Hehe vil tro du kan dra større henger med StelvioenAJ skrev:Men ikke samme trekkraft/moment som Stelvio'en, vil jeg tro...Kawagutten skrev:MT var god den også og selvfølgelig mer power som gjorde den veldig artig.

Hehe vil tro du kan dra større henger med StelvioenAJ skrev:Men ikke samme trekkraft/moment som Stelvio'en, vil jeg tro...Kawagutten skrev:MT var god den også og selvfølgelig mer power som gjorde den veldig artig.
Jeg var på vinter lager hvor jeg har min MC sammen med et par andre kompiser. Den ene har nettopp kjøpt en 2009 Stelvio, som han importert fra Tyskland. Jeg er ikke kjent med kostnader for en slik maskin, men han har betalt kr 109.000 inkl. moms, toll og alt annet avgifter. Hans Guzzi ser ut som den er helt ny, en praktfull eksempel. Lyden er helt noe annet. Meget komfortabel sitte stilling. Det eneste feil var venstre fot peg som er alt for nær gir skift pedal, men jeg regne med at det kan modifiseres. Jeg ble imponert.L-NA skrev:Artig lesing fra en som er tydelig begeistret.
Kjenner meg faktisk litt igjen :-)
"2014 Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX ABS Reviews
First Time Owner of a Moto Guzzi
By John Berrington(Owner), Jan. 13, 2015
4.254.254.254.254.25
What a motorcycle. From first seeing it to riding it and owning it. What a change from BMW F800GS to Moto Guzzi Stelvio NTX. Believe me I have ridden plenty adventure motorcycles and eventually decided on the NTX. I cannot say what it was for this decision but it must have been the character, feel, smell, look and the build quality that changed my mind, and the value for money. Ride it and you will know what I am on about. I have done 9000km in 4 months now and have had one problem with the bike. The battery went dead on me because of an wire that came of the alternator. This was promptly repaired by Moto Guzzi. I have received an average of 17km/lt for urban and highway travelling combined. The bike feels light when on the move and handles extremely well. It is very capable off-road. The foot pegs are a bit on the small side but this can be changed with aftermarket pegs."
http://www.motorcycle.com/specs/moto-gu ... x-abs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Stelvio vil nok gjenoppstå. Og det blir spennende å se om hvor mye den vil beholde av sitt gode gamle DNA...L-NA skrev: 12 jun 2017, 08:18 http://www.cycleworld.com/aprilia-capon ... o-4#page-3
Ja. ja. Slik gikk det.![]()
Ja, det kan fort skje her også hvis Guzzi kommer sterkt tilbake med en Stelvio eller en fristende sportstouring modellL-NA skrev: 12 jun 2017, 08:35 Krysser både fingrer og tær for at du har rett, og i så fall er jeg redd for at det blir sykkelbytte. :-)
Litt sent ut med svar, men jeg fikk beskjed om at jeg kunne bruke xx/40 motor olje fra en godt kjent Guzzi forhandler, de bruke jeg ikke mer.Fidel skrev: 16 mar 2012, 22:49 Lillebror MC på Ås har en Stelvio 1200 som jeg er ganske sikker på at du kan få prøve. Det er ikke NTX-modellen, men den er lik på alle viktige punkter.
Oljeforbruk: Ikke målbart. I alle fall ikke mellom servicene. Men obs: Man MÅ bruke XX-60-olje! Hvis serviceverkstedet sier at "det holder med XX-50 i vårt kalde klima": Bruk aldri mer det verkstedet, kjøp Agip 10-60 Sint, bytt oljen fortere enn svint, og finn deg et ordentlig verksted neste gang (Askim MC på Mysen er veldig flinke, men det finnes flere dugende verksteder, og Guzziene er lette å skru på).
Mye positivt om MG Stelvio i den saken, ja.L-NA skrev: 18 jun 2019, 22:25 https://ultimatemotorcycling.com/2019/0 ... etro-test/
Ser ut til at denne holder seg bra... :-)
Savnet ble for stort.AJ skrev: 18 jun 2019, 22:41Mye positivt om MG Stelvio i den saken, ja.L-NA skrev: 18 jun 2019, 22:25 https://ultimatemotorcycling.com/2019/0 ... etro-test/
Ser ut til at denne holder seg bra... :-)
Og jeg er enig i det meste.
Har selv kjørt Stelvio i bl.a. Timmelsjoch og Stelvio passene i tillegg til Grossglockner og kan på ingen måte si at disse høydene påvirket sykkelen på noen måte som jeg merket.
Ellers funket den helt utmerket og virket i sitt livs best form i mer lavereliggende strøk med tildels svært høye sommertemperaturer.
En fantastisk sykkel å kjøre i slike forhold i både alpene og i lavlandet i Italia!
Kjenner at jeg savner min 2012 modell når jeg skriver dette...![]()
Jeg er hjemme i hele dag, så har dere tid så send meg gjerne helst en melding om når du regner med å være på Roa.L-NA skrev: 22 jun 2019, 10:08 Ja. Det hadde vert hyggelig. Vet ikke helt tidspunkt for når vi er der, men ringer deg gjerne og tar en prat på Roa om det passer slik.
Uffda...!L-NA skrev: 04 feb 2020, 21:54 I instrument panelet lyser "SERVICE" mot meg. Feil melding er. Coil 2 error DC GND ECU 25.
Men spørsmålet mitt er om det er noen her inne på MC siden, som vet - eller kjenner til verksteder (mellom Bergen og Stavanger)hvor det jobber mekanikere som har god kjennskap til Guzzi?
Alternativet mitt er enten Hadeland MC, eller Haugen Motor i Stryn. Begge er 7 timers tur i hver sin rettning.
Sigma Motor solgte jo Guzzi for endel år tilbake, (var like før jeg kjøpte en Griso der) kan være de kan hjelpe? En kamerat av meg jobbet hos Signa, og han er "Guzzi-skada" langt inn i sjela. Er du med i noen Guzzi-grupper på Face? (om du er på fjesboka da)L-NA skrev: 04 feb 2020, 21:54 En gang Guzzi, - altid Guzzi. Dette er ikke mine ord, men like fullt så skjønner jeg utsagnet. Selv så synes jeg det var herlig å få ny Guzzi tilbake i garasjen.
Men ikke bare solskin. Hovedårsaken til at jeg ikke kjøpte ny Stelvio i 2015, var tilgangen på service her jeg bor. Og nå får jeg igjen oppleve dette.
I instrument panelet lyser "SERVICE" mot meg. Feil melding er. Coil 2 error DC GND ECU 25.
Men spørsmålet mitt er om det er noen her inne på MC siden, som vet - eller kjenner til verksteder (mellom Bergen og Stavanger)hvor det jobber mekanikere som har god kjennskap til Guzzi?
Alternativet mitt er enten Hadeland MC, eller Haugen Motor i Stryn. Begge er 7 timers tur i hver sin rettning.
Jeg har hatt sykkelen inne hos lokale MC service, men det ønsker ikke begynne å lete etter feil, da det frykter at dette kan ta lang tid, og dyre timer å finne ut av..
Noen som vet, eller kjenner til en dyktig Guzzi mekaniker på Sør Vestlandet??