JRO skrev:
Så da er spørsmålet hvor kraftig er deres bakbrems, bruker dere bakbrems aktivt. Jeg erfarer at motorbrems og forbrems er det som brukes 95 % av tiden når jeg er ute å kjører. Bakbrems brukes nesten ikke. Men på bane merket jeg at bakbrems også er viktig i enkelte situasjoner, spesielt kanskje i nødbrems situasjoner. Hva mener dere?
Nevner først at jeg aldri har opplevd fenomenet du beskriver på Stelvio'en. Og må si jeg synes det er rart at bremsevæsken farges så fort på så kort tid som på Multistada'en...
Så til bruk av bakbremsen: den bruke jeg kanskje oftere enn mange andre her inne, virker det som. Jeg kombinerer nemlig denne ganske ofte med forbemsen, men med kraft på forbremsen, selvfølgelig. Syns slik kombi-bremsing gir god og retningstabil nedbremsing.
Bruker også bakbremsen, ved behov, ved krypkjøring. Og opplever at dette gir bedre kontroll over sykkelen og god retningstabilitet i lav krypkjøringsfart der jeg kan holde flyten sånn noenlunde uten å måtte clutch-kjøre.
Er for øvrig bare å erkjenne at big block Guzzi'er ikke skriker etter å kjøre mye i kø...