
Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Bosted: Sør-Trøndelag
Re: Ny mann
Velkommen til forumet 

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Re: Ny mann
Hei og velkommen til forumet. Håper du finner deg godt tilrette her inne. Så kan du skrive litt mere om deg, eller lese om oss andre her inne... HERgrusomkis skrev:Heisann. Ny mann i forumet. Er 38 år Kjører for tiden en 2011 Husqvarna SM630,
Sykler jeg har eid siden 96 er (i kronologisk rekkefølge:): 86 Suzuki RG250, 88 Yamaha XT350, 86 Honda NS400R, 90 Kawasaki ZXR750, 94 Honda CBR600, 93 Honda CBR 900RR, 90 Kawasaki KR1 250 (roadracingsykkel), 88 Suzuki GSXR 750 ( Streetfighterprosjekt som aldri kom på vegen),Så et opphold på 10 år pga hus familie etc... Suzuki RGV250, 97 Honda CBR600, og nå 2011 Husqvarna SM630.
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Hvem er vi?
Jajaja, så var det min tur til å si litt om meg :-)
Bent Are Fikse heter jeg, bor på Skogsvåg i Sund kommune, på øyen Sotra, rett vest for Bergen. Idyllisk landlig, med en kjørevei til jobben i Bergen som på MC er herlig: består hovedsakelig av svinger og bakker, trenger ikke sprenge alle fartsgrenser for å ha det morsomt
Ikke fullt så herlig om vinteren, så skulle kanskje hatt en jobb hvor jeg kunne gått i dvale om vinteren...
Er å finne på diverse andre forum (tidvis også på NAM, i den grad det ennu er liv der), gjerne de som er rettet spesielt mot de merkene kjøretøy jeg har/har hatt
Begynte min motoriserte 2-hjuls karierre i 1985: Først en Sachs SIS moped. Spell ny. Stolt som f%¤&. Etter 3 dager klinket jeg inn i siden på en bil. Ikke like stolt da... Storebror, som også var MCist den gang, ga meg en pekefinger og en leksjon, så da tok jeg lappen på lettMC. ´80 CB100 K3 kom på tunet, og fikk gleden av å kjøre den i 6 dager før en/noen stjal den med å kappe begge gjerdestolpene sykkelen var låst fast i. Gjett om jeg smilte da formannen i borettslaget kom med regning på reparasjon av gjerdet. Den gang var det jo urealistisk med tyveriforsikring på hundrekubikkere...
Noe fattigere, men enda mer sta, så skrapte jeg alle lommene og fikk i hus et vrak av en ´76 RS100. Det ble min innvielse i mekanikkens verden kan man si... Total stripping av motor, elektrisk og bremser, og fikk jaggu alt sammen uten hjelp av annet enn hukommelsen (samt at jeg plaget vettet av folkene på Arnes motor, spurte og grov om alt mulig). Sykkelen holdt den, uten noe større arbeider. Knappe 50.000KM kjørte jeg den før jeg solgte den. Brukbart langt for en 2-takter fra 1976! 14 dager senere så jeg den, da med herpet motor. Ble litt våt i øyekroken da gitt.
Noen år med litt fra og til på MC, før jeg i 2003 feiret ny jobb med å fleske til med en spell ny Honda Deauville.
Året etter fant jeg damen i mitt liv. På torget i Bergen det skjer
Og slike endringer i status har en tendens til å få konsekvenser. Ikke bare at begrepet "skatten min" får dobbel betydning (skulle kanskje vært en egen post for å trekke fra kvinnelig overforbruk?), men det kommer gjerne litt småtroll poppende fram etterhvert. Så med 2 små og behov for en rugekasse av en bil, og vakuum i kontoen, så måtte nok Deauville-en selges i 2009. Fremdeles hadde vi jo en ´86 FZX700 stående, trøstet jeg meg med. Vel, det ble med trøsten. Det er en fin sykkel det, men det er bare ikke min favoritt. Det er litt mer sånn finværsykkel liksom.
Tiden flyr, og jeg har tatt bussen til jobb en tid nå. Og tro meg: Et halvår på bussene her i distriktet er nok til at man blir desperat. Sånn skikkelig desperat. Jeg MÅ ha "noe" som gjør den lange veien til jobb til noe mer enn bare et nødvendig onde. Så for kort tid siden rablet vi våre underskrifter på en spell ny KTM Duke 125
Siden den er knapt kommet i produksjon ennå, så må jeg (unnskyld, jeg og min kone..) vente til Juni en gang. Men jeg skal klare det. Jeg skal. Jeg skal. Jeg skal.
Vel, nå har vel alle 2 som gadd å starte å lese mitt inlegg, nå sovnet, så da kan jeg vel avslutte for denne gang.
Hei og hopp!
Bent Are Fikse heter jeg, bor på Skogsvåg i Sund kommune, på øyen Sotra, rett vest for Bergen. Idyllisk landlig, med en kjørevei til jobben i Bergen som på MC er herlig: består hovedsakelig av svinger og bakker, trenger ikke sprenge alle fartsgrenser for å ha det morsomt

Er å finne på diverse andre forum (tidvis også på NAM, i den grad det ennu er liv der), gjerne de som er rettet spesielt mot de merkene kjøretøy jeg har/har hatt

Begynte min motoriserte 2-hjuls karierre i 1985: Først en Sachs SIS moped. Spell ny. Stolt som f%¤&. Etter 3 dager klinket jeg inn i siden på en bil. Ikke like stolt da... Storebror, som også var MCist den gang, ga meg en pekefinger og en leksjon, så da tok jeg lappen på lettMC. ´80 CB100 K3 kom på tunet, og fikk gleden av å kjøre den i 6 dager før en/noen stjal den med å kappe begge gjerdestolpene sykkelen var låst fast i. Gjett om jeg smilte da formannen i borettslaget kom med regning på reparasjon av gjerdet. Den gang var det jo urealistisk med tyveriforsikring på hundrekubikkere...
Noe fattigere, men enda mer sta, så skrapte jeg alle lommene og fikk i hus et vrak av en ´76 RS100. Det ble min innvielse i mekanikkens verden kan man si... Total stripping av motor, elektrisk og bremser, og fikk jaggu alt sammen uten hjelp av annet enn hukommelsen (samt at jeg plaget vettet av folkene på Arnes motor, spurte og grov om alt mulig). Sykkelen holdt den, uten noe større arbeider. Knappe 50.000KM kjørte jeg den før jeg solgte den. Brukbart langt for en 2-takter fra 1976! 14 dager senere så jeg den, da med herpet motor. Ble litt våt i øyekroken da gitt.
Noen år med litt fra og til på MC, før jeg i 2003 feiret ny jobb med å fleske til med en spell ny Honda Deauville.
Året etter fant jeg damen i mitt liv. På torget i Bergen det skjer

Og slike endringer i status har en tendens til å få konsekvenser. Ikke bare at begrepet "skatten min" får dobbel betydning (skulle kanskje vært en egen post for å trekke fra kvinnelig overforbruk?), men det kommer gjerne litt småtroll poppende fram etterhvert. Så med 2 små og behov for en rugekasse av en bil, og vakuum i kontoen, så måtte nok Deauville-en selges i 2009. Fremdeles hadde vi jo en ´86 FZX700 stående, trøstet jeg meg med. Vel, det ble med trøsten. Det er en fin sykkel det, men det er bare ikke min favoritt. Det er litt mer sånn finværsykkel liksom.
Tiden flyr, og jeg har tatt bussen til jobb en tid nå. Og tro meg: Et halvår på bussene her i distriktet er nok til at man blir desperat. Sånn skikkelig desperat. Jeg MÅ ha "noe" som gjør den lange veien til jobb til noe mer enn bare et nødvendig onde. Så for kort tid siden rablet vi våre underskrifter på en spell ny KTM Duke 125




Siden den er knapt kommet i produksjon ennå, så må jeg (unnskyld, jeg og min kone..) vente til Juni en gang. Men jeg skal klare det. Jeg skal. Jeg skal. Jeg skal.
Vel, nå har vel alle 2 som gadd å starte å lese mitt inlegg, nå sovnet, så da kan jeg vel avslutte for denne gang.
Hei og hopp!

