Monstr: Takk for meg! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Monstr
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Legg inn av Monstr »

.
Sist redigert av Monstr den 14 apr 2017, 00:34, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Monstrs Suzuki TL1000S

Legg inn av Busa Trond »

Den TLen er en herlig sykkel :thumleft
Får nesten tårer i øynene av bilder av den. Bare et lite føre var info som du kan ha i bakhode når du skal ta den i bruk.
Jeg utførte en usving med min TL i lav fart, og var så kjerring at jeg fikk stopp på motoren. Da står bakhjulet låst tvert :[-X

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Monstr skrev:Litt planer er det selvfølgelig :)

Skal få banerigget den litt i løpet av vinteren, altså å stille inn dempere og alt etter min vekt, få på velteklosser både foran, bak og i midten, samt justere ventiler.

Sistnevnte pleier jeg å gjøre selv, og gjorde det selv på Fazeren, men denne sykkelen er så bra, at jeg vurderer å sette det bort på vårparten til MC-Oslo sånn at jeg får det i serviceheftet.

Ellers skal den få Yamaha R1 bakdemper i løpet av neste sesong, og muligens ny eksos. Er ikke DB-killers i de jeg har nå, og det er et krav på Rudskogen. Enten må jeg lage meg noen DB-killers, eller bytte eksos etter hvert. :-)

Oljekjøleren skal også få seg en runde med lakk, da den flasser litt på ene siden.

Ellers skal den få noen pyntedetaljer her og der :-)
Jøss... var ikke rent lite planer du hadde heller :knegg

Selv så var jeg ute i garasjen i sted og startet opp sykkelen og lot den gå seg varm. (Pleier å gjøre det en gang i uka ca.. Har for meg at den har godt av det...?) Dog ble det ingen kjøretur da det er mørkt og jeg har nok mistet litt piffen med tanke på temperaturen også. Men i morgen tror jeg at jeg skal lufte den litt og planen er å ta en tur til Høk, hvis da ikke AJ bestemmer seg for at han vil møte meg på halveien i morgen rundt Drøbak traktene for en kaffekopp, men der går nok smertegrensen min.. :-)å

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Om det blir det tur i morra i retning Drøbak tenker jeg at jeg kanskje kjører Oslotunnelen.
Noen som vet om den er stengt for tiden?
Bjerknez skrev:
Monstr skrev:Litt planer er det selvfølgelig :)

Skal få banerigget den litt i løpet av vinteren, altså å stille inn dempere og alt etter min vekt, få på velteklosser både foran, bak og i midten, samt justere ventiler.

Sistnevnte pleier jeg å gjøre selv, og gjorde det selv på Fazeren, men denne sykkelen er så bra, at jeg vurderer å sette det bort på vårparten til MC-Oslo sånn at jeg får det i serviceheftet.

Ellers skal den få Yamaha R1 bakdemper i løpet av neste sesong, og muligens ny eksos. Er ikke DB-killers i de jeg har nå, og det er et krav på Rudskogen. Enten må jeg lage meg noen DB-killers, eller bytte eksos etter hvert. :-)

Oljekjøleren skal også få seg en runde med lakk, da den flasser litt på ene siden.

Ellers skal den få noen pyntedetaljer her og der :-)
Jøss... var ikke rent lite planer du hadde heller :knegg

Selv så var jeg ute i garasjen i sted og startet opp sykkelen og lot den gå seg varm. (Pleier å gjøre det en gang i uka ca.. Har for meg at den har godt av det...?) Dog ble det ingen kjøretur da det er mørkt og jeg har nok mistet litt piffen med tanke på temperaturen også. Men i morgen tror jeg at jeg skal lufte den litt og planen er å ta en tur til Høk, hvis da ikke AJ bestemmer seg for at han vil møte meg på halveien i morgen rundt Drøbak traktene for en kaffekopp, men der går nok smertegrensen min.. :-)å

Monstr

Legg inn av Monstr »

.
Sist redigert av Monstr den 14 apr 2017, 00:34, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Fsva
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015

Legg inn av Fsva »

Ble bra med nye blinkere. :prf
Ser ut som du har mange prosjekter og oppgraderinger på gang. Blir morsomt å lese og se bilder :-)

Monstr

Legg inn av Monstr »

.
Sist redigert av Monstr den 14 apr 2017, 00:35, redigert 1 gang totalt.

