L-NA skrev:Italiensk er første valget om det blir bytte her også, men jeg prøver å være så objektiv som en allerede Stelvio frelst - kan være :-)...men i forhold til andre merker KTM/ aprillia eller en hvilken som helst annen du måtte vurdere, og da kanskje sett opp mot Stelvioen. Kan jeg da spørre hva du tenker, og event. hvorfor??

Du må gjerne spørre og du skal få et oppriktig svar:
Stelvio står faktisk fortsatt øverst på lista. Jeg har aldri hatt det så morsomt og bra i MCsalen som etter at jeg jeg ble Stelvio-eier. Kjørelengden på 48K siden sent i september 2012 sier vel sitt i så måte

. At den takler passasjer og bagasje så godt som den faktisk gjør under alle kjøreforhold, avtegner seg også som et stort pluss!
Selv om 2015 modellen ikke byr på noe vesentlig nytt, frister det likevel med Stelvio igjen.
Men jeg har også kikket på Aprilia Caponord 1200, KTM 1290 Super Adeventure og faktisk også Yamaha Super Ténéré.
BMW GS 1200, Triumph Tiger Explorer og Honda Crosstourer er derimot tre modeller jeg ikke vurderer som aktuelle i denne omgang -
hvis det blir bytte av sykkel til 2015 sesongen.
Hvorfor interessert i den første og ikke de jeg har nevnt sist?
Tja, flere grunner til det.
Stelvio fordi denne sykkelen overrasket
stort! Må vel kunne si at denne er sterkt undervurdert av mange. Etter
min mening.
Tiger Explorer fikk testet i to dager før jeg satte meg i salen på nettopp en Stelvio.
God sykkel på mange måter, men etter Stelvio-testkjøringen ble den "glemt" som et hyggelig testkjøringsminne, for å si det sånn...
Crosstourer synes jeg rett og slett ingenting om. Kjedelig, er kanskje rette ordet?
De andre jeg vurderer synes jeg derimot er spennende og interessante sykler på hver sin måte :-) .