Bjerknez skrev:kjellv skrev:Jøss, ikke skrevet noe her på nesten en måned
Det er vel antakelig fordi det ikke er så mye som skjer, langt mellom de store hendelser. Men jeg er i hvert fall på vei tilbake på jobb. Er der hver dag, i hvertfall noen timer hver dag. Legger fysiotimene til formiddagene, og er stort sett på jobb hver dag etter lunch. Det er godt!
Hjemme er ikke rullestolen noe særlig i bruk lenger. Den er god å ha om jeg skal frakte med meg noe, på kjøkkenet å hente kaffen for eksempel. Det er ikke så enkelt med krykker. Ergometersykkel har jeg også fått på stua :-)å DET trodde jeg aldri kom til å skje! Men den blir iherdig brukt, og jeg merker at det funker. Bevegeligheten i kneet har utrolig godt av det, og muskulaturen i legg og lår kommer seg litt hver dag. I dag er det to uker til 12 ukers kontroll med røntgen. Det blir spennende. Da får jeg beskjed om jeg er klar for å belaste foten igjen.
Høres bra ut
Er det slik ergometersykkel med ØL-holder?

Ja jeg tror faktisk det er plass til en ølboks i den flaskeholderen der, men har ikke prøvd det. Øl er egentlig ikke noe stort tema ennå heller, det blir med en boks på lørdagskvelden. Jeg har en god del godt drikke å ta igjen når jeg står støtt på to føtter igjen!
Det var litt annerledes sist jeg brakk en fot. Det skjedde i Tyskland i 1990. Under skogsarbeid i opprydding etter en orkan i Moseldalen var det mange tømmerhoggere fra hele Europa i arbeid der.
Da ble jeg operert ved sykehuset i Bernkastel-Kues, og lå der i to uker før jeg ble sendt hjem. Siste helga jeg var der endte det opp med fest på verandaen i avdelingen. Ei ung jente som lå der kom fra en vingård i nærheten, og søster hennes kom med ei kasse vin. Jeg og noen andre tømmerhoggere meldte oss frivillig til å smake på vinen for å si det slik
Ja det var tider det... Det kom en sykepleier ut og tok fra meg krykkene. Satte meg i en rullestol i stedet, hun mente det var tryggere for meg. Hun hadde antakelig helt rett i det, og Margies vin var innmari god