Interessant problemstilling...
Selv synes jeg det ser ut som at skruen har borret seg ganske langt inn i dekkbanen.
Muligens dristig å foreslå det, men jeg ville faktisk vurdert å gjøre punkteringen endelig ved å stikke hull for deretter bruke rep.sett, gjerne det fra Biltema, som viser seg å være bra og til å stole på.
Har fått lappet to ulike MC-dekk på denne måten deretter kjørt med disse til de var nedslitt og klare for utskiftning, uten problemer.
simaune møter MC-verden
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: simaune møter MC-verden

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- simaune
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 Moto Cage (2015)
Hmm, det kan være en løsning!
Jeg målte skruen og hullet nå, og det er ca 9 mm dypt. Dekket har bare kjørt i underkant av 5000 km, så det skal jo være godt med gummi igjen på det. Det blir et lite dilemma, for jeg ønsker ikke å potensielt svekke det ytterligere ved å borre dypere (og gjennom). Likevel er det vanskelig å garantere at skaden ikke er potensielt farlig. Setter pris på alle innspill, i hvert fall!
Jeg målte skruen og hullet nå, og det er ca 9 mm dypt. Dekket har bare kjørt i underkant av 5000 km, så det skal jo være godt med gummi igjen på det. Det blir et lite dilemma, for jeg ønsker ikke å potensielt svekke det ytterligere ved å borre dypere (og gjennom). Likevel er det vanskelig å garantere at skaden ikke er potensielt farlig. Setter pris på alle innspill, i hvert fall!
- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Til orientering:
Hvis du skal plugge hullet må du ofte utvide det en del, hvis ikke får du ikke inn pluggen og pluggverktøyet. I reparasjons-settene følger det med en fil/rasp til dette formålet.
...og du har jo ikke hull i dekket ennå...
Hvis du skal plugge hullet må du ofte utvide det en del, hvis ikke får du ikke inn pluggen og pluggverktøyet. I reparasjons-settene følger det med en fil/rasp til dette formålet.
...og du har jo ikke hull i dekket ennå...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Dette er det eneste fornuftige å gjøreAJ skrev:Interessant problemstilling...
Selv synes jeg det ser ut som at skruen har borret seg ganske langt inn i dekkbanen.
Muligens dristig å foreslå det, men jeg ville faktisk vurdert å gjøre punkteringen endelig ved å stikke hull for deretter bruke rep.sett, gjerne det fra Biltema, som viser seg å være bra og til å stole på.
Har fått lappet to ulike MC-dekk på denne måten deretter kjørt med disse til de var nedslitt og klare for utskiftning, uten problemer.

Gjør klart for plugging, og skru skruen helt igjennom før du tar den ut. Så skal hullet renses. De fleste pluggsett skal ha en rensenål for å gjøre gummikantene rene for smuss. Kjør den inn og ut flere ganger, og la lufta få slippe ut av dekket gjennom hullet. På med vulkaniseringsvæsken på pluggen og sett den inn. Dette vil starte en kjemisk prosess mellom dekket og pluggen, og gjøre pluggen bokstavelig talt til en del av dekket. Fyll opp igjen dekket med luft, og skjær av den delen av pluggen som stikker ut med en tapetkniv. Dette er en permanent løsning.
Gjør du ikke dette vil hullet etter hvert fylles med gruskorn og annet dritt, og kan forårsake at gummilagene og corden i dekket kan skille seg, eller at det vil sige luft igjennom.
- Elruts84
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Kontakt:
Settet fra biltema fungerer kjempe. finnes klipp på youtube som viser detaljert hvordan det gjøres. Har prøvd det selv på måten kjellv forklarer. Utmerket.
Velkommen tilbake. Kjør på med bilder og erfaringer. Kjempe kjekk lesing.
Elruts

Velkommen tilbake. Kjør på med bilder og erfaringer. Kjempe kjekk lesing.

Elruts
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

Gid du er heldig! Ingenørlinje i forsvaret! Har selv tenkt å bli marinejeger
.. Men det er vel bare til å spøke med, med tanke på at 2% kom i gjennom i fjord (2 av hundre).. Men jeg vet at når jeg er ferdig med viderående osv, så skal jeg nok ta utdanning i forsvaret