Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Derfor jeg alltid legger musikk på filmene mine, og dropper motorlyd. Da kan jo filmen være speedet opp på Mac'en. For vi kjører jo aldri for fort, gjør vi? 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Noe sånntBjerknez skrev:Det blir vel ca. 1000,- med dagens kurs og i tillegg kommer vel frakt og evt. tollgebyrer etc.?Ashland skrev:Ta heller en titt innom BS Motorpart i Tyskland. Der bestillte jeg mitt tanktrekk ifra, med levering til EU Terminalen i Strømstad, nesten halve prisen kontra NorgeBjerknez skrev:+ fraktKawagutten skrev:Bagster tank trekk koster 1495 på Monsterbike.![]()
Fantastisk god service! Klarte å bestille feil tanktrekk, som lages på bestilling, fant ut av det først etter to uker. Sendte en mail med forklaring og tror du ikke dem ringtre meg dagen etter og hjalp til med å endre bestillingen så jeg fikk riktig tanktrekk, uten det kostet en krone ekstra :-)
http://www.bs-motoparts.com/en/Triumph/ ... s-3969.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Føles tryggere og bestille fra en norsk butikk
Husker ikke hva jeg betalte i porto, men det får du uansett hvor du bestiller ifra. Tolklarering slipper du så lenge du sender til Sverige, kombinerer du med Systemet og en Harrytur

Har god erfaring med Bagstertrekk på GSXR1000K8. Det er nok litt individuelt hvilke biker det trekker seg skit under, men du må selvf få det til å sitte stramt, symetriskt og fint, og tape opp enden på reimene skikkelig fint og ordentlig...du vil ikke ha disse løse og flaggrende rundt styrekrona..Bjerknez skrev:Det er nok uansett en bedre løsning for min del tror jeg. Jeg finner ikke noen tankbeskyttelse som beskytter et stort nok område som ser bra ut, så da bestillte jeg meg et slikt tanktrekk.LordShaft skrev:Bare husk at det legger seg mye fint støv under tanktrekket som ligger å striper veldig om du ikke tar det av å gjør rent godt. Jeg slurvet litt med dette på en vfr 800 jeg hadde. Det var ikke noe taktisk. Å med matt lakk, er konsekvensen langt større![]()
Husker at grunnen til at jeg var sløv med å ta av trekket når jeg vasket sykkelen var at det var en jævlig kronglete jobb å ta det av og på
Altså dette:

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Får fort?? Vi?? Nå ble jeg fornermetSnikkeren skrev:Derfor jeg alltid legger musikk på filmene mine, og dropper motorlyd. Da kan jo filmen være speedet opp på Mac'en. For vi kjører jo aldri for fort, gjør vi?

Ashland skrev:Ta heller en titt innom BS Motorpart i Tyskland. Der bestillte jeg mitt tanktrekk ifra, med levering til EU Terminalen i Strømstad, nesten halve prisen kontra NorgeBjerknez skrev:+ fraktKawagutten skrev:Bagster tank trekk koster 1495 på Monsterbike.![]()
Fantastisk god service! Klarte å bestille feil tanktrekk, som lages på bestilling, fant ut av det først etter to uker. Sendte en mail med forklaring og tror du ikke dem ringtre meg dagen etter og hjalp til med å endre bestillingen så jeg fikk riktig tanktrekk, uten det kostet en krone ekstra :-)
http://www.bs-motoparts.com/en/Triumph/ ... s-3969.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Men du skal jo dit på demodager på torsdag eller fredagBjerknez skrev:+ fraktKawagutten skrev:Bagster tank trekk koster 1495 på Monsterbike.

- Bjerknez
- Kontakt:
Ja, det skal bli pent ja, så det skal gjøres skikkeligZZR-Erling skrev:Har god erfaring med Bagstertrekk på GSXR1000K8. Det er nok litt individuelt hvilke biker det trekker seg skit under, men du må selvf få det til å sitte stramt, symetriskt og fint, og tape opp enden på reimene skikkelig fint og ordentlig...du vil ikke ha disse løse og flaggrende rundt styrekrona..Bjerknez skrev:Det er nok uansett en bedre løsning for min del tror jeg. Jeg finner ikke noen tankbeskyttelse som beskytter et stort nok område som ser bra ut, så da bestillte jeg meg et slikt tanktrekk.LordShaft skrev:Bare husk at det legger seg mye fint støv under tanktrekket som ligger å striper veldig om du ikke tar det av å gjør rent godt. Jeg slurvet litt med dette på en vfr 800 jeg hadde. Det var ikke noe taktisk. Å med matt lakk, er konsekvensen langt større![]()
Husker at grunnen til at jeg var sløv med å ta av trekket når jeg vasket sykkelen var at det var en jævlig kronglete jobb å ta det av og på
Altså dette:

- Bjerknez
- Kontakt:
Det vet jeg ikke ennå...mortenolb skrev:Men du skal jo dit på demodager på torsdag eller fredagBjerknez skrev:+ fraktKawagutten skrev:Bagster tank trekk koster 1495 på Monsterbike.

- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Har også god erfaring med Bagstertrekk og tankveskene deres
Selv om det er litt knotete tank på Multien med tanke på tankveske.. Men genialt å ha trekket der for å beskytte tanken. Med rett farge så synes ikke trekket så godt heller.
Ikke bli forskrekket om du synes trekket har dårlig passform første gangen du setter det på. Disse er laget trange og må strekkes og "kjøres" inn litt før de passer perfekt. Et tipps er å strekke trekket og stramme reimene etter at trekket har stått på ute i god solvarme en liten stund

Ikke bli forskrekket om du synes trekket har dårlig passform første gangen du setter det på. Disse er laget trange og må strekkes og "kjøres" inn litt før de passer perfekt. Et tipps er å strekke trekket og stramme reimene etter at trekket har stått på ute i god solvarme en liten stund

- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Lo godt av den filmen 

- Bjerknez
- Kontakt:
Flau vind, 20 grader og sol....
Nå er det duket for en liten tur til Fysioterapaut, før jeg tar meg en liten svingom i finværet
Nå er det duket for en liten tur til Fysioterapaut, før jeg tar meg en liten svingom i finværet

- Bjerknez
- Kontakt:
Sånn... da har jeg sluttet å snuse for alltid. Dette var noe svineri som Cutless lurte meg med på. Men nå er det slutt
Blir ikke en gang utfordring for meg dette. Jeg bare VET jeg klarer det

Blir ikke en gang utfordring for meg dette. Jeg bare VET jeg klarer det

- mortenolb
Så kos som du synes det var! Hva var grunnen til sluttinga? 

- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Skulle sikkert spytte ut en dobbeltsnus, og glemte at visiret var nede 

- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Hovmod står for fall

En diger snus under leppa, skinnende rein sykkel, og litt skikkelig kjøremusikk ala Creedence etc. i ørene gjorde turen mot møtepunktet perfekt.
- Bjerknez
- Kontakt:
Ikke noe galt med snus i seg selv, men det er andre ting jeg heller vil prioritere og bruke pengene mine på enn å dytte dem inn under leppa. Snuste tross alt en boks pr. dag. Blir fort 2-3.000,- pr. mnd. det og det blir litt for dumt 

- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Hmmmmm jeg føler på meg at jeg vet grunnen....
Bjerkiz kjørte nemlig Litersykkel i helga...jeg tror han føler "the need for Speed"
Bjerkiz kjørte nemlig Litersykkel i helga...jeg tror han føler "the need for Speed"

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Kontakt:
Haha... ikke noe galt med Speed'en, men jeg tror nok ikke det er grunnen gittOlav K skrev:Hmmmmm jeg føler på meg at jeg vet grunnen....

Har vel bare generelt sett lite lyst til å bruke masse penger på noe som er unødvendig.

- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bjerknez skrev:Haha... ikke noe galt med Speed'en, men jeg tror nok ikke det er grunnen gittOlav K skrev:Hmmmmm jeg føler på meg at jeg vet grunnen....
Bjerkiz kjørte nemlig Litersykkel i helga...jeg tror han føler "the need for Speed"![]()
Har vel bare generelt sett lite lyst til å bruke masse penger på noe som er unødvendig.

Bortforklaringer... tiden vil gi meg rett

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- mortenolb
Er unødvendig pengebruk ja. Jeg går til en "tvungen" slutt nå, siden jeg har fire bokser igjen og ikke har råd til å kjøpe før 6. Mai, men det går nok helt fint. Har litt lyst til å slutte også. Det er greiest å kjøpe sånt på ferja. Betalte vel 1000kr for snus i sverige/på ferja i starten av Mars, og når en boks holder ca. 2 dager så har det holdt så jeg har fire igjen nå. Handla 30 bokser(ikke noe smugling, var der flere ganger faktisk
).

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Er du bestemt er ikke dette noe problem. Jeg klarte det nesten alt for lett. Eneste var på dag 3.... da hadde jeg det som kan kalles litt abstinenser 
Note4

Note4
- Bjerknez
- Kontakt:
Tror nok ikke det gittOlav K skrev:Bjerknez skrev:Haha... ikke noe galt med Speed'en, men jeg tror nok ikke det er grunnen gittOlav K skrev:Hmmmmm jeg føler på meg at jeg vet grunnen....
Bjerkiz kjørte nemlig Litersykkel i helga...jeg tror han føler "the need for Speed"![]()
Har vel bare generelt sett lite lyst til å bruke masse penger på noe som er unødvendig.![]()
![]()
Bortforklaringer... tiden vil gi meg rett

- Bjerknez
- Kontakt:
Tok min siste snus i går formiddag. Er sikker på at jeg klarer dette uten problemer så null stress detteLordShaft skrev:Er du bestemt er ikke dette noe problem. Jeg klarte det nesten alt for lett. Eneste var på dag 3.... da hadde jeg det som kan kalles litt abstinenser
Note4

Klarte jo og slutte å røyke etter å ha dampet i 25 år og har ikke røyket en eneste sigarett eller tatt ett eneste trekk de to siste årene. Så da bør vel denne snusen bli en lett match vil jeg tro

- mortenolb
Forøvrig status på PR4 etter 6000 km.