Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av TGR »

Jompa skrev: 30 des 2019, 20:06 De første twincam-motorene hadde dårlige kamkjedestrammere. Plastsleidene som ligger an mot yttersida av kjedene ble fort utslitte og kunne gå i oppløsning. Plastbiter i oljen kunne derfor føre til havari.
Nå hadde jeg fått løfte om at dette var utbedret på min sykkel, så jeg var egentlig ikke så veldig spent da jeg skrudde av registerdekslet.
Den sorte Electraen som var på Gullvåg, til dmorvik, den har fått drevsats i stedet for kjede. Det er en 2001 TC mener jeg...
Har ikke hørt at han har nevnt noe om noen ulyder e.l.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 711
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av KåreDump »

Kjellrf skrev: 30 des 2019, 20:29 Ser bra ut, kjenner en som byttet til rakskårne drev/kamsett pga skade både på kam og strammer (etter snaut 30.000km), han angrer som en hund (apropos...).
Det gviner i dreva så han må bruke ørepropper.
Var ikke derfor han kjøpte Electra Glide (2002).
Rettskårne drev uler, sånn er det bare! :-|
En annen ting er at mange TC har for stort kast i veivia til at man kan bytte til drevsats ( > 0.003").
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

TGR skrev: 30 des 2019, 21:51
Jompa skrev: 30 des 2019, 20:06 De første twincam-motorene hadde dårlige kamkjedestrammere. Plastsleidene som ligger an mot yttersida av kjedene ble fort utslitte og kunne gå i oppløsning. Plastbiter i oljen kunne derfor føre til havari.
Nå hadde jeg fått løfte om at dette var utbedret på min sykkel, så jeg var egentlig ikke så veldig spent da jeg skrudde av registerdekslet.
Den sorte Electraen som var på Gullvåg, til dmorvik, den har fått drevsats i stedet for kjede. Det er en 2001 TC mener jeg...
Har ikke hørt at han har nevnt noe om noen ulyder e.l.
Jo, jeg husker at han fortalte at han hadde bytta. Han hadde vel også bytta til liitt hvassere kammer.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

KåreDump skrev: 31 des 2019, 08:38
Kjellrf skrev: 30 des 2019, 20:29 Ser bra ut, kjenner en som byttet til rakskårne drev/kamsett pga skade både på kam og strammer (etter snaut 30.000km), han angrer som en hund (apropos...).
Det gviner i dreva så han må bruke ørepropper.
Var ikke derfor han kjøpte Electra Glide (2002).
Rettskårne drev uler, sånn er det bare! :-|
En annen ting er at mange TC har for stort kast i veivia til at man kan bytte til drevsats ( > 0.003").
Bruker du pakningssement på pakninga til registerdekslet ?
Jeg har ny pakning og har sett etter i manualen uten å finne noe annet enn moment og rekkefølge på skruene som holder dekslet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Kjellrf »

Da jeg jobbet med mc, brukte vi ofte ett SYLTYNT lag med Loctite 5026 blå pakningsilicon (ta på, fjern det du kan få klemt ut mellom fingertuppene) på alle dekselpakninger. Da risikerte vi at vi kunne bruke pakningen flere ganger. Men er ikke nødvendig hvis man alltid har ny pakning for hånden.
For mye pakningsilicon kan være døden for motoren...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Grendel »

Appropos pakninger og lekkasjer, noen som har erfaring med Lekk Vekk?
(https://www.ojtorheim.no/products/qmi-o ... per-250-ml)

Jeg laster om dette "vidunder-middelet " i et blad. Dette skal kunne tette eventuelle lekkasjer i motorene.

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 711
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av KåreDump »

Jompa skrev: 31 des 2019, 11:52 Bruker du pakningssement på pakninga til registerdekslet ?
Jeg har ny pakning og har sett etter i manualen uten å finne noe annet enn moment og rekkefølge på skruene som holder dekslet.
Nei, brukte kun den originale papirpakninga. Ble tett og fint, og det har ikke kommet ut så mye som en dråpe olje. :-)
Husk å dra til med anbefalt moment, og ikke'no mer, ellers blir det et h¤#¤ å løsne skruene neste gang.
IMG_1633 (1).JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Kjellrf »

Grendel skrev: 02 jan 2020, 10:13 Appropos pakninger og lekkasjer, noen som har erfaring med Lekk Vekk?
(https://www.ojtorheim.no/products/qmi-o ... per-250-ml)

Jeg laster om dette "vidunder-middelet " i et blad. Dette skal kunne tette eventuelle lekkasjer i motorene.

8-)
Virker nok noen steder, spørs hva som er problemet. Virker nok ikke på skadede pakninger.
Har brukt Omega 917 som er tilsvarende, fungerte bra på servostyring jeg prøvde på. Fikk også litt mjukere fjæring da jeg brukte det i hydraulikkolja på en Citröen jeg hadde.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

Lekk vekk skal iflg reklamen myke opp hårde gummipakninger og da tenker jeg umiddelbart simringer.
På o-ringer har den nok liten effekt, pga at o-ringer gjerne krymper både i tykkelse og diameter når de blir harde.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

I går kom hjelmen jeg bestilte fra FCmoto.
Sendt den 28. desember, ferdig tollbehandla og videresendt den 31.
8 dager fra Oslo til Alta syns jeg er drøyt, men det spiller forsåvidt ingen rolle.
Jeg trenger den ikke på ei stund enda.
Hjelmen passet akkurat og sitter perfekt og veier 1 kg +- 50 gram, det skal bli artig å få prøvd den på veien.
20200109_213453_resized.jpg

I kveld har jeg gjort eksosrøret klart til sveising, det ble tre hull og bore.

20200109_213102_resized.jpg
Sykkelen er jekka opp for olje og filterbytte.
Jeg hadde tenkt å bytte olje på gearkassa og primærkjede og clutch også, men da jeg peila nivået på kassa var oljen like pen og gyldengul som den må ha vært da den ble fylt på. Så det blir utsatt minst ett år.
Motorolje er kjøpt inn, 20/ 50 mineralolje. Det går 3,7 liter av den på motor og oljetank, og hvis jeg åpner tappepluggen i morra kveld er sikkert alt rent ut til lørdag.

20200109_213528_resized.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

I går, lørdag, hadde jeg en seriøs plan om å få på plass eksosanlegget.
Nye pakninger var kjøpt inn, den knekte støttebraketten laget ny og alt var bare fryd og glede. Pink Floyd på stereoen også...….
Det første jeg gjorde, var å sjekke om braketten passet, det var litt vanskelig å få målt skikkelig bakom motoren, men jeg hadde truffet med lengden på delen. Som jeg for øvrig laga av 30x30 vinkel på jobb fredag da det ble litt "dødtid".
Sannheten er vel mer at jeg lurte meg unna fredagsryddinga på verkstedet.

Å fjerne de gamle eksospakningene gikk greit, men da den første av de nye skulle på plass presterte jeg å ødelegge den.
Så i stedet for å montere anlegget ble det en time med "trøstegnikking" på lyddemperne.
Nye pakninger er bestilt, sammen med to tennplugger og to ventilasjonsslanger mellom topper og luftfilteret.
20200118_115621_resized[87].jpg
Braketten skal lakkes med varmebestandig lakk.
Da jeg lette etter en høvelig skrue og mutter fant jeg disse, i rustfritt til og med. :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

Delene kom etter ti dager fra Bikes i Trondheim.
Jeg velger å tro at uvær og stengte veier har det meste av skylda for at det tok såpass lang tid.
Besrilte like godt olje til gearkassa og primæroverføring/clutch med det samme.
Å tappe ut kald gearolje med ei trakt du må sitte å holde er mildt sagt en tålmodighetsprøve.
Det tok over ett kvarter å få ut 0,7 liter olje.
Den nye oljen gikk det fortere med, den hadde stått oppå fyrkjelen over natta.

20200201_133627_resized.jpg
Etter å ha bytta olje, til sammen 5,2 liter med motoroljen som ble bytta for ei stund siden, var det å fortsette med eksosanlegget.
Rørene gikk greit på plass, både vinkler og pasninger mellom rørene er nøyaktige og fine så man slipper å bryte på dem.
Men da eksosflensene skulle strammes med momentnøkkel måtte jeg bare gi opp.
Den øverste/ytterste mutteren på hver av flensene gikk greit, de to siste var det umulig å komme til med momentnøkkelen.
Så det ble til å bruke fastnøkkel og stramme på gefuelen.
Her er eksosanrørene på plass, mangler enda varmeskjoldene.

