Retina Skjerm nødvendig?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Retina Skjerm nødvendig?

Legg inn av LordShaft »

27.000,- med retina og 32gb ram
24.000,- uten retina og 32gb ram

Går du ned til 16gb ram kan du trekke fra 4000,- i pris på begge to. :vs
Ja det er nok mange av mine behov som hadde vert dekket med en pc, men det skal snø rimelig tett før det kommer en pc i hus igjen. Det tar langt mere plass, langt mere ledninger.

Apple sine produkter fungerer så latterlig godt ilag. Alt er plug and play. Å ja, jeg er så crazy at jeg er villig til å betale 10.000,- ekstra for å slippe å tenke eller ha noe styr.

Det er liten tvil om at pc er kommet seg betraktelig i forhold til hva de var. Hadde de strengt talt noe valg? Det har jo vist seg at pris ikke slår brukervennlighet. Jeg har ikke iPhone, bare så det er sagt :lol Men mac har jeg, og det skal jeg ha igjen :redface :prf

Fjeldern
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer

Legg inn av Fjeldern »

LordShaft skrev:27.000,- med retina og 32gb ram

Ja det er nok mange av mine behov som hadde vert dekket med en pc, men det skal snø rimelig tett før det kommer en pc i hus igjen. Det tar langt mere plass, langt mere ledninger.

Apple sine produkter fungerer så latterlig godt ilag. Alt er plug and play. Å ja, jeg er så crazy at jeg er villig til å betale 10.000,- ekstra for å slippe å tenke eller ha noe styr.

Det er liten tvil om at pc er kommet seg betraktelig i forhold til hva de var. Hadde de strengt talt noe valg? Det har jo vist seg at pris ikke slår brukervennlighet. Jeg har ikke iPhone, bare så det er sagt :lol Men mac har jeg, og det skal jeg ha igjen :redface :prf
Det med ledningssurret er sant. Vet HP hadde, ihvertfall før, en modell som pcen var i skjermen også, men tror aldri den ble noen slager.

Hadde jeg ikke så mye problemer med Windows XP heller, men dem ødela mye for seg selv med Windows Vista ihvertfall. Og alt er jo bedre enn vista. Har forsåvidt trua på Windows 10 da den kommer også.
Det som imponerer meg mest med Mac, er batteritiden på demmes bærbare Konkurentene der, som har tilsvarende batteritid, er vel oppe i omtrent samme prisklasse også tror jeg. Men hvis du har sett hvordan den nyeste ser ut innvednig, så er det kanskje ikke så rart heller. 70-80 av all innmat i hele pcen er batteri.

ATWindsor
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Legg inn av ATWindsor »

LordShaft skrev:27.000,- med retina og 32gb ram

Mengden ledninger har ingenting med om det er PC og Mac å gjøre, men at du velger en alt i ett-PC vs en stasjonær. Personlig hadde jeg aldri betalt tusenvis for å slippe å trekke en ledning fra skjermen til PCen (som er det i realiteten du får mindre av ledninger), men i ditt tilfelle har du ikke så mye valg.

Jeg ville valgt 16 gig retina.

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Nå skal jeg ikke deraile tråden mer enn den allerede er :-k men så lenge LordShaft er inkludert i diskusjonen om hvilken fanboy rede som er best, så er det OK :lol

Selv bruker jeg PC hardware, men kjører Linux primært og litt windows.
I jobb sammenheng MÅ jeg ha en del aplikasjoner i windows, men kan løse dette ved å kjøre et virtuelt OS for disse appene.
I skrivende stund har jeg dog windows 7 på jobb laptop, men ender snart opp med en linux/ubuntu install med windows 8.1 i vmware/virtualbox.

Jeg har forsøkt mac og macos (darwin) bygger på FreeBSD så det er ikke helt "ubrukelig" for meg. Men til det daglige arbeid klarer jeg ikke å bruke GUI delen av OS'et. Det har rett og slett for mange begresninger til hva jeg må gjøre for å få jobben gjort.
Men er HELT enig i at MAC/Apple har en langt bedre integrasjon på sine enheter enn hva noen andre har.

Så tilbake til skjermer. Om det skiller "så lite" som du sier mellom retina og ikke på ny maskin, ville jeg klasket på med retina skjerm. Om du kun skal ha EN skjerm å jobbe på.
Ellers står fremdeles min anbefaling om flere skjermer. Du får plass til langt mer oppe og da også langt bedre oversikt i arbeidet. Kommer jo helt ann på hva man jobber med, men for meg er det 100% uunværlig. :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar