samt luftsuppe og venteboller....

Samt Norturas spesialitet...gammal ku kalt oksestek....kjønnsskifte i dødsøyeblikket

Geiroe skrev:Du må ikke glemme å mørne den i toppboksen, på vei hjem da.
AJ skrev:Jeg gjentar like så godt meg selv nok en gang:
da kona og jeg var på Sverigetur her for ikke lenge siden lagde vi våre egne og høyst enkle baguetter, som egener seg godt som mellommåltid på tur.
Hva slags brødtype og pålegg/tilbehør man velger å bruke får være opp til hver enkelt. Vi valgte baconost på tube og røkt skinke og denne brødtypen, som vi fant på ICA i Sunne i Sverige...:
![]()
Velbekomme!
katana_king skrev:AJ skrev:Jeg gjentar like så godt meg selv nok en gang:
da kona og jeg var på Sverigetur her for ikke lenge siden lagde vi våre egne og høyst enkle baguetter, som egener seg godt som mellommåltid på tur.
Hva slags brødtype og pålegg/tilbehør man velger å bruke får være opp til hver enkelt. Vi valgte baconost på tube og røkt skinke og denne brødtypen, som vi fant på ICA i Sunne i Sverige...:
![]()
Velbekomme!
Gammel tråd (jeg er bare og kiker gjennom) men må slutte meg til denne! På tur så ble denne menyen brukt senest i helga og smaker alltid fortreffelig. En baconost tube (Sverige har forøvrig stort utvalg av disse) eller "törkat rensdyrost" på tube på et grøvbrød smaker heelt fortreffetlig. Har man den luksusen at det er et dagligvarebutikk åpent i nærheten, kan man jo få grønnsaker på smørbrødet også :) Med 1/2 liters pakning med melk tror jeg man har spist det sunneste reisemåltidet man kan få nesten
Busa Trond skrev:![]()
Åååå... dette er godt det![]()
[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... c0d217.jpg[/img]
![]()
[video]https://www.youtube.com/watch?feature=p ... R-Wd4_LqvY[/video]
Kanskje det er voff-voff...Intruder skrev: Og jeg har på spørsmål til driverne fått bekreftet at det ikke er mjau--mjau...
Ett eller annet sted leste jeg rødvin her, men jeg tok visst feil. Det må ha vært innbiltAJ skrev:Dagens meny her i skogkanten til "100-metersskogen":
Reinsdyrsteik med peppersaus, bakt tomat, ovnstekte og krydrede poteter, halvkokte grønnsaker og litt ordinær råkost.
Steika var mør og fin med passe viltsmak og tilbehøret behørig krydret på en måte som gjør at smaken fortsatt sitter i ganen en halv time senere.
Og det liker vi!
Smakelig måltid, helt klart![]()
For egen del var det selvfølgelig rødvin i trestett-glasset her hjemme da viltmenyen ble satt til livsSuperMorten skrev:Ett eller annet sted leste jeg rødvin her, men jeg tok visst feil. Det må ha vært innbiltAJ skrev:Dagens meny her i skogkanten til "100-metersskogen":
Reinsdyrsteik med peppersaus, bakt tomat, ovnstekte og krydrede poteter, halvkokte grønnsaker og litt ordinær råkost.
Steika var mør og fin med passe viltsmak og tilbehøret behørig krydret på en måte som gjør at smaken fortsatt sitter i ganen en halv time senere.
Og det liker vi!
evt abstinens. Har ikke vært mye rødvin det siste halvåret..
![]()
AJ skrev:For egen del var det selvfølgelig rødvin i trestett-glasset her hjemme da viltmenyen ble satt til livsSuperMorten skrev:Ett eller annet sted leste jeg rødvin her, men jeg tok visst feil. Det må ha vært innbiltAJ skrev:Dagens meny her i skogkanten til "100-metersskogen":
Og det liker vi!
evt abstinens. Har ikke vært mye rødvin det siste halvåret..
![]()