Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Ble vist en bitteliten tur i dag også :)
Et lite bilde fra turen:
Et lite bilde fra turen:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Kommer i skrivende stund fra Biltema hvor jeg kjøpte en liten skinntaske til å ha bak på sykkelen som mikrofonen kan være i. Jeg kjøpte også skugummi som jeg har kuttet til samt stripset slik at jeg kan dytte mikrofonen inn i skumgummien for så og legge den ned i vesken.
Gjorde en liten test nettopp men ble ikke helt fornøyd. Feilen ligger nok i at jeg har på "auto level" på denne mikrofonen. Sykkelen går ganske stille uten gasspådrag, men når jeg drar på er dte rene infernoet av lyd. Dette gjør at denne auto innstillingen går berserk, så denne må jeg stille inn på et manuelt nivå tror jeg. Dette krever dog ytterligere testing.
Selve luftmotstanden og problemene rundt dette er dog løst. Jeg nermer meg vertfall:)
Her er noen bilder av løsningen jeg kom opp med:
Gjorde en liten test nettopp men ble ikke helt fornøyd. Feilen ligger nok i at jeg har på "auto level" på denne mikrofonen. Sykkelen går ganske stille uten gasspådrag, men når jeg drar på er dte rene infernoet av lyd. Dette gjør at denne auto innstillingen går berserk, så denne må jeg stille inn på et manuelt nivå tror jeg. Dette krever dog ytterligere testing.
Selve luftmotstanden og problemene rundt dette er dog løst. Jeg nermer meg vertfall:)
Her er noen bilder av løsningen jeg kom opp med:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Bjerknez skrev:Kommer i skrivende stund fra Biltema hvor jeg kjøpte en liten skinntaske til å ha bak på sykkelen som mikrofonen kan være i. Jeg kjøpte også skugummi som jeg har kuttet til samt stripset slik at jeg kan dytte mikrofonen inn i skumgummien for så og legge den ned i vesken.
Gjorde en liten test nettopp men ble ikke helt fornøyd. Feilen ligger nok i at jeg har på "auto level" på denne mikrofonen. Sykkelen går ganske stille uten gasspådrag, men når jeg drar på er dte rene infernoet av lyd. Dette gjør at denne auto innstillingen går berserk, så denne må jeg stille inn på et manuelt nivå tror jeg. Dette krever dog ytterligere testing.
Selve luftmotstanden og problemene rundt dette er dog løst. Jeg nermer meg vertfall:)
Her er noen bilder av løsningen jeg kom opp med:
Selve mikrofon biten bør ligge "fritt". Skumgummien vil du jo heller bruke for at mikrofonene ikke skal komme borti alt mulige greier inne i vesken. Hvis ikke kan lyden fort bli "innestengt". I den vesken bør det være gode muligheter for det ihvertfall :)
Jeg brukte auto level før, men det blir som du sier veldig rar lydbalanse ved litt pådrag. Har den manuelt nå på 28. Nå tipper jeg at sykkelen min bråker hakket mer, så en får finne "sitt nivå" eventuelt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Hvordan har du festet mikrofonen da?Snikendeugle skrev:Bjerknez skrev:Kommer i skrivende stund fra Biltema hvor jeg kjøpte en liten skinntaske til å ha bak på sykkelen som mikrofonen kan være i. Jeg kjøpte også skugummi som jeg har kuttet til samt stripset slik at jeg kan dytte mikrofonen inn i skumgummien for så og legge den ned i vesken.