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvem er vi?
Du verden!fikse skrev:Jajaja, så var det min tur til å si litt om meg :-)
Bent Are Fikse heter jeg,
Året etter fant jeg damen i mitt liv. På torget i Bergen det skjer![]()

Skikkelig artig lesning, fikse

Du er selvfølgelig veldig velkommen hit til MCsiden.no

Kanskje kona di melder seg inn også


Gleder meg til å lese mer fikse fortellinger her inne :-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Hvem er vi?
Du sovnet ikke altsåAJ skrev:Du verden!fikse skrev:Jajaja, så var det min tur til å si litt om meg :-)
Bent Are Fikse heter jeg,
Året etter fant jeg damen i mitt liv. På torget i Bergen det skjer![]()
![]()
Skikkelig artig lesning, fikse![]()
Du er selvfølgelig veldig velkommen hit til MCsiden.no
Kanskje kona di melder seg inn også![]()
![]()
Gleder meg til å lese mer fikse fortellinger her inne :-)

Madammen har mer enn nok med det derre fjasegreiene
](./images/smilies/grrr.gif)


Takk for velkomst! Jeg ser av ymse inlegg her at jeg nok skal overleve sjargongen her

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: Hvem er vi?
Hei Bent Are.
Morsomt å se deg her inne også.
Trodde du la MC-livet på hylla? Nei, det er ikke mulig det, det har jeg også funnet ut.
Hyggelig å se deg her inne, jeg har savnet flere fra Bergen her.
I år må vi vel få til å treffes. Ihvertfall på torget når du får nysykkelen i hus. Gratulere.
Bare prøv å lavære å gå ned på kne foran meg
Morsomt å se deg her inne også.

Trodde du la MC-livet på hylla? Nei, det er ikke mulig det, det har jeg også funnet ut.
Hyggelig å se deg her inne, jeg har savnet flere fra Bergen her.
I år må vi vel få til å treffes. Ihvertfall på torget når du får nysykkelen i hus. Gratulere.
Bare prøv å lavære å gå ned på kne foran meg

Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Hvem er vi?
Se der ja! Long time no see :-)Onsløv skrev:Hei Bent Are.
Morsomt å se deg her inne også.
Trodde du la MC-livet på hylla? Nei, det er ikke mulig det, det har jeg også funnet ut.
Hyggelig å se deg her inne, jeg har savnet flere fra Bergen her.
I år må vi vel få til å treffes. Ihvertfall på torget når du får nysykkelen i hus. Gratulere.
Bare prøv å lavære å gå ned på kne foran meg
Nei, en gang baiker, alltid baiker. Eller noe sånt

Det blir nok noen turer på torget, må kjøre rutine på kaffebonuskortet


Bare slapp av Kristian. Ikke er du pen nok, og puppene dine er altfor slappe

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Hvem er vi?
Hei, og velkommen til mcsiden fikse.
@Onsløv: Jeg er jo bergenser jeg også, bare det at jeg bor ikke der lenger.

