Okei, nå som en tankbil har bestemt seg for å vrake Skatestraumtunnelen, og det ser ut til å være en vesentlig del av ruta for å komme frem til Måløy...Hva gjør vi nå? Noen som er kjent i området?
Er det forresten noen som veit om en brukbar android-app for å åpne ruter jeg har lagt opp i google maps? Funker jo ikke å åpne de på telefonen med google maps-appen.
mortenolb skrev:Er det forresten noen som veit om en brukbar android-app for å åpne ruter jeg har lagt opp i google maps? Funker jo ikke å åpne de på telefonen med google maps-appen.
Jeg lastet ned oppdatering til google maps på android telefonen min i dag, der stod det noe om ruter fra pc skulle kunne sees på mobil appen.
Jeg har begynt å bruke Google maps sin veiviser som forteller meg hvor jeg skal kjøre via øretelefonene i hjelmen. Jeg synes den fungerer veldig bra da madammen som snakker holder helt kjeft helt til jeg skal svinge. Enkelt og greit.
Hvis noen lurer så har jeg en TomTom Rider til salgs
Ser dere planlegger og kjøre e39 nordover fra stavanger før dere knekker øst og inn mot sauda. Vil anbefale og legge turen om ryfylke heller, fine mc veier :)
Enten ta ferja fra stavanger til tau, eller kjøre tilbake til sandnes og så følge rv13.
Om dere velger rv 13 fra sandnes og ferjesambande lauvik-oanes så vil jeg anbefale og ta til venstre i første rundkjøringa etter ferjekaia og kjøre gamleveien (fv495), tar 15 min lengre men er en fantastik mc vei, mye mer spennende enn rv13.
Kjør så videre inn mot hjelmeland, enten følge rv 13 helt inn, eller ta en liten sløyfe rett før hjelmeland via fv634, også en fin omvei for mc.
Ta så ferja fra hjelmeland over til nesvik og følg rv13 ett stykke. Ta så av mot gullingen fv 632 og mc indrefielet (om jeg husker rett, kun kjørt der med bil for ei stund tilbake og det var mye svinger..) kjør til du treffer rv 13 igjen og kjør mot sand og ferja over til fv520 mot sauda.
Blir fort 2 ferjer mer, men alle utenom stavanger-tau tar ca 15 min på å krysse. Til gjengjeld har du endel fine mcveier :)
Nå vet jeg ikke når dere skal avgårde men om jeg har fri og det passer kan jeg godt slå følge ett stykke innover oanes/tau-hjelmeland evnt videre på mopeden min :-)
Skal se på forslaget der. Vi har riktignok ikke allverden med tid, og det tar jo litt tid i seg selv. Vil prøve å unngå flere ferjer enn nødvendig også, men skal se på det!
Imorgen er det avreise. Begynner å bli klart, men om noen har noen forslag til ting som er kjekt å pakke som man alltid glemmer, så fyr løs!
Jeg fant ut at jeg skal prøve meg på en liten goldwing-modifikasjon.
mortenolb skrev:Skal se på forslaget der. Vi har riktignok ikke allverden med tid, og det tar jo litt tid i seg selv. Vil prøve å unngå flere ferjer enn nødvendig også, men skal se på det!
Tro meg, Morten, de "ekstra" fergjene der er verd hver krone, om du/dere ønsker en fergjefri tur oppover vestlandet har dere litt av en jobb forran dere Etter min mening er dette en indrefilet av en rute fergjene koster vel 60-70kroner med MC tipper jeg, alternativet er å kjøre fergjefritt over Suleskaret... eller "kose" seg oppover på E39/E134
Skal nok ikke kjøre fergefritt. Har lagt inn flere stykk, men vet ikke om enda flere er innafor i tidsskjemaet. :-)å Du som kjenner alle de flotteste veiene, kunne du lagt opp den nevnte ruta i kartet her? Jeg har aldri vært der borte før, så er ikke flink til å legge opp ruter