sesongen 2017 har såvidtt starta
- 929rr
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 har fått en yngere søster
Vi kjørte i samme gruppe hakhap, men så ikke deg jeg heller. Men så var det mange i gruppa da.
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Ble stående på 99999 faktisk 

- 929rr
Jepp, meget upraktisk. Blir jo ytterst vanskelig og holde orden på oljeskift/ sørvisintervaller osv.mortenolb skrev:Ble stående på 99999 faktisk
- mortenolb
Må vel bli flink til å holde orden på triptelleren!
- 929rr
Nei, har ikke engang tenkt og prøve, tripptelleren brukes for og vite hvor mye bensin jeg har på tanken, nulles ved bensinfylling. Jeg er ingen strukturert fyr, så og forsjøke holde rede på total kjørt km via tripptelleren er ikke noe som hadde gjort meg serlig lykklig.mortenolb skrev:Må vel bli flink til å holde orden på triptelleren!
Må vel være en måte og få nullstilt fandenskapet på da.
- mortenolb
Ah, så du har bare én tripteller?
Ganske behagelig å ha to + bensinmåler

- 929rr
Nymotens tullmortenolb skrev:Ah, så du har bare én tripteller?

en som virker holder lenge.
Skal se det funker og ta det på feelingen også.
- 929rr
Liten tur rund i nærområdet i dag med vesla.Var nesten litt overasket over hvor bra grep det var i dag til tross for regn og våt vei.
Har myket vesla betraktlig i fjeringen da det er slutt på varm og tør asfalt og mulihet for bane. Mulig det er det som spiller inn på at dekka satt så godt på våt vei i dag.
Var innom et mc verksted i nærheten, trenger ny bakdemper til gamla, Blir nokk Wilbers, øhlins leverer ikke til 929en lenger.
Pulseringa i frambremsen på vesla, som jeg trodde var helt borte er kommet tilbake, heldivis ikke i samme grad.
Ser ut til at stemplene henger litt, så blir overhalling av kaliperne på henne.
Har myket vesla betraktlig i fjeringen da det er slutt på varm og tør asfalt og mulihet for bane. Mulig det er det som spiller inn på at dekka satt så godt på våt vei i dag.
Var innom et mc verksted i nærheten, trenger ny bakdemper til gamla, Blir nokk Wilbers, øhlins leverer ikke til 929en lenger.
Pulseringa i frambremsen på vesla, som jeg trodde var helt borte er kommet tilbake, heldivis ikke i samme grad.
Ser ut til at stemplene henger litt, så blir overhalling av kaliperne på henne.
- 929rr
Solid regnvær i dag. Tror sandlig jeg lar vær og kjøre sykkel til jobb i dag. Riklig med regn spådd for i morgen også.
Sitter og kikker litt i nettavisene, var til og med innom propagandablekka rb.
De kunne melde at til og med miliarderers hunder blir spist av ulv her i distriktet.
http://www.rb.no/nyheter/aurskog-holand ... -43-140893
Sitter og kikker litt i nettavisene, var til og med innom propagandablekka rb.
De kunne melde at til og med miliarderers hunder blir spist av ulv her i distriktet.
http://www.rb.no/nyheter/aurskog-holand ... -43-140893
- 929rr
Endte natuligvis med at jeg tok sykkel til jobb i natt også, vet egentlig ikke om det var noen stor fornøyelse, dårlig sikt til jobb i gårkveld og et infernals regnvær hjem igjen i dag.
Ble motorveien både til og fra, tror jommen jeg begyner og bli en godværskjører jeg
Ble motorveien både til og fra, tror jommen jeg begyner og bli en godværskjører jeg

- 929rr
Liten tur med gamla i dag i finværet. Lenge siden det har vært noe annet en pendling på syklen, var artig og finne noen fine svinger igjen.
- 929rr
Bestilt hovedsørvis på begge syklene i dag, samt ny bakdemper til gamla.
Bestilt vinterlagring til begge i tilleg.
Får håpe været holder seg litt til så en kan få noen mil til i løpet av høsten.
Bestilt vinterlagring til begge i tilleg.
Får håpe været holder seg litt til så en kan få noen mil til i løpet av høsten.
- 929rr
Re: CBR929 parkerer for vinteren
Siste tiden har det stort sett vært kald, mørkt og ikke så gøy og kjøre.
Syklene går i vinterdvale efter servise.
Vesla er alerede levert på servis, tar storservis med ventilsjekk, er et par tusen igjen til det er intervall for og gjøre det, men bedre og være ferdig med det og slippe og tenke på det i kjøresesongen.
Vesla er alerede levert på servis, tar storservis med ventilsjekk, er et par tusen igjen til det er intervall for og gjøre det, men bedre og være ferdig med det og slippe og tenke på det i kjøresesongen.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg kondolerer929rr skrev:Siste tiden har det stort sett vært kald, mørkt og ikke så gøy og kjøre.

Neida.. er jaggu ikke lenge til jeg setter den inn heller. Skal kjøre på jobb i dag, men frister ikke VELDIG når jeg ser det ligger rim på bilruten. Det er kun 2 varmegrader i følge yr, men heldigvis har jeg ikke mer enn litt over en mil på jobb. Men det er jaggu meg kaldt nok uansett! :-)å
- 929rr
Var og hentet Vesla på Servis i dag. Hun har fått full storservise, samt nytt fordekk ( Pirelli supercorsa) Overhalling av bremsecalipere mm.
Ble ikke lange kjøreturen, men noen få svinger ble det da.
Leverte gamla i samme slengen, storservis, ny bakdemper, oljeskift på gafla, denne gang med litt mer olje en det har vært. samt nytt bakdekk. (Metzler 77r).
Gamla blir stående over vintern hos quale mc og kommer ikke ut på veien mer i år. Setter Vesla ditt også, men må ha noen få turer til før jeg gir meg.
Ble ikke lange kjøreturen, men noen få svinger ble det da.
Leverte gamla i samme slengen, storservis, ny bakdemper, oljeskift på gafla, denne gang med litt mer olje en det har vært. samt nytt bakdekk. (Metzler 77r).
Gamla blir stående over vintern hos quale mc og kommer ikke ut på veien mer i år. Setter Vesla ditt også, men må ha noen få turer til før jeg gir meg.
- 929rr
Tåka letta plutslig litt utpå dagen, så da ble det en liten tur i dag også. Var endel sykler ute på veien.
Ble fort litt småkaldt, serlig på føtter og hender, så ga meg etter en rundur i nærområdet.
Merka godt at fordekket er nytt. Ble betraktlig mer svingvillig.
Ble fort litt småkaldt, serlig på føtter og hender, så ga meg etter en rundur i nærområdet.
Merka godt at fordekket er nytt. Ble betraktlig mer svingvillig.
- 929rr
Vært et par dager med fint vær og 10-11 grader. Har blitt noen småturer med vesla. Tatt det ganske med ro, fuktig asfalt i en del skyggepartier og mye leire efter traktorer på veiene gjør det hele litt uforutsigbart.
- 929rr
Var en liten kjøretur i finværet. Bortom og så på nye lokalene til Quale mc. Han bød på kake og kaffe, da kunne jeg jo ikke holde meg unna :-).
Fine lyse og romslig lokaler.
Setter begge syklene der til vinteren, Gamla er alerede på plass og får noen oppgraderinger til neste sesong. Vesla har jeg ikke helt lyst til og parkere enda- men det er vel ikke mange fine kjøredager igjen.
Kjøremesig er det jo ikke like gøy nå som når det er varm asfalt, stoler ikke helt på grepet til supercorsa dekka når det er kald asfalt.
Fine lyse og romslig lokaler.
Setter begge syklene der til vinteren, Gamla er alerede på plass og får noen oppgraderinger til neste sesong. Vesla har jeg ikke helt lyst til og parkere enda- men det er vel ikke mange fine kjøredager igjen.
Kjøremesig er det jo ikke like gøy nå som når det er varm asfalt, stoler ikke helt på grepet til supercorsa dekka når det er kald asfalt.
- 929rr
Blitt mest kjøring fram og tilbake på jobb siste dagene. men nå er det nokk slutt for i år. Går ubenhørlig mot vinterlagring. Kan ikke si jeg liker det noe serlig. Har alerede hatt harde ryer med svingkjøringsabstinens, blir jo ikke helt desamme og liste seg rund på kald våt asfalt 

- 929rr
929rr vår og tørre veier
Liten forsmak på sesongen. Ut på tur med vesla, ble bare en liten svipptur i nærheten. Jommen morro i år og gitt 

- 929rr
Re: CBR929 tørre veier og ny sesong på vei
Liten sverigetur for og fylle på snuslageret.
Fremdeles litt kjølig og endel støv på veien. Kombinasjonen kald astfalt og støv gjorde det litt småglatt enkelte steder.
En kraftig regnskyll og noen fler varmegrader hadde gjort seg.
Fremdeles litt kjølig og endel støv på veien. Kombinasjonen kald astfalt og støv gjorde det litt småglatt enkelte steder.
En kraftig regnskyll og noen fler varmegrader hadde gjort seg.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Helt enig.929rr skrev: En kraftig regnskyll og noen fler varmegrader hadde gjort seg.
En dag med regn hadde gjort susen. Da hadde isen som fortsatt ligger på veien i skyggesidene forsvunnet og gjort det forsvarlig kjørbart også her...
Er fortsatt litt for kjølig til at smeltingen har noen expressfart, for å si det sånn...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Leffy
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Bare varmegradene kommer om natta også, så blir det bra detta. Tøff 929 du har. Holdt på og kjøpe meg en sånn en som første kjøp, men forhandleren som hadde den hadde ikke noen servicehistorikk så han anbefalte ikke og kjøpe den så lenge jeg ikke var glad i og skru
Gult er kult 

The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.
#IfYouDontRideYouDontKnow
Mine Bilder
#IfYouDontRideYouDontKnow
Mine Bilder
- 929rr
Jepp, 929ǹ er kul, ikke den jeg har brukt de siste dagene da. Den er ikke helt ferdig fra mekanikern, har den på storservice og bytte av bakdemper.
- 929rr
Liten runde med kosekjøring i fint solskinn i dag. Forløbig i sesongen har det vært mest kjøring frem og tilbake fra jobb i drittvær. Demper og gaffel fremdeles stilt myke for våt vei, snart på tide og stamme opp kjente jeg i dag, behaglig over smådumper, men med litt pådrag i svingene blir det litt gjyngete og upresist.
Møtte en del sykler som var ute i finværet, tydlig at det nærmer seg sesong nå :-)
Møtte en del sykler som var ute i finværet, tydlig at det nærmer seg sesong nå :-)