@Onsløv: Jeg er jo bergenser jeg også, bare det at jeg bor ikke der lenger.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Hvem er vi?
Hei ,og velkommen . kjekt med flere vestlendinger :-)fikse skrev:Jajaja, så var det min tur til å si litt om meg :-)
Bent Are Fikse heter jeg, bor på Skogsvåg i Sund kommune, på øyen Sotra, rett vest for Bergen. Idyllisk landlig, med en kjørevei til jobben i Bergen som på MC er herlig: består hovedsakelig av svinger og bakker, trenger ikke sprenge alle fartsgrenser for å ha det morsomtIkke fullt så herlig om vinteren, så skulle kanskje hatt en jobb hvor jeg kunne gått i dvale om vinteren...
Er å finne på diverse andre forum (tidvis også på NAM, i den grad det ennu er liv der), gjerne de som er rettet spesielt mot de merkene kjøretøy jeg har/har hatt![]()
Begynte min motoriserte 2-hjuls karierre i 1985: Først en Sachs SIS moped. Spell ny. Stolt som f%¤&. Etter 3 dager klinket jeg inn i siden på en bil. Ikke like stolt da... Storebror, som også var MCist den gang, ga meg en pekefinger og en leksjon, så da tok jeg lappen på lettMC. ´80 CB100 K3 kom på tunet, og fikk gleden av å kjøre den i 6 dager før en/noen stjal den med å kappe begge gjerdestolpene sykkelen var låst fast i. Gjett om jeg smilte da formannen i borettslaget kom med regning på reparasjon av gjerdet. Den gang var det jo urealistisk med tyveriforsikring på hundrekubikkere...
Noe fattigere, men enda mer sta, så skrapte jeg alle lommene og fikk i hus et vrak av en ´76 RS100. Det ble min innvielse i mekanikkens verden kan man si... Total stripping av motor, elektrisk og bremser, og fikk jaggu alt sammen uten hjelp av annet enn hukommelsen (samt at jeg plaget vettet av folkene på Arnes motor, spurte og grov om alt mulig). Sykkelen holdt den, uten noe større arbeider. Knappe 50.000KM kjørte jeg den før jeg solgte den. Brukbart langt for en 2-takter fra 1976! 14 dager senere så jeg den, da med herpet motor. Ble litt våt i øyekroken da gitt.
Noen år med litt fra og til på MC, før jeg i 2003 feiret ny jobb med å fleske til med en spell ny Honda Deauville.
Året etter fant jeg damen i mitt liv. På torget i Bergen det skjer![]()
Og slike endringer i status har en tendens til å få konsekvenser. Ikke bare at begrepet "skatten min" får dobbel betydning (skulle kanskje vært en egen post for å trekke fra kvinnelig overforbruk?), men det kommer gjerne litt småtroll poppende fram etterhvert. Så med 2 små og behov for en rugekasse av en bil, og vakuum i kontoen, så måtte nok Deauville-en selges i 2009. Fremdeles hadde vi jo en ´86 FZX700 stående, trøstet jeg meg med. Vel, det ble med trøsten. Det er en fin sykkel det, men det er bare ikke min favoritt. Det er litt mer sånn finværsykkel liksom.
Tiden flyr, og jeg har tatt bussen til jobb en tid nå. Og tro meg: Et halvår på bussene her i distriktet er nok til at man blir desperat. Sånn skikkelig desperat. Jeg MÅ ha "noe" som gjør den lange veien til jobb til noe mer enn bare et nødvendig onde. Så for kort tid siden rablet vi våre underskrifter på en spell ny KTM Duke 125![]()
![]()
![]()
![]()
Siden den er knapt kommet i produksjon ennå, så må jeg (unnskyld, jeg og min kone..) vente til Juni en gang. Men jeg skal klare det. Jeg skal. Jeg skal. Jeg skal.
Vel, nå har vel alle 2 som gadd å starte å lese mitt inlegg, nå sovnet, så da kan jeg vel avslutte for denne gang.
Hei og hopp!
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Hvem er vi?
Takk for mange hyggelige hilsener - det varmer :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: Hvem er vi?
fikse skrev:Bare slapp av Kristian. Ikke er du pen nok, og puppene dine er altfor slappeOnsløv skrev: I år må vi vel få til å treffes. Ihvertfall på torget når du får nysykkelen i hus. Gratulere.
Bare prøv å lavære å gå ned på kne foran meg

Re: Hvem er vi?
Ja, men du er en sviker, siden du er en utflytterSnikkeren skrev:Hei, og velkommen til mcsiden fikse.![]()
@Onsløv: Jeg er jo bergenser jeg også, bare det at jeg bor ikke der lenger.

