Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Dexter »

Siden vår alles venn Globe slet litt med å komme så tenkte vi nå likevel å gjøre plass til også på et av bildene. Her kan du lime inn et bilde av deg selv så kan du late som at du også var med :knegg :thumleft
Bilde

Hvis du lurer på hvor du står så er det bare å følge fingern til AJ :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - bilde til ære for Globe

Legg inn av Globe »

:lol :lol Her blir det å leke seg litt med Photoshop...I'll be there ;e :lol

Mange takk for bildet :=D> :thx

Brukeravatar
Dexter

Re: Dexter's laboratory - bilde til ære for Globe

Legg inn av Dexter »

I går ble det en dags-tur til Fredrikstad for å besøke Norgestreffet. Etter noen minutters planlegging dagen før avtalte jeg og merce å kjøre ilag nedover. Vi møttes på Shell Skollenborg for avreise kl. 0900 sharp!
[album]609[/album]
Her kommer merce kl. 0859 (all klaring er god klaring ;e )

Vi kjørte først til Bilrema på Lierstranda, jeg måtte kjøpe meg en skivelås - bare for sikkerhetsskyld. Billig forsikring, om enn ikke at de beste så er det nå bare ikke å trille bort sykkelen da...

Deretter kjørte vi gjennom Oslofjord-tunnelen og stoppet på en Shell ikke så lenge etter at vi kom over på E6. Dette passet bra siden det akkurat da kom en liten regnskur. Etter en kopp kaffe fortsatte vi videre. Siden ingen av oss er spesielt kjent på disse veiene var eneste holdepunkt for oss at vi skulle til Fredrikstad og vi skulle inn på vei 110. Første avkjørsel merket med vei 110 ble fulgt. Dette var tydeligvis ALT for tidlig, men vi fulgte den til vi nesten sto midt i Fredrikstad sentrum. Først da var det mulig å få øye på noe som kunne minne om merking til Norgestreffet. Merkingen var riktignok litt mangelfull, så vi kjørte litt frem og tilbake før vi endelig fant frem. Tenk å ikke få til noe så enkelt som å merke veien til treffet! Jaja, vel fremme så det meste litt tilfeldig ut, men vi fikk nå parkert og fikk betalt oss inn på dagspass.

På treffplassen var det enda en del folk som ikke hadde avsluttet festen. Vi traff også på mekkern som var i gang med frokost nummer 2, etter å ha spasert bort på Bilrema etter nytt batteri. Han hadde visst fått nådestøtet akkurat da han skulle kjøre sykkelen til oppmerket område ;e Bra Bilrema ikke er så langt unna.

Vi traff også på Fru Rogg og gizmodude. Noe senere kom også Rogg som hadde måttet foreta noe nødredning av lavvo. Det blåste nokså friskt der kan man si. AJ og BakPå kom også etterhvert og vi fikk nå utvekslet både visittkort og nødvendige høflighetsfraser :prf Siden jeg har en del familiære forpliktelser så var det bare å pakke meg hjem igjen etter en stund. merce ble igjen så returen ble heller ensom.

Alt i alt en fin dag, litt regn og en del vind på turen, men det gikk greit. rulla 36mil før jeg var hjemme igjen. Fylling viste et forbruk på 0,4 l.pr.mil. Noe høyere enn normalt, men dette skyldes nok noe høyere hastighet på E6 og vind.

Brukeravatar
Dexter

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Dexter »

Fikk forresten besøk av Gammelgutt her om dagen. Det var hyggelig.

Til alle dere som ferdes forbi her, stikk gjerne innom! PM for mobilnummer og kart/adresse.

Bilde
"Il tempo petit" på besøk hos "Lille Grønne"

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Alzheimer light?.

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:Alzheimer light?.
Hæ? :scratch

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev:
Møtte du ikke fler på treffet?.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:
Dexter skrev:
Møtte du ikke fler på treffet?.
Snakket med deg også vel, regner jeg med? ;-);) Vi møtte i hvert fall Dexter og merce rett etter at vi snakket med deg.

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Nå er det en som er fornærmet Dex - d må rydde opp i dette snarest :[-X

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Duville skrev:Nå er det en som er fornærmet Dex - d må rydde opp i dette snarest :[-X
Tja, er enda litt forvirra, men traff altså Gammelgutt også på Norgestreffet, og til alle som ikke er nevnt så er dere ikke glemt! :knegg

Pollti

Legg inn av Pollti »

Dexter, hva heter den sjappa i Kongsberg som selger Castrol ? Ligger i et varehus. Jeg tror du har vært der og smørt opp hjernebarken så ingenting fester seg. :knegg

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Pollti skrev:Dexter, hva heter den sjappa i Kongsberg som selger Castrol ? Ligger i et varehus. Jeg tror du har vært der og smørt opp hjernebarken så ingenting fester seg. :knegg
Nå blir jeg faktisk svar skyldig... Her er bare ett kjøpesenter og det er Stor Torget. Her VAR torshov bilrekvisita, men de er erstattet av Clas Ohlson. Vet ikke om andre der som selger Castrol. Men det er jo flere sjapper som likevel kan ha slikt i Kongsberg... Jeg kjenner dessverre ikke til hvem... Kawaspesialisten i Porsgrunn pusher visstnok Castrol

Brukeravatar
merce
Motorsykkelen din: honda vfr800 1998

Legg inn av merce »

bildeleksperten ved næringsparken og mekonomen har castrol olje :thumleft
Kjørelengde MC 2010: 8800 km (oppdatert 15.08.10)

I dag skal jeg gjøre ingen ting, gjorde det i går også, men ble ikke ferdig. :)

Pollti

Legg inn av Pollti »

Da uler jeg dit ved første anledning. Ikke mere TTS igjen. ](*,)

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Jajaja, da har jeg vært på tur til Holmestrand i dag. Der ble det øvelseskjøring og grunnleggende opplæring hos Figmo. Vi kjørte en liten tur til Sande og tilbake til Holmestrand igjen. Tror den mannen kunne latt gliset gå helt rundt om han hadde vært uten ører. Det var tydelig at dette var første turen, men må si lærekurven var bratt!

For å ta det første først. Vi kjørte med 2 sykler siden vi overstiger hans sykkels lovlige vektgrenser med oss to på. Da er det lov å kjøre bak med vest+L+kommunikasjon. Dette hadde vi naturligvis så når alt var på plass så var det bare å komme seg på veien. Det gikk litt i rykk å napp i starten. Vi kjørte til Hof først. Der er det en stor parkeringsplass ved skolen som var tom så her tok vi en liten runde med start-stopp-clutch-tilvenning. Vi tok litt svinger, kontrastyring, krypkjøring og nødbrems. Så tok vi en liten "kjøreteori"-runde med sporvalg og da spesielt sporvalg i svinger. Dette så jeg jo manglet fullstendig på den lille turen fra Holmestrand. Da vi etter dette kjørte videre mot Sande var det betydelig og merkbare endringer å spore! :thumleft

Med kommunikasjon er det jo enkelt å gjøre enkelte korrigeringer underveis, noe vi også gjorde. Da vi kom til Sande tok vi en Urge-extreme på YX-stasjonen før vi kjørte litt ut mot Berger for å skue på badenymfene :knegg

Hjem-turen gikk enda bedre og den verste stivheten begynte tydeligvis å gi seg litt hos Figmo. Jeg tro han var fornøyd med å få kommet litt i gang med kjøringen. Jeg har lovet han flere turer så dette blir nok bra til slutt. Håper jo at dette hjelper litt på når han begynner på kjøreskolen, men jeg må nok være svært forsiktig med å ikke feil-lære eller la han få uvaner som kan komme i veien når han skal ta lappen da.

Tror nok vi snart ha enda en MC-entusiast på veiene!

Hva angår kommunikasjon så er nok konklusjonen etter denne turen at vi bør ha noe som er beregnet for MC. Vi hadde nå PRT-radioer med VOX. Voxen er ikke bufret og det er ikke støyfilter så det ble litt klipping og vindstøy, men det fungerte nå likevel. I nøden spiste fanden fiskekaker. :scratch

Jeg vurderer Scala Rider 4, da skulle jeg vel være kompatibel med de fleste tenker jeg.

Min tur i dag ble da totalt 19 mil. Fin tur, fint vær, fint selskap. Bare topp!

(Beklager Globe, jeg glemte å ta bilder)

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Dexter skrev:(Beklager Globe, jeg glemte å ta bilder)
:sorry

Kommunikasjon:Hva med mobil med ørepropp og bruk av telefoner med "Fri Famile" :-k for øvelseskjøringen, mener jeg :scratch

Har vel lest en plass at det ikke var helt tilsterkkelig for å dekke kravet om kommunikasjon :-k

Scala Rider G4 er topp (god rekkevidde)...men den laaaaangt rimeligere Q2 fungerer også godt, inntil ca. 300 meter (Det står 500 meter på "pakka" men det stemmer ikke har jeg erfart)

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Dexter skrev:

Med kommunikasjon er det jo enkelt å gjøre enkelte korrigeringer underveis, noe vi også gjorde. Da vi kom til Sande tok vi en Urge-extreme på YX-stasjonen før vi kjørte litt ut mot Berger for å skue på badenymfene :knegg
For de med Facebook, så er badenymfene på Berger her: http://www.facebook.com/home.php?#!/gro ... ref=search" onclick="window.open(this.href);return false; men krever innmelding :b_c:
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

rogg skrev:
Dexter skrev:

For de med Facebook, så er badenymfene på Berger her: http://www.facebook.com/home.php?#!/gro ... ref=search" onclick="window.open(this.href);return false; men krever innmelding :b_c:
Dette var NESTEN god nok grunn til å melde seg inn i Fjæsboka... Men gjorde jeg det? Njet.. :[-( :lol
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Du koser deg vel med siste nummeret av Alle Ville Menn du og ? :D

Brukeravatar
cheron

Legg inn av cheron »

Pollti skrev:Du koser deg vel med siste nummeret av Alle Ville Menn du og ? :D
Yes sør! :lol
You'll never walk alone

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Så ble det tur til Vindfjelltunet i går. Satt og spiste middag da telefonen ringte kl. 1715. Figmo og et par kompiser var klare for tur og lurte på om ikke jeg også ville komme. Jeg hadde ikke tenkt på dette i det hele tatt, men tok mot til meg og spurte ØKH om "lov". Joda det var greit. MEN, vi skulle møtes på Hvittingfoss og de kjørte fra Holmestrand kl. 18. Her var det ikke mer enn tida og veien. Jeg slengte avgårde en SMS til 2000touring og KentR (beklager merce, glemte deg i farta). KentR svarte og vi klarte å møtes på Shell Skollenborg noen minutter før kl. 18. Vi satte kursen mot Hvittingfoss hvor vi faktisk måtte vente litt før Figmo og co. kom sigende. Derfra ble det strakaste vegen til Vindfjelltunet hvor det var masse fine sykler å skue. Første jeg la merke til og som jeg faktisk klarte å parkere ved siden av var gammelgutt. Jeg ble jo overrasket da OleB plutselig sto der iført MCsiden uniform.

Som noen sikkert har fått med seg så ble vi "overtalt" av gammelgutt til å kjøre 306 på hjemturen. Jeg har vel også allerede kommenter hva jeg synes om det. Det kan leses her.

[album]667[/album][album]668[/album]

På denne noe omtalte returen svinge vi innom Cheron. Etter litt brumming med syklene kom han ut på trappa iført noe som...ja...dere kan jo se selv, men det er riktig som Gammelgutt skriver - vi ble bokstavelig talt JAGET! :lol

[album]669[/album]
Vi lar bilde tale for seg selv... (publisert etter tillatelse fra Cheron under forutsetning at jeg skrev at vi ble jaget) Han påsto han så på fotball, men jeg vet nå ikke heeeeelt :knegg

Vel, nok om det. Fin tur i fint vær og med kjempeflott selskap!

Turens kilometer ble: 172

Brukeravatar
cheron

Legg inn av cheron »

Komme her på døra midt under semifinalen i fotball VM?! Respektløs! :[-(

Nåda, velkommen tilbake når det ikke er fotball på tv, da blir det kaffe på verandaen :thumleft
You'll never walk alone

Brukeravatar
merce
Motorsykkelen din: honda vfr800 1998

Legg inn av merce »

eg slengte avgårde en SMS til 2000touring og KentR (beklager merce, glemte deg i farta). KentR svarte og vi klarte å møtes på Shell Skollenborg

det går greit det veit du , jeg måtte jobbe i går jeg :doh

ser ut til at jeg har en dårlig tendens til å dra på meg jobb på tirsdager og onsdager :dontknow

trur det må en endring til etter ferien som starter i morra kl 16.00 sharp :prop:

da blir det tur på hytta på lørdag (eller søndag) når bare jazzølet har gått ut av kroppen :prf
Kjørelengde MC 2010: 8800 km (oppdatert 15.08.10)

I dag skal jeg gjøre ingen ting, gjorde det i går også, men ble ikke ferdig. :)

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Da er kameraet mitt ankommet i dag! Her er åpningsseremonien :knegg

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Q2vfeu8YF4g[/video]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Flott video!
Venter spent på fortsettelsen og god brukerveiledning.
Jeg tror nemlig jeg trenger no' sånt etter å ha prøvd meg fram med samme type kamera uten å skjønne altfor mye... :sk?
Men det har ingenting med kameraet å gjøre... Har nok heller med min innsikt i denslags duppedingser å gjøre i stedet... :-J
Men ved hjelp av atskillig mer kompetente familiemedlemmer regner jeg med å ta dette hendige kameraet i bruk sånn etter hvert, ja... :janikk

Svar