20200201_133320_resized.jpg
Grenrøret som er sveist.
Sveisen ble forferdelig ujevn i overflata, hvorfor vet jeg ikke, men i hvertfall tett.
Og røret som går over til venstre side ble veldig stødig og kompakt etter sveisinga og med ny støttebrakett på plass.
Å bruke rustfri skrue viste seg å ikke være særlig smart da jeg mista den ned og skruen selvsagt ble liggende under startmotoren.
Jeg oppdaga hvor lite smart jeg hadde vært da jeg skulle fiske den frem med magnetstav.
Måtte bare finne en strengbit og pirke skruen frem til jeg rakk den med nebbtanga. Brukte vel minst en havtime på det.
20200201_133427_resized.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

Jeg skal la være å skrive et langt innlegg som handler om å bytte plugger, kan ikke tro at det interesserer så veldig mange.
På HD er pluggbytte verdens enkleste sak også, kun to plugger som er plassert sånn at man skrur dem løs og setter inn nye uten å demontere noe som helst annet.
Det samme gjelder oljefilter og luftfilter også, bortsett fra at det ikke er nødvendig å bytte luftfilteret. Vask og sett på plass igjen.

Jeg begynner å se slutten på "vinterservicen".
Ikke at det haster, vi har allerede over en meter med sne og mars bruker å være måneden med mest snevær.
For to helger siden fant jeg på å måke av hustaket. Like godt å gjøre det før det blir for mye sne på taket.
Fredagskvelden hadde vært litt i overkant fuktig, så da jeg klatra opp stigen lørdag formiddag og måka noen få spadetak kjente jeg at formen slett ikke var stigende. Ikke var det særlig trivelig i høyden heller, selv ikke med fallsikringssele.
Så arbeidet ble utsatt til søndag. Da mora mi kom på formiddagsbesøk måtte ho selvsagt kommentere at jeg jobba på søndagen.
Ho fikk til svar at æ var nærmere himmelen oppå taket enn i stua.

Utsikt fra taket.
20200209_102210_resized[190].jpg
Denne uka ble det spandert nye dekk på sykkelen. Dunlop D402 foran og bak.
20200219_195446_resized[189].jpg
Mc—jekken fra Biltema gjør det enkelt å ta hjulene av og på igjen. Skru løs calipere, ut med hjulbolt og heis sykkelen pent opp.
Enkelt når hjulene skal på igjen, bare å senke sykkelen pent og forsiktig.

Resten av eksosanlegget er på plass, så nå gjenstår bare litt småplukk og et lite oppkok av batteriet før stretchlakenet kan trekkes over.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 637
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Bosted: Pasvik

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Ketil »

Fint å ha litt vedlikehold i garasjen når det er full vinter ute, tror ikke Harlyen din skal klage mye på oppfølgingen fra eier :D Ser dere har mer snø i vest enn vi har i øst. Våknet opp til minus 27 i dag, sesongstart for mc-kjøring blir nok neppe i neste uke.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24618
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Bjerknez »

Uten å strø salt i såret... men så langt har jeg opplevd tilsammen tre dager med med litt hvite veier. Ellers har jeg vert skpnet for all snø her i Fredrikstad og vi har faktisk ikke hatt så mange minusgrader heller.

Lenge leve den globale oppvarmingen :twothumbs:

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av TGR »

Bjerknez skrev: 26 feb 2020, 07:23 Uten å strø salt i såret... men så langt har jeg opplevd tilsammen tre dager med med litt hvite veier. Ellers har jeg vert skpnet for all snø her i Fredrikstad og vi har faktisk ikke hatt så mange minusgrader heller.

Lenge leve den globale oppvarmingen :twothumbs:
Dog er det minus 3 og iskald nordøst i Fredrikstad akkurat NUH 😆

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24618
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 26 feb 2020, 08:23
Bjerknez skrev: 26 feb 2020, 07:23 Uten å strø salt i såret... men så langt har jeg opplevd tilsammen tre dager med med litt hvite veier. Ellers har jeg vert skpnet for all snø her i Fredrikstad og vi har faktisk ikke hatt så mange minusgrader heller.

Lenge leve den globale oppvarmingen :twothumbs:
Dog er det minus 3 og iskald nordøst i Fredrikstad akkurat NUH 😆
Minus 3????