Re: Hvem er vi?
Hallo.
Ny her på forumet, og etter det jeg har sett så er det et fornuftig sted å bruke litt tid. Er en 39 år ung gutt som bor på ilseng i hedmark. Mange som har vært her, men da sikkert litt ufrivillig..
Tok lappen for to år siden etter at jeg fikk en xj 750 seca for noen jobber jeg gjorde på en bil. Da måtte jeg ta lappen også syntes jeg. Savnet vel litt en hobby som ikke hadde med bil å gjøre. Driver med det på dagtid så det kan bli nok. Tengte at jeg kunne drive litt med sykkel, noe jeg aldri har gjort før så jeg er helt blank.. Resultatet er at jeg har fått helt dilla:-) kribler etter å kjøre hele tia. Har rukket å kjøpe og fikse litt på en yamaha xs 750 triple som jeg hentet i sverige. Solgte den til en trivelig kar fra ørsta. Kjøpte så en 900rr som jeg har i dag. Er ingen rr-fyr, men synes firebladen er fin. Kjører bestandig pent faktisk! Har blitt mest småturer i distriktet. Lengste jeg har vært er vel ringebu..
Håper det blir noe av treffet som det diskuteres om i en annen tråd her. Jeg møter om jeg kan! Har ikke vært på noe slik enda.
Glad jeg fant dette nettstedet!
Ny her på forumet, og etter det jeg har sett så er det et fornuftig sted å bruke litt tid. Er en 39 år ung gutt som bor på ilseng i hedmark. Mange som har vært her, men da sikkert litt ufrivillig..
Tok lappen for to år siden etter at jeg fikk en xj 750 seca for noen jobber jeg gjorde på en bil. Da måtte jeg ta lappen også syntes jeg. Savnet vel litt en hobby som ikke hadde med bil å gjøre. Driver med det på dagtid så det kan bli nok. Tengte at jeg kunne drive litt med sykkel, noe jeg aldri har gjort før så jeg er helt blank.. Resultatet er at jeg har fått helt dilla:-) kribler etter å kjøre hele tia. Har rukket å kjøpe og fikse litt på en yamaha xs 750 triple som jeg hentet i sverige. Solgte den til en trivelig kar fra ørsta. Kjøpte så en 900rr som jeg har i dag. Er ingen rr-fyr, men synes firebladen er fin. Kjører bestandig pent faktisk! Har blitt mest småturer i distriktet. Lengste jeg har vært er vel ringebu..
Håper det blir noe av treffet som det diskuteres om i en annen tråd her. Jeg møter om jeg kan! Har ikke vært på noe slik enda.
Glad jeg fant dette nettstedet!
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Hvem er vi?
Når du sier at du jobber med bil, antar jeg at du er bilmekaniker.
Du skriver at du er bortimot grønn på mc, men jobber du som mekaniker er det vel ganske lett ?
En sykkel er jo bare en klump av mange mekaniske deler + endel elektriske og elektroniske dingser for å få hele greia
til å fungere, akkurat som en bil eller hvilken som helst maskin.
Du skriver at du er bortimot grønn på mc, men jobber du som mekaniker er det vel ganske lett ?
En sykkel er jo bare en klump av mange mekaniske deler + endel elektriske og elektroniske dingser for å få hele greia
til å fungere, akkurat som en bil eller hvilken som helst maskin.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvem er vi?
Velkommen Werner
Morsom presentasjon
Du tok ikke tilfeldigvis noen detaljbilder av Yamaha'en? Du vet, bilder av triple-motoren osv.

Morsom presentasjon

Du tok ikke tilfeldigvis noen detaljbilder av Yamaha'en? Du vet, bilder av triple-motoren osv.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Hvem er vi?
Hei, werner.
Velkommen til mcsiden. Kjekt at flere tar steget og blir aktive medlemmer her.
Hvis du jobber med å skru på bil, så får du vel til det meste selv på mc'en. Og er det noe du lurer på, så er det bare å spørre. Det er stort sett alltid minst en som kan svare deg på det du lurer på.

Velkommen til mcsiden. Kjekt at flere tar steget og blir aktive medlemmer her.

Hvis du jobber med å skru på bil, så får du vel til det meste selv på mc'en. Og er det noe du lurer på, så er det bare å spørre. Det er stort sett alltid minst en som kan svare deg på det du lurer på.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Hvem er vi?
Velkommen hit werner!
Du bor jo bra til for å kjøre til Vormsund på kaffetreff på onsdager. Jeg bor akkurat litt for langt unna, men jeg har bestemt meg for å ta en tur i år også. Der treffer du uansett mange hyggelige mennesker, og helt sikkert noen forumister også. Bare se etter MCsiden.no logoen
Du bor jo bra til for å kjøre til Vormsund på kaffetreff på onsdager. Jeg bor akkurat litt for langt unna, men jeg har bestemt meg for å ta en tur i år også. Der treffer du uansett mange hyggelige mennesker, og helt sikkert noen forumister også. Bare se etter MCsiden.no logoen

Det er det samme for skylda hvem som har den...
Re: Hvem er vi?
Har faktisk tenkt på å ta en tur til vormsund. Akkurat passe tur på kveldstid.
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Bosted: Sør-Trøndelag
Re: Hvem er vi?
Velkommen til forumet vårt werner, hyggelig at flere finner veien til osswerner skrev:Har faktisk tenkt på å ta en tur til vormsund. Akkurat passe tur på kveldstid.

