Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Ble vist en bitteliten tur i dag også :)

Et lite bilde fra turen:
bevo.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Kommer i skrivende stund fra Biltema hvor jeg kjøpte en liten skinntaske til å ha bak på sykkelen som mikrofonen kan være i. Jeg kjøpte også skugummi som jeg har kuttet til samt stripset slik at jeg kan dytte mikrofonen inn i skumgummien for så og legge den ned i vesken.

Gjorde en liten test nettopp men ble ikke helt fornøyd. Feilen ligger nok i at jeg har på "auto level" på denne mikrofonen. Sykkelen går ganske stille uten gasspådrag, men når jeg drar på er dte rene infernoet av lyd. Dette gjør at denne auto innstillingen går berserk, så denne må jeg stille inn på et manuelt nivå tror jeg. Dette krever dog ytterligere testing.

Selve luftmotstanden og problemene rundt dette er dog løst. Jeg nermer meg vertfall:)

Her er noen bilder av løsningen jeg kom opp med:
mic4.jpg
mic3.jpg
mic2.jpg
mic1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev:Kommer i skrivende stund fra Biltema hvor jeg kjøpte en liten skinntaske til å ha bak på sykkelen som mikrofonen kan være i. Jeg kjøpte også skugummi som jeg har kuttet til samt stripset slik at jeg kan dytte mikrofonen inn i skumgummien for så og legge den ned i vesken.

Gjorde en liten test nettopp men ble ikke helt fornøyd. Feilen ligger nok i at jeg har på "auto level" på denne mikrofonen. Sykkelen går ganske stille uten gasspådrag, men når jeg drar på er dte rene infernoet av lyd. Dette gjør at denne auto innstillingen går berserk, så denne må jeg stille inn på et manuelt nivå tror jeg. Dette krever dog ytterligere testing.

Selve luftmotstanden og problemene rundt dette er dog løst. Jeg nermer meg vertfall:)

Her er noen bilder av løsningen jeg kom opp med:
mic4.jpg
mic3.jpg
mic2.jpg
mic1.jpg

Selve mikrofon biten bør ligge "fritt". Skumgummien vil du jo heller bruke for at mikrofonene ikke skal komme borti alt mulige greier inne i vesken. Hvis ikke kan lyden fort bli "innestengt". I den vesken bør det være gode muligheter for det ihvertfall :)

Jeg brukte auto level før, men det blir som du sier veldig rar lydbalanse ved litt pådrag. Har den manuelt nå på 28. Nå tipper jeg at sykkelen min bråker hakket mer, så en får finne "sitt nivå" eventuelt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev:Kommer i skrivende stund fra Biltema hvor jeg kjøpte en liten skinntaske til å ha bak på sykkelen som mikrofonen kan være i. Jeg kjøpte også skugummi som jeg har kuttet til samt stripset slik at jeg kan dytte mikrofonen inn i skumgummien for så og legge den ned i vesken.

Gjorde en liten test nettopp men ble ikke helt fornøyd. Feilen ligger nok i at jeg har på "auto level" på denne mikrofonen. Sykkelen går ganske stille uten gasspådrag, men når jeg drar på er dte rene infernoet av lyd. Dette gjør at denne auto innstillingen går berserk, så denne må jeg stille inn på et manuelt nivå tror jeg. Dette krever dog ytterligere testing.

Selve luftmotstanden og problemene rundt dette er dog løst. Jeg nermer meg vertfall:)

Her er noen bilder av løsningen jeg kom opp med:
mic4.jpg
mic3.jpg
mic2.jpg
mic1.jpg

Selve mikrofon biten bør ligge "fritt". Skumgummien vil du jo heller bruke for at mikrofonene ikke skal komme borti alt mulige greier inne i vesken. Hvis ikke kan lyden fort bli "innestengt". I den vesken bør det være gode muligheter for det ihvertfall :)

Jeg brukte auto level før, men det blir som du sier veldig rar lydbalanse ved litt pådrag. Har den manuelt nå på 28. Nå tipper jeg at sykkelen min bråker hakket mer, så en får finne "sitt nivå" eventuelt.
Hvordan har du festet mikrofonen da?

Skal prøve 28 i level neste gang samt slå på low cut filteret. Ble litt mye "rumling" og det manglet liksom litt diskant.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Tok nettopp en liten runde for å teste level 28 på Zoom H1 og selv om selve plasseringen av mikrofonen har mye å si her, så sprengte jeg vertfall alle skalaer med mikrofonen innstillt på 28. Så jeg vil annta at min bråker vesentlig mer enn din, hehe.

Ikke mye vakkert og høre på, men her er vertfall lydfilen.
Den finnes ikke redigert av noe slag og kommer rett fra enheten:
http://www.bjerknez.no/sound/sound.MP3" onclick="window.open(this.href);return false;

PS! Spol til rundt 2min. Begynner ikke å kjøre før det...

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg har min i høyre lomme på tankbaggen, også i en skumgummi bit, men ikke som dekker mikrofonene, sånn sett er jo din mye nærmere eksosenden.
Hørtes ikke ut som om du var langt unna på lydnivået der ihvertfall. Funker sikkert bra rundt 20-23 et sted.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Jeg har min i høyre lomme på tankbaggen, også i en skumgummi bit, men ikke som dekker mikrofonene, sånn sett er jo din mye nærmere eksosenden.
Hørtes ikke ut som om du var langt unna på lydnivået der ihvertfall. Funker sikkert bra rundt 20-23 et sted.
Kanskje jeg bør flytte denne vesken til styret eller nermere tanken, for jeg tror lyden blir litt vel intens bak der. Den befinner seg jo bare ca. 40cm. fra eksosenden...