Å fyttirakkern! Nå må jeg finne frem stilongsen :knegg

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

Sist natt våkna æ og kjente noe rart på venstre side.
Pirka litt borti nokka som kunne ligne på et arr eller en stor psoriasisflekk ei stund før æ stod opp og gikk på badet.
Stilte meg opp foran speilet og oppdaga at hele venstresida av brøstkassa var full av røde striper som lå litt nedsunket i huden.
Trøtt og småforvirra som æ va trudde æ at det måtte være alvorlig, så æ gikk tilbake til soverommet, slo på lyset og vekket fruen.
Og spurte, " har du noen anelse om ka det her e for nokka ?"
Ho svarte " Strekk ut lakenet ditt og legg deg, og slukk det faens lyset ".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Bosted: Oslo

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av niko »

Jompa skrev: 09 mar 2020, 22:28 Sist natt våkna æ og kjente noe rart på venstre side.
Pirka litt borti nokka som kunne ligne på et arr eller en stor psoriasisflekk ei stund før æ stod opp og gikk på badet.
Stilte meg opp foran speilet og oppdaga at hele venstresida av brøstkassa var full av røde striper som lå litt nedsunket i huden.
Trøtt og småforvirra som æ va trudde æ at det måtte være alvorlig, så æ gikk tilbake til soverommet, slo på lyset og vekket fruen.
Og spurte, " har du noen anelse om ka det her e for nokka ?"
Ho svarte " Strekk ut lakenet ditt og legg deg, og slukk det faens lyset ".
Ei lita ripe i "barsk biker" imaget der, Jompa :lol

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

Ei lita ripe i imaget får man bare tåle, og det blir verre.
Jeg har innsett at jeg ikke kommer meg unna et besøk hos optiker, time er bestilt i morra.
Klarer ikke lenger å fokusere på noen avstand mellom nesetippen og hel armlengde, det er så galt at jeg ikke lenger klarer å lese størrelsen på fastnøkler som er mindre enn 17 mm.
Har kjøpt flere trepakninger med briler på Clas Ohlson fra +1,5 til +3,5 og alle funker fint når jeg leser små bokstaver i butikken, og bare der.
Like godt å få synet undersøkt før det går galt.
Nå er problemet lesing, plutselig en dag kan det hende at synet er så dårlig at jeg endter opp som grillpynt på en trailer.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av TGR »

Hett tips .... erfaringsbasert....
Ikke kjøp svindyre progressive briller, for synet endrer seg hele tida. 👍😊

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Grendel »

Jeg kjøpte også slike "aggressive " briller. Dyre, men jeg fikk "2 for 1". Ikke trengte jeg to par briller (bruker bare et par av gangen) og den aggressive effekten kan jeg klare meg uten.

I fjor kjøpte jeg åpningshjelm. Tenkte det ville bli enklere å ta av og på hjelmen uten å ta av brillene. Det gikk ikke. Brillene må av. Men det er greit å kunne åpne.


PS. Jeg har glass som skifter farve når de utsettes for sollys. Det anbefales!!
Og hos min lokale HD forhandler har de en innfatning som er tøffe kjørebriller som du kan få glass med styrke i.

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Bosted: Oslo

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av niko »

Ut fra beskrivelsen er jeg usikker på om det er lesebriller du trenger, men hvis det bare er det så dropp optiker. Altså hvis du inntil nå har hatt normalt syn og er i ferde med å få "alderslangsyn". Optiker tar kjapt et par tusen for å fortelle deg at du trenger lesebriller og selger deg mest sannsynlig noe mye dyrere enn du trenger.
Min erfaring er at du skal starte på pluss 1 og så i løpet av en ti-års periode ender du på pluss 2 -2,5. Der stopper det.
Et alternativ til nillebriller finner du hos f eks specsavers. De koster rundt en hundrings og tåler en god del mer bruk.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1446
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Relax »

"been there-done that"
Av andre årsaker havnet hos øyelege som også målte at jeg trengte +1, på begge øyer som lesebriller.
Han nærmest presiserte at "billig briller" er helt ok hvis de funker for deg. Men, om du går til optiker finner de helt sikkert en grunn eller flere for at du trenger briller fra dem ;)
Det gjør du ikke! Sa han....

Jeg kjøpte 2 stk 3 pakk av Claserns beste og la ut briller på alle strategiske plasser...ved godstolen, på badet, på kjøkkenet, i garasjen, i bilen, på sykkern osv.
:)
"Do the right thing"

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av TGR »

Utfordringen med nillebriller er at mange av oss trenger forskjellig korreksjon på øynene. Trenger man +1 på det ene, og +1,5 på andre, så blir det verre. Med mindre man kan finne noen som det er mulig å bytte glass på, og kjøpe et av hver....

Svar