
Hvor mye choke bruker du når du prøver å starte, evt har du noe choke på?
Har du prøvd trillestart etter du rengjorde pluggen? Som nevnt tidligere, få litt fart og sett den i andre gir - popp så ut clutchen
Hvor mye choke bruker du når du prøver å starte, evt har du noe choke på?
Har du prøvd trillestart etter du rengjorde pluggen? Som nevnt tidligere, få litt fart og sett den i andre gir - popp så ut clutchen
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
"Startstoppen" skal vel være på? Har prøvd både med og uten choke tidligere.Toven skrev:Igjen, får å nevne det: Du har ikke kommet borti startstoppen på høyre side av styret ved gassen?
Hvor mye choke bruker du når du prøver å starte, evt har du noe choke på?
Har du prøvd trillestart etter du rengjorde pluggen? Som nevnt tidligere, få litt fart og sett den i andre gir - popp så ut clutchen
Jeg prøvde å trillestarte den etter at jeg rengjorde pluggen, men det funket ikke.
Forresten, er det nødvendig å prøve å trillestarte den hvis jeg lader batteriet?
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Bosted: Tranby
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
På "start/stopp" knappen, så er det 2 tegn, en halvsirkel med pil på og en runding med et kryss over
Den skal da stå mot halvsirkelen med pil
Det med trillstart er bare for å "tvinge" motoren til å gå rundt, samtidig å bygge opp kompresjon
Den skal da stå mot halvsirkelen med pil
Det med trillstart er bare for å "tvinge" motoren til å gå rundt, samtidig å bygge opp kompresjon
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Startknappen skal stå i "run" ja.
Du gir ikke masse gass på rulla når du prøver å starte på elstarten?
Sykkelen står ellers i nøytral? Skal være mulig å starte i nøytral med støtta nede som mange andre...
om den står i gir og støtta står nede får du ikke starta
Lad batteriet, kan hende pluggen har fått kjørt seg såpass at den nye må til (?)
Du gir ikke masse gass på rulla når du prøver å starte på elstarten?
Sykkelen står ellers i nøytral? Skal være mulig å starte i nøytral med støtta nede som mange andre...
om den står i gir og støtta står nede får du ikke starta
Lad batteriet, kan hende pluggen har fått kjørt seg såpass at den nye må til (?)
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Har prøvd både med gass og uten.Toven skrev:Startknappen skal stå i "run" ja.
Du gir ikke masse gass på rulla når du prøver å starte på elstarten?
Sykkelen står ellers i nøytral? Skal være mulig å starte i nøytral med støtta nede som mange andre...
om den står i gir og støtta står nede får du ikke starta
Lad batteriet, kan hende pluggen har fått kjørt seg såpass at den nye må til (?)
Har bestilt ny plugg, tar 2-6 virkedager før jeg får den. Hvor i Oslo får jeg kjøpt en plug for denne imorgen evt.?
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Startknappen er uten tvil på. Har jo slått den av og på flere ganger fra Kornsjø til Oslo, så vet hva "av" og hva "på" er.svein690 skrev:På "start/stopp" knappen, så er det 2 tegn, en halvsirkel med pil på og en runding med et kryss over
Den skal da stå mot halvsirkelen med pil
Det med trillstart er bare for å "tvinge" motoren til å gå rundt, samtidig å bygge opp kompresjon
Er så dumt hvis jeg ikke får den fikset, for det er ikke så lett å få den til verksted heller.
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Bosted: Tranby
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Mc-Oslo og muligens Snellingen
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Kunne prøvd å helt en kork med bensin der pluggen sitter (ta ut pluggen og hell ned) og startgass...?
Leste litt her:
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... 0&start=15
Mange som nevner feil blandingsforhold, at forgassern er vel innstilt. Men den startet vel fint når du kjøpte sykkelen?
Leste litt her:
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... 0&start=15
Mange som nevner feil blandingsforhold, at forgassern er vel innstilt. Men den startet vel fint når du kjøpte sykkelen?
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Visst det blir skikkelig krise og du ikke finner ut av feilen så kan jeg muligens komme og ta en kjapp titt dersom du bor i nærområdet.
Har jo litt erfaring med disse da jeg har hatt en lik i 3 år
Har jo litt erfaring med disse da jeg har hatt en lik i 3 år
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Har du sett om det er gnist på pluggen?
Måten du gjør det på er å skru den ut. Så setter du på igjen plugghetten mens den ennå er løs, holder pluggen inntil motoren mens du kjører starteren. Da skal du se at pluggen gnistrer mens du kjører starteren. Kan nok være lurt å være to stk da en trykker startknappen og en annen holder og ser om pluggen gnistrer. Viktig at pluggen har god kontakt mot godset og at den som holder har gode hansker så en ikke får strøm i seg.
Hvis pluggen er bløt når du skrur den ut så er det lurt å få ut mest mulig av bensinblandingen inne i sylinderen for å få start på den igjen.
Dette gjør du ved å kjøre motoren med pluggen ute. Da blåser du ut mye av bensinen av plugghullet og motoren er lett å turne da kompresjonen er borte uten pluggen montert.
Finn ihvertfall ut om det i det hele tatt er gnist på pluggen i første omgang. Da vet du om det er et elektrisk eller bensinproblem.
Måten du gjør det på er å skru den ut. Så setter du på igjen plugghetten mens den ennå er løs, holder pluggen inntil motoren mens du kjører starteren. Da skal du se at pluggen gnistrer mens du kjører starteren. Kan nok være lurt å være to stk da en trykker startknappen og en annen holder og ser om pluggen gnistrer. Viktig at pluggen har god kontakt mot godset og at den som holder har gode hansker så en ikke får strøm i seg.
Hvis pluggen er bløt når du skrur den ut så er det lurt å få ut mest mulig av bensinblandingen inne i sylinderen for å få start på den igjen.
Dette gjør du ved å kjøre motoren med pluggen ute. Da blåser du ut mye av bensinen av plugghullet og motoren er lett å turne da kompresjonen er borte uten pluggen montert.
Finn ihvertfall ut om det i det hele tatt er gnist på pluggen i første omgang. Da vet du om det er et elektrisk eller bensinproblem.
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Du er en engel! Heldigvis fikk jeg det til!freddy123 skrev:Visst det blir skikkelig krise og du ikke finner ut av feilen så kan jeg muligens komme og ta en kjapp titt dersom du bor i nærområdet.
Har jo litt erfaring med disse da jeg har hatt en lik i 3 år
En liten oppdatering:
Fikk tak i en ny tennplugg som egentlig ikke er ment for aprilia rs 125, men fikk den til å funke. Trillet den i andre gir, og fikk startet den!
Så det var tydeligvis tennpluggen som var problemet. Fikk også tak i en batterilader, så nå er den i garasjen og lader.
Kan ikke si hvor utrolig hyggelig og hjelpsom dere alle sammen er, trives veldig godt her og er kjempe fornøyd!
Tusen takk for hjelpen. Er utrolig takknemlig! Skal ta en tur ut med den imorgen, så håper jeg den er i orden da og. Skal selvfølgelig bytte ut tennpluggen når jeg får den originale i posten. Men som sagt, kan ikke takke nok.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Aprilia RS 125 2008 modell starter ikke
Ikke for å ødelegge gleden din med å endelig fått start, men jeg anbefaler deg på det sterkeste å ikke kjøre med en uoriginal plugg. Med feil gap og feil varmeverdi kan det bli kostbart. Ha is i magen og vent til du får tak i rette pluggen...
Ellers, bra jobbet
Ellers, bra jobbet

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