Har selv vært på Vormsund for en kaffekopp eller to der. Motorsyklister er sosiale "dyr" og jeg er sikker på at om du tar kontakt med noen av de, er de raske med å ta deg inn i samholdet


2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Hvem er vi?
Velkommen Werner! Ja, tror dette er et fint sted å lurke rundt. Virker som det er endel "oldfarts" her, og det er ingen ulempe når du selv er ferdig med fjortisalderen
Du skriver at du mekker bil, da er du kanskje bilmekaniker? MC er ikke så veldig forskjellig, men litt er det.
;)

Du skriver at du mekker bil, da er du kanskje bilmekaniker? MC er ikke så veldig forskjellig, men litt er det.
- Noe svakere elektrisk
- Noe mindre toleranser i motor og drivverk (og derved større behov for nøyaktighet og renslighet når man skrur) enn det som tradisjonelt finnes i en ordinær bilmotor (skjønt, nyere biler ligner mer og mer i så måte)
- Gjerne dobbelt så mye HK pr cc i forhold til bil, så større behov for korrekt service og velfungerende smøre/kjølesystem.
- Krever mye mer av deg som sjåfør, men gir også tifold tilbake

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: Hvem er vi?
Takk for det
Har noen bilder av xs'n, men det spørs hvor detaljerte de må være.
Kommer til å spørre med en gang jeg lurer på noe ja..og det blir det helt sikkert.. Den xs'n gjorde jeg faktisk litt på. Skiftet pakning bak motordeksel venstre side b.l.a. Firebladen har jeg loddet sammen igjen turtelleren inv. Xj'n la jeg opp igjen lysnettet, gjorde om fronten litt, pusset og lakkerte selv. Har da gjort noe da jeg tenker meg om.
Har skrevet dette før her, men fra tlf så det spørs om det forsvant..

Har noen bilder av xs'n, men det spørs hvor detaljerte de må være.
Kommer til å spørre med en gang jeg lurer på noe ja..og det blir det helt sikkert.. Den xs'n gjorde jeg faktisk litt på. Skiftet pakning bak motordeksel venstre side b.l.a. Firebladen har jeg loddet sammen igjen turtelleren inv. Xj'n la jeg opp igjen lysnettet, gjorde om fronten litt, pusset og lakkerte selv. Har da gjort noe da jeg tenker meg om.
Har skrevet dette før her, men fra tlf så det spørs om det forsvant..
Re: Hvem er vi?
Merket at det elektriske var litt forskjellig fra bil da jeg satte på to lamper på xj'n. Lysnettet smeltet! Det er vel to lamper på den originalt men de går ikke på samme.
Nå er ikke el nettet på nyere bil så stabilt heller. Skrur på et gammelt engelsk merke med stort sett 4wd, og der skjer det mye rart.
Er nok et bra sted å "lurke" rundt dette ja. Har vært litt andre steder, men følte med ikke på samme nivå.. Gikk litt mer på andre ting der.
Får ta meg en tur til vormsund da det blir tid en onsdag. Mange fra oppi her som pleier å dra dit tror jeg.
Nå er ikke el nettet på nyere bil så stabilt heller. Skrur på et gammelt engelsk merke med stort sett 4wd, og der skjer det mye rart.
Er nok et bra sted å "lurke" rundt dette ja. Har vært litt andre steder, men følte med ikke på samme nivå.. Gikk litt mer på andre ting der.
Får ta meg en tur til vormsund da det blir tid en onsdag. Mange fra oppi her som pleier å dra dit tror jeg.
Re: Hvem er vi?


- KawaSuki
- Innlegg: 83
- Registrert: 06 mai 2011, 22:27
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
- Bosted: Halden/Tistedal
Re: Hvem er vi?
Hei ! jeg heter Øyvind og er flyktning fra Stavanger , nå bosatt i Tistedal/Halden .
Siden jeg er født tidlig på 50-tallet , har jeg begyndt å " gå meg til " .
Fikk Mc- lappen ( lett ) i 68 , og kjørte litt en del år , med div.sykler .
I siste halvdel av 90-tallet var jeg bosatt i Spania , og begyndte forsiktig med en Suzuki 250 .
Deretter gikk det fort oppover til en Sporstster 883 for så å ta steget opp til en Fat Boy 1340-99mod. .
Etter noen år på østlandet , kjøpte jeg en Virago 1100 , lettkjørt og grei sykkel for en som ikke " rager "
særlig høyt over havflaten . Etter kort tids " øvelseskjøring " , begyndte intressen å bevege seg mot noe mer sportslig .
Liker best å holde meg unna E6 , og andre " hovedveier " .
En fin Suzuki 750 GSF , med lav km. dukket opp på nettet , adresse Harstad , så da var det å ta bussen fra Halden
til Gardermoen , for så å ta flyet til Evenes . Sykkelen ble kjøpt ! .
Turen nedover gikk med siste ferja klokka halv to på natta sør for Harstad , ( Lødingen ) , for så å kjøre på direkten
til Trondheim , ca 100 mil . deretter to kjempefine dager i Trondheim , før hjemturen fortsatte til Halden .
Kjempefin sykkel for meg , som var vant med customsykkel , også på grunn av at den passet min anatomi .
Siden jeg begynner å dra på årene ble den allikevel litt slitsom på langtur , noe jeg var klar over før kjøpet .
Sykkelen ble solgt uten tap , og jeg kjøpte en Bandit 1200 SA 06 mod. , registrert i 2008 kjørt 230 mil , med full pakke .
Kjørestillingen på Banditten passer meg , meget godt .
Da jeg oppholder meg i Thailand 3-mndr. i året , kjøpte jeg meg en Kawasaki Er 6 F der , med toppboks , får man
med seg det nødvendige for en ukes tur der . Har kjørt 11000 km der på to vintre .
Da jeg ikke har " Kjerring og unger " , må jeg fordrive tiden med noe fornuftig ! .
Kawasuki
Siden jeg er født tidlig på 50-tallet , har jeg begyndt å " gå meg til " .
Fikk Mc- lappen ( lett ) i 68 , og kjørte litt en del år , med div.sykler .
I siste halvdel av 90-tallet var jeg bosatt i Spania , og begyndte forsiktig med en Suzuki 250 .
Deretter gikk det fort oppover til en Sporstster 883 for så å ta steget opp til en Fat Boy 1340-99mod. .
Etter noen år på østlandet , kjøpte jeg en Virago 1100 , lettkjørt og grei sykkel for en som ikke " rager "
særlig høyt over havflaten . Etter kort tids " øvelseskjøring " , begyndte intressen å bevege seg mot noe mer sportslig .
Liker best å holde meg unna E6 , og andre " hovedveier " .
En fin Suzuki 750 GSF , med lav km. dukket opp på nettet , adresse Harstad , så da var det å ta bussen fra Halden
til Gardermoen , for så å ta flyet til Evenes . Sykkelen ble kjøpt ! .
Turen nedover gikk med siste ferja klokka halv to på natta sør for Harstad , ( Lødingen ) , for så å kjøre på direkten
til Trondheim , ca 100 mil . deretter to kjempefine dager i Trondheim , før hjemturen fortsatte til Halden .
Kjempefin sykkel for meg , som var vant med customsykkel , også på grunn av at den passet min anatomi .
Siden jeg begynner å dra på årene ble den allikevel litt slitsom på langtur , noe jeg var klar over før kjøpet .
Sykkelen ble solgt uten tap , og jeg kjøpte en Bandit 1200 SA 06 mod. , registrert i 2008 kjørt 230 mil , med full pakke .
Kjørestillingen på Banditten passer meg , meget godt .
Da jeg oppholder meg i Thailand 3-mndr. i året , kjøpte jeg meg en Kawasaki Er 6 F der , med toppboks , får man
med seg det nødvendige for en ukes tur der . Har kjørt 11000 km der på to vintre .
Da jeg ikke har " Kjerring og unger " , må jeg fordrive tiden med noe fornuftig ! .
Kawasuki
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Hvem er vi?
Velkommen KawaSuki 

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)