Monstr

Legg inn av Monstr »

.

Monstr

Legg inn av Monstr »

.

quatro
Motorsykkelen din: Suzuki TL1000S

Legg inn av quatro »

Monstr skrev:Etter litt konferering med andre TL-eiere ser det ut til at det er pluggene som er problemet. Er visst helt vanlig at disse syklene spiser plugger dersom de blir startet uten å bli kjørt ordentlige turer med. Absolutt ikke umulig her, da jeg ikke har kjørt noe med sykkelen siden jeg kjøpte den i slutten av juni. Kun startet den opp et par ganger, uten noe videre kjøring. Får bytte pluggene til uken og håpe på det beste :-)
får mye godt stell den sykkelen :) fikk du vite klaringen på alle ventilene? kjekt å vite synes jeg :)
Startet sykkelen fint opp med nye plugger? prøvet NGK Iridium?

quatro
Motorsykkelen din: Suzuki TL1000S

Legg inn av quatro »

Monstr skrev:Etter litt konferering med andre TL-eiere ser det ut til at det er pluggene som er problemet. Er visst helt vanlig at disse syklene spiser plugger dersom de blir startet uten å bli kjørt ordentlige turer med. Absolutt ikke umulig her, da jeg ikke har kjørt noe med sykkelen siden jeg kjøpte den i slutten av juni. Kun startet den opp et par ganger, uten noe videre kjøring. Får bytte pluggene til uken og håpe på det beste :-)
får mye godt stell den sykkelen :) fikk du vite klaringen på alle ventilene? kjekt å vite synes jeg :)
Startet sykkelen fint opp med nye plugger? prøvet NGK Iridium?

Monstr

Legg inn av Monstr »

.

Monstr

Legg inn av Monstr »

.
Sist redigert av Monstr den 14 apr 2017, 00:36, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tøft :thumleft

SverreOlsen
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660

Legg inn av SverreOlsen »

Fine sykkler du har/har hatt, Fazeren og Tl en! Lest gjennom hele loggen din, mye bra! :-) Hvordan var det med blinkerene, går det an å kjøpe motstander og bruke orginal relet eller må en helst ha nytt rele beregnet til led? Hvordan er det med styredemper?

Monstr

Legg inn av Monstr »

.
Sist redigert av Monstr den 14 apr 2017, 00:36, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Viddy
Motorsykkelen din: Honda VFR 800 fi 98

Legg inn av Viddy »

Hvordan gikk det med det Snell kjedet?
Utrolig vanskelig å finne no fornuftig om dette merket.
nesten irriterende.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Viddy skrev:Hvordan gikk det med det Snell kjedet?
Utrolig vanskelig å finne no fornuftig om dette merket.
nesten irriterende.
Heisan og velkommen hit til MCsiden.no, Viddy :vs

Jeg er også nysgjerrige på Snell kjeder. Originalt er KTM'en jeg har levert med tsjekkiske CZ, som virker bra. Men på et tidspunkt fram i tid er det på tide å bytte og da kan fort Snell være aktuellt.
Men vet lite om hvor det er laget (Tyskland, regner jeg med?) og hvilke specs det har...

Hadde vært topp med noen brukererfaringer her inne... :) :thumleft

Brukeravatar
Viddy

Legg inn av Viddy »

Xl moto er jo store på Snell ser det ut som.
For min del er det igrunn de svarte drevene som virker innbydende.
Vet ikke helt hvorfor, men samtidig så er det ikke så kult å gamble på drev.

Brukeravatar
Fsva
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015

Legg inn av Fsva »

Viddy skrev:Xl moto er jo store på Snell ser det ut som.
For min del er det igrunn de svarte drevene som virker innbydende.
Vet ikke helt hvorfor, men samtidig så er det ikke så kult å gamble på drev.
Det eneste jeg fant ut om "Snell" er at merkevaren eies av svenske "Pierce AB" som eier 24MX, XLmoto, og Sledgestore.
https://tmdb.eu/by/trademarkowner/539215/pierce-ab
Å finne ut hvem som produserer kjedene, eller tekniske spesifikasjoner var håpløst :P

Brukeravatar
Viddy

Legg inn av Viddy »

Ikke sant.
På XLmoto sine sider så står det jo i produktbeskrivelsen at de kommet for salg etter møysommelig testing og utprøving.
Høres ut som de er kvalitetssikret i hue og ræva.
Men så lenge det ikke finnes noen andre som skriver det samme så er det jo kun på papiret.

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Re: Monstr: Takk for meg! :)

Legg inn av dypen »

Dette skjønner jeg ikke helt ... alle innlegg til trådstarter er borte. Er det slik at alle kan slette alle sine innlegg her på forumet eller er det bare under Bikers Logg ?
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Rent teknisk så kan man ikke "slette" sine egne innlegg, men man kan redigere dem. Dermed kan man fjerne innholdet, men altså ikke slette selve innlegget.

Uten å ha tenkt veldig mye over dette så mener jeg personlig at dette er en uting. Redigering av egne innlegg kan godt være tilgjengelig innenfor en viss tidsramme, men at man når som helst kan komme tilbake og endre innlegg ødelegger jo hele sammenhengen og alt som er blitt sagt i den nevnte tråden blir jo nærmest uforståelig.

Jeg mener AJ bør ta en vurdering på dette.

Hvorfor man skal slette alle innlegg selv om man ikke lenger er aktiv på siden forstår jeg heller ikke. Så sant man da ikke har helt spesielle grunner til dette som jeg ikke vet om. Når slike ting skjer så mener jeg det er en såpass spesiell fremferd at man kanskje burde forsikret seg om at endringene av innleggene er reell og gjort av den aktuelle brukeren. Litt kjipt om en festglad venn med tilgang til vedkommedes pc har gjort dette som en fyllegreie. Jeg tror ikke dette er tillfellet her, men man vet jo aldri.

Derfor mener jeg AJ bør vurdere muligheten rundt dette med endring av innlegg. Så vidt jeg vet er det ingen her inne som har noe uoppgjort med Monstr og jeg husker han som en oppegående hyggelig fyr. Men jeg må uansett tillegge at jeg synes denne slettingen/endringen var noe merkelig.

Slike ting skjer som oftest når det har gått en kule varmt og man har utvekslet en del ord man kanskje kunne spart seg for. Men dette er jo ikke tillfellet her så vidt jeg vet.

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Redigere innenfor en tidsramme er ok, etter det kan administrator avgjøre. Tråden har ingen verdi når store deler er slettet ...
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

dypen skrev: 29 des 2018, 11:53 Redigere innenfor en tidsramme er ok, etter det kan administrator avgjøre. Tråden har ingen verdi når store deler er slettet ...
Enig med deg i at en tråd der de fleste innleggene er slettet er verdiløs.
Dette er noe som har vært diskutert ganske heftig på forumet for en stund siden.
Det var da snakk om eierskap til tekst og bilder, og så vidt jeg husker (kan selvsagt finne tilbake til diskusjonene) ble det til at redigeringsmulighetene skal fortsette å være som de er. Mao kan man redigere og slette egne innlegg i det uendelige.
Jeg synes det er greit, om noen vil fjerne sine innlegg må de få lov til det.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Låst