Gjorde en liten test nettopp men ble ikke helt fornøyd. Feilen ligger nok i at jeg har på "auto level" på denne mikrofonen. Sykkelen går ganske stille uten gasspådrag, men når jeg drar på er dte rene infernoet av lyd. Dette gjør at denne auto innstillingen går berserk, så denne må jeg stille inn på et manuelt nivå tror jeg. Dette krever dog ytterligere testing.
Selve luftmotstanden og problemene rundt dette er dog løst. Jeg nermer meg vertfall:)
Her er noen bilder av løsningen jeg kom opp med:
Selve mikrofon biten bør ligge "fritt". Skumgummien vil du jo heller bruke for at mikrofonene ikke skal komme borti alt mulige greier inne i vesken. Hvis ikke kan lyden fort bli "innestengt". I den vesken bør det være gode muligheter for det ihvertfall :)
Jeg brukte auto level før, men det blir som du sier veldig rar lydbalanse ved litt pådrag. Har den manuelt nå på 28. Nå tipper jeg at sykkelen min bråker hakket mer, så en får finne "sitt nivå" eventuelt.
Skal prøve 28 i level neste gang samt slå på low cut filteret. Ble litt mye "rumling" og det manglet liksom litt diskant.
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Tok nettopp en liten runde for å teste level 28 på Zoom H1 og selv om selve plasseringen av mikrofonen har mye å si her, så sprengte jeg vertfall alle skalaer med mikrofonen innstillt på 28. Så jeg vil annta at min bråker vesentlig mer enn din, hehe.
Ikke mye vakkert og høre på, men her er vertfall lydfilen.
Den finnes ikke redigert av noe slag og kommer rett fra enheten:
http://www.bjerknez.no/sound/sound.MP3" onclick="window.open(this.href);return false;
PS! Spol til rundt 2min. Begynner ikke å kjøre før det...
Ikke mye vakkert og høre på, men her er vertfall lydfilen.
Den finnes ikke redigert av noe slag og kommer rett fra enheten:
http://www.bjerknez.no/sound/sound.MP3" onclick="window.open(this.href);return false;
PS! Spol til rundt 2min. Begynner ikke å kjøre før det...
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Jeg har min i høyre lomme på tankbaggen, også i en skumgummi bit, men ikke som dekker mikrofonene, sånn sett er jo din mye nærmere eksosenden.
Hørtes ikke ut som om du var langt unna på lydnivået der ihvertfall. Funker sikkert bra rundt 20-23 et sted.
Hørtes ikke ut som om du var langt unna på lydnivået der ihvertfall. Funker sikkert bra rundt 20-23 et sted.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Kanskje jeg bør flytte denne vesken til styret eller nermere tanken, for jeg tror lyden blir litt vel intens bak der. Den befinner seg jo bare ca. 40cm. fra eksosenden...Snikendeugle skrev:Jeg har min i høyre lomme på tankbaggen, også i en skumgummi bit, men ikke som dekker mikrofonene, sånn sett er jo din mye nærmere eksosenden.
Hørtes ikke ut som om du var langt unna på lydnivået der ihvertfall. Funker sikkert bra rundt 20-23 et sted.
Men hørte du hele lydsnutten?
Legg merke til rundt 7 minutter hvor jeg drar på litt. Da var det vertfall like før pc høytalerene mine tok kvelden for å si det sån :)
Skal gjøre et forsøk til i morgen :)
EDIT:
Meldt drittvær i morgen...
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Vil fortsatt tro det er helt ok plassering sålenge lydnivået justeres ned litt.


MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Husk å kos deg med mc kjøringen å da
ikke bare tenke på alle duppeditter
Sendt fra min HTC One

Sendt fra min HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Ingen fare for at jeg synes dette går ut over kosen :)Epylypzon skrev:Husk å kos deg med mc kjøringen å daikke bare tenke på alle duppeditter
Sendt fra min HTC One
Jeg synes lyden virket litt "bortgjemt" egentlig og strengt tatt er det mikrofonen i GoPro kameraet som har vert best så langt.Snikendeugle skrev:Vil fortsatt tro det er helt ok plassering sålenge lydnivået justeres ned litt.
Men som sagt, jeg skal gjøre noen flere tester på sikt, men nå er det drittvære noen dager ser jeg, så da får det vente litt.
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
En liten mobilshot av sykkelen som jeg tok her om dagen på en av mine småturer i nabolaget:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Stalker deg her også jeg.
Bare noe jeg lurte på etter å ha lest innleggene på Diskusjon. Hvordan fikk du lov å ta første del av oppkjøringen når du ikke har fullført sikkerhetskurs på bane? Er det ikke der man mestrer disse øvelsene og får godkjent fra læreren slik at man kan kjøre opp? Eller gjorde de et unntak for deg siden dette er et nytt prøveprosjekt?


Bare noe jeg lurte på etter å ha lest innleggene på Diskusjon. Hvordan fikk du lov å ta første del av oppkjøringen når du ikke har fullført sikkerhetskurs på bane? Er det ikke der man mestrer disse øvelsene og får godkjent fra læreren slik at man kan kjøre opp? Eller gjorde de et unntak for deg siden dette er et nytt prøveprosjekt?
Kommer og går..
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Stalk i vei du Myst... bare koselig det :)Myst skrev:Stalker deg her også jeg.![]()
![]()
Bare noe jeg lurte på etter å ha lest innleggene på Diskusjon. Hvordan fikk du lov å ta første del av oppkjøringen når du ikke har fullført sikkerhetskurs på bane? Er det ikke der man mestrer disse øvelsene og får godkjent fra læreren slik at man kan kjøre opp? Eller gjorde de et unntak for deg siden dette er et nytt prøveprosjekt?
jeg fikk nok lov fordi trafikklærer mente jeg var langt over snittet god så han gjorde ett untak i mitt tillfelle :)
Neida... jeg vet ikke, men det er nå slik reglene er rundt det prøveprosjektet her i Østfold. Sikkerhetskurs på bane samt 8 timers (sammenhengende) landeveiskjøring må gjennomføres før avsluttende oppkjøring kan skje.
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Heldig da. Må føles sykt deilig å allerede bli ferdig med bane-delen. Trafikkdelen går nok unna på et blunk.
Hvor pleier du å øvelseskjøre? Har dere egnede plasser eller kjører i trafikken?
Hvor pleier du å øvelseskjøre? Har dere egnede plasser eller kjører i trafikken?
Kommer og går..
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Jeg øvekjører egentlig over alt og har ingen begrensninger sån sett, men prøver å unngå E6 samt rushtiden, for køkjøring og kjøring i høye hastigheter rett frem er ikke veldig givende synes jeg.Myst skrev:Heldig da. Må føles sykt deilig å allerede bli ferdig med bane-delen. Trafikkdelen går nok unna på et blunk.
Hvor pleier du å øvelseskjøre? Har dere egnede plasser eller kjører i trafikken?
Kjenner flere som har kjørt sammens med meg og vi kjører vel egentlig der dte passer oss og tenker ikke så mye over hvor langt det er. JEG tenker vertfall ikke på det :)
Jeg trpr nok de andre melder pass før meg når det kommer til kjørelengde og det kommer nok av at jeg er fersk og ivrig :)
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Høres gøy ut.
Bra dere kjører sammen da, så har dere hvertfall gyldig grunn til det. Å kjøre alene og plutselig bli stoppet av onkel Blå er noe vi slett ikke har lyst til. Jeg har ingen å kjøre med, så hvis det blir sykkel på meg denne uka, blir det kun testkjøring foran garasjene. Blir da masse krypkjøring, men det ser jeg som win-win uansett.




Kommer og går..
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Har kjøpt meg Sony RX100 II i dag og her er noen bilder fra øvelsesrunden min i kveld :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Flotte bilder, men du skulle jo hatt en GS du, med sånne veier mener jeg..



[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Nuvel... som du ser på bildene så er jeg ikke langt unna hovedveien og omtrent like langt i den andre retningen så er det en bom som er stengt :)SuperMorten skrev:Flotte bilder, men du skulle jo hatt en GS du, med sånne veier mener jeg..![]()
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Men med en gs er det bare å kjøre rundt den bommen
Sendt fra min HTC One

Sendt fra min HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Hvis det er din sykkel det er bilde av i avataren din, så ønsker jeg deg lykke til med å forsere denne bommen. Da tror jeg du kommer til å leggebigjen ett par sidevesker for å si det sån
Tror faktisk jeg stiller med et sterkere kort enn deg vedrørende passering av den bommen

Tror faktisk jeg stiller med et sterkere kort enn deg vedrørende passering av den bommen

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Uff.. Nå føler jeg meg skyldig i en ny GS diskusjon... Unnskyld 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Hehe, går så bra atte! :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Har kjøpt meg en slik i dag :)
Givi XS311 tankveske.
Passet som et skudd! :)
Givi XS311 tankveske.
Passet som et skudd! :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Synes dette ble ganske bra jeg :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.