1. det er KUN små bokstaver i lenker
2. den buede teksten følger ikke den runde formen 100%

Så det skuffer at en kommer med sterke meninger, den var nyOrion skrev:Har ikke noe vondt imot Lordshaft. Men synes det er litt skuffende at folk kommer med så sterke meninger om utseendet på ekstrautstyr som kan påvirke sikkerheten. Spesielt når noen spør om råd hvorvidt en bør kjøpe eller ikke. Hadde jeg latt være og stilt spørsmålet ville de vært bestilt allerede. Krysser fingrene for at jeg aldri får brukt for de.KTM950SMR skrev:Må si meg totalt uenig i at disse er bortkastet. Jeg kommer ikke til å kjøre en sykkel uten slike på.
Finnes viktigere ting her i livet enn utseende mener nå jeg....![]()
Sent from my iPod touch using Tapatalk
Beklager Lordshaft. Kom feil ut den der. Ikke meningen å virke respektløs.LordShaft skrev:Så det skuffer at en kommer med sterke meninger, den var nymen at disse har så mye å si for sikkerheten, på denne type sykkel er jeg ikke så veldig overbevist om...er det en ting jeg setter veldig høyt, så det nettopp sikkerhet. Jeg har flere kjørevenner og kompiser som selv har valgt denne type "sikkerhet" uten at det gjorde noe til eller fra på hverken utfallet eller at halve sykkelen måtte repareres. Foten kom fortsatt i klem på han ene. ... han andre fikk ikke sykkelen over seg.
Jeg kjenner ikke dere to heller, men å spørre om råd på et diskusjonsforum vil gi svar av forskjellig kaliber.
Men å påstå at disse er så mye bedre for sikkerheten er å kjøre med rimelig store skylapper.... jeg har sett my fair share of stygge og mindre stygge MC ulykker.... jeg er ekstremt opptatt av egen sikkerhet på sykkelen....jeg kjører fortsatt uten slike latterlige bumpere på siden av biken
Så får heller dere tolke resten
Note4
Er sikkert ikke ofte jeg sier dette, men gud så enig jeg er i det du skriver om sikkerhetLordShaft skrev:Det går helt fint, jeg finnes ikke hårsår![]()
Men jeg fikk inntrykk av at du var mer opptatt av av utseende/besparelse av skader på egen sykkel om uhellet først var ute med slike...![]()
Så da er det mulig vi har missforstått hverandre eller jeg leste innlegget ditt feil (ja jeg har lese, skrive OG vansker)
Når det kommer til sikkerheten, så stiller jeg meg veldig undrende til at disse vil utgjøre den helt store forskjellen på din sykkel. Klart noe kan feile 100 ganger, men funke den ene gangen nettopp du har bruk for den. Å dermed er du sikker i din sak at dette er noe du ikke vil klare deg uten.
Pga yrket mitt, ser jeg og får innblikk i en verden som kanskje ikke er like bevandret for alle. Utifra mine egne erfaringer så velger jeg å kjøre uten. Hadde jeg hatt troen på at dette var good shit, så hadde jeg kjørt med det selv.
Men hva er sikkerhet, hva er følt sikkerhet osv? Der er jo mange som skal ha det ene eller andre for det er gjerne mere sikkert, men å kjøre rundt med tekstil jakke, vanlige dongeri bukse, ecco sko osv det har de ingen betenkeligheter med![]()
Jeg har nok en prioriteringsliste angående hva som er viktigst når det kommer til sikkerhet som er helt forskjellig fra en del andre her inne. Å det skal være lov. Det er også rom for at andre, inkludert deg skal få mene jeg er helt idiot som mener det motsatte av de/dere (det er en del av gamet)
Også kan vi være helt enig om andre ting igjen
Jeg fikk satt på velteklosser på TDM 900'en jeg hadde og syntes ikke utseendet på sykkelen ble skadelidende av den grunn. Man så at de var der, selvfølgelig. Men altså ingen stilbrudd av betydning, etter min mening.Orion skrev: [...]Synes ikke sliderne ødelegger looken på sykkelen selv, men det er gjerne bare meg. Hvorvidt de er verdt pengene med tanke på den ekstra sikkerheten er en annen sak. Hovedsakelig derfor jeg spurte. I håp om at det kom svar fra folk som hadde erfaring med disse. Både positive og negative.
Har en tendens til å skrive svaret jeg vil bruke, for deretter gå inn å endre på ord og setninger etterpå. Svaret jeg ender opp med er ikke alltid like gjennomtenkt. Er ikke alltid like flink til å formulere hva jeg er ute etter heller.LordShaft skrev:Det går helt fint, jeg finnes ikke hårsår![]()
Men jeg fikk inntrykk av at du var mer opptatt av av utseende/besparelse av skader på egen sykkel om uhellet først var ute med slike...![]()
Så da er det mulig vi har missforstått hverandre eller jeg leste innlegget ditt feil
Godt spørsmål. Tror det er mange som prioriterer feil med tanke på sikkerhet på MC. Utfallet igjen blir gjerne større om man sammenligner med bil. Nå veier ikke Scrambleren mer enn 170kg, men tror du hadde kjent det for det dersom du hadde sklidd 70m bortover asfalten med sykkelen oppå deg. Hvertfall iført vanlige dongribukser.LordShaft skrev:Men hva er sikkerhet, hva er følt sikkerhet osv? Der er jo mange som skal ha det ene eller andre for det er gjerne mere sikkert, men å kjøre rundt med tekstil jakke, vanlige dongeri bukse, ecco sko osv det har de ingen betenkeligheter med![]()
Ikke noe galt med selvtilliten vertfallLordShaft skrev:Du er alltid enig med meg du bjerknes..... du må bare jobbes litt med først![]()
![]()
Du må alltid høre på damene ellers går det gæærntOrion skrev:Takk for svar Lordshaft og Bjerknez. Skal sjekkes ut nærmere![]()
Solgte Ducati-skinndressen og Apple TVen i dag, så nå er interessen for kjøp av dedikert PC til videoredigering blitt desto større.
Diskuterte det forøvrig med ei venninne i går kveld. Og ho anbefalte meg å redigere mer på MACen før jeg bestemmer meg. Det er ikke alltid planene en har for seg samkjører med virkeligheten. Så istedenfor å kaste bort tusenvis på ny PC som kanskje ikke blir brukt, blir jeg å følge hennes råd. Og heller teste ut mer på MACen for å se om dette er noe jeg virkelig vil satse på. For mye fokus på video under kjøringen, kan stjele litt av gleden ved å kjøre sykkel også. Så sikkert lurt å finne en balansegang. Hvis en ikke skal gå for kun kjøring + stillbilder i stedet.
Mener uansett at Final Cut Pro er et veldig bra program. Så synd det ikke er tilgjengelig for PC.