Men hørte du hele lydsnutten?
Legg merke til rundt 7 minutter hvor jeg drar på litt. Da var det vertfall like før pc høytalerene mine tok kvelden for å si det sån :)

Skal gjøre et forsøk til i morgen :)

EDIT:
Meldt drittvær i morgen...

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Vil fortsatt tro det er helt ok plassering sålenge lydnivået justeres ned litt.
:mk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Epylypzon »

Husk å kos deg med mc kjøringen å da ;) ikke bare tenke på alle duppeditter

Sendt fra min HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Epylypzon skrev:Husk å kos deg med mc kjøringen å da ;) ikke bare tenke på alle duppeditter

Sendt fra min HTC One
Ingen fare for at jeg synes dette går ut over kosen :)
Snikendeugle skrev:Vil fortsatt tro det er helt ok plassering sålenge lydnivået justeres ned litt.
:mk
Jeg synes lyden virket litt "bortgjemt" egentlig og strengt tatt er det mikrofonen i GoPro kameraet som har vert best så langt.

Men som sagt, jeg skal gjøre noen flere tester på sikt, men nå er det drittvære noen dager ser jeg, så da får det vente litt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

En liten mobilshot av sykkelen som jeg tok her om dagen på en av mine småturer i nabolaget:
bevo.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Bosted: Grimstad

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Myst »

Stalker deg her også jeg. :P :p

Bare noe jeg lurte på etter å ha lest innleggene på Diskusjon. Hvordan fikk du lov å ta første del av oppkjøringen når du ikke har fullført sikkerhetskurs på bane? Er det ikke der man mestrer disse øvelsene og får godkjent fra læreren slik at man kan kjøre opp? Eller gjorde de et unntak for deg siden dette er et nytt prøveprosjekt?
Kommer og går..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Myst skrev:Stalker deg her også jeg. :P :p

Bare noe jeg lurte på etter å ha lest innleggene på Diskusjon. Hvordan fikk du lov å ta første del av oppkjøringen når du ikke har fullført sikkerhetskurs på bane? Er det ikke der man mestrer disse øvelsene og får godkjent fra læreren slik at man kan kjøre opp? Eller gjorde de et unntak for deg siden dette er et nytt prøveprosjekt?
Stalk i vei du Myst... bare koselig det :)

jeg fikk nok lov fordi trafikklærer mente jeg var langt over snittet god så han gjorde ett untak i mitt tillfelle :)

Neida... jeg vet ikke, men det er nå slik reglene er rundt det prøveprosjektet her i Østfold. Sikkerhetskurs på bane samt 8 timers (sammenhengende) landeveiskjøring må gjennomføres før avsluttende oppkjøring kan skje.

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Bosted: Grimstad

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Myst »

Heldig da. Må føles sykt deilig å allerede bli ferdig med bane-delen. Trafikkdelen går nok unna på et blunk.

Hvor pleier du å øvelseskjøre? Har dere egnede plasser eller kjører i trafikken?
Kommer og går..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Myst skrev:Heldig da. Må føles sykt deilig å allerede bli ferdig med bane-delen. Trafikkdelen går nok unna på et blunk.

Hvor pleier du å øvelseskjøre? Har dere egnede plasser eller kjører i trafikken?
Jeg øvekjører egentlig over alt og har ingen begrensninger sån sett, men prøver å unngå E6 samt rushtiden, for køkjøring og kjøring i høye hastigheter rett frem er ikke veldig givende synes jeg.

Kjenner flere som har kjørt sammens med meg og vi kjører vel egentlig der dte passer oss og tenker ikke så mye over hvor langt det er. JEG tenker vertfall ikke på det :)

Jeg trpr nok de andre melder pass før meg når det kommer til kjørelengde og det kommer nok av at jeg er fersk og ivrig :)

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Bosted: Grimstad

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Myst »

Høres gøy ut. :thumleft Bra dere kjører sammen da, så har dere hvertfall gyldig grunn til det. Å kjøre alene og plutselig bli stoppet av onkel Blå er noe vi slett ikke har lyst til. Jeg har ingen å kjøre med, så hvis det blir sykkel på meg denne uka, blir det kun testkjøring foran garasjene. Blir da masse krypkjøring, men det ser jeg som win-win uansett. :P :p
Kommer og går..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Har kjøpt meg Sony RX100 II i dag og her er noen bilder fra øvelsesrunden min i kveld :)
Bilde-1.jpg
Bilde-1-2.jpg
Bilde-1-4.jpg
Bilde-1-3.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av SuperMorten »

Flotte bilder, men du skulle jo hatt en GS du, med sånne veier mener jeg.. :knegg :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:Flotte bilder, men du skulle jo hatt en GS du, med sånne veier mener jeg.. :knegg :prop:
Nuvel... som du ser på bildene så er jeg ikke langt unna hovedveien og omtrent like langt i den andre retningen så er det en bom som er stengt :)

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Epylypzon »

Men med en gs er det bare å kjøre rundt den bommen :p

Sendt fra min HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Hvis det er din sykkel det er bilde av i avataren din, så ønsker jeg deg lykke til med å forsere denne bommen. Da tror jeg du kommer til å leggebigjen ett par sidevesker for å si det sån :lol

Tror faktisk jeg stiller med et sterkere kort enn deg vedrørende passering av den bommen :prop:

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av SuperMorten »

Uff.. Nå føler jeg meg skyldig i en ny GS diskusjon... Unnskyld :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, går så bra atte! :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Har kjøpt meg en slik i dag :)

Givi XS311 tankveske.
Passet som et skudd! :)
Bilde-1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24594
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Synes dette ble ganske bra jeg :)
givi.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar